Terse! Ostettuani emännän kanssa 156 alfan riistohintaan, huomasin jakohihnan olevan ihan loppu. Heh, kilometrit sekä se maaginen 3 vuotta ovat tulleet täyteen. Aion vaihtaa hihnan kiristimineen, ohjureineen ja vesipumppuineen itse, kaverin kanssa.
Osaisiko joku fiksumpi antaa ohjeet miten vaihtaa tuo hihna. Ja ei, en käytä lukkopaloja. Tussinmerkit saa riittää. Asiallisia vastauksia, kiitos
Hampaankin heitto olisi ikävä asia, joten kyllä kannattaa lukkopalat.
Mites, onkos V6:ssa myös muovisia leluvesipumppuja, kuten Twinsparkissa? Kuulemma TS:ssä on myös kestävempiä muovisia vesipumppuja, mutten näistä tiedä..
No eihän se sit ole sen kummallisempi kuin muissakaan autoissa. Muovit pois jakopäästä, moniurahihna pois edestä ja sen käyttöpyörä irti kampiakselilta, merkit neljään nokkapyörään ja alapyörään, alapyörä irti (voi olla sit kunnolla kiinni - tähän 41mm hylsy, aukeaa ihan normaaliin suuntaan. Oikeasti järeä pulttipyssy jeesaa paljon, ei mitään halpakaupan mopoja), jakohihna pois, kiristin pois, ohjainrullat pois, vesipumppu pois.
Sit kasaat luonnollisesti uusilla osilla päinvastoin. Se jakohihnan automaattikiristin on vähän ahtaassa paikassa ja auttaa jos on kaveri mukana niin on helpompi säätää se kohdilleen. Äläkä kopauta nokkapyöriä irti nokista jos et käytä lukkopaloja.
Silti kyllä suosittelen lukkopalojen käyttöä, sillä muuten on hyvin vaikea saada jakoa kohdalleen. Ne ei paljoa maksa eikä paria tuntia enempää ota lisäaikaa. Samalla voit vaihtaa tulpatkin kun purat imusarjan ja venttiilikoppien kannet.
Kyl se VOI onnistua mut jos rempan jälkeen ihmettelet outoa tärisevää tyhjäkäyntiä ja entisestään noussutta kulutusta niin sit on 1-4 nokkaa enemmän tai vähemmän heilahtanut.
Jos ajattelit tehdä ilman lukkopaloja niin jätä tekemättä
Lukkopalat saat vuokrattua täältä foorumilta tai vaikka Heikalta, muutamalla kympillä. Se on tuossa projektissa tyhmä paikka säästää.
^^V6:seen on ollut semmosella pakeliittipyörällä olevia pumppuja, mutta taitavat nykyään olla lähes poikkeuksetta metallivalua.
Jos uusit pumpun niin tilaa myös pumpun taakse tulevat o-renkaat. Ainakin Heikka tietää mistä on kyse ja osaa ne myydä.
Olen samaa mieltä kuin muut, lukkopalat kannattaa käyttää. Jos väkisin pitäisi vaihtaa ilman niin esim. Plastic Paddingin Kemiallinen metalli neljässä pienessä pussissa kun olet ykkös sylinterin OD löytänyt heittokellola. Silloin saat myös suht käyttö kelpoisia lukkopalat..
Juu kannattaa olla lukkopalat! itse tein ilman ja oli ihan hanurista. Eipä sitten pitänytkään omat "lukot" jne. Eli tuli sitte vähän enempi tekemistä. Nii piti vielä kirjottaa et kyllä sen jaon saa kohillee, jos sattuu käymään vahinko, mut on aika tarkkaa ja viddumaista puuhaa.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"