Lähti kortti

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Abarth
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Abarth kirjoitti:Linnaan pitäis mun mielestä tollaset liikenneterroristit pistää.
Älä muuta sano. :)
Löylyä lissää, ei tunnu missää... :mrgreen:

pietro

Viesti Kirjoittaja pietro »

motorhead kirjoitti:Täytyy pistää ajotietokoneeseen hälytys päälle vaikka 110km/h
Tyhmyyskö vaivaa, mutta itse en ainakaan löydä/keksi miten sinne saisi laitettua vapaavalintaisen ajonopeuden. Tuskinpa se ajotietokone kauheasti on muuttunut faceliftin myötä. Onko joku saanut siihen myös esim äänen aikaiseksi? Ei meinaan kauheesti tuu esim 140:n nopeudessa tuijoteltua ajotietokenetta ja se näytön tekstihän ei ketään herätä päiväsaikaan. Yöllä varmaan on eri asia. Ideana hyvä, mutta toimivuutena hipoo nollaa. Eihän se ees rajoita nopeutta. Ilmottaa vaan jotta nyt mennään liian lujaa. Meikäläisellä ainakaan kaasujalkaa kevennä mikään muu kuin pakko ja vaimo.

niki
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01

Viesti Kirjoittaja niki »

Eikös se päästä äänimerkin ensin ja valittelee sitten että nopeusrajoitus on ylitetty? Näin oli ainakin faceliftissä :wink:
Ammattina autokauppa

motorhead

Viesti Kirjoittaja motorhead »

itselläni tuo facelift ainakin päästää sellaisen 'kiinnittäkää istuinvyöt' tyylisen pimpauksen.

nyt viileimpinä aamuina oon pelästynyt sitä kun se uhkailee että tie on mahdollisesti jäässä. Se kun sattuu aina jonnekin vaihteen vaihtamiseen tai kiihdyttelyyn ja jostain syystä eka ajatus on että mikä nyt hajos :roll:

gYdEbUh
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Minulta lähti kortti kesällä 3vko ja silloin meni niin että kun nopeus <36km/h yli = vakava piittaamattomuus ja kortti kuivuu 2-4vko. nopeus <50km/h yli = erittäin vakava piittaamattomuus kortti kuivuu väh. 2kk normaalisti. Sinulla lieventävien seikkojen takia luultavasti vakava piittaamatomuus En ole varma termeistä ketä edes kiinnostaa :o veikkaisin että kuivuu kuukauden cuore :P jos ei niin taas sain olla syrjinnän kohteena oli minullekkin eka sakko, olin silloin 18v ja tuntuu että se olisi vaikuttanut :evil: (väittää vielä että joutuisin uusimaan inssin koska se on laki ensimmäisen vaiheen kortin omaaville yli 36km/h yläristä..) sen näkee sitten kun koitan suorittaa kakkosvaihetta kohta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Alfissimo
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

gYdEbUh kirjoitti: (väittää vielä että joutuisin uusimaan inssin koska se on laki ensimmäisen vaiheen kortin omaaville yli 36km/h yläristä..) sen näkee sitten kun koitan suorittaa kakkosvaihetta kohta.
Jos väliaikaisen ajokortin aikana käy kortti kuivumassa, menee kortti vanhaksi sinä päivämääränä kun kortissa lukee.
Kirjalliset ja inssi uusittava ja sitten on taas tuo 2 vuoden väliaikainen kortti, ihan kuin aloittaisi alusta.
Kakkosvaiheen ilmeisesti saat ajaa, mutta sitä oikeaa korttia et saa 8) !

Nim. kokemusta kyseisestä pykälästä on. Marraskuun loppuun mennessä ajettava kirjalliset/inssi (toistamiseen) :evil: .
Korttihan mulla on ollu jo neljä vuotta, mutta sitä lopullista en ole vielä nähnyt :( , kaksi kertaa 2 vuoden tilapäinen kortti.

Edit: itse olin jo ehtinyt ajamaan 2. vaiheen mutta ei auttanut, kun oli vielä väliaikainen kortti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Cuore Sportivo
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Tänään halkesi sitten fillaristakin takakumi. Kyllä nyt Scuorea koetellaan. :?
gYdEbUh kirjoitti:... <36km/h yli = vakava piittaamattomuus ja kortti kuivuu 2-4vko. nopeus <50km/h yli = erittäin vakava piittaamattomuus kortti kuivuu väh. 2kk normaalisti. Sinulla lieventävien seikkojen takia luultavasti vakava piittaamatomuus En ole varma termeistä ketä edes kiinnostaa veikkaisin että kuivuu kuukauden cuore..
Turha noita on spekuloida.
Se on poliisipäällikön ja syyttäjän käsissä, kuinka kauan kortti kuivuu, ja millainen tuomio tulee.
Tuo +50 on törkeä liikenteen vaarantaminen.

GAMMA500

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Homma selkisi, järjestyspoliisin komisarion kanssa käytiin juttutuokio hyvässä hengessä ja tultiin siihen tulokseen että 2 viikkoa on minulle passeli jäähy :mrgreen: . Inhimillistävä tekijä oli tuo auton kokeilu :-D
Eli 3. päivä marraskuuta on jälleen yksi kaahari palaamassa teitämme vaarantamaan

Cuore Sportivo

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)

No nyt on vasta 25. päivä, kerkeet vielä sinäkin hajoamaan pariin kertaan. :mrgreen:

GAMMA500

Cuore Sportivo kirjoitti:No nyt on vasta 25. päivä, kerkeet vielä hajoamaan pariin kertaan. :mrgreen:
Varmasti :mrgreen: Tuntui jo perjantaina kun loppui työviikko että tässähän on jo eka viikko mennyt, pikainen tarkistuslaskenta osoitti kuitenkin että vasta 3 päivää takana :lol:

Tässä on vähän ohjeistusta ajokiellon pituudesta

Rolle
Site Admin
Site Admin
Car(s): RRS + F20

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Alfissimo kirjoitti:Kakkosvaiheen ilmeisesti saat ajaa, mutta sitä oikeaa korttia et saa!
Jos/kun saa ajaa niin se on melkein kuin laittaisi rahaa pankkiin. Mullakin tuli toi pari vuotta lisäaikaa ykkösvaiheen kortilla. Jos olisin ehtinyt suorittaa olisi II-vaihe maksanut vanhan tonnin, kahden ylimääräisen vuoden jälkeen kun suoritin olikin hinta vaivaiset 250e..

Alfissimo
Kourajonossa 156 x4

Itse ajoin tuon II-vaiheen jo joskus syksyllä -01 :lol: , mutta en vaan ollut ehtinyt hakea sitä "oikeaa" korttia ennenkuin tuli kutsu haastatteluun.

Näin olen ymmärtänyt, ettei sitä enää tarvitse suorittaa uudestaan, toivottavasti olen ymmärtänyt oikein.

gYdEbUh
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.

Alfissimo kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti: (väittää vielä että joutuisin uusimaan inssin koska se on laki ensimmäisen vaiheen kortin omaaville yli 36km/h yläristä..) sen näkee sitten kun koitan suorittaa kakkosvaihetta kohta.
Jos väliaikaisen ajokortin aikana käy kortti kuivumassa, menee kortti vanhaksi sinä päivämääränä kun kortissa lukee.
Kirjalliset ja inssi uusittava ja sitten on taas tuo 2 vuoden väliaikainen kortti, ihan kuin aloittaisi alusta.
Kakkosvaiheen ilmeisesti saat ajaa, mutta sitä oikeaa korttia et saa 8) !

Nim. kokemusta kyseisestä pykälästä on. Marraskuun loppuun mennessä ajettava kirjalliset/inssi (toistamiseen) :evil: .
Korttihan mulla on ollu jo neljä vuotta, mutta sitä lopullista en ole vielä nähnyt :( , kaksi kertaa 2 vuoden tilapäinen kortti.

Edit: itse olin jo ehtinyt ajamaan 2. vaiheen mutta ei auttanut, kun oli vielä väliaikainen kortti.
Ei se tollein voi mennä mulle sanottiin että pelkkä inssi. kuinka pitkää on aikaa maksaa sakot mulla menny yli 4 kk eikä muistutusta kuulunu. kerran ajoin valvonta kameraan ylinopeutta ja tunnustin kun tuli kotiin lappu kun olin ajanu mutsin autolla mutta siitä on nyt yli vuosi eikä siitä ole vielä tullut maksua eikä muistutusta eikä varmaan enää tulekkaan.

jarski

Viesti Kirjoittaja jarski »

tuurilla ei oo mitään tekemistä kortin menettämiselle vaan ajotavalla.... :wink:
esim itte menettäisin korttini 10krt päivässä mut en koe olevani vaaraks liikenteelle vaan olen ennakoiva vieteri... jos nään et punaset vaihtuu eiku pykälää pienemmälle ja kaasua,jos auto on valoissa menossa samaan suuntaan ja on silminnähden(silmä kehittyy) hitaampi lähtijä eiku viereen ja siitä ohi... ajelen jalkakäytäviä pitkin huomioiden muun liikenteen(jalankulkijat,vaunut ymym..) ajan n.200km päivässä pelkästään kaupungissa (vaasassa) ja 100+ maantiellä ja ei oo kuunaan "kop kop" tapahtunu mitään...muutaku noita kortin menetyksiä ja tolleen :roll:

Cuore Sportivo

jarski kirjoitti:..jos auto on valoissa menossa samaan suuntaan ja on silminnähden(silmä kehittyy) hitaampi lähtijä eiku viereen ja siitä ohi... ajelen jalkakäytäviä pitkin huomioiden muun liikenteen..
:lol: :lol: :lol:
Ei muuta kuin lisää viinaa, jarski. :lol:

jarski

Viesti Kirjoittaja jarski »

Cuore Sportivo kirjoitti:
jarski kirjoitti:..jos auto on valoissa menossa samaan suuntaan ja on silminnähden(silmä kehittyy) hitaampi lähtijä eiku viereen ja siitä ohi... ajelen jalkakäytäviä pitkin huomioiden muun liikenteen..
:lol: :lol: :lol:
Ei muuta kuin lisää viinaa, jarski. :lol:
ei täs oo mitään viinankaa tekemistä :wink:
ei tommosta juovuksis uskalla tehä enkä kännis hyppää rattiin ...vaikka on siitäkin kortti menny...tosin 0,52promillea krapulassa aamulla norm ratsiassa :evil: silloonkin oli oikeen turvavyöt päällä ja "lainkuuliaisena"
liikenteessä. pitäis olla jokku promillekortit,uskon et vaikka ajaisin n.1,5prom jurris niin olisin turvallisempi kuski ku moni muu (mummut,vaarit,amisjannut,mersukuskit...) :mrgreen:

Alfissimo
Kourajonossa 156 x4

gYdEbUh kirjoitti:Ei se tollein voi mennä mulle sanottiin että pelkkä inssi.
Mutta kun vaan menee :lol: , olen sen kertaalleen harjoitellut itsekin ja marraskuun 17. (kirj.) ja 18. (inssi) harjoittelen taas :oops: , kun inssiin ei pääse jos ei ole kirjalliset pohjalla.
Ne on ilmeisesti sanoneet sulle, että pitää ajaa kortti uudestaan, siihen kuuluu myös kirjalliset. Autokoulussa ei tartte käydä.

gYdEbUh

Alfissimo kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:Ei se tollein voi mennä mulle sanottiin että pelkkä inssi.
Mutta kun vaan menee :lol: , olen sen kertaalleen harjoitellut itsekin ja marraskuun 17. (kirj.) ja 18. (inssi) harjoittelen taas :oops: , kun inssiin ei pääse jos ei ole kirjalliset pohjalla.
Ne on ilmeisesti sanoneet sulle, että pitää ajaa kortti uudestaan, siihen kuuluu myös kirjalliset. Autokoulussa ei tartte käydä.
Mäpä ajoinki viime talvena parkkipaikal ensiliukkailla uuden mazda kutosen perää ja bonukset piti pysyy nollilla sen normaalin 3 vuoden ajaksi ennenkuin alkaa nousee mut mulleppa tuliki tän vuoden vakuutuspaperii +10 prossan bonukset niinku normaalisti imeppä siitä :P :mrgreen: Edit: Et muuten sattuis tuntee vesku vainioo? On joku 1:4 mahis että tunnet hehe

Alfissimo
Kourajonossa 156 x4

En mä nyt viitsi lähteä imemään mitään 8) , mutta asiallapa ei liene mitään tekemistä vakuutusten kanssa.
Jos kirjallisia ei tarvitse suorittaa, niin ilmoita siitä minullekin, siinä vaiheessa tunnustan joutuneeni valtiovallan kusetuksen kohteeksi. Kunnes oikeasti toisin todistat, niin kirjalliset pitää suorittaa.

Tiedä sitten miten siellä Vääksyssä menetellään :roll: . Pistäpä paikkakunta tuonne omiin tietoihin niin on näkyvissä :wink: .
PS. Vesku on ilmeisesti koulupoika, jota nakitan työmaalla :mrgreen: .

Rolle
Site Admin
Site Admin
Car(s): RRS + F20

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Saa olla jo vähän parempia kavereita viranomaisilla jos ei tarvitse kirjallisia suorittaa jos ajokortin haluaa.

Alfissimo
Kourajonossa 156 x4

Rolle kirjoitti:Saa olla jo vähän parempia kavereita viranomaisilla jos ei tarvitse kirjallisia suorittaa jos ajokortin haluaa.
Näin on.

gYdEbUh

Alfissimo kirjoitti:En mä nyt viitsi lähteä imemään mitään 8) , mutta asiallapa ei liene mitään tekemistä vakuutusten kanssa.
Jos kirjallisia ei tarvitse suorittaa, niin ilmoita siitä minullekin, siinä vaiheessa tunnustan joutuneeni valtiovallan kusetuksen kohteeksi. Kunnes oikeasti toisin todistat, niin kirjalliset pitää suorittaa.

Tiedä sitten miten siellä Vääksyssä menetellään :roll: . Pistäpä paikkakunta tuonne omiin tietoihin niin on näkyvissä :wink: .
PS. Vesku on ilmeisesti koulupoika, jota nakitan työmaalla :mrgreen: .
En ensinnäkää asu vääksyssä vaan lahdessa :) Eläkä ostele 400 egen pakareita halvemmallaki saa :P :mrgreen: Okei okei en tiiä mitää kirjallisist mu on vaa aina käyny nii hyvää säkää et vaikee uskoo(?) et joudun mut ilmesesti sit joudun semmost se o. Olen tyytyväinen suhun, :mrgreen: oli kiva huomata et just ku vesku puhu susta ni mä meen johonki alffafoorumii ja huomaan sut täällä :lol: :o OH! oon kade sun vandeizt mu 'samanlaisii' mut 15 tuumisii 50 sarjan nakeilla lööbataa koko aja :x

Moderaattori TV whinettää: chillatkaa kundit vähän noiden hymiöiden kanssa

Alfissimo
Kourajonossa 156 x4

Kuka hullu putkesta 400 maksaisi :shock: . Veskulle sanoin, että se on hinta jos ostaa deltalta (siltaselta). Itse ostin Muukkoselta ja maksoin murto-osan tuosta. Ei mistään kannata liikaa maksaa.

Cuore Sportivo

Tänään tuli kävästyä ajo-oikeuskäsittelyssä. Venailin siellä noin pari tuntia, koska muita rikollisia oli paikalla runsaasti, ja itse tietenkin pääsin puhutteluun viimeisenä. Siellä minulle sitten kerrottiin, että LP oli laittanut väärän rikosnimikkeen, ja se muuttui vakavasta piittaamattomuudesta törkeäksi liikenteen vaarantamiseksi (kuten epäilinkin). Korvaukseksi turhasta odottelusta pääsin samantien kuulusteluihin, ja kuulustelupöytäkirja menee ensi viikolla syyttäjälle.
Innolla odotan tuomiota. Vittu.

GAMMA500

Huonompi homma scuore :( Joko on fillarissa ehjä kumi? :silly:

Cuore Sportivo

Älä muuta sano. :? Mutta itsepähän olen tilanteen aiheuttanut.
Fillari makaa edelleen työpaikalla, rikkinäisellä kumilla. Ehkä parempi niin, seuraavaksi tulisi varmaan syyte tankojuoppoudesta. :lol:

A2K

Viesti Kirjoittaja A2K »

muutama viikko sitten ajoin 40:n aluella 58km/h tutkaan ja seuraavana päivänä 60:n aluella 110 tutkaan. ja korttihan siinä lähti. :oops: hain sen juuri eilen takaisin ja nyt saa sitten varoa jokaista (*****) poliisia..... :twisted: ajakaa kiltisti alfoilla :mrgreen:
Hyvin sä vedät..

samuel

Viesti Kirjoittaja samuel »

Rolle kirjoitti:Saa olla jo vähän parempia kavereita viranomaisilla jos ei tarvitse kirjallisia suorittaa jos ajokortin haluaa.
Joo ite ajoin 100:sen alueella 141kmh, ohituskaistalla, kesä,keskellä päivää ja helvetillinen ruuhka. Väliaikainen kortti , kirjalliset ja inssi piti suorittaa uusiks ennen kuin pääs kakosvaihetta käymään. Silloinen työnantaja oli kuitenkin ymmärtäväinen ja kirjoitti lapun että tarvin korttia töissä,1500 mummoa sakkoa kaks viikkoa ajokieltoa.
Ei värillä väliä, kunhan se on .........

Cuore Sportivo

No niin. Oikeudenkäynti oli eilen. Syyte törkeästä liikenteen vaarantamisesta hylättiin, eli lopputulos oli liikenteen vaarantaminen. Päiväsakkoja tuli 35 kappaletta ja kortin sain samantien hakea laitokselta.

Puolustus hoiti homman kotiin. :)

Vastaa Viestiin