ECU herja suomennos

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
ismout
Viestit: 68
Liittynyt: 06 Touko 2010, 23:06

ECU herja suomennos

Viesti Kirjoittaja ismout »

FAULT CODE :

P1176

EcuDiagin antama teksti :

Self Adaptation Additive parameters TRA Bank 2

Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa?

ismout
Viestit: 68
Liittynyt: 06 Touko 2010, 23:06

Re: ECU herja suomennos

Viesti Kirjoittaja ismout »

Ok lisää google kehiin, tuolla kuvauksella ei löytynyt kuin 1 vastaus. Joka huolestuttavasti vastaa tuon GT:n tilannetta, nokkahihna oli vaihdettu valtuuttamattoman huollon toimesta ja rullat olivat jääneet vaihtamatta. Laitoinkin heti kysymystä myyjällä rullista, ostin Auton Teiskon Auto Oy:stä joka oli myös vaihtanut nokkahihnan.

ECUhan on ME7.11 jossa tuo ME7.11 P1176 viittaa Cam Sensor, eli nokka-akselin asentotunnistin??

ismout
Viestit: 68
Liittynyt: 06 Touko 2010, 23:06

Re: ECU herja suomennos

Viesti Kirjoittaja ismout »

OK myyjä vastasi tekstariin että rullat on vaihdettu.

Ilmeisesti nuo nokka-akselin asentotunnistemet eivät pidä minusta, koska sen kanssa oli ongelmia myös 156:ssa. Sehän on siitä ikävä että sen vaihtaminen edellyttää nokan avaamista ja siksi sen yhteydessä vaihdetaan yleensä nokkahihna.

Mitäs mieltä olette, miten etenen asian kanssa, pitäisikö autoa käydä näyttämässä jossain, pystyykö sen nokkahinan / rullien kuntoa tarkistamaan mitenkään?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: ECU herja suomennos

Viesti Kirjoittaja palkus »

^tarttis melkein ottaa koppa pois ja tarkistaa jako, jos tuo jakoremmipuoli epäilyttää. Tuo vikakoodi tarkoittaa mun mielestä enemmän imupuolen vuotoa tai maffia.

ismout
Viestit: 68
Liittynyt: 06 Touko 2010, 23:06

Re: ECU herja suomennos

Viesti Kirjoittaja ismout »

Olisi pitänyt tehdä haku ensin täällä, täältähaettuna löytyy muutama joissa se oli tarkoittanut lambda anturia. Eli olet luultavasti oikeassa.

Nuo herjathan on ilmeisesti ECU kohtaisia, ja GT:ssä on käsittääkseni ME7.11 ECU????

Google haulla Alfa romeo ja Self Adaptation Additive parameters TRA Bank 2, löytyy vain yksi tulos joka sai huolestumaan.

ME7.11 ja P1176 haulla tulee aika sekalaista tulosta ja vielä sekavammaksi menee jos hakee Alfa Romeo P1176

Osaisiko joku sanoa varmasti mitä tuo herja tarkoittaa? Ja mikä on MAFFI?

Herja tuli mukavasti juuri samalla hetkellä kun muutin ilmaistoinnin asetuksia monoksi, mietin sitkin että olisko kyseessä jonkinlkainen virtapiikki?

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: ECU herja suomennos

Viesti Kirjoittaja seppo »

P1176, seoksen korjauskerroin joutokäynnillä ja hiukan sen yli ylittää tai alittaa säätöalueen 2 tai 3 sylinterissä.
Mahdollisia syitä;
1. Ylittää. Kaikkea ilmaa ei ole mitattu. Imusarjavuoto.
2. Alittaa. Viallinen polttoaineen paineenseuranta.

Jos vikaa P1173 ei ole samalla (syl. 1 ja 4), voi vika olla jommassa kummassa suuttimessa tai ko. lambdassa (syl. 2 ja 3). Jatkotutkimuksia vaatinee!

ismout
Viestit: 68
Liittynyt: 06 Touko 2010, 23:06

Re: ECU herja suomennos

Viesti Kirjoittaja ismout »

OK iso kiitos Sepolle.

Resetoin herjan ja sitä ei ole tullut takaisin, katselen niitä jatkotoimenpiteitä jos se ilmestyy uudelleen.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: ECU herja suomennos

Viesti Kirjoittaja palkus »

Sepolta tuli kyllä asiaa, olin itse vähän hätäinen/ajattelematon tuon imupuolen puolesta koska herja tulee vain toiselle lohkolle. Tuo ecu on muuten MED7.11. Sitten pirunmaalaus, mitäs tapahtuu jos 2 tai 3 pytyn nenät on kulahtaneet :roll:

ismout
Viestit: 68
Liittynyt: 06 Touko 2010, 23:06

Re: ECU herja suomennos

Viesti Kirjoittaja ismout »

Herja tuli takaisin. Ajelin dnecudiagilla testit bank 2 lambda antureihin, ne ainakin menivät läpi ja niiden piirtämät käppyrät päivittyy.

Epäilen edelleen että kyseessä on kosketus / maadoitus ongelma, ensimmäisellä kerralla herja tuli kun muutin ilmastoinnin asetuksia ja nyt kun ajoin kuopasta. Missähän noiden lambda antureiden liittimet ovat?

Vastaa Viestiin