156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
Valvoja: Moderators
156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
katselin kyllä jo muita aiheita mutta kysyn silti.
tämä aikasempi kone remontti savotta saa jatkoa. käytetty moottori vaihdettu johon vaihdettiin jakopää, moniurahihnan rullat, tulpat yms yms. 3kk jälkeen pajalta pois (tänä aamuna)niin kerennyt ajaa kuin 1km alkoi liikennevaloissa moottorin vikavalo välkkyä. lähdin liikkeelle niin vikavalo sammui. kone tärisee aika kovin ja vaihdepäällä tämä automaatti täristää koko autoa ihan kiitettävästi(huomasin jo heti lähtiessäni). kierrokset on ihan ok eikä seilaa. oiskohan tästä nyt joku puola rikki vai kenties mokanneet ajoituksen. alkaa olemaan hermot niin koetuksella että meinasin jo polttaa koko auton...... kenelläkään tietoa välkkyvästä moottorin vikavalosta??
tämä aikasempi kone remontti savotta saa jatkoa. käytetty moottori vaihdettu johon vaihdettiin jakopää, moniurahihnan rullat, tulpat yms yms. 3kk jälkeen pajalta pois (tänä aamuna)niin kerennyt ajaa kuin 1km alkoi liikennevaloissa moottorin vikavalo välkkyä. lähdin liikkeelle niin vikavalo sammui. kone tärisee aika kovin ja vaihdepäällä tämä automaatti täristää koko autoa ihan kiitettävästi(huomasin jo heti lähtiessäni). kierrokset on ihan ok eikä seilaa. oiskohan tästä nyt joku puola rikki vai kenties mokanneet ajoituksen. alkaa olemaan hermot niin koetuksella että meinasin jo polttaa koko auton...... kenelläkään tietoa välkkyvästä moottorin vikavalosta??
Re: 156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
Kannattaa vältellä ajamista ja lukea vikakoodit, koska vikavalon palamisen jälkeen siellä jokin koodi pitäisi olla muistissa. Puolahan voi aiheuttaa kyseistä ongelmaa, mutta voihan se olla jokin muukin ongelma.
Jos on puolavika, ei kannata ajella koska pääsee palamatonta bensaa katalysaattoriin.
Jos taas vaikka johtuisi pielessä olevasta jakohihnasta niin seuraukset voisi olla vielä vakavammat.
Jos on puolavika, ei kannata ajella koska pääsee palamatonta bensaa katalysaattoriin.
Jos taas vaikka johtuisi pielessä olevasta jakohihnasta niin seuraukset voisi olla vielä vakavammat.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
Vikavalon vilkkuminen on viite sytytyskatkoksista, joka taas voi olla seurausta väärästä ajotuksesta.
Vian alkaminen jakohihnan vaihdon yhteydessä viittaa siihen että jakopää on tehty ilman lukkopaloja ja nyt ajotus on pielessä.
Tai sitten sieltä on joku puola taikka tulppa mennyt rikki.
Vian alkaminen jakohihnan vaihdon yhteydessä viittaa siihen että jakopää on tehty ilman lukkopaloja ja nyt ajotus on pielessä.
Tai sitten sieltä on joku puola taikka tulppa mennyt rikki.
Re: 156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
joo huomenna vaihdetaan kuulemma kaikki puolat. Tulpat pitäisi olla uudet. Vikakoodi selitys oli muistaakseni häiriö sytysjärjestemässä 123 en ole varma oliko siinä vielä 4. Herjaa myös jotain vikakoodia vaihteistosta jonka tila on aktiivinen. Sähköliikkeessä missä lukivat kunnon lukijalla selittivät että jomu parkki tai pakkivalo aiheuttaa sen koodin. Melko uskomatonta kyllä minun mielestä. Nooh jos puolien vaihdolla ei selviä niin eipä paljon jää vaihtoehtoja kun ajoitus.
Re: 156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
Et ole kertonut autosi vuosimallia, mutta ainakin 2003 vm 2,5:ssa halpa vikakoodin lukija osasi kertoa mikä puola on viallinen. Eli vikakoodin lukemalla pystyi vaihtamaan oikean puolan. Turhaa niitä on kaikkia vaihtaa, ainakaan jos itse joudut maksumieheksi.
Tuo valojen aiheuttama vikakoodi kuulostaa kyllä aika uskomattomalta, kyllähän se saattaa merkkivalon sytyttää mittaristoon.
Tuntuu kyllä vähän sellaiselta että "summissa" yritetään vikaa korjata, toivottavasti ei asiakkaan laskuun.
Voisi ainakin epäillä että se vika voi tulla sieltä jakopäästä, ja vaikkei tulisikaan niin tuskin kaikki 6 puolaa on kerralla mennyt pimeäksi
Tuo valojen aiheuttama vikakoodi kuulostaa kyllä aika uskomattomalta, kyllähän se saattaa merkkivalon sytyttää mittaristoon.
Tuntuu kyllä vähän sellaiselta että "summissa" yritetään vikaa korjata, toivottavasti ei asiakkaan laskuun.
Voisi ainakin epäillä että se vika voi tulla sieltä jakopäästä, ja vaikkei tulisikaan niin tuskin kaikki 6 puolaa on kerralla mennyt pimeäksi
Re: 156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
Itse epäilisin että jos 1, 2, ja 3 sylinteri herjaa ongelmia sytytyksessä, niin kyseisten sylinterien joko imu- tai pakonokka-akseli on ajoitukseltaan pielessä. Koska tuskinpa kaikki 3 puolaa kerralla hajoaa. Nuo 1-2-3 muistaakseni sijaitsee imusarjan alla. Joku joka varmemmin tietää, voi varmistaa asian
Re: 156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
auto on 2001 vuosmallia. En ole vielä papereita nähnyt vaihto koneesta koneesta, mutta ainakin vakuutusyhtiöiden perkeleet vaihdattivat 20k enemmän ajetun koneen. Eli kustannukset menee heidän piikkiin. Tämä johtuen siitä kun edellisen koneen hajottua ei löytynyt järjellistä syytä hajoamiseen. Jakopää ja kansiremontti tehty sen jälkeen laukesi alapään laakerit. Noh jospa kohta pääsis ajelemaan kun 3kk auto jo ollut korjaamolla. Eivät ole kiirettä pitäneet vaikka olen vähän väliä soitellut ja käynyt.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
^^ komppaan.
Voihan ne puolia vaihdella, mutta ajotus siellä kuitenkin on väärin
Voihan ne puolia vaihdella, mutta ajotus siellä kuitenkin on väärin
Re: 156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
Jeps, samaa mieltä, voihan siellä olla puola rikki, mutta jos valittaa katkoista sylintereissä 1-2-3 niin jako on pielessä!äölkjhgf kirjoitti:Et ole kertonut autosi vuosimallia, mutta ainakin 2003 vm 2,5:ssa halpa vikakoodin lukija osasi kertoa mikä puola on viallinen. Eli vikakoodin lukemalla pystyi vaihtamaan oikean puolan. Turhaa niitä on kaikkia vaihtaa, ainakaan jos itse joudut maksumieheksi.
Tuo valojen aiheuttama vikakoodi kuulostaa kyllä aika uskomattomalta, kyllähän se saattaa merkkivalon sytyttää mittaristoon.
Tuntuu kyllä vähän sellaiselta että "summissa" yritetään vikaa korjata, toivottavasti ei asiakkaan laskuun.
Voisi ainakin epäillä että se vika voi tulla sieltä jakopäästä, ja vaikkei tulisikaan niin tuskin kaikki 6 puolaa on kerralla mennyt pimeäksi
Re: 156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
oikeassa olette. Käytetyt toiset puolat vaihdettu ja sama vikakoodi. Ekalla käynnistyksellä varomoodi päällä kun ei ottanut tonnia enempää kierroksia. Nyt tarkistavat tänään myöhemmin jaon. Jos siellä ei näy mitään niin katsovat puristukset. Puhuivat myös nakutuksen tunnistajasta että niissä oli johtosarjoissa toisessa 3 ja toisessa 2 johtoa. Ilmeisesti oaittoivat vanhan siihen kun ei olisi muuten kuulemma käynyt ajotietokoneen kanssa. Voiko se antaa kyseistä koodia myös?
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: 156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
Mulla on kutoskoneesta jakopäänpuoleinen nakutustunnistin risa, ei mitään vaikutusta koneen käyntiin.
Korjaamo sanoi että sit vuoden päästä kun vaihdetaan hihna ja vesipumppu on helppo vaihtaa myöst nakutus tunnistin.
Korjaamo sanoi että sit vuoden päästä kun vaihdetaan hihna ja vesipumppu on helppo vaihtaa myöst nakutus tunnistin.
Re: 156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
no voi sitten sen sanoa suoraan korjaamolle että ei pitäisi vaikuttaa. kiitos koltiainen tiedosta jos venttiiilit huonossa hapessa niin alkaa pelottaa että mitähän jaskaa se korjaamo/vakuutusyhtiö on meikälle tilannut. eiköhän ne joudu myöntämään että ajotuksissa häikkää ja sillä sipuli
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
Mullakin välillä nakuanturi herjaa, ei sytytä vikavaloa ja vikakoodin nollaus ei vaikuta kulkuun.
Täristi kyllä ja kävi epätasaisesti, kun muistaakseni etummainen pakonokka oli 1-1,5 hammasta sivussa. Mahdollisia vikakoodeja en muista.
Pystyi kyllä ajamaan silti normaalisti.
Täristi kyllä ja kävi epätasaisesti, kun muistaakseni etummainen pakonokka oli 1-1,5 hammasta sivussa. Mahdollisia vikakoodeja en muista.
Pystyi kyllä ajamaan silti normaalisti.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: 156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
Täällä myös yksi V6:nen johon välillä vikakoodeihin ilmestyy nakutuksentunnistimen herja. Veikkaisin että kylmäkäynnistyksessä välillä käy noin minuutin sillai kevyesti röpöttäen kuin paraskin kisakireä kone - asettuu tosiaan melkein välittömästi eikä vaikutusta ajoon. Täytynee jossain vaiheessa vaihdella noi nakutunnistimet, johan niillä on kohta ilmeisesti 280tkm ajettu.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: 156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
Ne on muuten siinä lohkojen välissä sen vesipumpulta tulevan putken alla, aika kivassa paikassa vaihtaa.Smacket kirjoitti:Täällä myös yksi V6:nen johon välillä vikakoodeihin ilmestyy nakutuksentunnistimen herja. Veikkaisin että kylmäkäynnistyksessä välillä käy noin minuutin sillai kevyesti röpöttäen kuin paraskin kisakireä kone - asettuu tosiaan melkein välittömästi eikä vaikutusta ajoon. Täytynee jossain vaiheessa vaihdella noi nakutunnistimet, johan niillä on kohta ilmeisesti 280tkm ajettu.
Edit: Tässä kuva http://s229.photobucket.com/user/gotcha ... 2.jpg.html
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: 156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
Joo katselinkin tuota samaa kuvaa aiemmin, että hyvässä paikassa ovat... katsotaan josko vaihto onnistuisi ( joskus ) jotenkin kivuttomastikoltiainen kirjoitti:Ne on muuten siinä lohkojen välissä sen vesipumpulta tulevan putken alla, aika kivassa paikassa vaihtaa.Smacket kirjoitti:Täällä myös yksi V6:nen johon välillä vikakoodeihin ilmestyy nakutuksentunnistimen herja. Veikkaisin että kylmäkäynnistyksessä välillä käy noin minuutin sillai kevyesti röpöttäen kuin paraskin kisakireä kone - asettuu tosiaan melkein välittömästi eikä vaikutusta ajoon. Täytynee jossain vaiheessa vaihdella noi nakutunnistimet, johan niillä on kohta ilmeisesti 280tkm ajettu.
Edit: Tässä kuva http://s229.photobucket.com/user/gotcha ... 2.jpg.html
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
Joko selvisi onko siellä nokka-akselin lukkopalat käytössä?sadrach kirjoitti:Nyt tarkistavat tänään myöhemmin jaon.
Re: 156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
no silloin edelliseen koneeseen kun vaihtoivat jakopään niin silloin koneen hajotessa kysyin että käytittekö lukkopaloja. vastaus oli kyllä ja kävivät vielä lainaamassa ne. olettaisin että ovat nyttenkin ovat käyttäneet. mutta varmahan ei voi olla. justiinsa soitin korjaamoon ja sanoivat että ohivuodot ok. 12 prosenttia kuulemma että on vielä ihan siedettävät. aloittavat purkamaan ja katsomaan jakoa tänä päivänä ja jatkavat huomenna. eipä enää vaihtoehtoja ole =)
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
^
Jos ovatten käyttäneet vääriä lukkopaloja?
Jos ovatten käyttäneet vääriä lukkopaloja?
Re: 156 2.5 v6 täristää ja käy epätasaisesti.
Kaikkihan on mahdollista minun tuuri ja loistokorjaamo niin lottovoitto on saletti tänä vkl. On menty kyllä jo niin alas että tais mennä pohjan läpi ja alko uusi pudotus xD