Alfan johtoon Rolls-Roycen mies
Valvoja: Moderators
Alfan johtoon Rolls-Roycen mies
Fiat-Auton tj, Itävaltalainen "herra laatu" (kuten häntä Italiassa kutsutaan) Herbert Demel on pistänyt Alfaa vuosia johtaneen Daniele Bandieran syrjään. Tilalle tulee 30 vuoden uran BMW:llä tehnyt Karl-Heinz Kalbfell, joka oli viimeiset 5 kk Rolls-Roycen johdossa. Karl-Heinziä on kuulemma kiittäminen siitä, että BMW:llä on nykyisen kaltainen imago ja myynti vetää.
Viimeisessä tiedotteessaan Bandiera kertoo, että myös 166:lle on luvassa seuraaja (2007), ja että kaiken kaikkiaan Alfa tuo vuosina 2005-07 viisi uutta mallia, joista yksi on Kamalia muistuttava crossover.
-Itse sanoisin Danielelle että kiitos viime vuosien hyvästä työstä ja näkemiin...kaikenhan voi aina tehdä paremmin.
Viimeisessä tiedotteessaan Bandiera kertoo, että myös 166:lle on luvassa seuraaja (2007), ja että kaiken kaikkiaan Alfa tuo vuosina 2005-07 viisi uutta mallia, joista yksi on Kamalia muistuttava crossover.
-Itse sanoisin Danielelle että kiitos viime vuosien hyvästä työstä ja näkemiin...kaikenhan voi aina tehdä paremmin.
Se haluaa varmaan viettää siestaa päivisin ja muutenkin olla vähän vapaammin töissä. Italiaanot tietää, että turha stressata ku palkka juoksee kuitenkin eikä yli 15 hlöä työllistävissä yrityksissä helpolla lähdetä irtisanomisiin.niki kirjoitti: Mutta miksi ihmeessä tämä Kalbfell oli Roycellä vain 5 kuukautta? Tuliko BMW:n kanssa jotain erimielisyyksiä vai maksaako Fiat yksinkertaisesti parempaa palkkaa?
No hän siirtyi BMW:ltä Rolls Roycelle, kun eihän Rolls ole ollut kovin kauan Bemarin omistuksessa....niki kirjoitti:Mielenkiintoista. Mikäköhän on tämän "herra laadun" tavoite tällä tempulla? Nostaa laatua ja imagoa?
Mutta miksi ihmeessä tämä Kalbfell oli Roycellä vain 5 kuukautta? Tuliko BMW:n kanssa jotain erimielisyyksiä vai maksaako Fiat yksinkertaisesti parempaa palkkaa?
mutta varmasti Fiat maksaa hänelle enemmän....eikä tämä ollut ainoa saksalaisvahvistus tällä erää....Demel toi mukanaan VW:lta monta miestä....
Fiat on nyt suunnittelemassa muuten erittin suurta muutosta Alfan suhteen, mutta sen eteneminen riippuu Gm:stä....
Demelistä vielä että hänen vuokseen 157:n saaminen tuotantovalmiiksi on kestänyt oletettua kauemmin....Herbert nimittäin on vaatinut autoon parempaa viimeistelytasoa....hän on käynyt Pomglianon tehtaalla vaatimassa että viimesistelyn pitäisi olla Audia parempaa.....alfa on tehnyt jo monta parannusta, ja joka kerta kun he ovat luulleet tehneensä parhaansa, "herra laatu" on lähettänyt alfan pojat takaisin töihin....!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Nih?
Ihmettelen minäkin Mirafiorin tarkkoja sisäpiirin tietoja.
Mutta eipä silti. Mukavahan tässä on jutustella yhteisestä mieliaiheesta. Ajatus tiukasta laatua vaativasta pomosta on minun mieleeni! Alfassa on paljon hyvää, mutta vuodesta toiseen korjaamatta jääneet via OTTAA PÄÄHÄN!
(viittaan tässä omalta kohdaltani etupään ripustuksiin. Edellisessä vaihdettiin 7-80000 kohdalla ylätukivarret, nykyisessä mittarissa vasta 20000 ja jo kolisee, kerpele! Paskat takuusta, ei yhtään huvita käydä anelemassa teltan pojilta taas takuukorjauksia)
EDIT: Kunhan vain pitäisi tämä laatupomo huolta myös kokoonpanon laadusta jatkossa. Kokolailla paljon sanomista on peltien sovituksista, prässäysten huolimattomuudesta (vekkejä niin Alfassa kuin Fiatissa), koneen alitehoisuus ja säädöt JTS, sisäpanelien sovitukset (sulakekannen kiinnitykseen aina puoli tuntia) ym.ym.ym.
Ihmettelen minäkin Mirafiorin tarkkoja sisäpiirin tietoja.
Mutta eipä silti. Mukavahan tässä on jutustella yhteisestä mieliaiheesta. Ajatus tiukasta laatua vaativasta pomosta on minun mieleeni! Alfassa on paljon hyvää, mutta vuodesta toiseen korjaamatta jääneet via OTTAA PÄÄHÄN!
(viittaan tässä omalta kohdaltani etupään ripustuksiin. Edellisessä vaihdettiin 7-80000 kohdalla ylätukivarret, nykyisessä mittarissa vasta 20000 ja jo kolisee, kerpele! Paskat takuusta, ei yhtään huvita käydä anelemassa teltan pojilta taas takuukorjauksia)
EDIT: Kunhan vain pitäisi tämä laatupomo huolta myös kokoonpanon laadusta jatkossa. Kokolailla paljon sanomista on peltien sovituksista, prässäysten huolimattomuudesta (vekkejä niin Alfassa kuin Fiatissa), koneen alitehoisuus ja säädöt JTS, sisäpanelien sovitukset (sulakekannen kiinnitykseen aina puoli tuntia) ym.ym.ym.
heh.Cuore Sportivo kirjoitti:Ja sinä olet ollut kärpäsenä katossa?Mirafiori kirjoitti:alfa on tehnyt jo monta parannusta, ja joka kerta kun he ovat luulleet tehneensä parhaansa, "herra laatu" on lähettänyt alfan pojat takaisin töihin....!
itse asiassa minä olen italialainen, mutta en toki ollut kärpäsenä katossa. Tiedot saan Italiassa asuvilta ystäviltäni. Toinen opiskelee Lingottossa (fiatin aivot) autotekniikkaa. Toisella kaverillani taas on ystävä, joka on Pomiglianossa (alfa-tehdas, jos ette tienneet) tössä.
.....mutta uskokoon toki ken haluaa, en mitenkään halua olla salaperäinen, olen aina vain halunnut kertoa teille asioista joista ei suomessa saa muuten tietää....
2.0 Jts jää pois uuden 157:n myötä, sen korvaavat 1,9Jts 160hv ja 2,2Jts 190hv.alfista kirjoitti:Nih?
Ihmettelen minäkin Mirafiorin tarkkoja sisäpiirin tietoja.
Mutta eipä silti. Mukavahan tässä on jutustella yhteisestä mieliaiheesta. Ajatus tiukasta laatua vaativasta pomosta on minun mieleeni! Alfassa on paljon hyvää, mutta vuodesta toiseen korjaamatta jääneet via OTTAA PÄÄHÄN!
(viittaan tässä omalta kohdaltani etupään ripustuksiin. Edellisessä vaihdettiin 7-80000 kohdalla ylätukivarret, nykyisessä mittarissa vasta 20000 ja jo kolisee, kerpele! Paskat takuusta, ei yhtään huvita käydä anelemassa teltan pojilta taas takuukorjauksia)
EDIT: Kunhan vain pitäisi tämä laatupomo huolta myös kokoonpanon laadusta jatkossa. Kokolailla paljon sanomista on peltien sovituksista, prässäysten huolimattomuudesta (vekkejä niin Alfassa kuin Fiatissa), koneen alitehoisuus ja säädöt JTS, sisäpanelien sovitukset (sulakekannen kiinnitykseen aina puoli tuntia) ym.ym.ym.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Mirafiori kirjoitti: heh.
itse asiassa minä olen italialainen, mutta en toki ollut kärpäsenä katossa. Tiedot saan Italiassa asuvilta ystäviltäni. Toinen opiskelee Lingottossa (fiatin aivot) autotekniikkaa. Toisella kaverillani taas on ystävä, joka on Pomiglianossa (alfa-tehdas, jos ette tienneet) tössä.
.....mutta uskokoon toki ken haluaa, en mitenkään halua olla salaperäinen, olen aina vain halunnut kertoa teille asioista joista ei suomessa saa muuten tietää....
... Kiitos siitä! Ilman Mirafioria oltaisiin täällä pitkälti Alfan lehdistötiedotteiden varassa, on aina mukava lukea näitä juttua. Vielä kun ne ovat pääasiassa osoittautuneet täydeksi todeksi, niin eipä tarvitse väittää ettei tietoa löytyisi. Katselin itsekin nimeäsi oman sivustoni foorumin käyttäjälistoilla ja heti välähti
Jatketaan samaan malliin!
Ammattina autokauppa
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Autoliikkeiden ja uusien/uudenkarheiden autojen kanssa olen ollut jonkin aikaa tekemisissä, ja niin käsittämättömiä ongelmia näissä sakemanneissa (Audi, BMW, Mersu, VW) on ollut, ettei meinaa uskoa silmiä ja korviaan.niki kirjoitti:Perustele!
Japanilainen laatu ja viimeistely Alfoihin, sitten olisi auto lähes täydellinen. Edellä mainittujen saksalaisten laadulla saataisiin Alfoihin vain lisää helvetillistä nitinää, sähkövikoja, alustaongelmia ja ruostevaurioita.
Jahka saan vehkeet pelittämään, niin laitan mielelläni kuvia näistä ruostepommeista (Audi, MB).
Ja minä voisin käydä naapurissa kuvaamassa lisää materiaalia Ford Focuksista ja Mondeoista, ainakin parikymmentä fordia käy ovien ja luukkujen vaihdossa kuukausittain ja takuuseen. Eli uudet ruostuvat myös, tulee ihan onnelliseksi kun paikkailee peltejä 14 tai 18 vuotiaasta alfasta kun tietää että toiset ruostuvat aiemminCuore Sportivo kirjoitti: Jahka saan vehkeet pelittämään, niin laitan mielelläni kuvia näistä ruostepommeista (Audi, MB).
PS. Oletkos scuore vaihtanut ammattia ja jättänyt labrat taaksesi?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Niistä voorteista irtoo sellanen saumamömmö sieltä ovipeltien alaliitoksista.GAMMA500 kirjoitti: Ja minä voisin käydä naapurissa kuvaamassa lisää materiaalia Ford Focuksista ja Mondeoista, ainakin parikymmentä fordia käy ovien ja luukkujen vaihdossa kuukausittain ja takuuseen. Eli uudet ruostuvat myös
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
GAMMA500 kirjoitti:Oletkos scuore vaihtanut ammattia ja jättänyt labrat taaksesi?
Eeeei.. Ajattelin vaan alkaa tekemään puolet enemmän hommia.
Ihan sama vaikka kestäisi maailmaan tappiin saakka. Sellasella (esim. B Vectra) paskakasalla ei viitsisi ajaa vapaaehtoisesti metriäkään. Ei pysty ymmärtämään niiden ihmisten ajatusmaaimaa, jotka kyseisen auton rahalla ostaa.niki kirjoitti:samoin Ooppeli...
- Kustaa
- Viestit: 96
- Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
- Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Forza Mirafiori! Loistavaa, kerro vaan kaikki, mitä saat tietää, itse olen aivan kyltymätön kaiken Alfa-tiedon suhteen; kaikki kiinnostaa, tuleeko tehtaalle uusia työohjeita, minkälainen fiilis on Pomiglianossa, aivan kaikki.. Ilo saada kaltaisesi lähes-'insider' foorumille.Mirafiori kirjoitti: heh.
itse asiassa minä olen italialainen, mutta en toki ollut kärpäsenä katossa. Tiedot saan Italiassa asuvilta ystäviltäni. Toinen opiskelee Lingottossa (fiatin aivot) autotekniikkaa. Toisella kaverillani taas on ystävä, joka on Pomiglianossa (alfa-tehdas, jos ette tienneet) tössä.
.....mutta uskokoon toki ken haluaa, en mitenkään halua olla salaperäinen, olen aina vain halunnut kertoa teille asioista joista ei suomessa saa muuten tietää....
Oottekos nähnyt AMS-lehden Ruattin versiosta tarinaa tulevasta 157..
http://www.automotorsport.se/artikelmal ... rsion=8874
Sivulla myös linkki filminpätkään, jossa kepittävät maskeerattua 157(?):aa.
Artikkelissa kerrotaan mm kehittyneestä alustasta, joka on Saabin kanssa kehitelty, mutta on GM:n mukaan liian kallis Saabiin, joten siihen ei sitä tule..
157:lla olis myös tarkoitus mennä takaisn jenkkimarkkinoille.
http://www.automotorsport.se/artikelmal ... rsion=8874
Sivulla myös linkki filminpätkään, jossa kepittävät maskeerattua 157(?):aa.
Artikkelissa kerrotaan mm kehittyneestä alustasta, joka on Saabin kanssa kehitelty, mutta on GM:n mukaan liian kallis Saabiin, joten siihen ei sitä tule..
157:lla olis myös tarkoitus mennä takaisn jenkkimarkkinoille.
156 2.0 TS
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Uusimmassa Auto Bild:ssa Demelin haastattelu Fiat-konsernin uusista linjauksista ja ennakkoa uusista malleista. Alfalta on tulossa 8C ja Kamal ihan tuotantoon asti sen jutun mukaan. 8C on jutun mukaan ns. imagon kohotusmalli. Hyvältä näyttää, kun oli lehteen asti päässyt kuva Breran näköisestä avosta, kuten jossain topicissa jo olikin mainintaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
The Car Connection kirjoittaa mm. seuraavaa:
"Kalbfell, a 28-year veteran of BMW, is known as a savvy marketer, but with financial discipline that is drummed into BMW executives. That will be welcome at Alfa, which has frequently been the target of criticism for inconsistent marketing and cost over-runs. Alfa Romeo has been on a sales slide the last few years, going from 208,000 in 2001 to 178,000 last year. It is on track to sell fewer than 170,000 this year.
Fiat CEO Herbert Demel is amidst a German makeover of the Italian automaker. Besides Kalbfell, Demel in less than a year since taking over as CEO has appointed former VW executive Stefan Ketter to head Fiat quality; former Autogerma CEO Johann Wohlfarter to head the newly created position of market & network coordinator; and former Audi and Magna-Steyr executive Harald J. Wester as Fiat Auto head of engineering and design.
Kalbfell had long been frustrated at not being named to the management board at BMW, and saw it would not happen before he reached retirement age. The job of running Rolls-Royce, too, is seen as a bit of an operational outpost at BMW and it was a job he did not relish. - Jim Burt"
Tämä kertoo mielestäni aika paljon siitä, miksi johtaja vaihtuu ja miksi tämä Kalbfell lähti BMW:ltä.
EDIT Lähde: http://www.thecarconnection.com/index.a ... ticle=7677
"Kalbfell, a 28-year veteran of BMW, is known as a savvy marketer, but with financial discipline that is drummed into BMW executives. That will be welcome at Alfa, which has frequently been the target of criticism for inconsistent marketing and cost over-runs. Alfa Romeo has been on a sales slide the last few years, going from 208,000 in 2001 to 178,000 last year. It is on track to sell fewer than 170,000 this year.
Fiat CEO Herbert Demel is amidst a German makeover of the Italian automaker. Besides Kalbfell, Demel in less than a year since taking over as CEO has appointed former VW executive Stefan Ketter to head Fiat quality; former Autogerma CEO Johann Wohlfarter to head the newly created position of market & network coordinator; and former Audi and Magna-Steyr executive Harald J. Wester as Fiat Auto head of engineering and design.
Kalbfell had long been frustrated at not being named to the management board at BMW, and saw it would not happen before he reached retirement age. The job of running Rolls-Royce, too, is seen as a bit of an operational outpost at BMW and it was a job he did not relish. - Jim Burt"
Tämä kertoo mielestäni aika paljon siitä, miksi johtaja vaihtuu ja miksi tämä Kalbfell lähti BMW:ltä.
EDIT Lähde: http://www.thecarconnection.com/index.a ... ticle=7677
Viimeksi muokannut niki, 27 Loka 2004, 15:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ammattina autokauppa
Jep... olisi kiva nähdä vastaavat luvut Suomesta. Onko kellään?niki kirjoitti:Alfa Romeo has been on a sales slide the last few years, going from 208,000 in 2001 to 178,000 last year. It is on track to sell fewer than 170,000 this year.
Minä olen sitä mieltä, että tuotteella on liian kova hinta, kautta linjan. Siksi ei ole mikään ihme jos myyntimäärät ovat laskussa vaikka uusia/ uudistettuja mallejakin on myynnissä.
Fiat/ Alfa menettää kultaisen tilaisuutensa ellei 158 viimein ole kaikkien aikojen laadukkain Alfa eikä hinnaltaan ylitä esim Saab 9-3 malleja. Hinta ei siis suomessakaan saisi nousta välttämättä ollenkaan!!!
Tästä näkökulmasta uusi laatua ja kustannustehokkuutta vaativa vetäjä on enemmän kuin paikallaan. Toivonpa sydämeni pohjasta, että hän onnistuu viemään uudistuksensa läpi koko Alfa verkoston.
Edit: Laskevien myyntilukujen valossa veikkaan, että hinnat tosiaan tulevat tippumaan. Suomessakin, jos Herbert Demelin valta vain yltää Deltaan asti.
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
alfista kirjoitti:Jep... olisi kiva nähdä vastaavat luvut Suomesta. Onko kellään?niki kirjoitti:Alfa Romeo has been on a sales slide the last few years, going from 208,000 in 2001 to 178,000 last year. It is on track to sell fewer than 170,000 this year.
www.tuulilasi.fi
2000
66. Alfa Romeo156 389
2001
alfoja ei listalla,siis malleja myyty alle 227 kpl
2002
81. Alfa 156 170
95. Alfa 147 119
2003
70. ALFA ROMEO 156 409
151. ALFA ROMEO 147 65
pelkät kosmeettiset muutokset eivät riitä ei 7 vuotta vanha automalli jaksa ketään oikein enää kiinnostaa määrät nousevat taas varmasti kunhan saadaan jotakin täysin uutta.alfista kirjoitti:esta. Onko kellään?
Minä olen sitä mieltä, että tuotteella on liian kova hinta, kautta linjan. Siksi ei ole mikään ihme jos myyntimäärät ovat laskussa vaikka uusia/ uudistettuja mallejakin on myynnissä.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Tuulilasi kirjoittaa myös näin (tosin tieto jo vanhaa, 8.10.2004):
"Kannattavuuspulmia ei kyetty ratkaisemaan
Alfan ja Lancian isojen sedanien valmistus loppuu
Fiat omistaa Lancian ja Alfa Romeon. Molempien merkkien kannattavuus on heikko. Pieniä ja keskikokoisia autoja myydään kohtuullisia määriä, mutta isot limusiinit jäävät kauas niistä myyntiluvuista, joita kannattava valmistus edellyttää. Nyt tilanne on muuttumassa. Isot sedanit jäävät pois valmistuksesta.
Italialainen sanomalehti La Repubblica kertoo, että isoja Lancian ja Alfa Romeon sedaneita ei enää kehitetä. Kun esimerkiksi Alfan 166-mallisarja tulee elinkaarensa päähän, sitä ei enää uusita. Asiasta on lehden saamien tietojen mukaan sovittu jo työntekijäpuolen kanssa. Mallisarjoja valmistavia tehtaita ei kuitenkaan suljeta. Niihin tulee korvaavaa tuotantoa. "
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=115443
166:n valmistuksen päättymisestä taisi Mirafiori tietää jo ennen tätä?
"Kannattavuuspulmia ei kyetty ratkaisemaan
Alfan ja Lancian isojen sedanien valmistus loppuu
Fiat omistaa Lancian ja Alfa Romeon. Molempien merkkien kannattavuus on heikko. Pieniä ja keskikokoisia autoja myydään kohtuullisia määriä, mutta isot limusiinit jäävät kauas niistä myyntiluvuista, joita kannattava valmistus edellyttää. Nyt tilanne on muuttumassa. Isot sedanit jäävät pois valmistuksesta.
Italialainen sanomalehti La Repubblica kertoo, että isoja Lancian ja Alfa Romeon sedaneita ei enää kehitetä. Kun esimerkiksi Alfan 166-mallisarja tulee elinkaarensa päähän, sitä ei enää uusita. Asiasta on lehden saamien tietojen mukaan sovittu jo työntekijäpuolen kanssa. Mallisarjoja valmistavia tehtaita ei kuitenkaan suljeta. Niihin tulee korvaavaa tuotantoa. "
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=115443
166:n valmistuksen päättymisestä taisi Mirafiori tietää jo ennen tätä?
Ammattina autokauppa
niin mutta kysymys ei ole siitä ettei 166 saisi aikanaan seuraaja, vaan se että sitä saadaan odottaa (mallistossa aukko) n.2-3vuotta,
alfasta vielä että myynnin lasku johtuu siitä että uudet mallit siirtyvät parilla vuodella mm gm-sopimusten myötä....alunperin 157:n piti tulla 2003 ja gtv:n 2002, nyt on vain välissä pieni lasku, josta mennään selkeään nousuun taas ensi vuonna.....tavoite on 250.000 alfaa vuodessa, mm.jälleenmyyjien määrä euroopassa kasvaa 15%....... usan tultua myyntialueeksi myyntiä tulee vielä enemmän....
vielä noista hinnoista....alfa on premiummerkki, ja sen hinnat eivät tule laskemaan, päinvästoin tuotteen uudistuessa hiukan nousevat.....taidatte vaatia mahdottomia, kun toisaalta halajaatte hinnanalennuksia, ja toisaalta parasta mahdollista tuotetta.....70-luvulla alfa oli top.....kaikessa,....bmw ei mitään....vain kääpiöautojen valmistuksella konkurssista selvinnyt rääpäle....tähän tilanteeseen on vaikea palata, mutta alfistien alemmuuskompleksilla bemaristeille ei ole mitään syytä....
alfasta vielä että myynnin lasku johtuu siitä että uudet mallit siirtyvät parilla vuodella mm gm-sopimusten myötä....alunperin 157:n piti tulla 2003 ja gtv:n 2002, nyt on vain välissä pieni lasku, josta mennään selkeään nousuun taas ensi vuonna.....tavoite on 250.000 alfaa vuodessa, mm.jälleenmyyjien määrä euroopassa kasvaa 15%....... usan tultua myyntialueeksi myyntiä tulee vielä enemmän....
vielä noista hinnoista....alfa on premiummerkki, ja sen hinnat eivät tule laskemaan, päinvästoin tuotteen uudistuessa hiukan nousevat.....taidatte vaatia mahdottomia, kun toisaalta halajaatte hinnanalennuksia, ja toisaalta parasta mahdollista tuotetta.....70-luvulla alfa oli top.....kaikessa,....bmw ei mitään....vain kääpiöautojen valmistuksella konkurssista selvinnyt rääpäle....tähän tilanteeseen on vaikea palata, mutta alfistien alemmuuskompleksilla bemaristeille ei ole mitään syytä....
Totta sekin ja erinomaisesti Alfan mallit ovat kyllä aikaa vastustaneet. Vai osaatteko luetella monta -97 (vai oliko se -96) esiteltyä automallia, joka olisi yhtä tuore kuin 156.V6 kirjoitti:pelkät kosmeettiset muutokset eivät riitä ei 7 vuotta vanha automalli jaksa ketään oikein enää kiinnostaa määrät nousevat taas varmasti kunhan saadaan jotakin täysin uutta.
Edit: Mirafiorille; vertaan hintaa suoraan Saabin vastaaviin 9-3 malleihin ja silloin Alfalla ei juuri ole korotusvaraa. AR 157 tulee myös olemaan vastaava tekniikaltaan.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tuon kun saat taottua asiakkaiden päähän niin ei tarvitse loppuelämää miettiä. Jos kilpailija osaa tehdä hyvän auton hyvään hintaan niin se on monille aika ratkaisevaa, ei se, että Alfan johdon mukaan hintoja pitää nostaa koska Alfa on heidän mielestä premium merkki.Mirafiori kirjoitti:vielä noista hinnoista....alfa on premiummerkki, ja sen hinnat eivät tule laskemaan, päinvästoin tuotteen uudistuessa hiukan nousevat..
paitsi että Alfaan tulee myös neliveto, Alfahan on ollut edullinen auto ominaisuuksiin nähden mutta tottakai kaikki uudet hilppeet tulevat nostamaan hintaa.Enkä näe saabia lähimpänä kilpailijana tavoite/tulos on varmasti ihan muualla kuten ennenkin.alfista kirjoitti:Totta sekin ja erinomaisesti Alfan mallit ovat kyllä aikaa vastustaneet. Vai osaatteko luetella monta -97 (vai oliko se -96) esiteltyä automallia, joka olisi yhtä tuore kuin 156.V6 kirjoitti:pelkät kosmeettiset muutokset eivät riitä ei 7 vuotta vanha automalli jaksa ketään oikein enää kiinnostaa määrät nousevat taas varmasti kunhan saadaan jotakin täysin uutta.
Edit: Mirafiorille; vertaan hintaa suoraan Saabin vastaaviin 9-3 malleihin ja silloin Alfalla ei juuri ole korotusvaraa. AR 157 tulee myös olemaan vastaava tekniikaltaan.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Kyllä Alfa on premium-merkki ainakin yleiseurooppalaisen luokituksen mukaan, jota kaikki autolehdet sekä alan ammattilaiset käyttävät. Itseasiassa yleisillä autofoorumeilla Alfa pääosin mielletään premium-merkiksi. Luokitukseen kuuluu mm. Alfa, Audi, BMW, Cadillac, Jaguar, Lancia, Lexus, Mercedes-Benz, Saab, Volvo ja taisi listalla olla vielä jokunen muukin merkki. Toisinsanoen edellämainitut lukeutuvat Alfan "pahimmiksi kilpailijoiksi". On sitten eri asia, jos joku vannoutunut MB/BMW/Audi-kuljettaja on vakaasti päättänyt, että maailmassa on vain kolme kovaa ja ne ovat edellämainitut saksalaiset, eikä siihen ole kenelläkään nokan koputtamista.Rolle kirjoitti: Tuon kun saat taottua asiakkaiden päähän niin ei tarvitse loppuelämää miettiä. Jos kilpailija osaa tehdä hyvän auton hyvään hintaan niin se on monille aika ratkaisevaa, ei se, että Alfan johdon mukaan hintoja pitää nostaa koska Alfa on heidän mielestä premium merkki.
Tekniikan maailma muuten luokittelee asian näin; Saksalaiset premiumit ja muut premiumit.
Ammattina autokauppa
Aivan. Se, että kuulutaan premium luokkaan ei muuta autoa miksikään. Ja jos kauppa ei käy, niin hinta on yksinkertaisesti tavaraan nähden liian korkea, ainakin nykyisillä malleilla. Ja edelleen, jos uuden mallin hinta menee yli kilpailijoiden vastaavien mallien, niin eihän se kaupankäynti siitäkään vielä kiihdy.Rolle kirjoitti:Edelleen, jos asiakkaat eivät näe autoa yhtä hyvänä kuin jotain toista samanhintaluokan autoa, on ihan turhaa huutaa naama punaisena että autolehden mukaan kuulutaan premiumluokkaan.
Fiat groupilla on niin kovat tavoitteet aiemman hankalan tilanteen takia, että myynnin kasvulle ja tuotannon kustannustehokkuudelle on asetettu rima korkealle. Roimasti nykyistä parempaa laatua unohtamatta. Homma ei onnistu, ellei nämä kaikki kolme osa-aluetta toimi. Siihen nähden uusi laatu-säästäväisyys-pomo on erittäin sopiva valinta.
Toimiihan tämä yhtälö muillakin autotehtailla, miksei Fiatilla / Alfalla? Se on nimittäin pakko.
Tästä päätellen, me tulemme saamaan nykyistä enemmän vastinetta rahoillemme jatkossa.
Re: Alfan johtoon Rolls-Roycen mies
Alfan jälkeen Daniele Bandiera löysi uuden postin itselleen Moto Guzzin pomona.Mirafiori kirjoitti: -Itse sanoisin Danielelle että kiitos viime vuosien hyvästä työstä ja näkemiin...kaikenhan voi aina tehdä paremmin.
www.motorcyclenews.com
motorcyclenew.com kirjoitti: March 6 2005
New boss for Guzzi
After taking over Aprilia and Moto Guzzi last year Piaggio has now announced a new boss for Guzzi.
Daniele Bandiera joins the firm from car maker Alfa Romeo where he was responsible for launching many of the firm’s key cars. He has been tasked with turning the struggling company round and one of his first jobs will be a complete restructuring of the management.