Pitää nyt kysyä, josko löytyisi apuja ongelmaan. Eli 156 V6 vm.2001 flektit pyörivät jatkuvasti, heti kun kääntää virrat päälle.
Taitaa olla 1 nopeus jolla pyörivät. Lämmöt nousevat ajossa noin 70 asteeseen, joskus kaupunki ajossa 80 asteeseen.
Sama onko ilmastointi päällä tai ei. Ilmastointi toimii mielestäni normaalisti.
Vaihdoin sen lämpötila anturin, joka on termostaatin vieressä. Ei vaikutusta.
Yhden flektin releen vaihdoin, joka oli ulkoisesti kärsineen oloinen (kuori lähti irti relettä irroitettaessa)
Flektit myös puhaltavat oli niiden releet paikoillaan, tai irroitettuna...
Sama vika oli viime syksynä, mutta poistui talven alkaessa, ja alkoi taas tänä keväänä ilmojen lämmettyä.
(ajattelin tämän takia, että vika olisi ollut lämpötila anturissa)
Apuja otetaan kiitollisena vastaan!
156 V6 flekti puhaltaa jatkuvasti
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 V6 flekti puhaltaa jatkuvasti
Mulla ainakin lämpöanturi kun hajosi niin vikavalo syttyi ja flekti oli koko ajan päällä. Ymmärtääkseni kone ei tiedä lämpöään ja varmuuden vuoksi viilentää sitä.
Mutta jos olet sen vaihtanut, niin lue vikakoodit.
Mutta jos olet sen vaihtanut, niin lue vikakoodit.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 V6 flekti puhaltaa jatkuvasti
Toi siinä kuulostaa oudolta, että flektit puhaltaa vaikka releet on irti. Jotain on oikosulussa.
Kaverin Vectrassa oli joskus samaa oiretta, joka alkoi just samalla tavalla. Lopulta flektit jäi päälle, oli sitten virrat päällä tai ei ja kaikki muutkin sähkölaitteet alkoi toimia oudosti. Siinä flekteillä ei ollut mitään jälkijäähdyttelyä vaan puhaltivat niin kauan kun akussa riitti virtaa. Syylliseksi paljastui lopulta kojetaulun sisältä joku johtonippu, mistä joku karva oli hiertynyt rikki ja aiheutti ensin oikosulun ja lopuksi pienen eristeiden yhteensulamisen jolloin meni sähköt sekaisin.
Oli kova työ huollossa kolvata johto kerrallaan ehjäkso, mutta meni palovakuutuksesta.
Kaverin Vectrassa oli joskus samaa oiretta, joka alkoi just samalla tavalla. Lopulta flektit jäi päälle, oli sitten virrat päällä tai ei ja kaikki muutkin sähkölaitteet alkoi toimia oudosti. Siinä flekteillä ei ollut mitään jälkijäähdyttelyä vaan puhaltivat niin kauan kun akussa riitti virtaa. Syylliseksi paljastui lopulta kojetaulun sisältä joku johtonippu, mistä joku karva oli hiertynyt rikki ja aiheutti ensin oikosulun ja lopuksi pienen eristeiden yhteensulamisen jolloin meni sähköt sekaisin.
Oli kova työ huollossa kolvata johto kerrallaan ehjäkso, mutta meni palovakuutuksesta.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 27 Marras 2008, 09:50
- Car(s): 156 V6 Q-system, Ex 166 T.S , Ex 156 V6 Q-system , Ex 156 V6
- Paikkakunta: Vihti
Re: 156 V6 flekti puhaltaa jatkuvasti
Tuon lämpötila anturin vaihdon jälkeen lämmöt näköjään seilaavat 90-110 välillä, olisiko väärän arvoinen anturi? Tänään vikakoodien lukuun,
josko siinä jotain selviäisi.
josko siinä jotain selviäisi.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: 156 V6 flekti puhaltaa jatkuvasti
Ehkä tyhmä kysymys, mutta onko jäähdyttäjä missä kunnossa? Mulla oli syyläri sohlo ja lämmöt seilasivat sekä flektit pauhasivat.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 27 Marras 2008, 09:50
- Car(s): 156 V6 Q-system, Ex 166 T.S , Ex 156 V6 Q-system , Ex 156 V6
- Paikkakunta: Vihti
Re: 156 V6 flekti puhaltaa jatkuvasti
Mitään vikakoodeja ei ollut, ja vaihdoin myös alkuperäisen lämpöanturin takaisin. Nyt lämmöt taas sen 70-90 astetta.
Viedään auto pajalle joskus, kun saa laina auton käyttöön.
Viedään auto pajalle joskus, kun saa laina auton käyttöön.