Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuollaista öljymäärää näyttäis antavan monessakin paikkaa. Täälläkin samat lukemat. Autodata kertoo ulkomaan foorumin mukaan - 500g of R134a
130cm3 of SP10 oil.
Tyhjentymisestä en osaa sanoa.
130cm3 of SP10 oil.
Tyhjentymisestä en osaa sanoa.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Touko 2013, 16:47
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0 TS-00
- Paikkakunta: lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitäs 156 2.0 t.s vm 2000 tehä kytkinremontti... Juu ja viislovinen manuaali kyseessä. Mistäköhän kannataa osat tilata ja vissiin alasylinteri olis hyvä myös samalla vaihtaa. Muutenkin vinkit paikallaan, kun aivan outo merkki tää alfa mulle.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kotimaista suosien - http://www.heikka.fi/kauppa/" onclick="window.open(this.href);return false; - kannattaa olla yhteydessä puhelimella.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Touko 2013, 16:47
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0 TS-00
- Paikkakunta: lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos! Täytyykin soitella tonne.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja tosiaan työsylinteri kannattaa vaihtaa samalla, se kun on mukavasti piilossa ja ilman laatikon irroittamista siihen ei tiettävästi käsiksi pääse. Ei ihan ilmainen osa (ei kyllä mikään kovin kallis kuitenkaan), mutta työmäärässä jos jossakin säästää.
Tuohon omaan ilmastointiongelmaan:
Taitaa todellakin olla ihan vain ylitäyttöä, koska nyt viileällä (+20c) toimi ongelmitta, ei katkonut. Eli olisiko irkissä saatu teoreema teoriassa oikea: kuuma keli ja tarvitaan kovempi paine, jotta saavutetaan ulkoilmaan nähden selvästi alhaisempi lämpötila (auringossa jotain 40, asfaltti 40+, sisälle pyynti <22c) ja koska on ylitäytetty, paineraja tulee vastaan ja paineanturi käskee pelin poikki? Tosiaan +20c ja käsky <16,5 ja ei mitään ongelmia...
Noh, pitää vältellä käyttöä ja maanantaina heti aamusta vinohiireen selvittelemään. Takuuseenhan tuon on mentävä, samalla voi ihmetellä, josko miksipä heillä on vanhan mallin tiedot käytössä - vai onko käynyt niin, että katsottu vain ulkonäköä ja koska ulkokuori on pre-FL (myös peilinkuoret EI ole enää korinväriset), ei ole ajateltu sen tarkemmin ihmetellä? Luulisi toki, kun rekisterinumeron perusteella tehty homma, että olisi ollut tiedossa... Vaiko joku katsonut vuosimallia tarkemmin, nähnyt valmistusajaksi ilmoitetnu tammikuu 2002 ja päätellyt, ettei se voi olla ensimmäinenkään FL (boselift)? Noh, oli miten oli, maanantaina toivottavasti selvinnee.
Tuohon omaan ilmastointiongelmaan:
Taitaa todellakin olla ihan vain ylitäyttöä, koska nyt viileällä (+20c) toimi ongelmitta, ei katkonut. Eli olisiko irkissä saatu teoreema teoriassa oikea: kuuma keli ja tarvitaan kovempi paine, jotta saavutetaan ulkoilmaan nähden selvästi alhaisempi lämpötila (auringossa jotain 40, asfaltti 40+, sisälle pyynti <22c) ja koska on ylitäytetty, paineraja tulee vastaan ja paineanturi käskee pelin poikki? Tosiaan +20c ja käsky <16,5 ja ei mitään ongelmia...
Noh, pitää vältellä käyttöä ja maanantaina heti aamusta vinohiireen selvittelemään. Takuuseenhan tuon on mentävä, samalla voi ihmetellä, josko miksipä heillä on vanhan mallin tiedot käytössä - vai onko käynyt niin, että katsottu vain ulkonäköä ja koska ulkokuori on pre-FL (myös peilinkuoret EI ole enää korinväriset), ei ole ajateltu sen tarkemmin ihmetellä? Luulisi toki, kun rekisterinumeron perusteella tehty homma, että olisi ollut tiedossa... Vaiko joku katsonut vuosimallia tarkemmin, nähnyt valmistusajaksi ilmoitetnu tammikuu 2002 ja päätellyt, ettei se voi olla ensimmäinenkään FL (boselift)? Noh, oli miten oli, maanantaina toivottavasti selvinnee.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pyörimissuuntaa en noissa näe mutta renkaiden urien perusteella pitää olla olemassa oikea ja väärä pyörimissuunta!Finest kirjoitti:^voiko se väärään suuntaan pyöriäkään?
Yleensä on pyörimissuunta tai ulkolaita merkattu renkaaseen.
Mutta itse pääasiaan: Autossa on samat renkaat joka kulmassa! Eli auton oikea puoli jonka pitäisi olla vasemman puolen peilikuva ei ole peilikuva! Vasen & oikea eivät ole symmetrisiä!
Eli rengasliike on tehnyt virheen, laittanut 4 samaa rengasta kun olisi pitänyt asentaa 2 samanlaista oikealle ja 2 toisenlaista vasemmalle.
Tämä selittää alienimaiset auton ohjauksen käyttäytymiset sekä auton yhteen suuntaan vetäminen varsinkin kostealla!!!!
Uskomatonta.
- Liitteet
-
- Image0618.jpg
- Takavasen
- (310.6 KiB) Tiedosto ladattu 2377 kertaa
-
- Image0619.jpg
- Takaoikea
- (315.18 KiB) Tiedosto ladattu 2377 kertaa
-
- Image0620.jpg
- Etuvasen
- (383.46 KiB) Tiedosto ladattu 2377 kertaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja
- Liitteet
-
- Image0621.jpg
- Etuoikea
- (341.86 KiB) Tiedosto ladattu 2377 kertaa
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
katoppa niin renkaan ulkopinnasta luulis löytyvän tuo OUTSIDE teksti.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ai, sulla on ratti molemmin puolin?Pujazuba kirjoitti:Eli auton oikea puoli jonka pitäisi olla vasemman puolen peilikuva ei ole peilikuva!
Ei vaan, on aivan normaalia, ettei pinnat ole symmetrisiä.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On olemassa myös renkaita, joissa on sekä ulkopuoli että pyörimissuunta merkitty. Joku Nokialainen aikanaan oli tällainen ja kuulemma aiheutti pientä päänsärkyä rengasasentajille, "kun ei ikinä meinaa muistaa".
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ainakin noissa mun misukoissa on sekä outside että rotation merkitty. mutta appiukon turanzoissa oli vain outside ja joku m+s merkintä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
m+s = mud & snow, eli "kitkat".
Omissa Michelin Energy Savereissa on vain Outside-merkintä, ei pyörimissuuntaa. Huomio: ne on peilikuvat, kuten joka ikinen rengas mikä minulla on tähän päivään mennessä ollut... Eli Pujankin tapauksessa ulkopuoli on joka renkaassa kyllä oikein, mutta näyttää olevan neljä vasemman tai oikean puolen rengasta, olettamuksella. Ainakin mitä itse nähnyt rengaskuvioita, pitäisi tuo sisäreunassa oleva kaarre olla aina tulosuuntaan (taakse) antava, jolloinka esim. vesi renkaan keskellä pääsee matkaamaan sisäpuolelta renkaan alta ulos ja näin parantaa pitoa; nyt tuo ei toteudu toisella puolella.
Tai sitten tuo rengasvalmistaja on nin susi, ettei noita renkaita ole kuin toispuoleisina kun halvempaa......
m+s = mud & snow, eli "kitkat".
Omissa Michelin Energy Savereissa on vain Outside-merkintä, ei pyörimissuuntaa. Huomio: ne on peilikuvat, kuten joka ikinen rengas mikä minulla on tähän päivään mennessä ollut... Eli Pujankin tapauksessa ulkopuoli on joka renkaassa kyllä oikein, mutta näyttää olevan neljä vasemman tai oikean puolen rengasta, olettamuksella. Ainakin mitä itse nähnyt rengaskuvioita, pitäisi tuo sisäreunassa oleva kaarre olla aina tulosuuntaan (taakse) antava, jolloinka esim. vesi renkaan keskellä pääsee matkaamaan sisäpuolelta renkaan alta ulos ja näin parantaa pitoa; nyt tuo ei toteudu toisella puolella.
Tai sitten tuo rengasvalmistaja on nin susi, ettei noita renkaita ole kuin toispuoleisina kun halvempaa......
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ihan normaalia ettei ole kuin yksi epäsymmetrinen pintakuvio, joka sitten on eri puolilla eri päin. Näin siis myös kalliissa "premium" kumeissakin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Täysin uus asia :o Mutta eikö tuo aiheuta nimenomaan kuvatunlaisen ongelman, että toisella puolella vesi poistuu kuten pitää, toisella ei? Jos siis vesiurat on toisinpäin toisella puolella? Toisella puolella sisäkulmassa urat ottavat "keskeltä taakse" kun toisella "keskeltä ETEEN", joka on varmasti ajossa vähemmän energiatehokasta - sitä myöten toiselle puolelle aiheutuu enempi vierintävastusta aja ajovakaus heikkenee - ja aiheuttaa auton "vääntämisen" k.o suuntaan ja pidon heikkenemisen..?
Täysin uus asia :o Mutta eikö tuo aiheuta nimenomaan kuvatunlaisen ongelman, että toisella puolella vesi poistuu kuten pitää, toisella ei? Jos siis vesiurat on toisinpäin toisella puolella? Toisella puolella sisäkulmassa urat ottavat "keskeltä taakse" kun toisella "keskeltä ETEEN", joka on varmasti ajossa vähemmän energiatehokasta - sitä myöten toiselle puolelle aiheutuu enempi vierintävastusta aja ajovakaus heikkenee - ja aiheuttaa auton "vääntämisen" k.o suuntaan ja pidon heikkenemisen..?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^se vaan näyttää siltä, tsiigaileppa kun vaikka käyt jossain parkkihallissa muiden autojen kumeja.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Soitin liikkeeseen. Kaveri sanoi ettei ole renkaita maailmassa jotka olisivat erit vasemmalle ja oikealle. Ei ainakaan nämä Petlas W651 kumit.
Diagnostiikka jatkuu. Vien pajalle että katsovat onko joku osa nyt mennyt. Nyt lämpimällä säällä auto käyttäytyy hieman paremmin. Jos kyseessä on esim huono tukivarsikumi niin kylmällä pitäisi kutistua hieman ja antaa huonomman ajotuntuman.
Diagnostiikka jatkuu. Vien pajalle että katsovat onko joku osa nyt mennyt. Nyt lämpimällä säällä auto käyttäytyy hieman paremmin. Jos kyseessä on esim huono tukivarsikumi niin kylmällä pitäisi kutistua hieman ja antaa huonomman ajotuntuman.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
löysin virtalukosta "park" asenon, onko tällä joku virka?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^parkit päällä jos haluat vaikka rosvojen pelossa saada ovet lukkoon tai viitti pitää virtoja päällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jkk kirjoitti:löysin virtalukosta "park" asenon, onko tällä joku virka?
Lähde: http://www.sompsa.fi/pimee.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Pysäköinti ja muun liikenteen varoittaminen pimeässä
Pysäytettäessä tai pysäköitäessä pimeälle tielle on valojen avulla huolehdittava siitä, että muut huomaavat pysäköidyn auton. Lain mukaan pysäköidyssä autossa on käytettävä etu- tai lähivaloja. Lakitekstin etuvalot tunnetaan kansanomaisesti "parkki-" tai seisontavaloina. Lähi- eli lyhyetvalot kuluttavat akun nopeasti ja seisontavaloillakin yhden yön pysäköinti saattaa olla akuille liikaa. Taajamassa valaisemattomalla tiellä saa auton pysäköidä pelkästään pysäköintivaloja käyttäen. Useimmissa henkilöautoissa ei erillistä pysäköintivaloja ole, vaan on käytettävä seisontavaloja. Pysäköintipaikoilla ja valaistulla tiellä, olipa se sitten taajamassa tai muualla, ei valoja tarvita lainkaan.
On huomattava, että valoja on käytettävä päivälläkin pysäköitäessä, jos esimerkiksi sään vuoksi näkyvyys on huonontunut.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jokos koitit puolenvaihtoa. Tämä rengasasia on jotullut selväksi, mutta pieni koonti; Kolmea tyyliä on käytössä: 1. ei mitään väliä, näissä on kuitenkin suosituksena asentaa dot-päiväys ulospäin (ei pakko) 2. nuolikuviomainen pyörimissuunnallinen, paljolti käytössä talvirenkaissa 3. ulkopuoli määrätty eli vanteelle vain oikeinpäin ja alle. Tämän tyyli on enenevässä määrin käytössä kesärenkaissa, saadaan ulkoreunaan yhtenäistä kumialuetta ja voidaan runkorakenne tehdä erilaiseksi per puoli (ulkosyrjä jäykemmäksi) myös kumiseos voi olla erilainen. Eli ei kannata välittää niiden vesiurien suunnasta.Pujazuba kirjoitti:Soitin liikkeeseen. Kaveri sanoi ettei ole renkaita maailmassa jotka olisivat erit vasemmalle ja oikealle. Ei ainakaan nämä Petlas W651 kumit.
Diagnostiikka jatkuu. Vien pajalle että katsovat onko joku osa nyt mennyt. Nyt lämpimällä säällä auto käyttäytyy hieman paremmin. Jos kyseessä on esim huono tukivarsikumi niin kylmällä pitäisi kutistua hieman ja antaa huonomman ajotuntuman.
Tässä tämmönen esimerkki: pyörimissuunnaltaan määritetty ja kuten kuvasta näkyy niin auton alla aikast erinäköinen pintamalli kaarreajoa ajatellen. Tämmöstä on oikein radalla testattu ja eroa on vasemmalle tai oikealle kaarrettaessa. Ero on vain niin pieni ettei ole siviililiikenteessä väliä. Sitten on tietysti se neljäskin vaihtoehto missä on pyörimissuunta ja puoli määrätty, on vain niin hankala logistiikkan /varastoinnin ja valmistuksenkin kannalta, että nokiakin luopui ideasta parin vuoden harjoittelun jälkeen.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olisiko aika ottaa ronski ote kumeista ja kiskaista ne niin pitkälle kun käsi kantaa islannin vuorelta pitkin vuonoa pyörimään ja ostaa oikeat renkaat ?Pujazuba kirjoitti:ettei ole renkaita maailmassa jotka olisivat erit vasemmalle ja oikealle. Ei ainakaan nämä Petlas W651 kumit.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Piti jo aikaisemmin kysyä, että miksi kitkat kun lunta ei näy kuvissa?willez kirjoitti:Olisiko aika ottaa ronski ote kumeista ja kiskaista ne niin pitkälle kun käsi kantaa islannin vuorelta pitkin vuonoa pyörimään ja ostaa oikeat renkaat ?Pujazuba kirjoitti:ettei ole renkaita maailmassa jotka olisivat erit vasemmalle ja oikealle. Ei ainakaan nämä Petlas W651 kumit.
Nastattomat nastatkin on paremmat kuivalla asfaltilla jäykemmän rakenteen takia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt on liian myöhäistä ostaa uudet ja heti kun seuraava tulivuori purkautuu niin heitän kyllä nämä suoraan siihen tuliseen keittoon.
Rengastarve tuli kesken hyvin kuivaa valuuttakramppia kun on kesäloma tulossa jonka jälkeen isyysloma. Tuon takia ei kiinnostanut hankkia kesäkumit joita pitää vaihtaa talvikumeihin syyskuussa (talvikumisessio: syyskuu - toukokuu). Samalla helvetin halvat kitkat alle ja elämä jatkuu. Mutta halvan ostaminen koituu aina kalliimmaksi niinkuin tässä pian nähdään.
En ole vaihtanut puolia kun fyysiseti siinä ei pitäisi olla mitään vaikutusta! Mutta kuitenkin hyvä kokeilla jos esim oikea etu josta kovempi vierintä-ääni kuuluu onkin paskana.
Rengastarve tuli kesken hyvin kuivaa valuuttakramppia kun on kesäloma tulossa jonka jälkeen isyysloma. Tuon takia ei kiinnostanut hankkia kesäkumit joita pitää vaihtaa talvikumeihin syyskuussa (talvikumisessio: syyskuu - toukokuu). Samalla helvetin halvat kitkat alle ja elämä jatkuu. Mutta halvan ostaminen koituu aina kalliimmaksi niinkuin tässä pian nähdään.
En ole vaihtanut puolia kun fyysiseti siinä ei pitäisi olla mitään vaikutusta! Mutta kuitenkin hyvä kokeilla jos esim oikea etu josta kovempi vierintä-ääni kuuluu onkin paskana.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Renkaisiin: tarkastelin noita pyynnöstä ( ) parkkipaikalla ja totesin, että oikeassahan te jälleen olitte. Ilmeisesti nuo Nokian symmetriset jäänyt jostain mieleen?
Ilmastoinnista:
Tänään käyty tyhjentämässä, alipaineistamassa, täyttämässä uudestaan. Helteellä näkee, kuinka toimii - kyllä hieman huolettaa, kun toissaviikolla otettu pois 405g ja laitettu 650g, nyt pois tuli vain 340g. Vianorilla epäili, että voipi olla kuivaimessa "tai jossain" ylimääräset, ellei sitten tuossa ole jotain ylipaineventtiiliä joka päästelee liikakamat pihalle (ei kai?) ylitäytön yhteydessä. Lisäksi Autodata näytti oletukseksi 650g, mutta lisähuomautuksena "02 alk. 500g". Tarra konehuoneessa myös väittää täyttömääräksi 650g!
Joka tapauksessa nyt on tavaraa laitettu 500g (eli teoriassa siellä on nyt 710g... kun ei tullut kuin 340g pihalle 650g:stä), eikä mitään selkeätä vuotopaikkaa ainakaan huomattu. Oireethan oli kompuran magneettikytkimen pelin poikkivihellys kunnon helteessä. Valitettavasti nyt tuntui tulleen tuo hassu puhallusefekti mukaan taas; eli laitetaan jäähdyttämään esim. 19,5asteeseen ja pitkän aikaa puhaltaa pienellä teholla, mutta varjoon tullessa jysähtää puhallus hetkeksi täysille josta se sitten asteittain hiljenee taas. Tätä epäiltiin alunalkaen vajaukseksi... Toisaalta mieluummin otan vajauksen ja kylmennyksen, kuin ylitäytön ja kompuran pois pelistä tipahtamisen ja sitämyöten kylmentymisen katoamisen. Nyt ei myöskään kompura päällelaitettaessa ole tehohävikki tasoa 70hv, vaan ehkä vain 20hv pieni nykäsy, tuntuu muutenkin kompura pyörivän huomattavasti paremmin - ainakin nyt ennen hellepäivää. Iltapäivällä pitää käydä kokeilemassa, kun auto seissyt päivän auringossa ja asfaltti kohonnut sinne 45+c:hen, että vieläkö toimii.
Sanoi vielä, että voi olla että jos ongelmat jatkuu, pitää saada ongelmahetkellä tehtyä tyhjennys josko sitten saisi ns. kaiken pois koneesta.
Toivotaan parasta.
Ilmastoinnista:
Tänään käyty tyhjentämässä, alipaineistamassa, täyttämässä uudestaan. Helteellä näkee, kuinka toimii - kyllä hieman huolettaa, kun toissaviikolla otettu pois 405g ja laitettu 650g, nyt pois tuli vain 340g. Vianorilla epäili, että voipi olla kuivaimessa "tai jossain" ylimääräset, ellei sitten tuossa ole jotain ylipaineventtiiliä joka päästelee liikakamat pihalle (ei kai?) ylitäytön yhteydessä. Lisäksi Autodata näytti oletukseksi 650g, mutta lisähuomautuksena "02 alk. 500g". Tarra konehuoneessa myös väittää täyttömääräksi 650g!
Joka tapauksessa nyt on tavaraa laitettu 500g (eli teoriassa siellä on nyt 710g... kun ei tullut kuin 340g pihalle 650g:stä), eikä mitään selkeätä vuotopaikkaa ainakaan huomattu. Oireethan oli kompuran magneettikytkimen pelin poikkivihellys kunnon helteessä. Valitettavasti nyt tuntui tulleen tuo hassu puhallusefekti mukaan taas; eli laitetaan jäähdyttämään esim. 19,5asteeseen ja pitkän aikaa puhaltaa pienellä teholla, mutta varjoon tullessa jysähtää puhallus hetkeksi täysille josta se sitten asteittain hiljenee taas. Tätä epäiltiin alunalkaen vajaukseksi... Toisaalta mieluummin otan vajauksen ja kylmennyksen, kuin ylitäytön ja kompuran pois pelistä tipahtamisen ja sitämyöten kylmentymisen katoamisen. Nyt ei myöskään kompura päällelaitettaessa ole tehohävikki tasoa 70hv, vaan ehkä vain 20hv pieni nykäsy, tuntuu muutenkin kompura pyörivän huomattavasti paremmin - ainakin nyt ennen hellepäivää. Iltapäivällä pitää käydä kokeilemassa, kun auto seissyt päivän auringossa ja asfaltti kohonnut sinne 45+c:hen, että vieläkö toimii.
Sanoi vielä, että voi olla että jos ongelmat jatkuu, pitää saada ongelmahetkellä tehtyä tyhjennys josko sitten saisi ns. kaiken pois koneesta.
Toivotaan parasta.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^toimikos ilmastointi? Siellä taitaa olla kuitenkin varoventtiili, jottei koko tsydeemi pössähdä, joten tuo jäljelle jäävä määrä voi olla mitä vain. Tuossa on aurinkotunnistin, ja varjossa muuttaa myös puhallussuuntia sekä tarvittaessa myös voimakkuutta. Se kojelaudassa oleva propelireikä kannattaa kohtuullisuutta noudattaen puhaltaa/imuroida, sellainen putsausilmapullo on kätevä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, tuo ritilä puhdistuu huomenna. Ja toimii, vaikkei ihan niin tehokkaasti ja/tai tasaisesti... Ja jännähän tuossa on, että tuntuu puhallus KASVAVAN nimenomaa varjossa. Mut ei enää 5minuutissa jäähtynyt kabiini unelmatilaan, vaan piti 16.5 - 18.5:ssä pitää ainakin vartti taajamassa, ennen kuin oli täysin hikivapaa helteessä... Noh, katsellaan. Ja ohan tuossa se varoventtiili nimenomaan kompuran hihnapyörän yhteydessä; liikaa pistää hanttiin niin hypätään pois pelistä, ettei hihnaa rikota... Tai kompuraa. Siitäpä tuo ylitäyttöepäilys tulikin, kun hyppyytti vähän väliä pois pelistä tosihelteessä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
siinä kompurassa voi myös olla "High Pressure Relief Valve"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Huomenna on treffit pajalla tarkistaa jos alustassa on asiat kunnossa. Vihjeitä otan vastaan kiittäen sillä täällä pyörii tietenkin enemmän tietoa ja kokemusta kuin japskijeeppejä korjaava paja.
Erityisesti kiinnostaa huonojen alatukivarsien visuaalinen tunnistus.
Vikana joka tuli ilmi renkaiden vaihdon jälkeen: Paska ajotuntuma, auto ei tunnu olevan hyvin tiessä kiinni, ratti ei palaa kokonaan suora-asentoon, renkaiden vierintä-ääni korkea.
Erityisesti kiinnostaa huonojen alatukivarsien visuaalinen tunnistus.
Vikana joka tuli ilmi renkaiden vaihdon jälkeen: Paska ajotuntuma, auto ei tunnu olevan hyvin tiessä kiinni, ratti ei palaa kokonaan suora-asentoon, renkaiden vierintä-ääni korkea.
-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kertokaas nyt tyhmälle, minkälaisilla lirputtimilla ton sumarin pitäis pysyä siellä kolossaan puskurin alla, hämmästys oli melkoinen kun pesun yhteydessä havaitsin koko valon lepäilevän poterossaan seljällään.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainakin GTAssa sumari tulee puskurissa olevaan hahloon ja kiinnitys varmistetaan ruuvein. Ei varmasti irtoa jos oikein kiinni. Helppo tsekata kun avaa lokarissa olevan luukun.
Abarth 500 Esseesse
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^täh, onks siel joku luukku lokarissa??
mun tyhmä kysymys on että ootteko huomannu että tuulilasiin ilmestyy tiheästi paljon sellasia pieniä pisteitä jotka näyttää vähän kiveniskemiltä mutta sormilla kun kokeilee, ovat koholla? eivät lähde pesulla mutta hinkkaamalla hemmetin kovaa tai skraballa....vittumaisia...
mun tyhmä kysymys on että ootteko huomannu että tuulilasiin ilmestyy tiheästi paljon sellasia pieniä pisteitä jotka näyttää vähän kiveniskemiltä mutta sormilla kun kokeilee, ovat koholla? eivät lähde pesulla mutta hinkkaamalla hemmetin kovaa tai skraballa....vittumaisia...
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mahlaa... Kyllä nyppi kun joutui säilyttämään autoa koivun alla
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Puhmattakaan lehmuksista. Niistä tippuva sokerimöhnä vasta tiukassa on. Täälläkin kadun toinen puoli on taas syyskuuhun asti pannassa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ ja ^ no voi hemmetti, meillä on duunipaikan parkkipaikat just puiden alla, en muista mitä puita mutta ilmeisesti niistä putoo jotain. mites tuo tekee maalipinnalle?? ja mitkä olis hyviä keinoja saada pois lasista ja pelliltä ilman liiallista väkivaltaa??
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Mäntyöljypohjaiset liuottimet/esipesuaineet tehoaa aika hyvin.
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tänään hain auton ja sain itseasiassa hinta-arviota halvemmalla, 242€! Välillä näinkin päinSaLexi kirjoitti:No niin, soitin tuonne Kantolan Auto ja MP-huoltoon ja selostin tarkasti vian ja mitkä osat on vaihdettu.
Puhelimen toisessa päässä oltiin sitä mieltä, ettei se noilla oireilla oikeastaan voi olla pääsylinteri, koska jarrupoljin toimii kuitenkin normaalisti (ei mene pohjaan tms.), eikä nestettäkään katoa mistään. Ongelmahan alkoi uusien palojen ja levyjen jälkeen, joten kaveri linjan toisessa päässä oli sitä mieltä, että jarrumännissä on korroosiota ja ne jumittavat.
Selitti asian sen verran hyvin perustellen, että päädyin itsekin samalle kannalle. Tarjous takajarrusatulan vaihdolle ja etujarrusatulan korjaamiselle korjaussarjalla (tuntitaksan takia kuulemma kannattaa vaihtaa koko takasatula, tulisi kalliimmaksi korjata) oli osineen 280€. Ei minusta ihan kamala hinta, joten sovin vieväni auton tuonne ensi viikolla. Josko vihdoinkin....
Sanoivat kyllä, ettei sylintereissä ollut ainakaan mitään pahoja hapettumia ja ihmettelivät itsekin koko juttua. Mutta ainakin jarrupolkimen tuntuma muuttui aikalailla, enkä pitkällä kaupunkilenkillä saanut enää jarruja laahaamaan - ennen remppaa alkoivat laahaamaan jo lähes joka reissulla.
Ai hitto jos ongelma oli nyt sitten tuossa! Pääsee vihdoinkin nauttimaan JTD:n huolettomista kilometreistä *koputtaa puuta*
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Naapurin volvokuski suositteli suolatonta voita pihkan poistoon. Mulla kun ei ole voita kuin jouluna ja silloinkin suolattua, kostutin talouspaperinpalan rypsiöljyllä ja haudutin.EdotL kirjoitti:^ Mäntyöljypohjaiset liuottimet/esipesuaineet tehoaa aika hyvin.
Mahtaisiko auttaa noihinkin?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On GTAssa (siitä lie kysymys tässä tapauksessa); kun siinä on sumarit puskimen nurkissa.jkk kirjoitti:^täh, onks siel joku luukku lokarissa??
Abarth 500 Esseesse
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
http://www.ebay.co.uk/itm/Brand-New-Gen ... 1081539368" onclick="window.open(this.href);return false;RIPA kirjoitti:Kertokaas nyt tyhmälle, minkälaisilla lirputtimilla ton sumarin pitäis pysyä siellä kolossaan puskurin alla, hämmästys oli melkoinen kun pesun yhteydessä havaitsin koko valon lepäilevän poterossaan seljällään.
Tossa on aika hyvä kuva.
Jostain muistan, että tuota kehystä saisi pelkällläänkin ostettua?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Savella (+liukkari esim. lasinpesusuihke), käy peltiin ja lasiin.jkk kirjoitti:^täh, onks siel joku luukku lokarissa??
mun tyhmä kysymys on että ootteko huomannu että tuulilasiin ilmestyy tiheästi paljon sellasia pieniä pisteitä jotka näyttää vähän kiveniskemiltä mutta sormilla kun kokeilee, ovat koholla? eivät lähde pesulla mutta hinkkaamalla hemmetin kovaa tai skraballa....vittumaisia...
Saa vähän hinkata, riippuen savesta, mutta tulee sileetä jälkeä.
Myös sieni, jossa on toinen puoli lasipinnoille, on aika hyvä.
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vähän kyllä ihmetyttää, kuinka jarrupolkimen tuntuma muuttui tuon mäntäremontin jäljiltä. Ennen jarrupoljinta ei tarvinnut kuin varovaisesti hipaista, nyt saa painaa paljon syvemmälle. Mutta poljin ei kuitenkaan uppoa aivan pohjaan asti ja jarrutehot löytyvät.
Ei kai tuolla ole ilmaa järjestelmässä, vai mikä tuollaisen voi aiheuttaa? Vai olinko vain tottunut viallisiin jarruihin?
Ei kai tuolla ole ilmaa järjestelmässä, vai mikä tuollaisen voi aiheuttaa? Vai olinko vain tottunut viallisiin jarruihin?
-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No niin, tätä se mun uneni tiesi . Näyttää nimittäin siltä että sieltä itte puskurin puolesta on se kiinnitys irronnu, koska toi hahlosysteemi on tukevasti ruuveilla kiinni itse umpiossa, tämäkin vieläm.sa kirjoitti:Ainakin GTAssa sumari tulee puskurissa olevaan hahloon ja kiinnitys varmistetaan ruuvein. Ei varmasti irtoa jos oikein kiinni. Helppo tsekata kun avaa lokarissa olevan luukun.
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mahtaako 2.0l Jts:n öljypohja soveltua 1.8TS:ään?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
kiitoksia kaikille vastanneille tuohon tuulilasikyssäriin!
pitää käydä putsailemassa.
pitää käydä putsailemassa.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pääsylinteri ei taida olla itsekseen korjautuvaa malliaSaLexi kirjoitti:Vähän kyllä ihmetyttää, kuinka jarrupolkimen tuntuma muuttui tuon mäntäremontin jäljiltä. Ennen jarrupoljinta ei tarvinnut kuin varovaisesti hipaista, nyt saa painaa paljon syvemmälle. Mutta poljin ei kuitenkaan uppoa aivan pohjaan asti ja jarrutehot löytyvät. Ei kai tuolla ole ilmaa järjestelmässä, vai mikä tuollaisen voi aiheuttaa? Vai olinko vain tottunut viallisiin jarruihin?
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No eikös tuo kuitenkin ennemmin viittaa siihen, että jonnekin olisi jäänyt ilmaa, kun letkut käytettiin irti? Täytyy soitella huomenna takaisin korjaamolle ja kysellä heidän mielipidettään.
Olen tässä ajellut muutaman sata kilometriä ja enää nuo kulmat eivät ole laahanneet. Eli voipi olla, että vika tosiaan oli männissä!
Mutta eilen tuli aivan yllättäen takaisin vanha tuttu, nimittäin toisen puolen takajarru alkoi vinkumaan! Viime kesänä oli sama juttu samassa kulmassa, häipyi ottamalla palat irti ja laittamalla kuparitahnaa. Ääni häipyy, kun painaa jarrua. Kitinä on pientä ja tulee vain ajoittain, jarrun painaminen lopettaa sen kokonaan, kunnes taas jossain vaiheessa alkaa ääni kuulumaan.
Onhan tämä nyt jo ihan uskomatonta, eikö näistä ongelmista pääse eroo kuin vaihtamalla Avensikseen?
Olen tässä ajellut muutaman sata kilometriä ja enää nuo kulmat eivät ole laahanneet. Eli voipi olla, että vika tosiaan oli männissä!
Mutta eilen tuli aivan yllättäen takaisin vanha tuttu, nimittäin toisen puolen takajarru alkoi vinkumaan! Viime kesänä oli sama juttu samassa kulmassa, häipyi ottamalla palat irti ja laittamalla kuparitahnaa. Ääni häipyy, kun painaa jarrua. Kitinä on pientä ja tulee vain ajoittain, jarrun painaminen lopettaa sen kokonaan, kunnes taas jossain vaiheessa alkaa ääni kuulumaan.
Onhan tämä nyt jo ihan uskomatonta, eikö näistä ongelmista pääse eroo kuin vaihtamalla Avensikseen?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pääsee - vaihda kaikki satulat, palat, levyt, jarruletkut ja putket, sylinteri, nesteet... Ja sitä rataa.
Ei vais, toivottavasti nyt selviäis tuo. Itselläni kitinä aiheutui kärsineestä männästä ja sitämyöten jämähtävästä jarrusta joka levisi lopullisesti kun yritin itse korjata kässäriä säätämällä
Ei vais, toivottavasti nyt selviäis tuo. Itselläni kitinä aiheutui kärsineestä männästä ja sitämyöten jämähtävästä jarrusta joka levisi lopullisesti kun yritin itse korjata kässäriä säätämällä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olisiko hioneet palan päätä liian väljäksi siltä varalta ettei jäisi kantamaan ja nyt pääsee resonoimaan (kitisemään). Tuo nyt ekana tuli mieleen, mutta syitähän voi olla monia.SaLexi kirjoitti:Mutta eilen tuli aivan yllättäen takaisin vanha tuttu, nimittäin toisen puolen takajarru alkoi vinkumaan! Viime kesänä oli sama juttu samassa kulmassa, häipyi ottamalla palat irti ja laittamalla kuparitahnaa. Ääni häipyy, kun painaa jarrua. Kitinä on pientä ja tulee vain ajoittain, jarrun painaminen lopettaa sen kokonaan, kunnes taas jossain vaiheessa alkaa ääni kuulumaan.
Onhan tämä nyt jo ihan uskomatonta, eikö näistä ongelmista pääse eroo kuin vaihtamalla Avensikseen?
Samanlaiset jarrut ne siinä anjoviksessakin on. Omasta korjasin kitisevät jarrut siten että huolsin ne normaalisti.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ainakaan meidän Avessa kitise tai nitise, toinen alkuperäinen setti menossa ja 225 tkm... still going strong. Vaimo ajaa järkiautolla ja minä tunnepohjalla alfalla. SaLexi , oikeastaan sinäkin tarviset kaksi , järki- ja tunneauton, jos lähdet tuolle linjalle...Jarsan kirjoitti:Olisiko hioneet palan päätä liian väljäksi siltä varalta ettei jäisi kantamaan ja nyt pääsee resonoimaan (kitisemään). Tuo nyt ekana tuli mieleen, mutta syitähän voi olla monia.SaLexi kirjoitti:Mutta eilen tuli aivan yllättäen takaisin vanha tuttu, nimittäin toisen puolen takajarru alkoi vinkumaan! Viime kesänä oli sama juttu samassa kulmassa, häipyi ottamalla palat irti ja laittamalla kuparitahnaa. Ääni häipyy, kun painaa jarrua. Kitinä on pientä ja tulee vain ajoittain, jarrun painaminen lopettaa sen kokonaan, kunnes taas jossain vaiheessa alkaa ääni kuulumaan.
Onhan tämä nyt jo ihan uskomatonta, eikö näistä ongelmista pääse eroo kuin vaihtamalla Avensikseen?
Samanlaiset jarrut ne siinä anjoviksessakin on. Omasta korjasin kitisevät jarrut siten että huolsin ne normaalisti.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eiköhän tuo jarrujen kitinä häviä huollolla. Tessussa kitisi takajarrut joskus ja siihen auttoi puhdistus ja herkistely.
Saabissa alkoi takajarrut kitisemään palojen vaihdon jälkeen. Epäilen, että johtuu kuluneet levyt/uudet palat yhdistelmästä. Tulee ilmi kun painaa jarrua vähän.
Tessulla ajaessa en ole kyllä kaivannut yhtään varmempaa autoa. Se vaan kuluttaa liian vähän..
Saabissa alkoi takajarrut kitisemään palojen vaihdon jälkeen. Epäilen, että johtuu kuluneet levyt/uudet palat yhdistelmästä. Tulee ilmi kun painaa jarrua vähän.
Tessulla ajaessa en ole kyllä kaivannut yhtään varmempaa autoa. Se vaan kuluttaa liian vähän..
Senza cuore saremmo solo macchine