Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Oven moninapaliittimessä kosketushäiriö tai kuljettajan puoleinen kytkin rikki.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Athrez kirjoitti:Matkustajanpuoleinen ikkuna lakkasi toimimasta kun yrittää sulkea kuskin nappulasta. Ikkuna aukeaa kyllä, mutta ei suostu menemään kiinni kuskin säätöpaneelista. :D Ikkuna menee kiinni matkustajan paneelin nappulasta. Mistä tää oikee vois johtua? Se toimi vielä 2 viikkoo sitten ihan normaalisti.
Just meinasin itse kirjottaa samasta oireesta mutta ennätit ensin... :D Itsellä tosin se poikkeus, että uuden panelin hommasin ja vaihdoin mutta ei apua, seuraavaksi katsottava tosiaan noita oviliittimen pinneja jne.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

masaboy kirjoitti: http://www.youtube.com/watch?v=wne9F0LDRtQ" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tähän kaipaisin jotain näkemystä niin pääsen toteuttamaan varaosahankintoja :wink:

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

masaboy kirjoitti:
masaboy kirjoitti: http://www.youtube.com/watch?v=wne9F0LDRtQ" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tähän kaipaisin jotain näkemystä niin pääsen toteuttamaan varaosahankintoja :wink:
Hanki ensin vikakoodien luku ;) Menee muuten aika paljon rahaa hukkaan! Jos koodeja ei ole, niin sitten pitää alkaa vasta arvailemaan mitä osaa summassa vaihdellaan.

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Mistä te noita lukupiuhoja olette hommanneet? Mun tuurilla onnistun kuitenkin hankkimaan sen väärän :P

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Smacket kirjoitti:
Athrez kirjoitti:Matkustajanpuoleinen ikkuna lakkasi toimimasta kun yrittää sulkea kuskin nappulasta. Ikkuna aukeaa kyllä, mutta ei suostu menemään kiinni kuskin säätöpaneelista. :D Ikkuna menee kiinni matkustajan paneelin nappulasta. Mistä tää oikee vois johtua? Se toimi vielä 2 viikkoo sitten ihan normaalisti.
Just meinasin itse kirjottaa samasta oireesta mutta ennätit ensin... :D Itsellä tosin se poikkeus, että uuden panelin hommasin ja vaihdoin mutta ei apua, seuraavaksi katsottava tosiaan noita oviliittimen pinneja jne.
Suunta on oikea, mutta vika on siinä pinnin päässä kiinni olevassa johdossa, saattavat olla poikki, todennäköisimmin siitä kuskinoven läpiviennistä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mitäs pitää ottaa huomioon pyöränlaakerin vaihdossa? Tilattu SKF:n napa+laakerikombo, kun ei koululla löydetty mitään tietoa purkamisesta, jos olisi pelkän laakerisarjan hommannut...
On muuten aika hintava etupyöränlaakeriksi, 216euroa tai jotain siihen suuntaan se oli. Laakerisarjan olisi saanut sitten vähän yli satkulla... Jos tuon vanhan paketin sitten avaa kun uusi saatu alle, niin voipi miettiä onko tulevaisuudessa suoraan järkevämpi prässäillä.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Maksaa sen takia kun tulee "koko napa" mukana , eli pultit auki -> vanha laakeripaketti ulos -> uus sisään -> pultit kiinni..

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Mutta eihän se nyt herranjumala noin paljon voi maksaa!? Heikallakin muistaakseni 112€ tai jotain! :crazyeyes:

http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=719" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ---GT.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Eikä pyörännapakaan maksa paljoa: http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ---SW.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

Mandeprkl kirjoitti:Mutta eihän se nyt herranjumala noin paljon voi maksaa!? Heikallakin muistaakseni 112€ tai jotain! :crazyeyes:

http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=719" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
No ei tossa ole sitä napaa mukana, vanha napa kannattaa prässätä irti, ai ei ole prässiä, no tolla satkulla saa melkein motonetista sen prässin :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

No on tilattu jo ja tulee tuossa muutaman tunnin päästä ja onhan tuolla 40tn prässi käytössä... Vaihtoehtona mitä etsin, oli joko tuo SKF:n paketti napoineen tai sitten no-name laakerisarja satkun halvemmalla. Kun saadaan paketti irti ja vaihdettua niin vanha avataan ja katotaan, mitä on syönyt. Ja itselleni lievä ylläri tuli siitä, että pitää prässäillä irti olkavarresta tuo kuitenkin - noh, tekemällä oppii, sanovat...

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^mitenkäs tommosta sarjaa etupäähän tarjotaan, kun se pyörännapa ei oikein voi olla siinä laakerissa valmiiksi prässättynä. Takapään laakerisarjassa on napa paikallansa.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

eikös napa kumminkin irtoa ihan napamutterin aukaisulla mutta itse laakeri on neljälläpultilla olkavarressa mutta ajanmukaan kiinnittyy tosi lujasti pesäänsä...

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ei se napa taida siittä niin vaan tipahtaa laakerista, vähän on jämptimpi sovitus :)

Skodisti
Viestit: 87
Liittynyt: 03 Syys 2012, 16:36
Car(s): Rouvalla oli -03 147 2.0 TS Selespeed

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Skodisti »

Se oliski nättiä jos laakerin pultit sais avattua laipan läpi. Itse ostin yksityisestä tarvikeliikkeestä "SNR" laakeriasetelman hintaan 95€ ja Motonetistä halvan prässin. Abs-anturin piuhan irroitin konehuoneesta ja sidoin narun liittimeen ennen kuin vedin pois pyöräkotelosta. Oli helppo vetää samaa reittiä takaisin.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^juu, niin oliski :) Ettei ny vaan Aqulla olis takapään laakeripaketti tulossa / tullut.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Itseasiassa ilman napaa tuo on. Mutta mm. ebayssa on ihan kuvien kera napapaketeista myynnissä. En minä tiedä (linkit niihin tuli Alfaownerin foorumilta, josta katselin vaihto-operaatioohjeita). Ja tosiaan tänään meni 2h saada ylipäänsä työkalu tuohon napamutteriin, kyllähän niitä 36mm hylsyjä löytyi, mutta ulkohalkasijan ollessa 52-55mm ei paljoa juhlita. Sitten löytyi "sinnepäin" ja sitten smirklattiin kevyesti ohuemmaksi, ja johan alkoi lyyti kirjottamaan.

Sitten jäi se ABS-anturin johto ongelmaksi, kun aika alkoi loppumaan yllättäen paria tuntia aiemmin kuin piti, kerkesin hieman kurkkimaan mihin anturin johto menee... Onko se se keltainen liitin "mutkalla" iskaritolpan vieressä konehuoneen puolella? Molemmilla puolilla samannäköinen liitin ja johto tulee ainakin suurin piirtein oikeasta paikasta...

Eli seuraavaksi huomenna ohjelmassa (kai tämä menee nyt sitten oikein?):
Napamutterin avaus (taas), jarrusatula ja satulan tukirauta huitsin kuikkeliin, olkavarren irroitus (ja sen abs-anturin johdon irtiveto), prässiin ja siellä vanha napa irti, jotta saa ne neljä kuusiokoloa auki, sitten vanha laakeri prässillä irti ja uutta sisään käänteisessä järjestyksessä?
No, huomenna on kuitenkin aikaa 08-13:30, luulisi tuossa ajassa onnistuvan :D
Ja tosiaan SKF:n laakeri tuli, artikkelin tiedoissa väitetään sisältävän myös navan...

Skodisti
Viestit: 87
Liittynyt: 03 Syys 2012, 16:36
Car(s): Rouvalla oli -03 147 2.0 TS Selespeed

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Skodisti »

Hyvältä kuulostaa. Joo se keltainen liitin irti jos itse anturi tuntuu tiukalta. Sitten pitää pyörännavasta vielä irroittaa vanhan laakerin sisäkooli, joko rikkomalla tai sopivalla ulosvetäjällä. Sit vielä lopuksi navan mutterin lukituksen kun puristaisi jollain, niin ei tarvitsisi vasaroida uutta laakeria. Onko kiristysmomenteille tarvetta? Mulla olis tuossa 147:n korjaus-cd:ltä poimittuna.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

On autodata koululla käytössä, joten momentit on turhanpäivästä täältä tiedustella... ja löytyy eLearn itseltäänkin. Se ei vaan toiminut ja kun toimi, en osannut kuvia oikein tulkata.
Pitää myös kysyä, että maksoinko 100eur siitä, että katalogi väittää pakettiin kuuluvan myös navan... Jos näin, osa saapi mennä takaisin ja toivotaan, ettei vkl aikana hajoa mitään.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mites tuon taaemman kallistuksenvakaajan halkaisijat meni?
Tilaukseen menossa poikkitukien puslat ja pienellä lisäpanostuksella vakaajan puslat saisi samaan pakettiin..

EDIT: Oisko 16mm?
Viimeksi muokannut Finest, 23 Elo 2013, 09:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Ajelin äsken töihin ja havahduin jälleen yhteen ylimääräiseen vikavaloon joka tälläkertaa on käsijarrun merkkivalo?? Koitin präkätä käsijarrukahvaa mutta eipä tuo miksikään muuttunut. Hetkeä myöhemmin syttyy myös abs-valo mutta se on esiintynyt ajoittain ja joskus sammuu kun ottaa virrat pois ja käynnistää auton uudelleen mutta joskus jää silloinkin palamaan. Voiko jarruvalot liittyä toisiinsa vai miksi käsijarruvalo syttyi?

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

masaboy kirjoitti:Ajelin äsken töihin ja havahduin jälleen yhteen ylimääräiseen vikavaloon joka tälläkertaa on käsijarrun merkkivalo?? Koitin präkätä käsijarrukahvaa mutta eipä tuo miksikään muuttunut. Hetkeä myöhemmin syttyy myös abs-valo mutta se on esiintynyt ajoittain ja joskus sammuu kun ottaa virrat pois ja käynnistää auton uudelleen mutta joskus jää silloinkin palamaan. Voiko jarruvalot liittyä toisiinsa vai miksi käsijarruvalo syttyi?
Ettei olis sittenkin jarrunesteen määrästä varoittava valo?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Nestettä on. Eilen huomasin viimeksi katsoa säiliötä kun paikansin tyhjäkäyntimoottorin sijaintia. Joka sekään ei osunut silmiin.

RoniB
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Marras 2012, 22:57
Car(s): Alfa romeo 156 -02 1.8 "super"

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja RoniB »

Itsellä käsi jarruvalo syttyy välillä sade kelillä ja talvella. Joskus luin että liittyis jotenkin kytkimeen (?) Ei ole taas tänä vuonna vaivannut yhtään niin en ole tutkiskellut. Viime vuoden syys talvena näin siis.

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

RoniB kirjoitti:Itsellä käsi jarruvalo syttyy välillä sade kelillä ja talvella. Joskus luin että liittyis jotenkin kytkimeen (?) Ei ole taas tänä vuonna vaivannut yhtään niin en ole tutkiskellut. Viime vuoden syys talvena näin siis.
Mulla on abs-varoitusvalo heitellyt herjoja sadekelillä/loskakelillä parin vuoden ajan. Olen niitä huuhdellut vesipistoolilla ja antanut kuivua niin auttanut yleensä pidemmäksikin aikaa. Toki antureitakin on ihan oikeasti hajonnut mutta rikkinäisen anturin olettaisin sitten antavan häiriövaloa tauotta - eikä ajoittain satunnaisesti. :roll: Tiedä kuitenkin nyt miksi tuo valo päätti syttyä, käsijarru toimii moitteetta. Huollettiinhan se juuri tämän kevään uusintakatsastukseen vaihtamalla vaijerit uusiin.
Liitteet
noname (1).jpg
Alkaahan näitä valoja jo riittämäänkin ...
(41.73 KiB) Tiedosto ladattu 4394 kertaa

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Mahtaisiko jokin abs-anturin johto olla hieman rikki ja kun saa vettä niin sytyttää valon?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eikös käsijarrunvalo syty myös silloin kun jarrupalan tunnistinlanka ottaa maihin levyyn...?
Ei muuten laakeri tänäänkään vaihtunut. Palautin osan, koska en maksa 100eur ekstraa tyhjästä :D

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Mulla syttyi kerran abs-valo kun olin just vaihtanut ylätukivarren ja abs-anturin piuha jäi silleen hassusti kiertämään väärältä puolelta, että pääsi hankaamaan itsensä vanteen sisäreunaa vasten puhki. Ja yhdessä toisenmerkkisessä autossa taas absin anturille menevä johto hankautui joustintuen varressa olevassa kiinnikkeessään puhki niin että vilkutteli välillä.

Eli oisko tuossa nyt kaksi vikaa. ABS-purkin koodeja kannattais ehkä katsella.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Jakke kirjoitti:Mulla syttyi kerran abs-valo kun olin just vaihtanut ylätukivarren ja abs-anturin piuha jäi silleen hassusti kiertämään väärältä puolelta, että pääsi hankaamaan itsensä vanteen sisäreunaa vasten puhki.
Samalla tavalla kävi mulle kun ylätukivarren vaihtanut korjaamo oli laittanut johdon väärälle puolelle.

Kiinnostaisi kovasti tuo diagnostiikka kaapeli. Mistä niitä olette hommanneet ja eikös siihen kylkeen jokin Fiat EcuScan tarvita?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Googleen esim:
VAG-COM-KKL USB. Niitä löytyy vaikka minkä mallisia. Sellainen, jossa on a) adapteri (airbag, abs, ecu) erikseen tai b) dippikytkimet noille, on hyvä.
Itsellä on tämä: http://www.e-ville.com/fi/18-obd-vikako ... -scan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja muistaakseni ajurina toimii tällä hetkellä Ross-Techin HEX-CAN (paketin mukana tulevalla cd-levyllä ohjeet) ja toimii, vaikka FES itkeekin täyttä kurkkua koko ajan "High Latency...!!!!". Halpa piuha ja ajaa asiansa, joten antaa olla - toimii. Monet vikakoodit nollattu niin airbagista kuin ecustakin, mutta ABS:ään oli viimeksi ongelmia päästä (tosin taisin yrittää VDC:hen tjsp..)

PS.
Täällähän on ketju jos parikin, jossa keskustellaan asiasta. Topikkeja en tarkkaan muista ja en nyt tietenkään (taaskaan) jaksanut hakea, mutta "Mitä vikakoodinlukijoita" taitaa olla aika hyvä paikka lukea lisää.

RoniB
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Marras 2012, 22:57
Car(s): Alfa romeo 156 -02 1.8 "super"

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja RoniB »

Ei johdu paloista. Viime syksynä vaivannut viimeksi. Kosteus vaikuttaa ja kun kone lämpenee ajaessa (paikalla seisonta ei auta) häviää valo.. Eli jossain on vettä missä ei saa olla mutta kun ei vaikuta mihinkään (en ole dynolla kyllä varmistanut). Lisänä kyllä se että valo palaa yleensä himmeempänä eli noin puolet himmeemmin kuin jos vedän käsijarrun päälle.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

RoniB kirjoitti: Lisänä kyllä se että valo palaa yleensä himmeempänä eli noin puolet himmeemmin kuin jos vedän käsijarrun päälle.
Toi käsijarruvalo kuulostaa nyt kyllä sähköiseltä vialta. Ettei olis ihan vaan se kytkin jotenkin sökö? Huono kontakti tulis ekana mieleen. Ruikipas siihen käsijarrun merkkivalon kytkimeen jotain CRC:n tapaista, remppaa käsijarrua muutaman kerran edestakaisin ja kato mitä tapahtuu.

Tuopista vetoa, että sulla on nyt kaks eri vikaa päällekkäin.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

RoniB
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Marras 2012, 22:57
Car(s): Alfa romeo 156 -02 1.8 "super"

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja RoniB »

Jakke kirjoitti:
RoniB kirjoitti: Lisänä kyllä se että valo palaa yleensä himmeempänä eli noin puolet himmeemmin kuin jos vedän käsijarrun päälle.
Toi käsijarruvalo kuulostaa nyt kyllä sähköiseltä vialta. Ettei olis ihan vaan se kytkin jotenkin sökö? Huono kontakti tulis ekana mieleen. Ruikipas siihen käsijarrun merkkivalon kytkimeen jotain CRC:n tapaista, remppaa käsijarrua muutaman kerran edestakaisin ja kato mitä tapahtuu.

Tuopista vetoa, että sulla on nyt kaks eri vikaa päällekkäin.
Täytyy kokeilla ja odotellaan tota syksyä niin katotaan vaivaako tänäkin vuonna.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

^Onkohan se crc oikea mömmö sähköliitoksiin, jos sillä tarkoitetaan perinteistä voiteluainetta? Itsellä hyviä kokemuksia tästä:

http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Muu ... ine-36457/

...tai sitten ehkä tämänkaltainen:

http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Muu ... ine-36523/

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Finest kirjoitti:Mites tuon taaemman kallistuksenvakaajan halkaisijat meni?
Tilaukseen menossa poikkitukien puslat ja pienellä lisäpanostuksella vakaajan puslat saisi samaan pakettiin..

EDIT: Oisko 16mm?
Täytyy käydä mittaamassa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^

CRC:tä on aika lailla kaikkea, aina aseöljystä ja lukkosulasta elektroniikkasprayhin. Eli ylipäänsä elektroniikkaspray, oli se sitten CRC:tä tai jotain muuta, on hyvää. Wurthin kamasta on myös kokemusta ja toimii... taisi olla Contact Cleaner-nimellä, kuten melkein kaikilla valmistajilla.

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Käsijarrun valo sammui eilen auton seistyä työpäivän ajan. Pari sataa metriä liikkeelle lähdöstä paloi mutta sammui. Sen jälkeen ei ole vaivannut, toistaiseksi. Abs valo tosin paloi koko kotimatkan ajan mutta ilta-ajelulla syttyi kesken matkan.

Eipä nuo nyt huoleta tällähetkellä kun tänään ei code-valo suostu enää sammumaan millään vaikka avainta rumputtaisi miten :( Huomenna voisi tsekata sen ajoneston antennin liittimen mutta enpäs tiedä jossei se liittimen puhdistelu autakaan.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Finest kirjoitti:
Finest kirjoitti:Mites tuon taaemman kallistuksenvakaajan halkaisijat meni?
Tilaukseen menossa poikkitukien puslat ja pienellä lisäpanostuksella vakaajan puslat saisi samaan pakettiin..

EDIT: Oisko 16mm?
Täytyy käydä mittaamassa.
Mittaus on varmin, mutta taitaa olla 14mm tanko ja siihen saatava orggis kumipusla 13,5mm reijällä. Takavakaajiin ei vissii ole tullut muutoksia. Gta:n takavakaaja on tyrnempi.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

stoichiometric kirjoitti:
Finest kirjoitti:
Finest kirjoitti:Mites tuon taaemman kallistuksenvakaajan halkaisijat meni?
Tilaukseen menossa poikkitukien puslat ja pienellä lisäpanostuksella vakaajan puslat saisi samaan pakettiin..

EDIT: Oisko 16mm?
Täytyy käydä mittaamassa.
Mittaus on varmin, mutta taitaa olla 14mm tanko ja siihen saatava orggis kumipusla 13,5mm reijällä. Takavakaajiin ei vissii ole tullut muutoksia. Gta:n takavakaaja on tyrnempi.
Joo, illalla käyn ottamassa mitat.
Vaihtoehdot ovat siis 14, 16 ja 18 mm.

EDIT: Oikea vastaus tässä tapauksessa on 14mm. Eli sellaiset uretaanit tilaukseen, kun ne maksaa n.12€ lisää.
GTA sitten vissiin 16mm ja liekö Eibach tai muiden jälkivalmisteiset 18mm
Viimeksi muokannut Finest, 25 Elo 2013, 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

masaboy kirjoitti:Käsijarrun valo sammui eilen auton seistyä työpäivän ajan. Pari sataa metriä liikkeelle lähdöstä paloi mutta sammui. Sen jälkeen ei ole vaivannut, toistaiseksi. Abs valo tosin paloi koko kotimatkan ajan mutta ilta-ajelulla syttyi kesken matkan.

Eipä nuo nyt huoleta tällähetkellä kun tänään ei code-valo suostu enää sammumaan millään vaikka avainta rumputtaisi miten :( Huomenna voisi tsekata sen ajoneston antennin liittimen mutta enpäs tiedä jossei se liittimen puhdistelu autakaan.
Tarkistas akun etupuolella olevasta releboksista ruiskun rele että on ihan varmasti paikallaan. Mulla oli samoja ongelmia, olin polttoainepumpun relettä kokeillessani tönäissyt sen pienen punaisen releen vähän vinoon kannassaan. Kylmänä käynnisty mutta kun lähti ajamaan kontakti hävis ja kone kuoli. Code-valo paloi mutta ruiskun merkkivalo ei. Pyöritti vaikka akun tyhjäksi mutta ei ees luvannut. Sitten taas kun oli jäähtynyt niin tadaa, laakista tulille. Tuon releen vinossa olon kun hoksasi niin pystyi vian toistamaan halutessaan vähän tönäisemällä relettä. Tuli aika varma olo siitä että vika on paikallistettu ja korjattu. Monestihan näissä mystisissä viossa jää vähän epävarma olo siitä että onkohan se nyt varmasti korjattu vai oliko siinä ees vikaa :? vai auttoiko valohoito....

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Noniin. Ajoneston antenninjohdon liitintä pois - takaisin rumppaamalla hävisi ajonesto kuvioista. Ainakin sen jälkeen starttasi jokaisella viidellä eri käynnistyskerralla. Nyt auto meni talliin ja huomenna aamulla saas nähdä miten töihin lähdetään. :-D

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Onkos joku käyttänyt jts:ää dynolla? Jos on, löytykö paperissa lukevat 165 hp?

Alfaownerin forumilta bongasin jonkun dynotuloksen, missä tehoa ei ollut sen enempää, kuin ts-koneisissa.

Linkki keskusteluun: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... -road.html
Ja dynotulos:

Kuva
Suoraan vaan suoraa

Fiiu
Viestit: 153
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 03:27
Paikkakunta: Pilkanmaa, Kouvola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Fiiu »

On varmaan tuiki harvinaista että sieltä edes sitä 160hp irtoaa JTS:ssä.
Alavääntö on kyllä paljon parempaa kuin vakio TS:ssä.
-Jere-
Alfa Romeo 156 Sportwagon JTS -04
Mitsubishi Colt Gti -92

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Alavaantö on ihanteellinen. Itse nautin taajama-alueella vitosvaihteesta jopa rentoihin ylamakiin. Monet muut autot tökkii, yskii ja kenties mita muuta kun on pikkasenkin vaara vaihde paalla.
Kuva

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

En ole ikinä nähnyt vakio TS:n dynokäyrää, jossa olis yli 140 hv mitattu.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Pidätkö tätä sitten viritettynä? :-D

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 0&start=50" onclick="window.open(this.href);return false;

Kun selaa alemmas, niin siellä on mitattu 145 hv.

Vääntö onkin näköjään liki sama kun vertaa näitä kahta lappua.. siis JTS-TS.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

hagger16 kirjoitti:Vääntö onkin näköjään liki sama kun vertaa näitä kahta lappua.. siis JTS-TS.
Meillä on sitten hiukan eri käsitykset "liki samasta", tessun maksimivääntö on 180 Nm 4169 kierroksella kun JTS antaa saman väännön 3000 kierroksella :mrgreen:

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Kyllä nuo käyrät melko identtiset on "sama vääntö 3000 kierroksella" löytyy molemmista jossain 3200 kieppeillä.

Ei silti noilla väännöillä tai tehoilla kovinkaan paljon pääse huutelemaan. Ihan kivat tietysti, jos miettii 90-luvun vapaasti hengittäviä pari litraisia autoja..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mistäs saa käsijarruvaijerin kannatinkumeja? Siis ne pakoputken kannatinkumia muistuttavat kumilärpätteet? Huomenna tulee uudet vaijerit (Fixus palveli hyvään hintaan), mutta ei kai siinä kaikkia kannatinkumeja ole? Vai onko mulla taas joku jälkiviritysviritelmä... Muistaakseni satulan ja haarapalan välissä on 3 kannatinkumia tai 2 kannatinkumia + yksi klipsi (tankissa oleva kiinnike kuskin puolelle)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kyllä niissä vaijereissa on kaikki kumit mukana mitä siihen kuuluu.

Vastaa Viestiin