kannen jälkikiristys(ts)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

kannen jälkikiristys(ts)

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

autoni oli kannentiivisteen vaihdossa ja kansi pitäisi jälkikiristää korjaajan mukaan 1000km jälkeen ja ajattelin suoriutua tästä hommasta itse.Eli mitä työkaluja tarvitaan?myös muista vinkeistä olisin kiitollinen.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no eipä siinä paljon muuta tarvitse kuin hyvän momenttiavaimen.. :)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

kiitos täydentävastä vastauksesta :mrgreen: milaiset pultit on kannessa?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no vanhassa TC-koneessa pultit ovat lohkossa ja kannen kiristys tapahtuu muttereilla, luulisin että TS:ssä sama homma koska lohko on aika pitkälti sama..mutterien kokoa en vain muista tähän hätään..

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Varaosa-cd:n mukaan ovat samanlaiset kuin v6:ssa jotka juuri kiristin, malliltaan ovat kupumutterit koko oli 17 vai 19mm. Tavallisella hylsyllä nuo kuitenkin saa väännettyä

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Kai tuo jälkikiristyskin kannattaa tehdä oikeassa järjestyksessä:

10 05 02 03 07

08 04 01 06 09

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

GTA kirjoitti:Kai tuo jälkikiristyskin kannattaa tehdä oikeassa järjestyksessä:

10 05 02 03 07

08 04 01 06 09
Tuosta en mene varmasti sanomaan, ei välttämättä ole isoa merkitystä. Jälkikiristys tehdään jokaiselle mutterille erikseen, eli n. kierros auki ja tasaisesti vääntäen oikeaan momenttiin, suositellaan vielä ilmoitetun momenttitoleranssin ylärajaan. Tuskin tuosta oikeasta kiristysjärjestyksestä ainakaan haittaa on, eli keskeltä aloittaen ristiin 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jaa, meikän (rasva)näppituntuma olisi käskenyt kiristämään näin:

7__3__1__5__ 9

10_6__2__4__8

Mutta eipä kai se oikeasti niin tarkkaa ole kunhan lähtee keskeltä ja kiristää vuorotellen kumpaakin reunaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin