V.Jano:
Itse katselisin saappaissasi myös pösö 508:a, S 60:a -jos japanilainen maistuu, niin vaikka Accordia.
Tai hei, jospa tinkisit vuoden kriteereissä ja laittaisitkin alle 80 tkm ajetun 300 hv nelivedon kaikilla herkuilla?
Nämä maksoivat uutena liki 80 Keur eli järkyttävä arvonalennuskin on puolestasi jo suoritettu.
glideslope kirjoitti:V.Jano:
Itse katselisin saappaissasi myös pösö 508:a, S 60:a -jos japanilainen maistuu, niin vaikka Accordia.
Tai hei, jospa tinkisit vuoden kriteereissä ja laittaisitkin alle 80 tkm ajetun 300 hv nelivedon kaikilla herkuilla?
Nämä maksoivat uutena liki 80 Keur eli järkyttävä arvonalennuskin on puolestasi jo suoritettu.
Entisenä ja ehkä tulevanakin Hondan omistajana olen tätäkin yksillöä ehdotellut emännälle, jonka käyttöauto on haussa. On luonnossa kyllä hieno, kyyti on hyvä ja hiljainen laite. Kulutus lienee vaan vähän yläkantissa kuten hintakin meille.
Tuollainen Legend olisi hyvä sleeper. Tuli muuten mieleen, että rouvahan alkaa syyskuussa tekemään nelipäiväistä työviikkoa, joten pysytään nyt aika hemmetin kaukana niistä 40k€ laitteista.
Giuliettaa saisi kyllä halvalla. Sopu sijaa antaa?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
VMTD kirjoitti:Eikös Fiat freemont olisi kova sana?
Komppaan tätä. All Included varustetasolla ja nelivetona tuo on aivan mahtava peli, vaikka epäillä voisi toisinkin. 2.0 litraisella diesilillä on vääntönsä puolesta tosi hyvä ajettava ja auto on sisätiloiltaan hiljainen kuin mikäkin. Takaovet avautuvat 90 asteen kulmaan, joten sinne saa vaikka mitä. Penkit on nahkaa ja mahtuu 7 kaveria kyytiin. Dodgen jälkeen tuo Freemont yllätti erittäin positiivisesti. Mikäli vaan olisi tarvetta autolle jossa on kuljetuskapasiteettia enemmän ja maavaraa, sekä nelivetoa, olisi tuo ehdottomasti oma valintani.
Kolmossarjan BMW:stä ei F30/F31 (uusin korimalli) ei sovi kyllä VJ:n budjettiin. Nettiauton halvin näyttäisi olevan 35k€. Muutenkin henkilökohtaisesti karsastan karvalakkivarusteilla olevia bemareita. Ovat kuitenkin aika karuja ja tylsän tavallisia mustilla kangaspenkeillä ja jotain aivan perusvarusteitakin voi uupua. Oletkos käynyt ajamassa jotain? Citikan DS5 olisi ainakin hieno ulkoisesti ja sopivan harvinainen. Mitä tulee BMW:n imagoon niin itsekin aikanaan karsastin mainetta. Vaatii kait sekin rohkeutta ostaa BMW jos sellaista oikeasti haluaa ja olla samalla välittämättä mitä muut ajattelevat.
Raimo Miettinen kirjoitti:Vaatii kait sekin rohkeutta ostaa *vapaavalintainen automerkki* jos sellaista oikeasti haluaa ja olla samalla välittämättä mitä muut ajattelevat.
Alfaforumilla tuon ei luulisi olevan isokaan ongelma
Raimo Miettinen kirjoitti:Kolmossarjan BMW:stä ei F30/F31 (uusin korimalli) ei sovi kyllä VJ:n budjettiin. Nettiauton halvin näyttäisi olevan 35k€. Muutenkin henkilökohtaisesti karsastan karvalakkivarusteilla olevia bemareita. Ovat kuitenkin aika karuja ja tylsän tavallisia mustilla kangaspenkeillä ja jotain aivan perusvarusteitakin voi uupua. Oletkos käynyt ajamassa jotain? Citikan DS5 olisi ainakin hieno ulkoisesti ja sopivan harvinainen. Mitä tulee BMW:n imagoon niin itsekin aikanaan karsastin mainetta. Vaatii kait sekin rohkeutta ostaa BMW jos sellaista oikeasti haluaa ja olla samalla välittämättä mitä muut ajattelevat.
Sinähän oletkin elävä esimerkki fiksusta bemarikuskista. Ja kai niitä muitakin on.
Äffät ovat vielä hinnoissaan, mutta jos vaihtohorisontin siirtää jonnekin keväälle, niin saattaa tärpätä? Ja välirahahan se ratkaiseva homma on. Lancia lienee hankala hinnoiteltava ja uskoisin, että hyvityshaitari tulee olemaan varsin laaja.
Mainituksi tulleista autoista on Alfojen lisäksi kokeiltu DS5 ja 508. Eivät jääneet mieleen hyvässä/pahassa. Citikan kabiini oli kyllä aika hauska, avaruussukkulamainen.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
DS5 tekniikaltaan sama kuin 508, omat heikkoutensa löytyy, mutta sitikassa kori on se mikä vie pidemmän korren. 508 on loppujen lopuksi aika perus auto mitä muotoiluun tulee, ei sitä kovin pitkään jaksa pihalla ihaillakkaan, pari hauskaa detaljia kyllä...
Haetaanko tässä uutta, käytettyä tai kumpaa vaan?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
VMTD kirjoitti:Deltasta saa parhaan hinnan lunastuksessa.
Ja tämä on puhdas fakta, eikä mitään irvailua.
Vasta vähän aikaa sitten - olisiko ollut viime viikolla? - oli AVK:lla diesel-Delta tyrkyllä. Meni melko nopeasti. Kyse oli vanhasta taksista, joten faktan todentaminen ex-omistajalta onnistunee helposti, kun omistaja on tiedossa...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Juu, pappa veti Nissanin kolmion takaa kylkeen ja parin penkan kautta riittävästi damagea ja koria kieroksi. Juusto on silti yhä Deltan katolla, muutaman vuoden tuoreempi, peltisellä ja mattamustalla yläosalla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Juu, omatoimisesti. Huollot & takuut kuitenkin toimii, taino, toimii ja toimii. Ei ole paikallisen huollon toiminta huoltojen aikataulujen suhteen aivan omistajan toivomalla tasolla tällaisen marginaalimerkin tapauksessa. Vähän sellainen tehdään, kun keretään suhtautuminen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Ne pari vuotta sitten saadut perustelut Lancian suhteen oli hyvät, kun kysyin, jotta mistä moinen ajatus lähtenyt liikenteeseen, kun yleensä on märssyä ymv... En siis ihmettele, että samalla linjalla jatkettu
Tässä nykyisessä Deltassa on liikaa Fiatia ja liian vähän Lanciaa, että olisin jaksanut siitä innostua. Hienoja koneita siihen on kyllä saatavana, mutta kun kaikki siinä ympärillä on enemmänkin Fiatia - ilmeisesti myös kokoonpanon laatu - niin enemmän Lanciaa näen olevan jopa Kanadasta tulevassa väyrys-pohjaisessa Themassa, ainakin dieselinä. Vaikkei tuo ole mennyt kaupaksi niinkuin haaveilivat, niin yllättävän hyvin kuitenkin verrattuna vaikka Bravoon ja Giuliettaan, vaikka jälkimmäisillä on paljon laajempi myyntiverkosto. Myynti perustuneekin siihen, ettei italialaista haluaville ole juuri vaihtoehtojakaan tässä luokassa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Pistänpäs tähän ketjuun, kun autonvaihdosta oli kyse...
Seurasin vaihdossa Autokeskukselle viemäni GT:n tilannetta. Ilmestyi pari päivää sitten myyntiin ilman kuvia. Tänään vilkaisin joko olisivat lisänneet kuvat, mutta koko autoa ei enää löydy. Näinköhän on GT saanut heti uuden kodin? Jos näin on, niin Autokeskuksen turnaround-aika on melkoisen hyvä!
lerppu kirjoitti:Pistänpäs tähän ketjuun, kun autonvaihdosta oli kyse...
Seurasin vaihdossa Autokeskukselle viemäni GT:n tilannetta. Ilmestyi pari päivää sitten myyntiin ilman kuvia. Tänään vilkaisin joko olisivat lisänneet kuvat, mutta koko autoa ei enää löydy. Näinköhän on GT saanut heti uuden kodin? Jos näin on, niin Autokeskuksen turnaround-aika on melkoisen hyvä!
Todennäköisesti siirtyi jobbarille. Harrastavat tuota paljon. Myyvät könttänä vaihtoautoja eteenpäin ilmeisesti. Oma getvonen meni myös lyhyesti salvassa kääntyen läheiselle jobbarille.
lerppu kirjoitti:Pistänpäs tähän ketjuun, kun autonvaihdosta oli kyse...
Seurasin vaihdossa Autokeskukselle viemäni GT:n tilannetta. Ilmestyi pari päivää sitten myyntiin ilman kuvia. Tänään vilkaisin joko olisivat lisänneet kuvat, mutta koko autoa ei enää löydy. Näinköhän on GT saanut heti uuden kodin? Jos näin on, niin Autokeskuksen turnaround-aika on melkoisen hyvä!
Todennäköisesti siirtyi jobbarille. Harrastavat tuota paljon. Myyvät könttänä vaihtoautoja eteenpäin ilmeisesti. Oma getvonen meni myös lyhyesti salvassa kääntyen läheiselle jobbarille.
Kyllä on asenne kohdallaan AK:ssa Alfan suhteen, jos tuo on normi käytäntö: ei kun autoja läjään ja jobbareille
Ihan kun siellä olisi heitetty jo kirves kaivoon AR:n suhteen... ihme pelleilyä. Toki käytetty Alfa on hankalampi myydä kuin esim. käytetty Nissan tai Audi... AK:lla muuten ihan liikaa merkkejä
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Jiitee kirjoitti:
Kyllä on asenne kohdallaan AK:ssa Alfan suhteen, jos tuo on normi käytäntö: ei kun autoja läjään ja jobbareille
Ihan kun siellä olisi heitetty jo kirves kaivoon AR:n suhteen... ihme pelleilyä. Toki käytetty Alfa on hankalampi myydä kuin esim. käytetty Nissan tai Audi... AK:lla muuten ihan liikaa merkkejä
JT
AK:lla on kyllä liikaa merkkejä, se on selvä, mutta en olisi täysin samaa mieltä, että ovat heittäneet kirveen kaivoon käytettyjen Alfojen myynnissä. AK:n vaihtoautohaussa on tällä hetkellä:
- 40 kpl Alfoja
- 59 kpl Fiatteja
- 192 kpl Nissaneita
- 46 kpl Audeja
- 12 kpl Skodia
- 28 kpl VW:tä.
Ottaen huomioon Alfojen osuuden autokannasta ja verrattuna sitä alempana oleviin "kansanautoihin" sanoisin että AK:ssa on kuitenkin kohtuullisen hyvä valikoima käytettyjä Alfoja.
En näkisi ongelmana, että suhteellisen vanha (ja vieläpä edellisen maahantuojan kauppaama) malli hävitetään takavasemmalle eikä sitä pidetä tuoreempien vaihdokkien seassa.
^^ ok, no ei ihan mahdoton tilanne käytetyn Alfan ostajalle merkkiliikkeestä sitten...
Sitten huoltopuolelle lisää osaamista... ja merkkejä vähemmäksi.
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Täytyy vielä GT:n osalta silmäillä tilannetta... Ei ole ainakaan vielä ilmestynyt myyntiin jobbarillekaan, joten on toistaiseksi mahdollista, että meni ihan oikeesti kaupaksi! Toki edelleen pidän tuota jobbarikuviota todennäköisempänä.
Ei se jobbarille välttämättä ole mennyt. Onhan tuolla kylillä ihmisiä, jotka ovat voineet esimerkiksi kytätä juuri sinun autosi kaltaista yksilöä sopivalla summalla jne. ja lyönyt eurot tiskiin, kun on sopiva ilmestynyt myyntiin.
Aikanaan, kun Fiatin jätin Rovaniemellä liikkeeseen vaihdossa, se ei ikinä päätynyt nettiin, vaan oli jo 2 päivän päästä yksityishenkilön nimissä Utsjoella.
Toisin sanoen, ostaja oli jo tiedossa, kun myyjä autosta minulle vaihtotarjouksen jätti. Ehkä se hyvitys siksi olikin lähes 1000 euroa enemmän, kuin mitä täällä etelässä autosta tarjottiin. Sillä rahalla kannatti jo pikku lomareissu tehdä pohjoisemmaksi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
^totta tuokin, mä ostin mun nykysen auton melkein samantein kun se tuli myyntiin, kerkesköhän olla parituntia myynissä tosin kyttäsin autoja varmaan puolivuotta...
^^Onhan se voinnu olla fiksarilla välissä ja sen takia poissa. Onpas muuten hyvissä hinnoissa GT:t autokeskuksella. Pitäisiköhän käydä omastakin kysymässä vaihtoa . Tosin taitaa omassa rokottaa hintaa se, että on tuontiauto.