Jalamari kirjoitti:^Niinpä. Myyjälle on kuitenkin ajatus siitä mitä autosta pitäisi saada. Ilman hintaa autosta tulee joko ihan surkeita tarjouksia tai sitten niitä ei tule ollenkaan.
No sitten tulee...en tiedä olenko edes myymässä...ainahan sitä kokeilla saa voinhan mä sille jonkun överihinnann keksiä niin lähtee siitä sitten liikkeelle.....
Jalamari kirjoitti:^Niinpä. Myyjälle on kuitenkin ajatus siitä mitä autosta pitäisi saada. Ilman hintaa autosta tulee joko ihan surkeita tarjouksia tai sitten niitä ei tule ollenkaan.
No sitten tulee...en tiedä olenko edes myymässä...ainahan sitä kokeilla saa voinhan mä sille jonkun överihinnann keksiä niin lähtee siitä sitten liikkeelle.....
Parempi se överi on siihen laittaa, niin voi edes potentiaalinen ostaja ehdottaa jotain osin järkevää. Vieläkun nollissa, tarjoan sitoumuksetta 100e
^överi hinnan kun laittaa, harba viitsii ilmotusta edes avata. katsokaa kuinka kauan jotkut tuolla on myynnissä just sen takia kun hinottelu on päin helvettiä. ei alustasarjat tai putkistot tai ihan mitkään muutkaan asennukset arvoa nosta. korkeintaan pitää arvonsa paremmin. loppuen lopuks kyseessä on 14 v vanha 156 joka on kuitenkin näkökään ihan hyvässä kunnossa.
jps haluu myydä ja saada vielä kaupaksi niin ei liian halvalla eikä liian kalliilla, mun mielestä.
Näin on. Harva tuunaus-tms.osa tai edes lisävaruste juurikaan nostaa auton arvoa, mutta voi helpottaa myyntiä kun vertaa samanhintaisiin karvalakkimalleihin.
^
sigma platformilla ei liene Suapin kanssa mitään tekemistä? Ainoa trollhättän-haksahdus kun on se BobLutzSedan.
Siitä, voiko jänkillä ajaa mutkia en viitsi edes aloittaa...
Tazio kirjoitti:^
sigma platformilla ei liene Suapin kanssa mitään tekemistä? Ainoa trollhättän-haksahdus kun on se BobLutzSedan.
Siitä, voiko jänkillä ajaa mutkia en viitsi edes aloittaa...
-Tazio
Ookoo, mä muistelin noiden CTS perustuvan enemmänkin 9-3:seen.
Tazio kirjoitti:^
sigma platformilla ei liene Suapin kanssa mitään tekemistä? Ainoa trollhättän-haksahdus kun on se BobLutzSedan.
Siitä, voiko jänkillä ajaa mutkia en viitsi edes aloittaa...
-Tazio
Ookoo, mä muistelin noiden CTS perustuvan enemmänkin 9-3:seen.
<suabi-provo> Jos noin olisi, niin sitten tuo 'voi ajaa vain suoraa tietä ja sitäkin ihan keskellä' ajatuskin pitäisi kutinsa </suabi-provo>
^Jenkillä on kivaa ja turvallista ajaa mutkaa. Omalla 46-vuotiaalla kahdekssakympissä on vauhdin hurmaa. Alhpalla ei, eikä rajoitus anna lupaa kovempaan vauhtiin
Onkos tuo pirssi jollekin tuttu? Kävin katsomassa autoa tänään, eikä mitään suurempaa moitetta tullut esille. Edessä ja takana oli pieniä parkkipaikkanaarmuja ja takapuskin oli vasemman heijastimet kohdalta hieman halki. Auto kulki muuten mainiosti, mutta kolmosvaihteen kanssa oli vähän ongelmia. Keppiä piti heilauttaa oikean kautta, että vaihde siirtyi sulavasti kakkoselta kolmoselle. Alusta oli timmi ja sisusta kuin uusi. Teltan täysi huoltokirja löytyi. Vaimo olisi ottanut auton heti matkaansa, mutta kerrankin minä halusin miettiä asiaa. Ainoa hieman ärsyttävä asia oli myyjä, joka aluksi oli ihmeissään huomioimistani vioista, eikä itse ollut huomannut sellaisia ollenkaan kuulemma. Hinnasta kun alettiin puhua, olivatkin kaikki moitteet jo huomioitu pyyntihinnassa...
^^
Taitaa olla sama lafka, mistä yritin yhtä FL-156:sta ostella (vaihdossa olisin vienyt 207:n). Kysyi, minkä arvoisena pidän pösöä: "Pyynti 6500, mutta mitä tarjoat?" "Joo ei."... 2500 olisi vissiin pitänyt omaa rahaa laittaa vaihdossa halvempaan, ei edes päittäin käynyt..
Ja tuollahan noi myyjäliikkeet väistää vastuuta; "mä luulin et se kuuluu tähän... nää on niin erikoisia" jne.
Olikos tällä autolla joku mielenkiintoinen stoori? Vaikuttaa tutulta...
Eikös tämä ollut viime talvena myynnissä laatikko vikaisena? Aika nopesti meni silloin kaupaksi ja hintakin oli varmaan puolet nyt pyydetystä. Hieno auto, vaikkakin melko huonossa kunnossa. Tuo väri oli jokin erikoisväri, joka taisi maksaa listattuna 20 000 markkaa.
Jostain vanhemmista keskusteluista löytyy varmaan paremmin tietoa..
hagger16 kirjoitti:Tuo väri oli jokin erikoisväri, joka taisi maksaa listattuna 20 000 markkaa.
Azzurro Nuvola -helmiäsväri. Erittäin kaunis kun livenä näkee. Takapuskurissa reikä ja saattaa olla suht. v-mäinen paikkamaalailla. Sisusta on kiva ja tässä pähkäilen ostaisko koko auton pelkästään sen takia ja laittais loput halvalla eteenpäin.
hagger16 kirjoitti:Tuo väri oli jokin erikoisväri, joka taisi maksaa listattuna 20 000 markkaa.
Azzurro Nuvola -helmiäsväri. Erittäin kaunis kun livenä näkee. Takapuskurissa reikä ja saattaa olla suht. v-mäinen paikkamaalailla. Sisusta on kiva ja tässä pähkäilen ostaisko koko auton pelkästään sen takia ja laittais loput halvalla eteenpäin.
Kyllä sen puskurin (kokonaan maalattava) joku professionaali ammattimaalari saa oikeaan sävyyn hintaluokassa 500-1000€ ilman tutun alennuksia.
Kaikilta maalareilta se sävy ei onnistu 100 %:sesti kokemukseni mukaan. Hyvä jos sinne päin menee.
Jaksaisi hiomatahnalla käydä helmalevikkeet läpi ja asentaa ne niin näkisi miten hyvin amatööri onnistui
Peltejä voi kaupata sitten tänne päin jos sävyt osuu kohdalleen
^
Vauhdin Maailmassa aikanaan oli tuollaisen koe-ajo, mutta muistelisin että se koe-ajoauto olisi ollut se isompi 2,2-litrainen. Vai onko aika kullannut muistot???
Joka tapauksessa tuo meni silloin palttiarallaa 30 vuotta sitten 'tälläinen pitäisi ehkä vielä joskus hankkia' listalle.
Tuon nyt myynnissä olevan epäilen nähneeni pari vuotta sitten Ahvenisto Grand Racen yhteydessä, luonnossa kuviakin makeampi peli.
Viime vuonna oli mielestäni Lahden näyttelyssä joko tuo Murena tai samanlainen. Hieno peli omalla tavallaan, mutta ei kyllä itsellä herättänyt omistushalua. Näin sieluni silmin, kuinka jokainen osa jää käteen jos niihin erehtyy koskemaan. Vaikutelma oli, miten sen nyt muotoilisi... muovinen.
Takavetohan se on, vaikka olisihan ranskalaisille saattanut tulla mieleen tehdä keskimoottoriautostakin etuveto... Hyvin ranskalaisen oloinen laite kaiken kaikkiaan.
Kyllä rupeaa 156-V-kutosten hinnat olemaan kohdillaan. Faceliftiäkin jo alta neljän tonnin. Tuo kyllä houkuttais, harmi vaan että vero on 2001 ja uudemmissa se tuhdimpi. Ja on se pre-facelift kyllä naamasta nätimpi.
Mites tämä?? Oli mun mielestä samassa liikkeessä myynnissä keväällä ja poistui myynnistä ja nyt taas...haiskahtaisiko tämä. Siistin näköinen ja oloinen ja nahkat kovasti houkuttais! http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/147/5642459" onclick="window.open(this.href);return false;
RedJohn kirjoitti:Mites tämä?? Oli mun mielestä samassa liikkeessä myynnissä keväällä ja poistui myynnistä ja nyt taas...haiskahtaisiko tämä. Siistin näköinen ja oloinen ja nahkat kovasti houkuttais! http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/147/5642459" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Noissa tehokkaimmissa Mineissä on kyllä jotain käsittämättömän perverssiä viehätystä.
Jossain vaiheessa tuli kärsittyä kylmistä väreistä auton "tyylittömyyden" johdosta.
Myöhemmin koin jonkinlaisen herätyksen Minin suhteen, ja viimeisimmässä autonvaihdossa en edes uskaltanut mennä koeajamaan Miniä, koska pelkäsin
jääväni sille tielle...