Savo kirjoitti:Minkä verran kilometrejä keskimäärin Alfan 3.0 12 v moottori kestää. Entä minkälaisia remontteja moottori kaipaa. Onko esimerkiksi 250-300 tkm ajettu moottori jo yleensä välittömässä korjauksen tarpeessa.
Mulla oli 3.0 12v koneessa 384 tkm mittarissa kun alakerta petti. Mittari on tosin välillä ollut toimimaton, joten jonkinverran kilometrejä uupuu. Huoltokirjassa säntillisesti 10 tkm välein merkinnät 330 tkm saakka(ollut rahamiehillä/naisella ). Sitten minä köyhä opiskelija ostin auton ja aloin huoltaa itse Luulisi huoltokirjassa lukevan, jos olisi jotain tehty koneelle, kun kaikki muutkin huollot merkitty ja mitä vaihdettu. Tiesihän ton että kohta kone laukeaa, kun öljynpaineet alkoi olla lähellä nollaa. Jälkiviisaana voi todeta, että halvalla olisi päässyt, jos olisi silloin heittänyt uudet alakerran laakerit ja öljypumpun. Ei muuten savuttanut vielä noilla kilometreillä vaikka öljyä söikin alfamaisesti
Mun 3.0 12V:lla on lasetettu mittariin 272 tkm, venttiilinohjainten kumit on kuulemma vaihdettu noin 250tkm:n tienoilla Öljyä vie jonkun verran mutta tehoa näyttäisi silti olevan enemmän kuin uutena
Jotenkin vaikea kuvitella, että itse edes harkitsisin Saabia tai Masurkkaa 164 Superin rinnalla. Varmaan omalla tavallaan hienoja ja hyviä autoja, mutta... Siitäkin huolimatta, että Saabista saanee pienellä kutituksella aika lailla löylyä.
jeps hyvin toimi linkki...
Saabin ymmärrän vielä vertailukohteena mutta tuota Mazdaa en tosiaankaan...hyvä vertailu kuitenkin kun ajatellaan että autot ovat keskenään kuin eri planeetalta varsinkin muotoilun suhteen..
2TS kirjoitti:
Mutta 12V:n vääntö 1000-1500 kierroksen alueella on huippua, voittaa GTA:nkin mennen tullen. Tuo ominaisuus onkin arkiajossa hienoa.
Lisäksi 12V (184 hv) ja 24V (210 hv) Superien kiihtyvyys 0-100 km/h on sama 8.0 s. QV (230 hv) lähteekin jo sitten 7.7 sekuntiin.
Sama 7.7 ilmoitetaan myös vanhalle QV:lle 200hv ja Q4 taitaa olla 7.5
Muistaakseni mun 12v 3.0 V6 164 n ohjekirjas lukee 7.7sec ja 237 huiput ja ehdottomasti 192 hv. Samalla teholla ilmoitettuja 164 3.0 on muitakin, on vissiin jotain virheellistä? Ainiin ja kun on oikeasta kaarasta puhetta voisin kysäistä että kellä on tässä mallissa roiskeläpättimet? Olen hankkimassa itselleni kun tykkään 'pyöritellä' hiekalla mutta ei oikeen tahdo löytyä. Ja kun autostani sammuttaa osittain virran kun käynnissä, niin tuntuu että kaikki virrat on pimeenä mutta kone käy ( ohjaamo siis ainakin pimeä) onko tämä tavanomaista ja onko vaarallista käyttää autoa tällä tavalla? Mikä on paras hinta/tyyliviri takaänkkä tähän malliin? Kiitos jo etukäteen hitosti
Ilman kattia 192hv ja katilla 184hv. Katittomia taisi tulla vain ihan alkupään tuotannosta tiettyihin maihin...(saa kivittää jos meni väärin;) Olikaan se jokin Suomimalli? Mulla lukee muuten muistaakseni 192hv ohella, että huiput "yli 230"
gYdEbUh kirjoitti:Muistaakseni mun 12v 3.0 V6 164 n ohjekirjas lukee 7.7sec ja 237 huiput ja ehdottomasti 192 hv. Samalla teholla ilmoitettuja 164 3.0 on muitakin, on vissiin jotain virheellistä?
Juu, tuo on katiton versio ja tehoa siten enemmän. Sitten lukuja ilmoitellaan muutenkin erilaisia eri paikoissa, mut suuntaa-antaviahan nuo ovat