Fiat-konsernin uutuuksia 05-06

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Fiat-konsernin uutuuksia 05-06

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Terve,ajattelin pistää tähän seuraavat varmat ja vähemmän varmat italialaisuutuudet vuosina 05-06...

2005:
-Fiat 199 (Punton seuraaja)syksyllä myyntiin näillä näkymin...
-Fiat 194 (uusi d-segmentin crossoverin ja tilafarmarin sekoitus), myyntiin tod.näk kesäkuussa
-Fiat Panda Suv
-Alfa 939 (156 seuraaja), sw n.3 kk myöhemmin kuin sedan, joka esitellään italiassa kesäkuussa tai syyskuussa
-Alfa 939 c (Gtv:n seuraaja)
-Alfa 147 4x4 (kesä 05)
-Fiat Dobló restyling
Lisäksi 166, seicento, lybra jäävät pois tuotannosta ilman varsinaista seuraajaa välittomästi

2006
Alfa Spider
Alfa Kamal Suv
Alfa 8 C competizione (?, tästä riidellään fiatissa, ferrari-taustainen Fiatin Hallituksen pj Montezemolo ei oikein haluaisi Ferrarille sisäistä haastajaa...
Fiat Suv (yhteistyössa Suzukin kanssa, valmistus unkarissa)
Fiat Trepiuno (retro 5OO) (vähän viela epävarma?)
Stilon seuraaja mahdollisesti jo vuoden 06 puolella
Lancia takaisin C-segmenttiin, Uusi Delta siis jo ehkä vuonna 06
Lybran seuraajan suunnittelu alkanut uudestaan, tod.näk 939:n premium pohjalevylle....

Vielä tuosta premium-pohjalevystä....sehän on alunperin Gm-pohjainen, Alfa alkoi jatkamaan sen kehitystä Saabin kanssa, mutta saab luopui siitä koska se tuli sille liaan kalliiksi...joten tämä hieno ja kallis E-segmenttiin tarkoitettu pohjalevy jäi euroopassa pelkästään Alfalle....939:lle on siis lyhennetty tätä pohjalevya (aks.väli 280,5cm) , mutta siis 166:n seuraaja voitaisiin tehdä samalle levylle....tässä siis syy, miksi 156:n seuraajan kehitys on tullut maksamaan n. 1 miljardi (esim Gt:n kehitys 140 milj.) ja alkuperäisestä aikataulusta on myöhästytty noin 2 vuotta. Ennen Gm- sopimuksia 157/158/Giulian piti olla valmis 2003, sitten se päätettiin tehdä Gm- epsilon/large-pohjalevylle (2004), ja vielä vuoden se myöhästyí kun kori päätettiin piirtää uudelleen (Giugiaron Brera sai tämän aikaan, 939:han on Giugiaron piirtämä, alkuper. suunnitelmat olivat sisäisia Centro stilen linjoja) ja tehdä Premium pohjalevylle. Seurauksena on se että 939:n suunnittelu on tullut erittäin kalliiksi, ja se tulee olemaan ainoa D-segmentin auto joka käyttää E-segmentin levyä maailmassa. Paineet auton menestykselle ovat siis Fiatissa todella kovat...

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Fiat-konsernin uutuuksia 05-06

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Mielenkiintoista! Todella hauskaa että meillä palstalaisilla on sinun ansioistasi kuulla tällaisia sisäpiirin juoruja.
Eikös Italiaspeedissä vähän aikaa sitten huhuiltu että 166:a yritettäisiin pitää hengissä vielä jonkin aikaa asentamalla siihen jotain näistä tulevista 4 WS systeemeistä. No, ei se suoraan sanoen kovin uskottavalta kuulostanut. Vähän hassuja silti nää jotkut Alfa faceliftaushommat joita aika pikaisesti seuraa mallin valmistuksen lopettaminen. 155:n kanssa oli sama juttu.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Miten oli, onko tuossa pohjalevyssä mahdollisuus takavetoon? Sehän tässä jännättää, että saammeko vielä takavetoisia Alfoja?!

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

alfista kirjoitti:Miten oli, onko tuossa pohjalevyssä mahdollisuus takavetoon? Sehän tässä jännättää, että saammeko vielä takavetoisia Alfoja?!
Nimenomaan on. 166:n seuraajan oli ajateltu olevan takavetoinen, mutta suunnitelmat saattavat vielä muuttua (lähinnä säästösyistä)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

vno olis kyllä mahtava homma jos saataisiin alfaan vielä takaveto.. 8)
toivotaan ettei jää pelkästään huhujen asteelle...

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Fiat:
Uusia moottoreita
1,4 8v 80hv (korvaa 1,2 16v:n)
uusi 1,6 115hv, sekä siihen pohjautuva 1,6Turbo 180hv
1,9M-jet 120hv&150hv, 2006 1,6 M-jet n.110hv, 2,4 M-jet 200hv
2,2 160hv
5-sylinteriset 2,0 ja 2,4 jäävät eläkkeelle...
Alfa
1,9Jts 160hv. 2,2Jts 190hv
2,8V6, 3,2V6 265hv
Gta 3,2V6Turbo 405hv

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

tässä on muuten kamal (tekniikka) testeissä fiatin radoilla, stilon korilla tosin.
Kuva

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kamalista tulee joku hyttysen paskan kokoinen citymaasturi?

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Rolle kirjoitti:Kamalista tulee joku hyttysen paskan kokoinen citymaasturi?
pohjalevy: compact, eli evoluutio stilon pohjalevystä, jota tulee käyttämään myös astran seuraaja.
Pituus: n.440cm, toisaalta se on kilpailijoitaan matalampi ja urheilullisempi....

Täydellisen Alfa malliston pitäisi näyttää tältä vuonna 07-08

Compact:
147/148
kamal
GT

Premium
158
Brera/GTV
Spider

Premium+
168
Crossover

Erikoismalli:
8C Competizione

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Onko tuo 1.4 8V sama moottori minkä aiemmin syrjäytti 1.2 16V? :shock:

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

GAMMA500 kirjoitti:Onko tuo 1.4 8V sama moottori minkä aiemmin syrjäytti 1.2 16V? :shock:
ei vaan 1,2 16v syrjäytti aikanaan 1,4 12V:n (75hv)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Mirafiori kirjoitti: ei vaan 1,2 16v syrjäytti aikanaan 1,4 12V:n (75hv)
Olet muuten oikeassa, niinhän se meni. No onko tuo 1.4 joku vanha moottori vai täysin uusi?

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

GAMMA500 kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti: ei vaan 1,2 16v syrjäytti aikanaan 1,4 12V:n (75hv)
Olet muuten oikeassa, niinhän se meni. No onko tuo 1.4 joku vanha moottori vai täysin uusi?
uusittu (käytännössä 16v:n 8v versio), mutta edelleen kuolemattomaan ja legendaariseen Fire-lohkoon perustuva.

Vastaa Viestiin