GTV:n sähköt
Valvoja: Moderators
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
GTV:n sähköt
GTV (1997, 3,0) oli muutaman viikon pajalla huilimassa, eilen sain viimein kulkineen taas omaan käyttöön.
Ongelmana on nyt että starttimoottori pyörittää aika vaivaisesti, akku pitäisi olla kunnossa, mutta virtoja joko hukkuu auton seisoessa, tai mahdollisesti startatessa virtapiuhoissa akulta startille on heikkoja lenkkejä.
Auto on perjantaina menóssa autosähköpajalle, mutta selvitystä tietysti helpottaisi jos olisi tietoja potentiaalisista ongelmakohdista.
Ongelmana on nyt että starttimoottori pyörittää aika vaivaisesti, akku pitäisi olla kunnossa, mutta virtoja joko hukkuu auton seisoessa, tai mahdollisesti startatessa virtapiuhoissa akulta startille on heikkoja lenkkejä.
Auto on perjantaina menóssa autosähköpajalle, mutta selvitystä tietysti helpottaisi jos olisi tietoja potentiaalisista ongelmakohdista.
166 2,5 V6, 166 2,4 JTD 20V
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: GTV:n sähköt
Itsellä oli samoja oireita omassa.2vk kesti akku ajamatta
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV:n sähköt
Hienoa että sait auton ajoon! Toivottavasti ei lompsa näivettynyt ihan totaalisesti.
Kysynpä tähän samaan että muistanko oikein oikean latausjännitteen? Eikös se pitäisi olla aika liki 14v? Mietin vain kun omassa myös akku hiipuu pätkä ajossa ja akusta ei ole homma kiinni, eikä vuotovirtaakaan tunnu olevan. Ajaessa jännite näyttää 13,6-13,8v eli aavistuksen matalahko? Oliskohan laturi mulla hiipumassa. Ja jos kävis mittauttamassa minkä nököistä sähköä sieltä tulee. Täytyypä kokeilla muuttuuko jännitteet jos kytkee sähkölaitteita päälle. Ei kyllä montaa (toimivaa ) ole mitä kytkeä.
Laturi on arvatenkin jossain ihanan helpossa paikassa ja niitä löytyy joka kuusen juurelta puoli ilmaiseksi
Kysynpä tähän samaan että muistanko oikein oikean latausjännitteen? Eikös se pitäisi olla aika liki 14v? Mietin vain kun omassa myös akku hiipuu pätkä ajossa ja akusta ei ole homma kiinni, eikä vuotovirtaakaan tunnu olevan. Ajaessa jännite näyttää 13,6-13,8v eli aavistuksen matalahko? Oliskohan laturi mulla hiipumassa. Ja jos kävis mittauttamassa minkä nököistä sähköä sieltä tulee. Täytyypä kokeilla muuttuuko jännitteet jos kytkee sähkölaitteita päälle. Ei kyllä montaa (toimivaa ) ole mitä kytkeä.
Laturi on arvatenkin jossain ihanan helpossa paikassa ja niitä löytyy joka kuusen juurelta puoli ilmaiseksi
Ayrton Senna da Silva forever
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Re: GTV:n sähköt
Kyllä me siitä hinnasta päästiin ihan kohtalaiseen kompromissiin.
Muistanko oikein, että jossain vaiheessa oli juttua tuosta takalasinlämmittimen ongelmista GTV:ssä, sen sulakkeen voinee hävittää, talvella tuskin tulee ajeltua.
Huoltoystävällisyys ainakin tässä isossa V6:ssa on ollut prioritettilistassa jälkipäässä, ei tarvi olla kummoinenkaan vika kun myllyn joutuu ottamaan pois...
Muistanko oikein, että jossain vaiheessa oli juttua tuosta takalasinlämmittimen ongelmista GTV:ssä, sen sulakkeen voinee hävittää, talvella tuskin tulee ajeltua.
Huoltoystävällisyys ainakin tässä isossa V6:ssa on ollut prioritettilistassa jälkipäässä, ei tarvi olla kummoinenkaan vika kun myllyn joutuu ottamaan pois...
166 2,5 V6, 166 2,4 JTD 20V
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV:n sähköt
Joo, takalasin lämmitin on kai sulattanut joltain sulakerasian pohjan ja oliko jotain pahempaakin *kuulemma*. Alimittaiset kaapelit kai syynä. Joko rele vakiopiuhoihin sinne akun luokse ja siitä lyhyt johdon pätkä lämppärille, tai sitten sulake irti. Enpä ole itsekään jaksanut modata kesä autoon vaikka joskus uhosin.
Ayrton Senna da Silva forever
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Re: GTV:n sähköt
Vika oli onneksi yksinkertainen, akusta oli yksi kenno sökö, nyt pyörittää ihan normaalisti.
166 2,5 V6, 166 2,4 JTD 20V
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: GTV:n sähköt
Gtv:n johdot oli muutenkin kuin teeseitse-miehen jäljiltä."Maila teippi"ollut vissiin halpaa tuohon aikaan
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV:n sähköt
^Meinaatko sitä "erkkaa" mikä vanhemmiten muuttuu tahmeaksi kaikkialta muualta paitsi liimapinnaltaan, ja jota siis roikkuu jokaisesta johtonipusta Vai jotain muuta? Sitä on kyllä gtv:ssa ihan tehtaaltakin, ja taitaa olla 156kin. Joku kaveri sitä tutkaili kerran ja totesi että "Nyt ymmärrän Italialaiset autot ja niiden sähköviat"
Ayrton Senna da Silva forever
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: GTV:n sähköt
Juuri sitä,ja tiedän että on ihan tehtaan työtä.Jääkiekko harrastus pientä italiassa,niin tehdas saanut halvalla teipit