Alustasarja 147:n - Vilkut laskevat liian alas.
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Alustasarja 147:n - Vilkut laskevat liian alas.
Juu, tilasin alustasarjan Neljäseiskaan, joka tulee tällä viikolla. Kävin varmistamassa tilauksen vielä tänään, ja jälleenmyyjä kertoi Eibachinmiehen sanoneen, että vilkut laskevat liian alas. Parin sadan lisäkustannuksella olisi saanut laillisen systeemin?! Sanoin, ettei minua kiinnosta ja pidättäydyin tuossa 'laittomassa sarjassa'. Myyjä sitten sanoi, että onhan näitäkin hyvin myyty.
Miten on, eikös Herra Mergy:llä ole omassaan Novitecin -45mm jouset, onko tullut ongelmia? Tai onko joku muu kuullut vastaavasta?
Miten on, eikös Herra Mergy:llä ole omassaan Novitecin -45mm jouset, onko tullut ongelmia? Tai onko joku muu kuullut vastaavasta?
Kiitos tiedosta (katsastus talvella) - ja mulla on Eibachin alustasarja.
Se "laillinen vilkku" tarkoittanee eräänlaista vilkkulistaa puskurin yläosaan ajovalojen alle. Muistaakseni minimikorkeus suuntavilkuissa pitää olla 25 cm maasta.
Mitatkaapas huvikseen vilkkujenne korkeus. Mulla on kesärenkailla vilkkulasin alareunaan n. 25 cm, mutta vilkkuvalon alareuna on n. 5cm korkeammalla. Vilkku on muotoiltu siten, että vilkkuvalo vilkuttaa vain sen lasin yläpuoliskosta, kromikoristeen yläpuolelta. Uskoisin, että katsastuksessa "laki on niinkuin se luetaan" eli kunnossa olevat asiakirjat (ja kuski) eivät aiheuta mitään spekulaatioita, mutta tarvittaessa katsastussetä voisi tästä(kin) asiasta tehdä ongelman. Siispä: korkeat ilmanpaineet ja kevyt auto varmistanee riittävän vilkun korkeuden
Se "laillinen vilkku" tarkoittanee eräänlaista vilkkulistaa puskurin yläosaan ajovalojen alle. Muistaakseni minimikorkeus suuntavilkuissa pitää olla 25 cm maasta.
Mitatkaapas huvikseen vilkkujenne korkeus. Mulla on kesärenkailla vilkkulasin alareunaan n. 25 cm, mutta vilkkuvalon alareuna on n. 5cm korkeammalla. Vilkku on muotoiltu siten, että vilkkuvalo vilkuttaa vain sen lasin yläpuoliskosta, kromikoristeen yläpuolelta. Uskoisin, että katsastuksessa "laki on niinkuin se luetaan" eli kunnossa olevat asiakirjat (ja kuski) eivät aiheuta mitään spekulaatioita, mutta tarvittaessa katsastussetä voisi tästä(kin) asiasta tehdä ongelman. Siispä: korkeat ilmanpaineet ja kevyt auto varmistanee riittävän vilkun korkeuden

...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
- Kirkinen
Terve! Kertokaapas mitkä on kokemukset nuista sarjoista. Tuleeko huomattavasti paremmaksi, kannattaako? Arvelluttaa, että pääseekö tuolla enää mihinkään talvella, jos -35-45mm ja toisaalta tippuuko hampaat suusta, paukku kova onko? 
Miten muuten, jos laittaa sarjan, niin pitääkö aina muutoskatsastaa?

Miten muuten, jos laittaa sarjan, niin pitääkö aina muutoskatsastaa?
Omassa 156 V6:a on Eibachin Pro-system joka on mukavan napakka verrattuna vakioalustaan eikä tunnu häisitsevän pintakovalta, esim. edellisen 155:n vakioalusta tuntui pintakovemmalta.
Maavara on kyllä aika matala joten edessä oleva talvi jo hiukan hirvittää...
Jännä nähdä miten ajettavuus muuttuu kun 45 sarjan kesärenkaat vaihtuu 65 sarjan kitkoihin.
Maavara on kyllä aika matala joten edessä oleva talvi jo hiukan hirvittää...
Jännä nähdä miten ajettavuus muuttuu kun 45 sarjan kesärenkaat vaihtuu 65 sarjan kitkoihin.

Citroen DS5 + Victory Hammer S
Harvoin kai nuo katsastusmiehet noita valojen korkeuksia mittaavat. Jos mittaisivat, niin luultavasti ainakaan vähääkään enemmän madalletut 156:set eivät menisi läpi. Eivät ainakaan jos sumarit toimivat, sillä niillekin on laissa minimikorkeus säädetty. Muistaakseni 150 mm?. Itsellä on KW:n -45 mm alusta, ja sumarit liian alhaalla. Tosin sekin vaikuttaa että mistä kuuluu mitata, onko oikea kohta umpion alareuna vai polttimon kohdalta? Luulisin että umpion alareuna
Sehän toki ratkaisee tämän pulman kun ottaa sulakkeen pois katsastukseen mennessä...

Sehän toki ratkaisee tämän pulman kun ottaa sulakkeen pois katsastukseen mennessä...

??? Ainakin minulle katsastussetä sanoi, että koristevaloja ei saa olla eli kaikki mikä on kiinni, pitää myös toimia. Eria sia vissiin sitten jos on peitetty suojamuovilla tms. mutta muuten kaikkien pitää olla toiminnassa mitä nokalta löytyy....mml kirjoitti: Sehän toki ratkaisee tämän pulman kun ottaa sulakkeen pois katsastukseen mennessä...

Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- Kirkinen
Näin minäkin olen kuullut. Kaverilla oli sumarin linssi halki 156:ssa ja meni katsastukseen. Hylky tuli, uuden umpion kanssa sitten sai leimaneltsu kirjoitti:??? Ainakin minulle katsastussetä sanoi, että koristevaloja ei saa olla eli kaikki mikä on kiinni, pitää myös toimia. Eria sia vissiin sitten jos on peitetty suojamuovilla tms. mutta muuten kaikkien pitää olla toiminnassa mitä nokalta löytyy....mml kirjoitti: Sehän toki ratkaisee tämän pulman kun ottaa sulakkeen pois katsastukseen mennessä...

Mulla oli katsastuksessa kummatkin sumarin lasit halki. Kyllähän setä ne huomasi, mutta ei siitä hylkyä tullut!Kirkinen kirjoitti:
Näin minäkin olen kuullut. Kaverilla oli sumarin linssi halki 156:ssa ja meni katsastukseen. Hylky tuli, uuden umpion kanssa sitten sai leiman.
On se taas mukava huomata miten samoilla linjoilla mennään näiden katsastuasioiden kanssa.

Ei enää Alfaa... eipä
Saatat hyvinkin olla oikeassa. Tämä edellinen kommentti oli suoraan alustasarjan myyjän suustaeltsu kirjoitti:??? Ainakin minulle katsastussetä sanoi, että koristevaloja ei saa olla eli kaikki mikä on kiinni, pitää myös toimia. Eria sia vissiin sitten jos on peitetty suojamuovilla tms. mutta muuten kaikkien pitää olla toiminnassa mitä nokalta löytyy....

Mitä sumarin linssien halkinaisuuteen tulee, niin itsellä myös molemmat halki, ja katsastettava viimeistään jouluksi...