Ei tullut Alfa GTV taloon

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

:lol: :lol: :lol:
Siitä vaan sitten ens kesänä testaamaan niitä tasapainotettuja haitekpalikoita esim. noita neljää ensimmäistä Keijo Kotiasentajan tekelettä vastaan :roll: :lol:
http://mediarace.fi/speedparty/tulokset ... okset20042

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Juup, onhan noi nähty.. ja fiat-konsernin tekelehän siellä on kärjessä :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Jotenkin kyllä veikkaan että noihin on tehty muutakin kuin väännetty hukkaportin jousta kireämmälle? :mrgreen: Ja lisäksi vielä veikkaan että joku muu kuin Keijo kotiasentaja on säätänyt nuo jollain muulla kuin persdynolla...

Kaikenkaikkiaan tää koko topicci on huvittavaa eipäs juupas väittelyä, kukaan ei sentään ole vielä huomannut sanoa että minun isän auto kulkee kovempaa ja hengittää vapaammin kuin sinun isän auto :mrgreen: Siksipä pistän vähän maustetta soppaan... :

Jos joku haluaa ajaa autolla jonka suorakulmaiset linjat viehättää niin ajakoot. Vaikka siinä olis kuinka hienot hitech-palikat moottorissa ja kuinka hyvin rakennettu alusta niin karu totuus on että meikäläisen 4x4 turbo (ei oo ees kiristetty jousta vielä) jossa on reilusti alle 100hv:n litratehot jättää sen marraskuusta maaliskuuhun lähdossä mennen tullen ja soratiellä ympäri vuoden :twisted:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Pian tulee talvi ja lämpömittarissa -40°C. Siinä kun sitten pähkäilette hitech pelienne kanssa, niin haen porukoilta Ladan ja päräytän käyntiin ilman lohkolämmityksiä ja morjestelen teille sit lämpöisestä kabiinista, kun teidän Volvoja ja Alfoja yms. "huippupeliä" vedetään lavetille ja edelleen korjaamolle, kun ei niille kuitenkaan mitään voi itse tehdä. Eikö siis Lada ole kaikkein paras auto? :mrgreen:

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

eltsu kirjoitti: Jos joku haluaa ajaa autolla jonka suorakulmaiset linjat viehättää niin ajakoot.
Ajathan sellaisella itsekin :mrgreen:

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Hyvähän se vaan on jos tästä aina asiallisesta foorumistakin löytyy "bullshit" topikki.
Harmi vaan kun valikosta ei löydy tarpeeks kuvaavaa hymiötä,joten tuo saa toimittaa hymiön virkaa:
http://www.weed.ru/temp/catglobus.swf

MM kirjoitti: Jokakodin turbot on eriasia kuin moottrivalmistajan suunnitteleman tehomallin moottori jossa on ahdin ja kannet sekä virtaukset, putkistot sun muut tarkasti mitoitettu, kyllä koneissa on huomioitu muitakin palikoita kuin pelkkä ahdin. Maseratin, Lancian, Ferrarin, Porschen, Cosworthin sun muiden koneet on siis ihan paskoja joissa ei ole mitään tekemistä osaamisen kanssa ja insinöörit amatöörejä kun föönejä laittavat koneisiin..justiinsa joo...voithan sä itsellesi moista uskotella jos saat mielen rauhaa tällä :roll:

edit: toi sun ruuvin kiertäminen kuulluu keijo kotiasentajille, silleen saa koneet poksahtelemaan kivasti. Jos ruuvia käännetään oikeaoppisesti oikeita asioita tekemällä saadaan koneista tehokkaita ja kestäviä. Seokset, puristukset ja virtaukset näyttelee oleellista osaa virissä, näitä ei keijo kotiasentaja pimeässä pihassa osaa tehdä korvakuulolta... ei mainitsemallasi takapiha virityksellä :mrgreen:
tossa mun pelissä on vakiona n.108hv/l ja tällä hetkellä tuo luku on huimasti enemmän ja lisää haetaan kevään aikana muutaman muutoksen jälkeen. Mitä tulee koneen kestävyyteen niin se on uskomattoman vahvaa tekoa, kaikki sisuskalut takotavaraa sekä tasapainotettua hitech palikkaa.

Jotenkin jäi huvittamaan nuo ylistävät lausunnot noista ruotsalaisen insinööritaidon mestarinäytteistä :roll: Onhan se hienoa jos Volvo on keksinyt jo 2000-luvulla käyttää tasapainotettua haitek takotavaraa.....
Kun esim.Fiatin tuotantoautoista nuo on löytynyt jo 60-luvulta :lol:

Mitenkään väheksymättä :roll: sen kummemmin Volvon kun minkään muun merkin insinörttejä,mutta mutta onhan se aika koomista kun Keijo Kotiasentaja tulee ja ensimmäisenä laukoo roskiin ne tarkkaan mitoitetut
haitek imusarjat,pakosarjat,veivit,turbot sun muut,sit se väsää siellä pimeessä tallissaan kaikki uusiks ja "voila">tehtaan "haitekmoottorin" tehot onkin kaksin-tai kolminkertaistuneet(tai jopa nelinkertaistuneet)

Ja tähän taas tämä http://www.weed.ru/temp/catglobus.swf

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Abarth kirjoitti:
eltsu kirjoitti: Jos joku haluaa ajaa autolla jonka suorakulmaiset linjat viehättää niin ajakoot.
Ajathan sellaisella itsekin :mrgreen:
Sitä juuri tarkoitinkin, pyöreät autot on perseestä :mrgreen: (vitsi, ei saa suuttua) Etkä muuten asiasta kolmanteen varmaankaan tiedä että millä ajan tällä hetkellä, Alfa kun ei oo ajossa...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

En tiijäkkään :mrgreen:

Ehkäpä tällä? http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1389 :wink:

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Kyllä toikin kuvan ajokkikin on ollut seisonnassa kolahduksesta lähtien :-D
Mutta siinä mielessä olet oikeassa että kyllä toi tän hetkinen ajokkikin lähes tulkoon pelkällä viivottimella on piirretty vaikkei naapurimaan tuotoksia olekkaan :mrgreen:

Toinen tykkää äidistä(vapari) ja toinen tyttärestä(turbo)... mulle kelpaa kumpi vain kunhan on tarpeeksi potkua ja Groovea eikä ole poljettu ihan loppuun edellisten ajajien toimesta :mrgreen:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Vastaa Viestiin