
Ja nythän tähän on vaihdettu noin vuoden sisään jo levyt, palat, jarruletkut, nesteet, käsijarruvaijerit ja viimeisimpänä kaksi satulaa korjattu...
ps ajoin autolla juuri 120km, ei vinkunut, kitissyt tai laahannut

Valvoja: Moderators
156 takalevy Motonetissä 22,90. Ei taida kannattaa paljon koneistamoa vaivata.SaLexi kirjoitti: Sellainen huomio tehtiin, että takajarrulevyt ovat kaiket aavistuksen kierot. Eli jos kitinä vielä vaivaa, niin käytän levyt koneistuksessa.
Ei mulla ole mitään boksia akun päällä. -99 ja kylmästöity siis...jkk kirjoitti:^no se akku on kesät-talvet autossa kiinni ja auto taas taivasalla. joten mä luulen että nää käynnistys ja akkufeelut johtuis tästä. boosterilla se laittaa käyntiin jos ei lähe normaalisti.
joo, suht vähän kilsoja tuolla ja totesin itsekin kaverille että tulpat tulis vaihtaa kun ne sen 100 tkm kestävät eikä niitä ole ikinä vaihdettu.
E: ok, eli kun tuossa ei ole ilmastointia niin ei ole etuvastusta ok. mä ihmettelin myös sitä pää sulake hässäkkää kun se puuttui, omassa on siinä akunpäällä se boksi.
Eikös silloin ole vika starttimoottorissa, jos ei kerran starttaaSmacket kirjoitti:Sanokaapas onko 156 V6:sen alkuperäinen bensapumppu mallia BOSCH? Ilmeisesti polttoainepumppu laukesi kun ei surisemaan eikä starttaa...
Se nollautuu automaagisesti muistaakseni 3000 km:n välein. Manuaalista löytyy tarkat tiedot.Aquatica kirjoitti:Ajotietokone teki temput. Nollasi molemmat tripit täysin
A Bart kirjoitti:Eikös silloin ole vika starttimoottorissa, jos ei kerran starttaaSmacket kirjoitti:Sanokaapas onko 156 V6:sen alkuperäinen bensapumppu mallia BOSCH? Ilmeisesti polttoainepumppu laukesi kun ei surisemaan eikä starttaa...
Potkase lujaa tankin pohjaan, niin pitäisi toimia seuraavaan starttiin.
Joo, kilsoja oli kuitenkin karvan yli 1000. Aikaisemmin huomasin tuon joskus 3000km jälkeen nollaantumisen kyllä...EdotL kirjoitti:Se nollautuu automaagisesti muistaakseni 3000 km:n välein. Manuaalista löytyy tarkat tiedot.Aquatica kirjoitti:Ajotietokone teki temput. Nollasi molemmat tripit täysin
Mä veikkaan että vika on lämpöanturissa, ihan vaan sentakia että omassa GTA.ssa ei flektit pyöriny kun se oli hajalla.jkk kirjoitti:okei, ollaan nyt päädytty jäähdyttimen flektin kanssa siihen, että uusi rele pitäis hommata kun vanha on aika roisin näkönen. Eli millanenkohan rele tuohon nyt pitää laittaa ja mistä niitä saa, hinta pyörii varmaan muutamassa eurossa??
Muutama hassu mutteri. 10 kanta ja kutosen kierre... Näiden jälkeen se on paikallaan enää painovoimaisesti. Jarruvalon johdon joutuu jostain kaivamaan esiin, mistä sen saa "poikki".SaLexi kirjoitti:Kävin pajalla. Tuli sieltä jarruista hieman ilmaa pihalle ja nyt jarrupolkimen tuntuma on taas normaali![]()
Molemmat takajarrut otettiin auki, putsattiin ja laitettiin kuparitahnaa pintoihin, ei kitisseet tai lämmenneet enää kotimatkalla. Sellainen huomio tehtiin, että takajarrulevyt ovat kaiket aavistuksen kierot. Eli jos kitinä vielä vaivaa, niin käytän levyt koneistuksessa.
Mutta olisi kysymyskin. Käytän varmaan helmat maalattavana, ne kun alkavat olemaan niin räävittömässä kunnossa, täynnä kiveniskeymiä. Samalla voisi sitten maalata pari muutakin juttua... Ja se kysymys onkin, että lähteekö SW:n katolla oleva muovinen takaspoileri mitenkään järkevästi irti? Se on nimittäin todella kulahtanut ja kaipaisi uutta maalipintaa...
Mä kokeilin joskus ottaa anturin irti kun termaria vaihdoin.Camber kirjoitti:Mä veikkaan että vika on lämpöanturissa, ihan vaan sentakia että omassa GTA.ssa ei flektit pyöriny kun se oli hajalla.jkk kirjoitti:okei, ollaan nyt päädytty jäähdyttimen flektin kanssa siihen, että uusi rele pitäis hommata kun vanha on aika roisin näkönen. Eli millanenkohan rele tuohon nyt pitää laittaa ja mistä niitä saa, hinta pyörii varmaan muutamassa eurossa??
Itseasiassa nyt kun sanoit niin muistuikin mieleen että jonkun ajan päästä kun huomasin ettei ne flektit lähde päälleFinest kirjoitti:Mä kokeilin joskus ottaa anturin irti kun termaria vaihdoin.Camber kirjoitti:Mä veikkaan että vika on lämpöanturissa, ihan vaan sentakia että omassa GTA.ssa ei flektit pyöriny kun se oli hajalla.jkk kirjoitti:okei, ollaan nyt päädytty jäähdyttimen flektin kanssa siihen, että uusi rele pitäis hommata kun vanha on aika roisin näkönen. Eli millanenkohan rele tuohon nyt pitää laittaa ja mistä niitä saa, hinta pyörii varmaan muutamassa eurossa??
Virrat päälle, vikavalo tauluun ja flektit täysille.
Eculta voisi tarkistaa mitä lämpöjä se näyttää.
En osaa vastata kysymykseen, mutta miten mä en huomannu puskurissa mitään vikaa... rekkarikilven voisit kyl vaihtaaAlexander Borgå kirjoitti:Käykö 04 vuoden fl-farkun takapuskin 98 vuoden sedaniin ns. heittämällä?
Tilattu ja ovat jo asemalla.Camber kirjoitti:En osaa vastata kysymykseen, mutta miten mä en huomannu puskurissa mitään vikaa... rekkarikilven voisit kyl vaihtaaAlexander Borgå kirjoitti:Käykö 04 vuoden fl-farkun takapuskin 98 vuoden sedaniin ns. heittämällä?
Oletkos tarkistanut ettei kytkinpolkimen ja korin välissä oleva jousi ole poikki ? Osa nr.11danitshka kirjoitti:Rohkenisin epäillä ettei se mistään nesteistä ole vaan tuo pääsylinterin jousi on niin kulahtanut ettei jaksa tuoda nesteitä/poljinta tarpeeksi ylös vaikka poljin konkreettisesti onkin niin ylhäällä kuin mahdollista, mene ja tiedä.
Ei pitäisi, JTS:n ominaisuus on vähän epämääräinen tyhjäkäynti. Valmistaja on joskus julkaissut asiasta huoltotiedotteenkin että kyseessä on ominaisuus eikä vika. Liittyy laihaseostoimintoon jotenkin (keskeneräistä tekniikkaa).Aquatica kirjoitti:JTS:nhän teoriassa kai pitäisi käydä erittäin tasaisesti?
Takapäätähän ei kestä tunkkailla alatukivarsista muistaakseni, nehän on sellaiset onnettomat pellistä pokatut rimpulat jotka vääntyy helposti.jkk kirjoitti:taikka alatukivarresta tunkkaa ja sit pukki siihen itse nostokohtaan mihin tulee nosturin tassukin.