Alustasarja 147:n - Vilkut laskevat liian alas.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Cuore Sportivo
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)

Alustasarja 147:n - Vilkut laskevat liian alas.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Juu, tilasin alustasarjan Neljäseiskaan, joka tulee tällä viikolla. Kävin varmistamassa tilauksen vielä tänään, ja jälleenmyyjä kertoi Eibachinmiehen sanoneen, että vilkut laskevat liian alas. Parin sadan lisäkustannuksella olisi saanut laillisen systeemin?! Sanoin, ettei minua kiinnosta ja pidättäydyin tuossa 'laittomassa sarjassa'. Myyjä sitten sanoi, että onhan näitäkin hyvin myyty.

Miten on, eikös Herra Mergy:llä ole omassaan Novitecin -45mm jouset, onko tullut ongelmia? Tai onko joku muu kuullut vastaavasta?

Mergy
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Morjentes,

Just viime viikolla kävin ensimmäisessä katsastuksessa, eikä katsastus-setä ainakaan tykännyt pahaa. Lähinnä kommentoi että onpas matala, mutta ei mitään laittomuudesta maininnu ja leiman kanssa kotiin ;)
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

JustXL

Viesti Kirjoittaja JustXL »

Kiitos tiedosta (katsastus talvella) - ja mulla on Eibachin alustasarja.

Se "laillinen vilkku" tarkoittanee eräänlaista vilkkulistaa puskurin yläosaan ajovalojen alle. Muistaakseni minimikorkeus suuntavilkuissa pitää olla 25 cm maasta.
Mitatkaapas huvikseen vilkkujenne korkeus. Mulla on kesärenkailla vilkkulasin alareunaan n. 25 cm, mutta vilkkuvalon alareuna on n. 5cm korkeammalla. Vilkku on muotoiltu siten, että vilkkuvalo vilkuttaa vain sen lasin yläpuoliskosta, kromikoristeen yläpuolelta. Uskoisin, että katsastuksessa "laki on niinkuin se luetaan" eli kunnossa olevat asiakirjat (ja kuski) eivät aiheuta mitään spekulaatioita, mutta tarvittaessa katsastussetä voisi tästä(kin) asiasta tehdä ongelman. Siispä: korkeat ilmanpaineet ja kevyt auto varmistanee riittävän vilkun korkeuden :wink:
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...

Kirkinen

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Terve! Kertokaapas mitkä on kokemukset nuista sarjoista. Tuleeko huomattavasti paremmaksi, kannattaako? Arvelluttaa, että pääseekö tuolla enää mihinkään talvella, jos -35-45mm ja toisaalta tippuuko hampaat suusta, paukku kova onko? :roll:

Miten muuten, jos laittaa sarjan, niin pitääkö aina muutoskatsastaa?

Rolle
Site Admin
Site Admin
Car(s): RRS + F20

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kirkinen kirjoitti:Miten muuten, jos laittaa sarjan, niin pitääkö aina muutoskatsastaa?
Kyllä, TÜV lappu ja 25e niin onnistuu.

Visconti

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Omassa 156 V6:a on Eibachin Pro-system joka on mukavan napakka verrattuna vakioalustaan eikä tunnu häisitsevän pintakovalta, esim. edellisen 155:n vakioalusta tuntui pintakovemmalta.
Maavara on kyllä aika matala joten edessä oleva talvi jo hiukan hirvittää...
Jännä nähdä miten ajettavuus muuttuu kun 45 sarjan kesärenkaat vaihtuu 65 sarjan kitkoihin. :roll:
Citroen DS5 + Victory Hammer S

mml

Viesti Kirjoittaja mml »

Harvoin kai nuo katsastusmiehet noita valojen korkeuksia mittaavat. Jos mittaisivat, niin luultavasti ainakaan vähääkään enemmän madalletut 156:set eivät menisi läpi. Eivät ainakaan jos sumarit toimivat, sillä niillekin on laissa minimikorkeus säädetty. Muistaakseni 150 mm?. Itsellä on KW:n -45 mm alusta, ja sumarit liian alhaalla. Tosin sekin vaikuttaa että mistä kuuluu mitata, onko oikea kohta umpion alareuna vai polttimon kohdalta? Luulisin että umpion alareuna :?
Sehän toki ratkaisee tämän pulman kun ottaa sulakkeen pois katsastukseen mennessä... :wink:

eltsu

Viesti Kirjoittaja eltsu »

mml kirjoitti: Sehän toki ratkaisee tämän pulman kun ottaa sulakkeen pois katsastukseen mennessä... :wink:
??? Ainakin minulle katsastussetä sanoi, että koristevaloja ei saa olla eli kaikki mikä on kiinni, pitää myös toimia. Eria sia vissiin sitten jos on peitetty suojamuovilla tms. mutta muuten kaikkien pitää olla toiminnassa mitä nokalta löytyy.... :shock:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Kirkinen

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

eltsu kirjoitti:
mml kirjoitti: Sehän toki ratkaisee tämän pulman kun ottaa sulakkeen pois katsastukseen mennessä... :wink:
??? Ainakin minulle katsastussetä sanoi, että koristevaloja ei saa olla eli kaikki mikä on kiinni, pitää myös toimia. Eria sia vissiin sitten jos on peitetty suojamuovilla tms. mutta muuten kaikkien pitää olla toiminnassa mitä nokalta löytyy.... :shock:
Näin minäkin olen kuullut. Kaverilla oli sumarin linssi halki 156:ssa ja meni katsastukseen. Hylky tuli, uuden umpion kanssa sitten sai leiman :roll: .

Rolle
Site Admin
Site Admin
Car(s): RRS + F20

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ylimääräisiä heijastavia pintoja ei saa olla, eli teipillä peittäen jos ei toimi.

Maho

Viesti Kirjoittaja Maho »

Kirkinen kirjoitti:
Näin minäkin olen kuullut. Kaverilla oli sumarin linssi halki 156:ssa ja meni katsastukseen. Hylky tuli, uuden umpion kanssa sitten sai leiman :roll: .
Mulla oli katsastuksessa kummatkin sumarin lasit halki. Kyllähän setä ne huomasi, mutta ei siitä hylkyä tullut!
On se taas mukava huomata miten samoilla linjoilla mennään näiden katsastuasioiden kanssa. :roll:
Ei enää Alfaa... eipä

mml

Viesti Kirjoittaja mml »

eltsu kirjoitti:??? Ainakin minulle katsastussetä sanoi, että koristevaloja ei saa olla eli kaikki mikä on kiinni, pitää myös toimia. Eria sia vissiin sitten jos on peitetty suojamuovilla tms. mutta muuten kaikkien pitää olla toiminnassa mitä nokalta löytyy.... :shock:
Saatat hyvinkin olla oikeassa. Tämä edellinen kommentti oli suoraan alustasarjan myyjän suusta :? se ei kyllä toisaalta yhtään yllätä...

Mitä sumarin linssien halkinaisuuteen tulee, niin itsellä myös molemmat halki, ja katsastettava viimeistään jouluksi... :oops:

Vastaa Viestiin