164 V6 tehotakapönttö?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

164 V6 tehotakapönttö?

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

12v malli ja kun minulta tuo normaali takapönttö ratkee jonkun ajan päästä aattelin hankkii samalla 'siistimmän' tilalle. Onko tietoa miten tulee tehoa/ääntä lisää katalysaattori/ilman katuskaa olevassa tilanteessa? Tiedän että hyviä kohtuuhintaan löytyy mutta tiedättekö kenties millasta räveltää kii? Ehdotuksii? :) Pari muuta juttuu samalla eli etin roiskeläpättimii kans mut ei taho löytyy mistää ja autoani sammuttaessa sammuu kaikki virrat ainakin ohjaamosta mutta kone jää päälle kokonaan, onko yleistä ja onko haitallista käyttää tällein? Nojoo ja onko muilla ollut vaikeuksia saada virta pysymään subbarin kanssa? hehe kiitos siinä pohdittavaa.. :x
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Ääntä tulee kun vaihdat minkä tahansa muun takapöntön kuin alkuperäisen 8) Tehon kanssa tuolla ei ihan hirmu merkitystä ole eikä usein kyllä katalysaattorin poistollakaan. Mulla on 75 katalysaattorilla ja simonsin 2,5" takapöntöllä ja ääni on melko muhkea, toinen hyvä puoli on edullinen hinta jos hitsaus onnistuu itseltä. Eikä tuossa tehossa muuten vakiomoottoriksi ole valittamista :) Moottorihan on ruisku/sytkäjärjestelmää lukuunottamatta lähes sama
Viimeksi muokannut GAMMA500, 23 Loka 2004, 04:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Coolista ulkonäöstä voi olla montaa mieltä mutta mun 24 -venasessa on rosteriputki koko matkalla paitsi katin kohdalla sekä Sebringin (Remus)tehopönttö persuksessa. Jo pelkkä takapönttö antaa kyllä mukavan matalan murinalisän tyhjäkäynnilläkin mutta pasuunat antavat parastaan tuossa 4000 k/min ylöspäin mitä rosterirööri kivasti tehostaa.
Tehon lisäyksestä on vaikea sanoa mitään. Yleensä vapaastihengittävissä pelkkä putki tuo lisää potkua vain ehkä muutaman kilowatin jos sitäkään, varsinkin jos ja kun imut mullakin on normaalit 38 milliset jos nyt oikein tuon suureen muistan.
Omassa on myös sama ominaisuus? eli kun virrat lyö pois päältä ns. radioasennolle, tapahtuu vastaavat; valot ja kaikki muut laitteet pimenee mutta kone jää käyntiin. Itsekin olen mokomaa vähän ihmetellyt, enkä ole kovin pitkää viitsinyt konetta tulilla pitää tässä asennossa. On tullut kyllä mieleen kulunut / väljä virtalukko sillä mielestäni aina ei ole näin käynyt vaan kone on kiltisti sammunut...joku viisaampi valaiskoon...

Vastaa Viestiin