Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Yleinen avautumis-ketju
kerkesit nähdä rek.numeron, ja tunnistit auton mallin?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Yleinen avautumis-ketju
Vihreä Corolla, niitä mulkosilmämalleja. Rekkaria en saanut ylös, kun siinä noustessani se kaasutteli iloisesti jo sillan yli.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
^no onneksi taisit selvitä kivulla ja säryllä, oo nyt kuitenkin tarkkana kunnostas vielä. Kunhan nyt joku olis saanut rekkarin ylös, jotta tommonen k*sipää joutuis kiikkiin.
---------
Ehkä pääset käsiksi seuraavissa toijotien kokoontumisajoissa
---------
Ehkä pääset käsiksi seuraavissa toijotien kokoontumisajoissa
Viimeksi muokannut palkus, 25 Kesä 2013, 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Yleinen avautumis-ketju
Niinku siis mun autossa oli ilmastoinnin kenno räjähtäny, eikä sitä oltu korjattu viälä kun sen ostin. Ja osa piti tilata Italiasta eikä se kerenny ajoissa kun kuppasin pari viikkoo Hesassa. No sain sen osan nytte mutta emmää helvetti halua että auto puhaltaa kylmää kun kerrankin on lämmintä !!!!!!!
Sielä se kenno oottaa autotallissa että seuraava omistaja joskus saa brännärin kennon...
Vittu ilmastointi on perseestä, mä tuun siitä kipeeksikin.
Sielä se kenno oottaa autotallissa että seuraava omistaja joskus saa brännärin kennon...
Vittu ilmastointi on perseestä, mä tuun siitä kipeeksikin.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Tuo on totta, siksi minäkin olen lisännyt ostokriteereiksi ettei ole ilmastointia.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^ ja ^ no onhan ilmastointi ihan jees, mutta toisaalta täällä härmässä kun on 9 kk kylmää niin melkein samapa tuo onko ilmastointi vai ei. keski -ja etelä-euroopassa varmaan eri juttu.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ilmastointi on syysmärillä keleillä aivan ässä laite.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Niin on, ja hölmöähän autossa on hikoilla. Vedontunnettakaan ei ole, kun ilmanvaihto on suunniteltu oikein. Ilmaa tulee riittävän laajalle alalle jaetuista pienistä rei'istä, jolloin sitä ei tarvitse pösöttää pienestä rööristä tuulikoneen lailla.
Järkiautoilija
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tuli juuri tänään....ööö....eilen hieman kaipailtua kylmästöintiä. Vedettiin kakkosduunissa pikkupikku työturnee Tre-Kokkola-Kuopio-Tre + tietenkin neljän tunnin työt.....pelkkää ajamista tais tulla rohkee 12h/n.950km.....Niin ja tosiaan Sprintteriä ei säästeliäs ensiostaja ole katsonut tarpeelliseksi varustaa ilmastointi-kojeella... Lämpö keikkui siinä +20-30 koko reissun ja Kuopiosta kun lähettiin alkuillasta, sai läähättää kuin koira! Kuuman kostean nihkeä "ukkosilma" roikkui päällä ja kopissa oli startatessa ainakin + 50`C(!), joten ihan turha puhua ettei ilmastoinnilla tee mitään Suomessa. Väittäisin et vähintäänkin radikaalisti parantaa kuljettajan ( ja matkustajien) vireystilaa....Vissyä meni litratolkulla...
PS: ^ Thesiksen viilennys toimii tosiaan erittäin miellyttävästi! Ei vedä eikä humise....Säätää vain lämmön molemmin puolin ja unohtaa koko vehkeen! ( Jo Theman automaattinen lämmityslaite oli erittäin fiksu...)
PSS: Tästä nyt voidaan olla montaa mieltä, mutta itselläni kaikkien omistamieni Italojen ilmastointien huoltokulut taitavat rajoittua muutamaan "huoltoon", eli muodostavat kaikista huolto/korjauskuluista häviävän pienen osan! ( lucky?? Perhaps....)
Ja onhan niissä myös muitakin asentoja kuin "Vedä TÄYSILLÄ lasit jäähän niin et pää jäätyy".......Hö....
PS: ^ Thesiksen viilennys toimii tosiaan erittäin miellyttävästi! Ei vedä eikä humise....Säätää vain lämmön molemmin puolin ja unohtaa koko vehkeen! ( Jo Theman automaattinen lämmityslaite oli erittäin fiksu...)
PSS: Tästä nyt voidaan olla montaa mieltä, mutta itselläni kaikkien omistamieni Italojen ilmastointien huoltokulut taitavat rajoittua muutamaan "huoltoon", eli muodostavat kaikista huolto/korjauskuluista häviävän pienen osan! ( lucky?? Perhaps....)
Ja onhan niissä myös muitakin asentoja kuin "Vedä TÄYSILLÄ lasit jäähän niin et pää jäätyy".......Hö....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kyllä AC on hieno kapistus , erittäin tarpeellinen. Mulla on kaikissa (3) autoissani ollut/on kylmästöinti. En voisi kuvitellakkaan ostavani autoa ilman...
Kevät ja syksy lasit pysyy auki ja raikasta ilmaa tulee hyttiin ja kesäisin saa nautiskella eikä sukat hikoo
Kevät ja syksy lasit pysyy auki ja raikasta ilmaa tulee hyttiin ja kesäisin saa nautiskella eikä sukat hikoo
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Niin. Kaikki naiset tietää, että uuni kuumenee nopeammin, kun vääntää nupin kaakkoon. Ja miehet tekee samaa automaattikylmästöinnin kanssa?
Lämmöt minimiin, puhallus täysille ja suuntaus suoraan pärställe on niin APV kuin voi olla. Toki se tuntuu kivalta, jos autoon istahdettaessa siellä on +50, muttei ihme, jos jotain kolotusta syntyy ajan mittaan, kun päin pläsiä puhalletaan +10°C tjsp. ilmaa.
Ei noin kylmää ilmaa saa päin ihmisiä puhaltaa eli suuntaus jonnekin muualle, tuulilasin huurteenpoistosuuttimet tms. käyttöön. Tai sitten nuo juurikin jäähdytykseen tarkoitetut ilmanhajottimet, mitä paremmin varustetuista autoista löytyy. Myös automaattikylmästöinnin lämpötilapyynnön tulee maltillinen eli t-paita + shortsit tyylillä selvästi yli 20. Manuaalivehkeen kanssa pitäisi puolestaan laittaa vähän lämpöäkin päälle ... niin ne automaatitkin sen tekee.
Lämmöt minimiin, puhallus täysille ja suuntaus suoraan pärställe on niin APV kuin voi olla. Toki se tuntuu kivalta, jos autoon istahdettaessa siellä on +50, muttei ihme, jos jotain kolotusta syntyy ajan mittaan, kun päin pläsiä puhalletaan +10°C tjsp. ilmaa.
Ei noin kylmää ilmaa saa päin ihmisiä puhaltaa eli suuntaus jonnekin muualle, tuulilasin huurteenpoistosuuttimet tms. käyttöön. Tai sitten nuo juurikin jäähdytykseen tarkoitetut ilmanhajottimet, mitä paremmin varustetuista autoista löytyy. Myös automaattikylmästöinnin lämpötilapyynnön tulee maltillinen eli t-paita + shortsit tyylillä selvästi yli 20. Manuaalivehkeen kanssa pitäisi puolestaan laittaa vähän lämpöäkin päälle ... niin ne automaatitkin sen tekee.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
^
Juuri näin.
T-Paita ja caprit jalassa kun ajelen, yleensä pidän lämpöpyynnin 21,5 tai jopa 22asteessa. Ei tule "kolea", muttei kuumakaan, ellei aurinko porhota ihan suoraan lasista, tosin kylmästöinti reagoi siihen suht nopiasti... Ja eipä se automaatti-ilmastoinnin kanssa auta laittaa 16,5c aluksi, kun se jäähdyttää tasan niin nopeasti haluttuun kuin se kykeneen; jos sisälämpötila on +55c ja laitat jäähtymään 21,5chen, se jäähdyttää täydellä teholla ehkä 23c asti. Sitten pienenee teho. Toki puhallus on jo laskenut aikaisemmin, mutta kuitenkin.
Vähän harmittaa, kun en saanut itse tuohon kylmästöintikoneeseen paperisuotimia vaan pelkästään aktiivihuolet. Olisihan se kiva ollut kokeilla, kuinka paperisuodatin ei suodata hajuja ulkomaailmasta, onhan tuossakin autossa ilmanlaatumittari (joka toimii tai sitten ei) joka laittaa automaattisesti sisäilmankierron päälle kun tulee huonolaatuista ilmaa vastaan...
Juuri näin.
T-Paita ja caprit jalassa kun ajelen, yleensä pidän lämpöpyynnin 21,5 tai jopa 22asteessa. Ei tule "kolea", muttei kuumakaan, ellei aurinko porhota ihan suoraan lasista, tosin kylmästöinti reagoi siihen suht nopiasti... Ja eipä se automaatti-ilmastoinnin kanssa auta laittaa 16,5c aluksi, kun se jäähdyttää tasan niin nopeasti haluttuun kuin se kykeneen; jos sisälämpötila on +55c ja laitat jäähtymään 21,5chen, se jäähdyttää täydellä teholla ehkä 23c asti. Sitten pienenee teho. Toki puhallus on jo laskenut aikaisemmin, mutta kuitenkin.
Vähän harmittaa, kun en saanut itse tuohon kylmästöintikoneeseen paperisuotimia vaan pelkästään aktiivihuolet. Olisihan se kiva ollut kokeilla, kuinka paperisuodatin ei suodata hajuja ulkomaailmasta, onhan tuossakin autossa ilmanlaatumittari (joka toimii tai sitten ei) joka laittaa automaattisesti sisäilmankierron päälle kun tulee huonolaatuista ilmaa vastaan...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
^ei taida olla lietelannan tunnistinta, vai onko sulla se parempi tsydeemi, missä on huurteen ja sateen tunnistimet automaagisilla kevätjuhlaliikkeillä yms herkuilla.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
^
Ei ole huurretunnistinta tai sadetunnistinta, sen sijaan ilmanlaaduntunnistin on manuaalin mukaan - manuaalia lukiessa se myös väitti, ettei sisäilmankiertoautomatiikkaa ole ilman tuota tunnistinta ja koska se kierron automatiikka on, niin ehkä tuossa sitten on? Olisi vaan kiva tietää, missä k.o tunnistin fyysisesti mahtaa sijaita.
Ja jottei ihan offtopikiksi menisi;
Mökkireisulla vasen alatukivarsi narahteli hiekkatieajon jälkeen. Siis sellaisen kärrypolun, jossa joutui ajamaan koko ajan joko oikea tai vasen kylki pientareella, ettei öljypohja hajonnut kiviin.
Loppui kuitenkin seuraavana päivänä, kun pääsi maantielle?! Narisee ja narahtelee edelleen aamulla kolealla kun parkista lähtee, mutta parissa minuutissa hiljenee.
Ei ole huurretunnistinta tai sadetunnistinta, sen sijaan ilmanlaaduntunnistin on manuaalin mukaan - manuaalia lukiessa se myös väitti, ettei sisäilmankiertoautomatiikkaa ole ilman tuota tunnistinta ja koska se kierron automatiikka on, niin ehkä tuossa sitten on? Olisi vaan kiva tietää, missä k.o tunnistin fyysisesti mahtaa sijaita.
Ja jottei ihan offtopikiksi menisi;
Mökkireisulla vasen alatukivarsi narahteli hiekkatieajon jälkeen. Siis sellaisen kärrypolun, jossa joutui ajamaan koko ajan joko oikea tai vasen kylki pientareella, ettei öljypohja hajonnut kiviin.
Loppui kuitenkin seuraavana päivänä, kun pääsi maantielle?! Narisee ja narahtelee edelleen aamulla kolealla kun parkista lähtee, mutta parissa minuutissa hiljenee.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
^ gtan käsikirjan mukaan kulkee yhdessä nuo sade,huuru ja saaste-tunnistimet. Saaste tunnistimia on ilmeisesti kaksi ja ne ovat ilmaputkissa jotka tulevat matkustajan ja kuljettajan puolille..
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tessun manuaalin mukaan siinäkin oli saastetunnistus, vaikkei sade-/huurutunnistinta ollutkaan. Oma käsitykseni on että tuo saastan tunnistin olisi aina automaatti-ilmastoiduissa facelifteissa, mutta varmaksi en mene vannomaan.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Yleinen avautumis-ketju
Juu ei... vaikka tässä on vielä musta sisustus, niin ikkunat auki ja mulla se riittää ilmastoinniksi !
Tällaset kelit on niin harvinaista herkkua viimevuotisen persekesän jälkeen että tätä iloa ei tulis mieleenkään pilata ilmastoinnilla. Herranjumala!
p.s. onkohan GT:ssä sama kenno ku muissakin Alfoissa ... siinä tapauksessa yksi Ricambi Originali myytävänä vitun kalliilla =)
Tällaset kelit on niin harvinaista herkkua viimevuotisen persekesän jälkeen että tätä iloa ei tulis mieleenkään pilata ilmastoinnilla. Herranjumala!
p.s. onkohan GT:ssä sama kenno ku muissakin Alfoissa ... siinä tapauksessa yksi Ricambi Originali myytävänä vitun kalliilla =)
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Re: Yleinen avautumis-ketju
147 on ensimmäinen autoni, jossa on ilmastointi. Kyllä sitä osaa arvostaa ja eikä ala nenä vuotamaan, kun ei laita naamalle pöhisemään. Tosin en ole koskaan laittanut suuntausta naamaan päin missään autossa.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Yleinen avautumis-ketju
Pienen lapsen kanssa autoileva osaa arvostaa sitä, ettei käyttöauton sisälämpötila ole +50°C. Tuon käyttiksen kylmästöinti saa vielä lisäpisteet siitä, ettei sitä tarvitse mitenkään säätää vaan sen voi oikeasti unohtaa sen jälkeen kun haluttu lämpötila on löytynyt. Ennen lähtöä laitan auton käyntiin ja haen lapsen kaukaloineen sisältä. Autolle palatessa sisälämpötila on jo sopiva.
Alfan ilmastointi ei ole "aivan" yhtä hyvä, mutta se johtuu ainakin osittain siitä, että toiselle sivupeilille (ja samalla ulkolämpötila-anturille) menevä johto puuttuu ja kone luulee, että ulkona on -29°C -> kompura ei lähde päälle. Tällä tuleekin ajettua ikkunat auki
Alfan ilmastointi ei ole "aivan" yhtä hyvä, mutta se johtuu ainakin osittain siitä, että toiselle sivupeilille (ja samalla ulkolämpötila-anturille) menevä johto puuttuu ja kone luulee, että ulkona on -29°C -> kompura ei lähde päälle. Tällä tuleekin ajettua ikkunat auki
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Yleinen avautumis-ketju
Onnenpoika. Mä olen. Raivaussahailin tällaisena päivänä toista hehtaaria äestetyssä metsässä puoli kasista viiteen. Mökille mennessä jäähdyin sen verran, että saatoin mennä saunomaan.Tiphookki kirjoitti:...Tosin en ole koskaan laittanut suuntausta naamaan päin missään autossa.
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Raivaussahan käyttö on kyllä tuttua puuhaa. Kuuma tulee jo pelkästä ajatuksesta... Vaikka kuinka on kuuma niin en siltikään tosiaan laita puhaltamaan naamalle, se kun on mielestäni varsin epämielyttävää.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ei se oo jos hikoilee kuin mä. Mutsi aina selittää et o huono kunto ja siks hikoiluttaa. Vaan sepä kun on yksilöllistä, se hikoilu. Miksei huono kuntokin.Tiphookki kirjoitti:^Raivaussahan käyttö on kyllä tuttua puuhaa. Kuuma tulee jo pelkästä ajatuksesta... Vaikka kuinka on kuuma niin en siltikään tosiaan laita puhaltamaan naamalle, se kun on mielestäni varsin epämielyttävää.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Yleinen avautumis-ketju
^
Hikoilun määrällä ja kunnolla ei ole yhtäläisyyttä, eli olet oikeassa ja mutsis väärässä.
Sen sijaan kestävyysvoiman yksi ominaisuus on olla tuottamatta hukkalämpöä, löytyy jotain suht. uutta tutkimusta jossa huippukestävyysurheilijoiden lihaksisto tuottaa merkittävästi vähemmän hukkalämpöä kuin normijampalla. Tämäkin lienee tiettyyn rajaan kehitettävissä oleva ominaisuus, oletan, tosin en muista juuri tästä faktana esitettyä lukeneeni. Hyötysuhde siis on parempi, tämä lienee yksi tekijä monesti pähkityn hapenottokyvyn jne. lisäksi kun mietitään eroja vaikkapa 60 ja 27 min. kympin miesten välillä, marasta ja ultrista puhumattakaan.
-Tazio
Hikoilun määrällä ja kunnolla ei ole yhtäläisyyttä, eli olet oikeassa ja mutsis väärässä.
Sen sijaan kestävyysvoiman yksi ominaisuus on olla tuottamatta hukkalämpöä, löytyy jotain suht. uutta tutkimusta jossa huippukestävyysurheilijoiden lihaksisto tuottaa merkittävästi vähemmän hukkalämpöä kuin normijampalla. Tämäkin lienee tiettyyn rajaan kehitettävissä oleva ominaisuus, oletan, tosin en muista juuri tästä faktana esitettyä lukeneeni. Hyötysuhde siis on parempi, tämä lienee yksi tekijä monesti pähkityn hapenottokyvyn jne. lisäksi kun mietitään eroja vaikkapa 60 ja 27 min. kympin miesten välillä, marasta ja ultrista puhumattakaan.
-Tazio
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Jep. Itse en tosin ole huomannut hikoilun määrässä eroa, mutta sen sijaan siinä, kuinka kauan jälklämpö pysyy päällä.
Nythän, jottei menisi aivan ooteeksi, avaudun tästä kelistä, joka on aivan kauhea.
Nythän, jottei menisi aivan ooteeksi, avaudun tästä kelistä, joka on aivan kauhea.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tyhjillään oleva ilmastointi sitten pilaa pikku hiljaa muutkin järjestelmän komponentit.PK kirjoitti:Sielä se kenno oottaa autotallissa että seuraava omistaja joskus saa brännärin kennon...
- Epäkelpokeräilijä -
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Yleinen avautumis-ketju
Hikka. Alkoi eilen illalla, lakkasi yöksi, mutta jatkunut taas aamusta lähtien. Ei kivaa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Yleinen avautumis-ketju
Vanha kikka voi auttaa. Täytä iso vesilasi puolilleen ja juo vastakkaisesta "takareunasta" kumartumalla samalla eteenpäin. Vesi tahtoo tulla nenästä pihalle, siksi kannattaa juoda hitaasti. Tehoaa ainakin mulla lähes aina.Jakke kirjoitti:Hikka. Alkoi eilen illalla, lakkasi yöksi, mutta jatkunut taas aamusta lähtien. Ei kivaa.
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Haluaisin ostaa Alfan Ruotsista, mutta myyjä ei suostu myymään suoraan Suomeen, vaan tahtoisi Ruotsissa asuvan välikäden.
Ei kukaan täällä satu tietämään luotettavaa välikättä Tukholma-Kalmar akselilta, jolla riittäisi viiteseliäisyyttä tällaiseen operaatioon?
Ei kukaan täällä satu tietämään luotettavaa välikättä Tukholma-Kalmar akselilta, jolla riittäisi viiteseliäisyyttä tällaiseen operaatioon?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Hmm... sanot, että ruuvaa satamassa kilvet irti ja asia on sillä hyvä? Ei kai siinä muuta riskiä ole. Itse lupasin aikanaan myyjälle tuhota kilvet, kun auto tulee Suomeen, muuten meni ihan normaalisti rahat tilille periaatteella.
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Periaatteessa myyjä kai tarvitsee kopion Suomen tullin paperista (ja kilvet ja II-osan), jotta saa auton pois omista nimistään Ruotsissa. Toiset sanoo että luovari Suomeen on riittänyt. Kyseisen paperin postitus ei toki olisi mikään ongelma ja Ruotsin kilvetkin voisi jättää myyjälle. Myyjä kuitenkin sanoo että ei halua myydä kuin ruotsalaiselle koska tulee liikaa paperitöitä ja ehdottaa bulvaania. "That's the only option."Rolle kirjoitti:Hmm... sanot, että ruuvaa satamassa kilvet irti ja asia on sillä hyvä? Ei kai siinä muuta riskiä ole. Itse lupasin aikanaan myyjälle tuhota kilvet, kun auto tulee Suomeen, muuten meni ihan normaalisti rahat tilille periaatteella.
http://www.transportstyrelsen.se/en/roa ... -vehicles/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tuli testattua: Se on ja se toimii O_oJarsan kirjoitti:Tessun manuaalin mukaan siinäkin oli saastetunnistus, vaikkei sade-/huurutunnistinta ollutkaan. Oma käsitykseni on että tuo saastan tunnistin olisi aina automaatti-ilmastoiduissa facelifteissa, mutta varmaksi en mene vannomaan.
Taino, toimivasta tiedä - aktivoitui automaattisesti nyt ainakin. Eli ajelimme tuolla, ulkolämpö näytti vaivaista +30astetta. Sitten joku pölläytti hieman ("hieman") hiekkaa ilmaan ja samantien sisäilmankierto päälle, kyllä sieltä vähän pölynhajua kerkes läpi pääsemään... Se, että kuinka kauan tuon sammumiseen pitäisi mennä, onkin parempi kysymys. Vartti ajoa tuon pölläytyksen jälkeen, eikä ollut lähtenyt pois... Toisaalta "ihan sama", kun kylmää tuli.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Yleinen avautumis-ketju
No, en ole ihan tuolla akselilla mutten kaukanakaan, nimittäin Uppsalassa 70 km Tukholmasta pohjoiseen. En nyt suoralta kädeltä voi mitään luvata, onhan tuollaisessa omat kuvionsa kuitenkin, mutta olen valmis asiasta keskustelemaan. kontakti timo.hursti@psyk.uu.seJPeltola kirjoitti:Haluaisin ostaa Alfan Ruotsista, mutta myyjä ei suostu myymään suoraan Suomeen, vaan tahtoisi Ruotsissa asuvan välikäden.
Ei kukaan täällä satu tietämään luotettavaa välikättä Tukholma-Kalmar akselilta, jolla riittäisi viiteseliäisyyttä tällaiseen operaatioon?
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
pmOttimo kirjoitti: No, en ole ihan tuolla akselilla mutten kaukanakaan, nimittäin Uppsalassa 70 km Tukholmasta pohjoiseen. En nyt suoralta kädeltä voi mitään luvata, onhan tuollaisessa omat kuvionsa kuitenkin, mutta olen valmis asiasta keskustelemaan. kontakti timo.hursti@psyk.uu.se
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kauhia monsuuni sade iski ja alfan apukuskin puoleinen matto kastui koska lattia vuotaa jostain
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Ihan tuli mieleen vinniratsunajat. Kuskin jalkatilas oli pesuvadillinen vettä sateella. Sisään tuli tulipellin suunnalta eikä pois lähteny millään. No olihan pohjassa poistoreikä, mutta joku oli potkinut pohjaa alta päin sen verran, että se oli muuta lattiaa ylempänä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
Myös vuotava ovitiiviste vuotaa lattialle - ei välttämättä näy tasan missään. Ja ovikotelohan täyttyy etenkin ajossa vedestä 156:ssa...JMC kirjoitti:Kauhia monsuuni sade iski ja alfan apukuskin puoleinen matto kastui koska lattia vuotaa jostain
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Yleinen avautumis-ketju
^ Mä paikansin vuodon tuonne apupolkimen pultin paikkeille. Sekun on pultattu lattiasta läpi eikä välttämättä vettä pidä niin vois hyvin ollakkin ja ajamaan joutui muutama kilometriä kauheassa sateessa jossa tie lainehti vettä niin varmaan sinne sitä sitten tihkutellut? Sieltä oli ikäänkuin valuma keskelle apukuskin lattiaa. Ei nyt onneksi kovin iso vuoto oo, ja kyllä kesä kuivaa
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Yhden auton kesällä 2011 tuoneena kommentteja:JPeltola kirjoitti:Periaatteessa myyjä kai tarvitsee kopion Suomen tullin paperista (ja kilvet ja II-osan), jotta saa auton pois omista nimistään Ruotsissa. Toiset sanoo että luovari Suomeen on riittänyt. Kyseisen paperin postitus ei toki olisi mikään ongelma ja Ruotsin kilvetkin voisi jättää myyjälle. Myyjä kuitenkin sanoo että ei halua myydä kuin ruotsalaiselle koska tulee liikaa paperitöitä ja ehdottaa bulvaania. "That's the only option."Rolle kirjoitti:Hmm... sanot, että ruuvaa satamassa kilvet irti ja asia on sillä hyvä? Ei kai siinä muuta riskiä ole. Itse lupasin aikanaan myyjälle tuhota kilvet, kun auto tulee Suomeen, muuten meni ihan normaalisti rahat tilille periaatteella.
http://www.transportstyrelsen.se/en/roa ... -vehicles/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Auton kun rekisteröi Suomeen, niin se poistuu automaattisesti Ruotsissa rekisteristä (sanoi katsastuskonttori).
Itse lähetin varmuuden vuoksi rekisterikilvet takaisin myyjälle, kun olin ajanut auton Suomeen. Rekisteriotteen 2-osaa en saanut myyjältä mukaan, koska sen kanssa hän ainakin saa auton pois rekisteristä siellä. Suomessa katsastuskonttori vain tilasi tietokoneella kyselyn Ruotsista ja homma hoitui siten ihan helposti ilman tuota 2-osaakin. Kesti pari-kolme ylimääräistä päivää.
Auton tuonti ulkomailta (ja varsinkin Ruotsista) tuntuu olevan joka kerta erilainen proseduuri paperitöiltään kun kyselee auton tuoneilta, mutta yhden auton kokemuksella ainakin Ruotsista hyvinkin helppoa.
Myyjähän sen viime kädessä päättää, kenelle suostuu myymään. Itsekin törmäsin kuukausi takaperin tähän, että pitää olla ruotsalainen välikäsi. Onneksi minulla on sukulainen siellä, joka tarvittaessa ottaa auton ensin omiin nimiinsä. Jotkut myyjäthän haluavat, että auto pysyy Ruotsissa eikä myy ollenkaan muun maalaiselle. Bulvaanin avullahan tällaisetkin myyjät pystyy "ohittamaan".
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ah, tätä ihanuutta, kun ei enää hermot mene. Annoin juuri töissä kommenttini erääseen lähes valmiiseen keissiin. Tiesin, että vaikka olin oikeassa, niin joku kyllä kertoo, että koska näin on aina tehty, niin tehdään väärin jatkossakin. Ja näin kävi. Totta kai.
Ennen olisin perustellut asiani vielä kerran. Mutta luojalle kiitos olemme työkaverini kanssa kehittäneet tekniikan nimeltä "One timereiden heitto". Se tarkoittaa, että oma näkökulma siitä, miten yritys voisi toimia tehokkaammin, esitetään vain kerran ja tarkasti muotoiltuna. One time. Sen jälkeen asia poistetaan omasta mielestä käsiteltynä. Tämä toimii ruohonjuuritasolla. Ja johtohan voi sitten miettiä omassa päässään, mitä tiedolla tekee.
Puuhh. Siis vitutus unohdetaan käsiteltynä asiana. Ja nyt kevyesti eteenpäin.
Ennen olisin perustellut asiani vielä kerran. Mutta luojalle kiitos olemme työkaverini kanssa kehittäneet tekniikan nimeltä "One timereiden heitto". Se tarkoittaa, että oma näkökulma siitä, miten yritys voisi toimia tehokkaammin, esitetään vain kerran ja tarkasti muotoiltuna. One time. Sen jälkeen asia poistetaan omasta mielestä käsiteltynä. Tämä toimii ruohonjuuritasolla. Ja johtohan voi sitten miettiä omassa päässään, mitä tiedolla tekee.
Puuhh. Siis vitutus unohdetaan käsiteltynä asiana. Ja nyt kevyesti eteenpäin.
Re: Yleinen avautumis-ketju
"Please verify your travel authorization status with the US DHS. Use the ESTA web site to obtain approval to travel"
Kiva kun kaikki vaan toimii
Kiva kun kaikki vaan toimii
VMP
-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kuulostaa ihan siltä kuin olisimme saman työnantajan palveluksessaSeiska5mma kirjoitti:Ah, tätä ihanuutta, kun ei enää hermot mene. Annoin juuri töissä kommenttini erääseen lähes valmiiseen keissiin. Tiesin, että vaikka olin oikeassa, niin joku kyllä kertoo, että koska näin on aina tehty, niin tehdään väärin jatkossakin. Ja näin kävi. Totta kai.
Ennen olisin perustellut asiani vielä kerran. Mutta luojalle kiitos olemme työkaverini kanssa kehittäneet tekniikan nimeltä "One timereiden heitto". Se tarkoittaa, että oma näkökulma siitä, miten yritys voisi toimia tehokkaammin, esitetään vain kerran ja tarkasti muotoiltuna. One time. Sen jälkeen asia poistetaan omasta mielestä käsiteltynä. Tämä toimii ruohonjuuritasolla. Ja johtohan voi sitten miettiä omassa päässään, mitä tiedolla tekee.
Puuhh. Siis vitutus unohdetaan käsiteltynä asiana. Ja nyt kevyesti eteenpäin.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Tuota sattuu muuten useammassakin paikassa. Kait ne asiat pitää aina kantapään kautta opetella...
Re: Yleinen avautumis-ketju
Avautuminen "hyväkuntoisten" ajoneuvojen myyjistä: Kaverille käytiin kolmea autoa katsomassa, joista myyjän kuvausta vastasi nolla. Reilut 250km tuli tuon takia ajeltua ja koko päivä tuhlattua.
Eräänkin mielestä hänen autonsa oli Huippuhyvä! -arvosanan arvoinen, vaikka autoa oli maalannut joku kyläseppä kilikalimaalilla jättäen pakkelit ja ruosteet hiomatta. Eli "korjatusta" kohdasta roikkui siis pakkeliklönttejä, jotka oli leivottu röpelöisen ruosteen viereen. Vanhat lohjenneet maalitkin oli jätetty paikalleen repsottamaan. Tämän päälle oli vedetty vaan uutta maalia. Öljynpainevalo paloi tyhjäkäynnillä ja myyjän mielestä se on ok. Selityksenä tuli, että öljypumppu on ehkä vähän harva, eikä jaksa kylmää öljyä pumpata niin hyvin. Auto oli tosin kuuma, kun oli itse sillä juuri tullut töistä. En viitsinyt kommentoida asiaa sen enempää. Autoa sai ohjastaa aivan tosissaan, että pysyi omalla kaistalla satasen vauhdissa. Puolsi aivan törkeästi! Maalipinta oli parkkipaikkakolhuja täynnä ja sisustaa oli korjailtu muun muassa teipillä. Paljon muutakin vähemmän hyvää voisi autosta kertoa, mutta eiköhän tuosta nyt jokainen jo jonkin kuvan saa... Olisi kyllä kiva nähdä joskus se huonokuntoinen auto.
Lisää avautumista: Autosta lähti takajarrupalasta pinta kävelemään ja jarrulevy sai kivat skraidut itseensä. Menee levy(t) vaihtoon. Lisäksi voisi avautua työkkärin mahtavasta järjenkäytöstä, mutten taida viitsiä. Summataan vaikka niin, että järkeä ei saa käyttää. Virkailijan puolustukseksi on sanottava, että virkailija itse soitti ja sanoi, että onhan tämä nyt ihan perseestä ja järjetöntä, mutta ei voi asialle mitään.
Eräänkin mielestä hänen autonsa oli Huippuhyvä! -arvosanan arvoinen, vaikka autoa oli maalannut joku kyläseppä kilikalimaalilla jättäen pakkelit ja ruosteet hiomatta. Eli "korjatusta" kohdasta roikkui siis pakkeliklönttejä, jotka oli leivottu röpelöisen ruosteen viereen. Vanhat lohjenneet maalitkin oli jätetty paikalleen repsottamaan. Tämän päälle oli vedetty vaan uutta maalia. Öljynpainevalo paloi tyhjäkäynnillä ja myyjän mielestä se on ok. Selityksenä tuli, että öljypumppu on ehkä vähän harva, eikä jaksa kylmää öljyä pumpata niin hyvin. Auto oli tosin kuuma, kun oli itse sillä juuri tullut töistä. En viitsinyt kommentoida asiaa sen enempää. Autoa sai ohjastaa aivan tosissaan, että pysyi omalla kaistalla satasen vauhdissa. Puolsi aivan törkeästi! Maalipinta oli parkkipaikkakolhuja täynnä ja sisustaa oli korjailtu muun muassa teipillä. Paljon muutakin vähemmän hyvää voisi autosta kertoa, mutta eiköhän tuosta nyt jokainen jo jonkin kuvan saa... Olisi kyllä kiva nähdä joskus se huonokuntoinen auto.
Lisää avautumista: Autosta lähti takajarrupalasta pinta kävelemään ja jarrulevy sai kivat skraidut itseensä. Menee levy(t) vaihtoon. Lisäksi voisi avautua työkkärin mahtavasta järjenkäytöstä, mutten taida viitsiä. Summataan vaikka niin, että järkeä ei saa käyttää. Virkailijan puolustukseksi on sanottava, että virkailija itse soitti ja sanoi, että onhan tämä nyt ihan perseestä ja järjetöntä, mutta ei voi asialle mitään.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Vedän natsikortin esiin ja totean keskitysleirien virkailijoiden totelleen vain määräyksiä.Jarsan kirjoitti: Virkailijan puolustukseksi on sanottava, että virkailija itse soitti ja sanoi, että onhan tämä nyt ihan perseestä ja järjetöntä, mutta ei voi asialle mitään.
VMP
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kyllä itteä ainaki korpeais olla töissä paikassa jossa ei saa käyttää aivojaan edes aivan selvissä asioissa, kun säännöt nyt vain sanoo näin.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kommentoinpa tähän 'tehdään vaan kun kerran käsketään' teemaan sen verran että mulla on ollut viimeisen puolen vuoden ajan DNA:n kanssa jatkuvia ongelmia kun ne keksivät kaikenlaisia huijausmaksuja maksettaviksi. Kaiken olen maksanut mitä pitääkin, en lisämaksuja jotka ovat ilman mitään epäilyksen häivää täysin lisärahastushuijauksen takia keinoteltu lisäksi, ja eilen oli se ilon päivä kun DNA sulki mun puhelinliittymän. Ostin suoraan Saunalahden liittymän ja on halvempi ja yritys on vaikuttanut reilusti rehdimmältä jo pitkän aikaa. Saa nähdä miten DNA yrittää periä ulosotolla noita huijausmaksuja. Rikosilmoituksen olen jo DNA:sta tehnyt, koska se on osuvampaa kun joku lällärimeininki valitus kuluttajariitalautakuntaan. Mutta täytyy varmaan jaksaa vääntää valitus sinnekin, ja kenties vielä muillekin tahoille.
Esimerkki DNA:n bisnesideasta on soittaa ja tarjota kokeiltavaksi heidän mokkula-nettiä. No annan heidän lähettää sen kun haluavat vaikka kerroin selkeästi monelta kantilta että minulle on tulossa saunalahden vastaava jonka todennäköisesti pidän.
Lähetän heidän mokkulapakettinsa avaamattomana eli todistetusti täysin koskemattomana takaisin reilusti 14vrk kuluessa. (olisin yhtähyvin voinut käyttää sitä sen 13 vrk)
DNA veloittaa nyt minulta kuukausimaksuja seuraavalta kahdelta vuodelta tuosta mokkulasta.. Kyllä aivan varmasti hammasta purren maksan 2 vuotta tällaisesta palvelusta koska iso 'suomalainen' yritys minulle sanoo että täytyy maksaa.. Not.
Asiakaspalvelua ei DNA:lla tunnu olevan ollenkaan, vaan huijauspalvelua jossa DNA henkilöstö syöttää asiakkailleen mitä säälittävämpiä huijauyrityksiä.
Perussuomalainen varmaan määkii niiden tahdissa.
Esimerkki DNA:n bisnesideasta on soittaa ja tarjota kokeiltavaksi heidän mokkula-nettiä. No annan heidän lähettää sen kun haluavat vaikka kerroin selkeästi monelta kantilta että minulle on tulossa saunalahden vastaava jonka todennäköisesti pidän.
Lähetän heidän mokkulapakettinsa avaamattomana eli todistetusti täysin koskemattomana takaisin reilusti 14vrk kuluessa. (olisin yhtähyvin voinut käyttää sitä sen 13 vrk)
DNA veloittaa nyt minulta kuukausimaksuja seuraavalta kahdelta vuodelta tuosta mokkulasta.. Kyllä aivan varmasti hammasta purren maksan 2 vuotta tällaisesta palvelusta koska iso 'suomalainen' yritys minulle sanoo että täytyy maksaa.. Not.
Asiakaspalvelua ei DNA:lla tunnu olevan ollenkaan, vaan huijauspalvelua jossa DNA henkilöstö syöttää asiakkailleen mitä säälittävämpiä huijauyrityksiä.
Perussuomalainen varmaan määkii niiden tahdissa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- MikaT
- Viestit: 177
- Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
- Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX - Paikkakunta: Uusimaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Minulla on samantapainen juttu DNA:n kanssa. Minulle soitettiin ja tarjottiin liittymien päivitystä. Ei ollut mitään tarvetta päivittää. Myyjä kuitenkin sanoi että nettiliittymän nopeuden hän nostaa maksutta ylemmälle tasolle. Myöhemmin huomasin laskusta että myös hinta oli noussut. Kaksi liittymää samassa laskussa, joten en huomannut ylimääräistä lisää laskussa vähään aikaan. Soitin asiakaspalvelun, lupasi hyvittää kahdelta viimeiseltä kuukaudelta ja pudottaa takaisin sovitulle hintatasolle.
Kysyin että miten voitte laskuttaa vaikka meillä ei ole sopimusta hinnan muutoksesta. Asiakaspalvelija kertoi että he kuuntelevat puhelut ja palaavat asiaan tiettyyn päivämäärään mennessä. Kuukauden kuluessa ei kuulunut mitään. Otin itse heihin yhteyttä ja minulle vastattiin että asiakas on velvollinen tarkistamaan laskun ja reklamoimaan siitä heti. Ja kaikki laskut on maksettava välittömästi. Mikäli haluan voin vastata viimeisimpään viestiin ja pyytää laskemaan nettinopeutta!!
Kahteen liittymään olen heiltä ottanut kytkypuhelimen. Nyt liittymät lähtevät muualle.
Kysyin että miten voitte laskuttaa vaikka meillä ei ole sopimusta hinnan muutoksesta. Asiakaspalvelija kertoi että he kuuntelevat puhelut ja palaavat asiaan tiettyyn päivämäärään mennessä. Kuukauden kuluessa ei kuulunut mitään. Otin itse heihin yhteyttä ja minulle vastattiin että asiakas on velvollinen tarkistamaan laskun ja reklamoimaan siitä heti. Ja kaikki laskut on maksettava välittömästi. Mikäli haluan voin vastata viimeisimpään viestiin ja pyytää laskemaan nettinopeutta!!
Kahteen liittymään olen heiltä ottanut kytkypuhelimen. Nyt liittymät lähtevät muualle.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tossa sun liittymien muualle siirtämisessä on sellainen ongelma että siitä päivästä lähtien kun nostivat sun netin nopeutta lähti uusi kahden vuoden sopimus, joka pitää jokatapauksessa maksaa. 'Terv. DNA:n asiakaspalvelu' : )
Sanoin DNA:lle ettei tuo ole laillista mutta inttivät vaan vastaan niin maksoin tuon kusetuksen loppuun kun oli enään niin vähän jäljellä.
Sanoin DNA:lle ettei tuo ole laillista mutta inttivät vaan vastaan niin maksoin tuon kusetuksen loppuun kun oli enään niin vähän jäljellä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
työohjeet on noudattamista varten, vaikka joskus tuntuukin siltä että joku pikkutakki on ne jurrissa muiden kiusaks keksinyt. mielummin noudattaa kun ottaa lappua varsinkin jos pomo on sellasta sorttia.Jarsan kirjoitti:Kyllä itteä ainaki korpeais olla töissä paikassa jossa ei saa käyttää aivojaan edes aivan selvissä asioissa, kun säännöt nyt vain sanoo näin.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
lähteekö uusi sopimus voimaan vai muuttuuko vanhan sopparin ehdot?gYdEbUh kirjoitti:Tossa sun liittymien muualle siirtämisessä on sellainen ongelma että siitä päivästä lähtien kun nostivat sun netin nopeutta lähti uusi kahden vuoden sopimus, joka pitää jokatapauksessa maksaa. 'Terv. DNA:n asiakaspalvelu' : )
Sanoin DNA:lle ettei tuo ole laillista mutta inttivät vaan vastaan niin maksoin tuon kusetuksen loppuun kun oli enään niin vähän jäljellä.