ECU herja suomennos
Valvoja: Moderators
ECU herja suomennos
FAULT CODE :
P1176
EcuDiagin antama teksti :
Self Adaptation Additive parameters TRA Bank 2
Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa?
P1176
EcuDiagin antama teksti :
Self Adaptation Additive parameters TRA Bank 2
Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa?
Re: ECU herja suomennos
Ok lisää google kehiin, tuolla kuvauksella ei löytynyt kuin 1 vastaus. Joka huolestuttavasti vastaa tuon GT:n tilannetta, nokkahihna oli vaihdettu valtuuttamattoman huollon toimesta ja rullat olivat jääneet vaihtamatta. Laitoinkin heti kysymystä myyjällä rullista, ostin Auton Teiskon Auto Oy:stä joka oli myös vaihtanut nokkahihnan.
ECUhan on ME7.11 jossa tuo ME7.11 P1176 viittaa Cam Sensor, eli nokka-akselin asentotunnistin??
ECUhan on ME7.11 jossa tuo ME7.11 P1176 viittaa Cam Sensor, eli nokka-akselin asentotunnistin??
Re: ECU herja suomennos
OK myyjä vastasi tekstariin että rullat on vaihdettu.
Ilmeisesti nuo nokka-akselin asentotunnistemet eivät pidä minusta, koska sen kanssa oli ongelmia myös 156:ssa. Sehän on siitä ikävä että sen vaihtaminen edellyttää nokan avaamista ja siksi sen yhteydessä vaihdetaan yleensä nokkahihna.
Mitäs mieltä olette, miten etenen asian kanssa, pitäisikö autoa käydä näyttämässä jossain, pystyykö sen nokkahinan / rullien kuntoa tarkistamaan mitenkään?
Ilmeisesti nuo nokka-akselin asentotunnistemet eivät pidä minusta, koska sen kanssa oli ongelmia myös 156:ssa. Sehän on siitä ikävä että sen vaihtaminen edellyttää nokan avaamista ja siksi sen yhteydessä vaihdetaan yleensä nokkahihna.
Mitäs mieltä olette, miten etenen asian kanssa, pitäisikö autoa käydä näyttämässä jossain, pystyykö sen nokkahinan / rullien kuntoa tarkistamaan mitenkään?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: ECU herja suomennos
^tarttis melkein ottaa koppa pois ja tarkistaa jako, jos tuo jakoremmipuoli epäilyttää. Tuo vikakoodi tarkoittaa mun mielestä enemmän imupuolen vuotoa tai maffia.
Re: ECU herja suomennos
Olisi pitänyt tehdä haku ensin täällä, täältähaettuna löytyy muutama joissa se oli tarkoittanut lambda anturia. Eli olet luultavasti oikeassa.
Nuo herjathan on ilmeisesti ECU kohtaisia, ja GT:ssä on käsittääkseni ME7.11 ECU????
Google haulla Alfa romeo ja Self Adaptation Additive parameters TRA Bank 2, löytyy vain yksi tulos joka sai huolestumaan.
ME7.11 ja P1176 haulla tulee aika sekalaista tulosta ja vielä sekavammaksi menee jos hakee Alfa Romeo P1176
Osaisiko joku sanoa varmasti mitä tuo herja tarkoittaa? Ja mikä on MAFFI?
Herja tuli mukavasti juuri samalla hetkellä kun muutin ilmaistoinnin asetuksia monoksi, mietin sitkin että olisko kyseessä jonkinlkainen virtapiikki?
Nuo herjathan on ilmeisesti ECU kohtaisia, ja GT:ssä on käsittääkseni ME7.11 ECU????
Google haulla Alfa romeo ja Self Adaptation Additive parameters TRA Bank 2, löytyy vain yksi tulos joka sai huolestumaan.
ME7.11 ja P1176 haulla tulee aika sekalaista tulosta ja vielä sekavammaksi menee jos hakee Alfa Romeo P1176
Osaisiko joku sanoa varmasti mitä tuo herja tarkoittaa? Ja mikä on MAFFI?
Herja tuli mukavasti juuri samalla hetkellä kun muutin ilmaistoinnin asetuksia monoksi, mietin sitkin että olisko kyseessä jonkinlkainen virtapiikki?
Re: ECU herja suomennos
P1176, seoksen korjauskerroin joutokäynnillä ja hiukan sen yli ylittää tai alittaa säätöalueen 2 tai 3 sylinterissä.
Mahdollisia syitä;
1. Ylittää. Kaikkea ilmaa ei ole mitattu. Imusarjavuoto.
2. Alittaa. Viallinen polttoaineen paineenseuranta.
Jos vikaa P1173 ei ole samalla (syl. 1 ja 4), voi vika olla jommassa kummassa suuttimessa tai ko. lambdassa (syl. 2 ja 3). Jatkotutkimuksia vaatinee!
Mahdollisia syitä;
1. Ylittää. Kaikkea ilmaa ei ole mitattu. Imusarjavuoto.
2. Alittaa. Viallinen polttoaineen paineenseuranta.
Jos vikaa P1173 ei ole samalla (syl. 1 ja 4), voi vika olla jommassa kummassa suuttimessa tai ko. lambdassa (syl. 2 ja 3). Jatkotutkimuksia vaatinee!
Re: ECU herja suomennos
OK iso kiitos Sepolle.
Resetoin herjan ja sitä ei ole tullut takaisin, katselen niitä jatkotoimenpiteitä jos se ilmestyy uudelleen.
Resetoin herjan ja sitä ei ole tullut takaisin, katselen niitä jatkotoimenpiteitä jos se ilmestyy uudelleen.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: ECU herja suomennos
Sepolta tuli kyllä asiaa, olin itse vähän hätäinen/ajattelematon tuon imupuolen puolesta koska herja tulee vain toiselle lohkolle. Tuo ecu on muuten MED7.11. Sitten pirunmaalaus, mitäs tapahtuu jos 2 tai 3 pytyn nenät on kulahtaneet
Re: ECU herja suomennos
Herja tuli takaisin. Ajelin dnecudiagilla testit bank 2 lambda antureihin, ne ainakin menivät läpi ja niiden piirtämät käppyrät päivittyy.
Epäilen edelleen että kyseessä on kosketus / maadoitus ongelma, ensimmäisellä kerralla herja tuli kun muutin ilmastoinnin asetuksia ja nyt kun ajoin kuopasta. Missähän noiden lambda antureiden liittimet ovat?
Epäilen edelleen että kyseessä on kosketus / maadoitus ongelma, ensimmäisellä kerralla herja tuli kun muutin ilmastoinnin asetuksia ja nyt kun ajoin kuopasta. Missähän noiden lambda antureiden liittimet ovat?