Jakohihnako ??
Valvoja: Moderators
Jakohihnako ??
Moro,
166 ts 2.0 -02 47 tkm kävi kun traktori aamulla ja kone täristi aivan hirveesti. Sammutin ja lähdin SW'llä duuniin. illalla tarkastin nesteet ja koitin käynnistää siten uudelleen. Startti ehti pyörittää 0,5 s jonka jälkeen tyhjää.... Black OUT. Hetken aikaa ihmettelyä ja uusi yritys ja sama juttu.... pyörii tyhjää! 2 sekuntia riitti ja siihen jäi jotei isompia vaikka so what....
Jakohihnako ja autolla 47 tkm. Olo kun unelmakämppää tekemässä. Sippashan se 147 TM-koeajossa, mutta panee ketuttaan... Soitti DA'han edessä.
Ketjuja kaivaten tuleviin (GM-opeleihin)
t. Kaitsu
166 ts 2.0 -02 47 tkm kävi kun traktori aamulla ja kone täristi aivan hirveesti. Sammutin ja lähdin SW'llä duuniin. illalla tarkastin nesteet ja koitin käynnistää siten uudelleen. Startti ehti pyörittää 0,5 s jonka jälkeen tyhjää.... Black OUT. Hetken aikaa ihmettelyä ja uusi yritys ja sama juttu.... pyörii tyhjää! 2 sekuntia riitti ja siihen jäi jotei isompia vaikka so what....
Jakohihnako ja autolla 47 tkm. Olo kun unelmakämppää tekemässä. Sippashan se 147 TM-koeajossa, mutta panee ketuttaan... Soitti DA'han edessä.
Ketjuja kaivaten tuleviin (GM-opeleihin)
t. Kaitsu
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Ei luulisi mutta niin se vaan ainakin minulla teki. Kun ei ole paineita pytyssä niin startti pyörii kovin iloisesti, vähän kuin ei solenoidi vetäisi ainoa vaan että moottori pyörii mukana ja ventiilit rapisee mäntiä vasten.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei sen kyllä luulisi tyhjää pyörivän jos hihna on porsinut..
Kuulosti tuo vikaraportti kovasti kyllä huolestuttavalta mutta toivotaan että se on sittenki jotain muuta.
"Timing cingulum off et valuulas node"
Re: Jakohihnako ??
Oma topikkini http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3766 meni pelkkien hymiöiden heittelyksi, jotenka jatkan mieluummin täällä...Kaitsu kirjoitti:Moro,
166 ts 2.0 -02 47 tkm kävi kun traktori aamulla ja kone täristi aivan hirveesti. Sammutin ja lähdin SW'llä duuniin. illalla tarkastin nesteet ja koitin käynnistää siten uudelleen. Startti ehti pyörittää 0,5 s jonka jälkeen tyhjää.... Black OUT. Hetken aikaa ihmettelyä ja uusi yritys ja sama juttu.... pyörii tyhjää! 2 sekuntia riitti ja siihen jäi jotei isompia vaikka so what....
Jakohihnako ja autolla 47 tkm. Olo kun unelmakämppää tekemässä. Sippashan se 147 TM-koeajossa, mutta panee ketuttaan... Soitti DA'han edessä.
Ketjuja kaivaten tuleviin (GM-opeleihin)
t. Kaitsu
Soitin Deltan huoltoon ja sanoivat että vaivat, jotka kerroin omasta autostani kuulostivat siltä että sytytys olis siirtynyt jakopäähihnan/jokun rattaan hampaiden hajoamisen vuoksi.
Vaihdatutin Deltalla Jakohihnan 1.5 vuotta ja 36tkm sitten.
Onkohan kuluttajalla tässä mitään suojaa?
Saas nähdä mitä näyttää kun ajavat vikaraportit koneelta...
t. Teemu
"The pride lasts longer than the pain..."
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Palstaa seuranneena ei muuta voi todeta kuin, että on muuten surkea tuo jakohihnahomma tuossa T.S:ssä. Selvästi tuossa olisi vielä tuotekehityksen paikka tehtaalla. Tosin alussa 120tkm vaihtovälillä, kuten tehdas lupasi, meni sitten koneita paskaksi kuulemma aikalailla... Kuulin asentajan suusta ja Milanosta... Ollaan vissiin nyt päästy 99% todenöisyydestä 44,5% todennäköisyyteen, että hihna katkeaa ennen vaihtoajankohtaa, siis melkein joka toisesta autosta .
Pienet tälle
Pienet tälle
Sori vaan ollut hiemat reissua ym.
166 vietiin sitten illalla Treen DA'han josta seuraavana päivänä ilmoitettiin auton olevan kunnossa!! Oli todennäköisesti saanut bensaa liikaa !! -vaikka alkoi pyörittää tyhjää n.1 s kuluttua starttauksesta.
Juttelin äsken huoltajan kanssa ja hän senoi auton todellakin aluksi pyörittäneen ilman käynnistysvastetta, mutta pikkuhiljaa elpyneen ja lopulta käynnistyneen. Oli kuulemma kokemuksia Fiiateissa samanlaisista mystisistä ongelmista. Auto oli lisäksi käytetty testerillä ja kaikki oli OK.
Olisiko syynä ollut vähäinen alle min öljymäärä ja auton seisominen mäessä, josta johtuen hetkellinen öljynpaineen putoaminen. -ei ainakaan mitkään varoitusvalot palaneet...
No helpolla ja halvalla pääsin Valohoito maksoi kokonaisuudessaan 65 ekee, jolla lisäksi öljyt täytettiin maksimiin ja auto pestiin. Nousi paikallisen DA osakkeet taas hieman.
166 vietiin sitten illalla Treen DA'han josta seuraavana päivänä ilmoitettiin auton olevan kunnossa!! Oli todennäköisesti saanut bensaa liikaa !! -vaikka alkoi pyörittää tyhjää n.1 s kuluttua starttauksesta.
Juttelin äsken huoltajan kanssa ja hän senoi auton todellakin aluksi pyörittäneen ilman käynnistysvastetta, mutta pikkuhiljaa elpyneen ja lopulta käynnistyneen. Oli kuulemma kokemuksia Fiiateissa samanlaisista mystisistä ongelmista. Auto oli lisäksi käytetty testerillä ja kaikki oli OK.
Olisiko syynä ollut vähäinen alle min öljymäärä ja auton seisominen mäessä, josta johtuen hetkellinen öljynpaineen putoaminen. -ei ainakaan mitkään varoitusvalot palaneet...
No helpolla ja halvalla pääsin Valohoito maksoi kokonaisuudessaan 65 ekee, jolla lisäksi öljyt täytettiin maksimiin ja auto pestiin. Nousi paikallisen DA osakkeet taas hieman.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Ooppelifoorumilla oli pari ihan samanlaista tapausta. Auto oli ollut yön yli lohkarissa ja aamulla samat vaivat kuin sulla (Kaitsu). Epäilivät myös jakohihnaa. Tovin sahailemalla lähti röpeltäen käymään -> liikaa bensaa.
Ite oon huomannu kans, että jos on leuto yö ja auto lohkarissa niin kone saa startatessa helposti liikaa bensaa .
Ite oon huomannu kans, että jos on leuto yö ja auto lohkarissa niin kone saa startatessa helposti liikaa bensaa .
Moro,
Eipä ole muuten monta kertaa tullut vastaavaa että autoa siirtelee hiukan ja jättä yön yli seisomaan "märkänä". 166 on muuten vörkkinyt mulla kiitettävästi 32 tkm. Muukkosen ohjelmistopäivitys tulee eteen keväällä, koska kesäisin auto on laiska lähtemään valoista ilmastointi päällä normaalilla kierroksilla, kierroksia tarvitaan reilusti yli 2000rpm jotta vääntöä olisi sulavan lähdön takaamiseksi. Aiemmassa 155 TS ilmastoinnilla oli sama juttu - vai onkohan sittenkin ajajassa syy?? Samalla siinä jakohihna vaihtoon n. 55 tkm paikkeilla, ellei sitten oo pakko jo aiemmin... t.Kaitsu
Eipä ole muuten monta kertaa tullut vastaavaa että autoa siirtelee hiukan ja jättä yön yli seisomaan "märkänä". 166 on muuten vörkkinyt mulla kiitettävästi 32 tkm. Muukkosen ohjelmistopäivitys tulee eteen keväällä, koska kesäisin auto on laiska lähtemään valoista ilmastointi päällä normaalilla kierroksilla, kierroksia tarvitaan reilusti yli 2000rpm jotta vääntöä olisi sulavan lähdön takaamiseksi. Aiemmassa 155 TS ilmastoinnilla oli sama juttu - vai onkohan sittenkin ajajassa syy?? Samalla siinä jakohihna vaihtoon n. 55 tkm paikkeilla, ellei sitten oo pakko jo aiemmin... t.Kaitsu
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Minä olen myös pannut merkille tuon lähtölaiskuuden kesäkelillä. Itse asiassa tuo vaikuttaa aika lailla siihen kuinka kokee moottorin tehon "riittäväksi". Talvella on helpompi olla tyytyväinen kuin kesälla. Kerropas sitte aikanaan kuinka chippaus auttoi jos sen teet.Kaitsu kirjoitti:Moro,
Muukkosen ohjelmistopäivitys tulee eteen keväällä, koska kesäisin auto on laiska lähtemään valoista ilmastointi päällä normaalilla kierroksilla, kierroksia tarvitaan reilusti yli 2000rpm jotta vääntöä olisi sulavan lähdön takaamiseksi. Aiemmassa 155 TS ilmastoinnilla oli sama juttu - vai onkohan sittenkin ajajassa syy?? t.Kaitsu
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”