Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ja se, että kyseessä on asiakkaan, ei kaupan auto.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Vittorio Jano kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:^toki jonkinlainen väliraha yleensä tarvitaan, mutta sehän on vain rahaa. Mitäs olis väliraha, 16-17k€ ?
Yli menee ainakin eka tarjous. 17 ehkä kovalla tinkaamisella.

Onneksi ei ole kiire/todellinen kuume päällä. Joku ex-alfisti olisi tässä jo vaihtanut kahdesti.
Liekö kolme tai neljäkin kertaa :mrgreen:
VMP

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

^Melkein niitä Peevelin juttuja ja kiukutteluja jo kaipaa. Paino sanalla melkein.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei se nyt 3-4 kertaa tässä ajassa. Meinaan toimitusajat vivästävät vaihtelua, Audikin on tulossa vasta ensi vuoden puolella.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Sinnehän se QV meni jollekin rahamiehelle/-naiselle. Kuten myös Treen Joupilla ollut 170PS diesel.

Eipä mene viikonloppu pilalle. Jännä homma muuten, kuinka viaton mietiskely muuttuu nopeasti pakkomielteiseksi NettiAuton kyttäämiseksi. Vanhemmiten sitä kyllä huomaa, että koko ajan haluaa laittaa autoiluun pienemmän ja pienemmän osan tuloistaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vittorio Jano kirjoitti:viaton mietiskely muuttuu nopeasti pakkomielteiseksi NettiAuton kyttäämiseksi.
Älä muuta sano.

Vähän harmittaa ettei nurkkiin mahdu lisää kalustoa. Kun mikään ei riitä...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Rasvis kirjoitti:Niin se meikän edellinen 156:kin, aka Paskarottelo, näytti kadonneen liikkeen listoilta parissa päivässä. Alfako muka on vaikea myytävä?
Tuolla kun sitä hyvinkäällä olevaa 2.4JTDmää kävin kokeilemassa, tuli myyjän kanssa puhetta autoista. Sanoi suoraan, että joskus Alfalla kestää viikkoja ennen kuin saa myytyä, mutta eipä niitä tojotamiehelle piä tarjotakaan. Ei sitä ole hiekkaa saharassa asuvalle helppoa myydä, mutta tokihan se onnistuu jos riittävän kova myyjämies on.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Aquatica kirjoitti:
Rasvis kirjoitti:Niin se meikän edellinen 156:kin, aka Paskarottelo, näytti kadonneen liikkeen listoilta parissa päivässä. Alfako muka on vaikea myytävä?
Tuolla kun sitä hyvinkäällä olevaa 2.4JTDmää kävin kokeilemassa, tuli myyjän kanssa puhetta autoista. Sanoi suoraan, että joskus Alfalla kestää viikkoja ennen kuin saa myytyä, mutta eipä niitä tojotamiehelle piä tarjotakaan. Ei sitä ole hiekkaa saharassa asuvalle helppoa myydä, mutta tokihan se onnistuu jos riittävän kova myyjämies on.
Pittääpä tarjota, sillä siinä oikein hyvässä autossahan on Alfan sydän ja Toyotan yläpää ( = järki) 8)
Käy sitten kuin minulle eli otan mieluusti molemmat.

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Olen tässä kaikessa rauhassa alkanut ihmettelemään korvaavaa ajoneuvoa 159:lle ,mutta meinaa olla vähän haastavaa.
Uudet Alfat (mito ja giulietta) eivät oikein innosta millään joten voi olla, että tarvii pysyä vanhemmissa malleissa
tai sitten katella muita merkkejä.

3-sarjan bmw (2007 tai uudempi) vois olla yksi mahdollinen vaihtoehto.Olisi kyllä kaikin puolin ihan mukava auto ajella.
Jostain syystä tuntuu vaan olevan suunnilleen joka kolmannen diesel bemarin huoltohistoriassa moottorin vaihto 100tkm molemmin puolin.
Onkos noi bemarin dieselkoneet jotain pommeja vai miksiköhän niin moneen on laitettu uusi kone???
Pitäisköhän ne unohtaa suosiolla?? Jos jollain on aiheesta edes vähän parempaa tietoa kuin esson baari niin kertokaa toki.

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

Vainio kirjoitti:Olen tässä kaikessa rauhassa alkanut ihmettelemään korvaavaa ajoneuvoa 159:lle ,mutta meinaa olla vähän haastavaa.
Uudet Alfat (mito ja giulietta) eivät oikein innosta millään joten voi olla, että tarvii pysyä vanhemmissa malleissa
tai sitten katella muita merkkejä.

3-sarjan bmw (2007 tai uudempi) vois olla yksi mahdollinen vaihtoehto.Olisi kyllä kaikin puolin ihan mukava auto ajella.
Jostain syystä tuntuu vaan olevan suunnilleen joka kolmannen diesel bemarin huoltohistoriassa moottorin vaihto 100tkm molemmin puolin.
Onkos noi bemarin dieselkoneet jotain pommeja vai miksiköhän niin moneen on laitettu uusi kone???
Pitäisköhän ne unohtaa suosiolla?? Jos jollain on aiheesta edes vähän parempaa tietoa kuin esson baari niin kertokaa toki.
BMW:n neli- ja kuusisylinterissä diesel-koneissa on imusarjassa läpät, jotka irrotessaan aiheuttavat koneen tuhoutumisen. Läpillä ei ole käytännössä vaikutusta koneen toimintaan, joten näitä on irroitettu jälkeenpäin. En nyt muista missä vuosimalleissa ja diesel-koneiden versioissa näitä läppävikoja esiintyy, mutta BMW-palstalta löytyy keskustelua tästä aiheesta.

Muuten tuo sun tilanteesi on niin tuttu... Mistä korvaaja 159:lle? Tätä pohtii varmasti moni muukin ja lukee happamana Sergion tulevaisuuden "suunnitelmia", jotka toteutuvat joskus... jos toteutuvat...

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Lisäksi nelipyttyisen (*20d) jakopäitä on "räjähdellyt" (ketju alkaa ääntämään ja katkeaa - ketjun vaihto on kallis, koneremppa vielä kalliimpi), mikä taitaa olla jopa yleisempi vika kuin nuo pyörreläppäongelmat. Pyörreläpät vaihtuivat muovisiin muistaakseni joskus 2007-2008 tienoossa, eikä niiden irtoaminen ole enää tuon jälkeen yhtä fataalia. Ymmärtääkseni tuo irtoilukin saatiin kuriin jossain välissä. Silti niitä on poistettu uudemmistakin, koska tuntuvaa eroa käytökseen ei tosiaan kuulemma ole.

N47 jakopäästä:
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=13&t=2986" onclick="window.open(this.href);return false;

Kyse on siis tästä motista:
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N47" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Jahas, siitähän on oikein wikipediaan kirjoitettu bimmerin koneista.
Kiitti linkeistä, tulipahan sivistyttyä.
Eli jakopää ja imuläpät on bemarilla vähän lipsahtaneet. No täytyy sitten katella ainakin pienellä varuksella kyseisellä koneella varustettuja. Prkl pitäisköhän sitä katsella kohta japanin suuntaan.

Just kun pääs tosta tuhannen ja yhden vian rinkelistä eroon niin vois kyllä vielä toisenkin kerran harkita haluaako sitä saksalaista laatua :mrgreen:

Subarun legacy oli dieselkoneella aika hieno ajaa, mutta ovat vaan kovin kalliita ja ulkonäkökin on aikalailla perusjapsia.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Vainio kirjoitti:Jahas, siitähän on oikein wikipediaan kirjoitettu bimmerin koneista.
Kiitti linkeistä, tulipahan sivistyttyä.
Eli jakopää ja imuläpät on bemarilla vähän lipsahtaneet. No täytyy sitten katella ainakin pienellä varuksella kyseisellä koneella varustettuja. Prkl pitäisköhän sitä katsella kohta japanin suuntaan.

Just kun pääs tosta tuhannen ja yhden vian rinkelistä eroon niin vois kyllä vielä toisenkin kerran harkita haluaako sitä saksalaista laatua :mrgreen:

Subarun legacy oli dieselkoneella aika hieno ajaa, mutta ovat vaan kovin kalliita ja ulkonäkökin on aikalailla perusjapsia.
Entäs Honda ? Kuva
Muotoilu ei italorohkeata, mutta kaikkeahan ei voi saada kerralla ...Honda osaa tehdä hyviä ja kestäviä moottoreita.

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Mulla oli kuvanmukainen hökötys. Honda taatusti osaa tehdä hyviä koneita. Tuossa ei ollut.
2 litrainen mikä vtec lie ollut automaattiin yhdistettynä oli janoinen ja LAISKA. Pelottaa ajatella miltä tuo kone tuntuu CRV:n kanssa (jota taitaa paljon olla kotimaan teillä)... Kyseessä oli 2007 malli, jolla päästeltiin vaimon/itseni välillä parikymppiä, kunnes riitti. Sinä aikana jarrut satuloineen uusiksi (alle satkun ajettu), kerran jätti pihaan akun yht'äkkisen purkautumisen vuoksi. Valot välkkyi ilmastoinnin kompuran mukaan (kuulemma ominaisuus, kun tätä selviteltiin).
Kun paljon mainostettua luotettavuutta ei ollutkaan, niin eipä jäljelle jäänyt yhtään muuta syytä pitää Accordia kuin oikeesti tilava takakosla. Toki pirusti parempi kuin mitkään sotkat ikinä, mutta autoista tässä taisi kumminkin olla puhe...
Ei saa suositusta.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jiitee kirjoitti: Entäs Honda ?

Joo ei.... Lankomiehellä on juuri tuollainen hökötys (ehkä vähän vanhempi?).... Näyttää aivan hirveältä ja ajotuntuma oli kuin kananmunaa olisi yrittänyt valuttaa suoraan mäkeä alas. :shock:

Tosin kommentit 159:n ratin takaa oli (kun siis autot oli vaihdossa muutaman päivän), että "KAUHEEN RASKAS KÄÄNTÄÄ".
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Samaa mieltä joutuu olemaan Honda miehen kanssa, kun Ocsun ja Passatin jälkeen alfaan taas pääsin hyppäämään. Nyt on jo tottunut 8)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

lerppu kirjoitti: Kun paljon mainostettua luotettavuutta ei ollutkaan, niin eipä jäljelle jäänyt yhtään muuta syytä pitää Accordia kuin oikeesti tilava takakosla.
Tämähän se on itseäkin mietityttänyt: jos järkiperustein hankittu kiesi (no pun intended) osoittautuukin sudeksi?

Lancia sentään näyttää hyvältä hinurinkin kyydissä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Vittorio Jano kirjoitti:Lancia sentään näyttää hyvältä hinurinkin kyydissä.
:mrgreen:

..ja tosiaan eniten koskaan on viistellyt sen järki-ooppelin (tai onko ne sellaisia) vaihdelaatikon fiksaaminen.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Vittorio Jano kirjoitti:Tämähän se on itseäkin mietityttänyt: jos järkiperustein hankittu kiesi (no pun intended) osoittautuukin sudeksi?

Lancia sentään näyttää hyvältä hinurinkin kyydissä.
Järkevintähän taitaisi olla tässä tilanteessa ajaa myös seuraavat neljä vuotta Deltalla, kun kalleimmat kilometrit (suurin arvonlasku) on jo takana ja tehtaan kokoonpanon hutiloinnit lienee jo suurelta osin korjailtu.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Toisinaan tuntuu, että perheeseen tarvittaisiin vieläkin tilavampi auto, missä olisi kunnon takakontti ja takapenkillä tilaa kolmelle.
Rellun Scenikkiä ja Xsaran Picassoa saa kohtuu hintaan, mutta tekeekö niillä mitään? Onko avaimettomia käynnistyksiä ja muuta hienoa, jotka ei vain pelaa? Jos budjetti olisi vaikkapa 5000-7000€ ja tekniikka 2.0 bensa automaatilla.

..ja tiedän, että tämä kuulostaa pahalta, mutta elämä on arvaamaton ja toisinaan alfistikin ajautuu tilanteisiin, jossa joutuu nöyrtymään vallitsevien tosiasioiden edessä.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Onko nuo ranskattaret oikeasti tilavampia kuin esim tuo Saab 9-5? Luulisi sen olevan suurinpiirtein samaa kokoluokkaa kuin tämä meidän V70, jossa takapenkille mahtuu turvakaukalon lisäksi kaksi aikuista varsin mukavasti. Konttiinkin menee kohtuullisesti tavaraa, varsinkin jos nostaa tavaraverkon ylös jolloin voi pakata kattoon asti.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^^Meillä oli Scenikki vuosimallia -00. On oikeasti tilava. Juurikin tuo kolme penkkiä ja hieman korkeampi istuma-asento tuo sitä tilaa myös takapenkille. Lisäksi kontti on iso ja tarvittaessa takapenkki siirtyy eteenpäin tai irtoaa kokonaan. Pari pesukonetta tuolla tuli pystyssä kuljetettua kontissa. Tiloja tulee ikävä, mutta ei kyllä yhtään sillä ajamista. Tuuliherkkä ja muutenkin sellainen "rimpula". Mutta jos olisi enemmän kuljetustarvetta niin ehdottoman hyvä siihen. Juurikin tuo muunneltavuus on hienoa. Jos on vaikka joku isompi laatikko niin voi irroittaa vaikka pari penkkiä ja tuupata kyytiin ja irtonaiset penkit toiselle puolen.

Tuossa vanhassa ei ollut mitään muuta extraa kuin automaatti-ilmastointi. Ei mtöskään isoja vikoja. Puolat täytyi vaihtaa ja oston jälkeen vvt-hihnapyörä ja isompi remppa liikkeen piikkiin.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^^Kyllähän siihen mahtuu, kun pistää mahtumaan. Volvoon verrattuna kontti on varmasti pienempi.
Noissa tilaautoissa olisi etuna kolme oikeata istuinpaikkaa takana ja tietysti kontti, johon voi suunnilleen viskata enemmänkin tavaraa.
Ei minulla kyllä ole tarkoitus Saabia hävittää mihinkään..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Juuri edellisellä viikolla istuin puoli tuntia -12 Scenicin takapenkillä, eikä se tuntunut mitenkään erityisen tilavalta. Hepan mainitsema muunneltavuus on varmasti merkittävä ero "tavallisiin" autoihin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Joo, minulla ei ole mitään kokemusta, sitähän tässä kyselläänkin. Eihän nuo varmasti mitään ajajan autoja ole, mutta tekeekö niillä muutenkaan mitään?
Kiitoksia vain kaikista näkemyksistä.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Työkaverilla joka oli nyt hankkinut tuon -12 mallin diesel-automaatti Scenicin vei vaihdossa heillä ~7-8 vuotta käytössä olleen vastaavan bensa-manuaalin. Ainakin he olivat tyytyväisiä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Frouva on nyt kolme vuotta ajellut -05 Scenicillä ja juuri viikko sitten oli puhetta ettei tötterön vaihdolle ole vieläkään mitään tarvetta, hyvin palvelee. Yllättäen tuokaan ei kuitenkaan ole viaton ollut:

- digimittaristo pimeni heti kaupanteon jälkeen, jonkun satiaisen vaihto tuli maksamaan autoliikkeelle 200 €
- sisemmät ja ulommat raidepäät vaihdettu
- jarrulevyt ja -palat eteen ja taakse vaihdetti
- kummankin taustapeilin lasit uusittu lämmittimien pimennyttyä (kuinkahan moni muu näitä olisi korjauttanut?)
- kampiakselin asentotunnistin vaihdettu
- yksi puola vaihdettu
- toinen takalasinnostin otti ilmeisesti vettä sisäänsä ja alkoi hölmöillä, tälle ei ole vielä tehty mitään

Sen sijaan käyttöominaisuuksitaan Kernaultti on ollut ihan hyvä. Ennen mamma pölli aina minun autoni jos pääsi valitsemaan, nyt ajelee mieluummin omallaan. Okei, mullahan onkin nyt Pösö :roll: Kun omistaja tykkää koslastaan vaikka joutuukin maksamaan remontit itse niin silloin se on kait ollut ihan hyvä hankinta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

mutt kirjoitti: Järkevintähän taitaisi olla tässä tilanteessa ajaa myös seuraavat neljä vuotta Deltalla, kun kalleimmat kilometrit (suurin arvonlasku) on jo takana ja tehtaan kokoonpanon hutiloinnit lienee jo suurelta osin korjailtu.
Näino.

Tästä huolimatta tai tästä johtuen ensi la vaihtuu auto ja merkki. Saa nähdä tuleeko kohta moderaattorin vakanssi auki...

Joo ja en paljasta vielä tulevaa merkkiä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja rim »

Vittorio Jano kirjoitti:
mutt kirjoitti: Järkevintähän taitaisi olla tässä tilanteessa ajaa myös seuraavat neljä vuotta Deltalla, kun kalleimmat kilometrit (suurin arvonlasku) on jo takana ja tehtaan kokoonpanon hutiloinnit lienee jo suurelta osin korjailtu.
Näino.

Tästä huolimatta tai tästä johtuen ensi la vaihtuu auto ja merkki. Saa nähdä tuleeko kohta moderaattorin vakanssi auki...

Joo ja en paljasta vielä tulevaa merkkiä.
OT: laiskoja ovat olleet tehtaalla kun unohtivat tehdä hutiloinnit meidän Lanciaan, takana 4v ja ainut vika on ollut kuollut avaimen ajonesto.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Rasvis kirjoitti:ranskalaisistaan..
Joo, tuon ikäinen Scenic olisi yksi vaihtoehto. Eli ei mitään normaalia kummempia vikoja mittariston lisäksi.
Entäs miten se toimisi automaagina? Ranskalaiset ilmeisesti vääntää itse laatikkonsa? Netin syövereissä ainakin jollakin oli ongelmia ollut talvella niiden kanssa (kunnon Esson baaria..)
Se olisi vain pieni toive saada vaimokin sitä ajamaan, mikäli se olisi automaatti..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^^

No niinpä!

Itsellä ainakin:

- moottorin kiinnityksen pettäminen > hinuri
- toinen takavaloumpio uusittu
- vetarit uusittu tärinän vuoksi, taas vaihtokunnossa
- bensapumppu uusittu > hinuri kertaa 2
- etujarrulevyt & palat

Nämä siis 94tkm mennessä tapahtuneita, kolme ekaa onneksi takuuaikana. Vikaisin minulla koskaan ollut auto, mutta silti yksi rakkaimmista.

Yhtään polttimoa ei muuten ole mennyt mistään!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

hagger16 kirjoitti:Entäs miten se toimisi automaagina?
Ei pysty tietämään. Sinänsä automaatti ja vähän kiukkuisempi kiuas ratkaisisivat kaksi kolmesta mielestäni suurimmasta ykspilkkuäkäsen miinuspuolesta, eli hankalahkon kytkimen ja kaasun annostelun liikkeelle lähdettäessä ja aneemisen suorituskyvyn. Jälkimmäiseen tietty vaikuttaa tottumus 407 Sportin sisäelimet uuteen järjestykseen murjovaan brutaaliin kiihtyvyyteen.

Kolmatta heikkoutta eli sisustan halvan näköisiä materiaaleja ei sentään voimalinjaa vaihtamalla korjata. Tosin täytyy sanoa että pidän kuitenkin enemmän tuollaisista funktionaalisista ja rehellisesti edullisista pinnoista kuin halvasta muovista joka on yritetty saada näyttämään muka hienolta pinnoittamalla se halvalla muovikromilla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Rasvis kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:Jälkimmäiseen tietty vaikuttaa tottumus 407 Sportin sisäelimet uuteen järjestykseen murjovaan brutaaliin kiihtyvyyteen.
Tuon jälkeen ei mikään tunnu enää miltään.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Eipä ole Lanciassa vikoja ei. 55tkm takana ja egr-vika jätätti tielle. Mutta viaton on, ei kolise tai pauku. Nettiautossa myynnissä Phedra, siitä perheauto? Komea, tilava. Niitä Se on, mutta Psa-tausta arveluttaa. Renaultia en osaa suositella, kommentit olen jo aiemmin kirjoittanut. Uuden Dacian omistaja voisi pysyä onnellisempana pidempään? Ostopäätös vaatii tavallista lujemmat hermot, ellei otsalohkolobotomian.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^^ :lol:

Kaverillani on ollut hyviä kokemuksia kolmesta Rellusta, joten sikäli on hyviäkin kokemuksia.
Omalla kohdalla tämä on ihan vain tällaista ajatusleikkiä. Uudehko Zafira ei olisi myöskään hullumpi.
Joo, vähän tylsiähän ne on kaikki.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Meillä ostopäätökseen saattoi vähän vaikuttaa sekin, että Rellussa on joitakin asioita tehty vähän eri lailla kuin muissa autoissa. Viiksikytkimet ovat minimalistiset tumpit, niiden takapuolella on kiekot josta rassataan radiota ja (muistaakseni) ajotietokonetta, kojelauta mittaristoineen kokonaisuudessaan on hiukan persoonallisen näköinen jne.

Ei siis tehty paremmin vaan eri lailla. Jostain syystä vetoaa alfakuskiin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Vittorio Jano kirjoitti:
mutt kirjoitti: Järkevintähän taitaisi olla tässä tilanteessa ajaa myös seuraavat neljä vuotta Deltalla, kun kalleimmat kilometrit (suurin arvonlasku) on jo takana ja tehtaan kokoonpanon hutiloinnit lienee jo suurelta osin korjailtu.
Näino.

Tästä huolimatta tai tästä johtuen ensi la vaihtuu auto ja merkki. Saa nähdä tuleeko kohta moderaattorin vakanssi auki...

Joo ja en paljasta vielä tulevaa merkkiä.
Heitän arvauksen, Bemari Autokeskuksesta.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Arvaan samaa kauppaa, mutta kohteena Nissan Juke.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Rouva ajeli pari päivää 156 2.4 JTD:llä kun Ford Focus, viime vuoden mallia, on nyt toista kertaa lattian kuivatuksessa.
Tästäpä hän sitten tykästyi alfan kiisseliin ja nyt sitten katsellaan 159:jä Nettiautosta... :-D :-D :-D
Ei mitään valittamista asiaan...Pitää vaan yrittää näyttää rauhalliselta ja olla olematta liian innokas.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Lattian kuivatuksessa???

-Tazio

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^No pitäähän lattiatki joskus pestä.

Eikö se ollut Golffi, jonka öljypohja piti vielä vahatakin, jottei ruostuisi ulkoapäin puhki?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Taitaa VJ:n auto olla siltikin VAG-leiristä, mikäli tuo aiemmin postattu kuva ollenkaan vihjeenä toimii... :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

VJ:n valinnoista kuulemme varmasti, mutta itselleni VW-leiriin siirtyminen edellyttäisi autonvalinnan osumista Up!/Beetle/Scirocco-ruutuihin tilauslomakkeessa. Ne ovat mielestäni viriileimmät mallit merkillä pitkiin aikoihin.

Focuksen mattojenkuivausoperaatiot kyllä ihmetyttää, mikä juttu toikin on?? Kesällä karvalakki-Focuksen että 159 JTDm:n ajaneena kyse on sama kuin vertaisi janssoninkiusausta Välimäen Hansin sapuskoihin. Molemmat varmaan sarjassaan hyviä, mutta eihän niistä samana päivänä voi puhua. Onnea Alfan metsästämiseen!

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Kivijärvi kirjoitti:Focuksen mattojenkuivausoperaatiot kyllä ihmetyttää, mikä juttu toikin on??
Pitäähän sitä fiikuksia kastella välillä.

Jos vastaan tulee morottava rinkelikeula, niin tietää tavanneensa VJ:n! :mrgreen:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eikös nuo Q7:t ole sen verran korkeita ettei VJ:n morotusta sieltä ylhäältä asti erota? Varsinkin kun alla pyörii ne asiaankuuluvat 24" kullatut pallot.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Toyota Corollan se on hommannut erikoisvärillä hopeanharmaana!

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Focus juttu on vaan sellainen, että huomasin kosteutta kuljettajan matossa ja koska takuu on voimassa niin pyysin myyjäliikettä tutkimaan asiaa.
Ensimmäisellä kerralla kuivattivat ja sanoivat ettei syytä löytynyt; ei ainakaan ilmastoinnista valu kondenssivettä tms.
Sitten tarkkailin entistä tarkemmin ja taas alkoi kosteutta näkyä, nyt selvästi sateen jälkeen...
Ja tällä kertaa syy löytyi: yksi lattian pitkulaisista kumitulpista ei ollut aivan pohjassa ja sadevesi pääsi siitä sisälle.
Nyt siis homma korjattu eli tulppa on kunnolla paikallaan ja varmuuden vuoksi kuivatettu pari päivää & yötä.
Samalla saimme pari päivää aikaa ajaa vara-autolla eli uudella Ford Ka:lla. Sitä kokemusta en sitten lähdekään kommentoimaan....

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Oli niin hyvää ettei sanotuksi saa?

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vainio »

VAG autot aiheuttaa omalla kohdalla vielä liian vahvoja puistatuksia ihan johtuen siitä, että sekä ex. golffilla ja viimeksi mainitulla rinkelillä on saanut palella tien syrjässä pakkasella enemmän kuin yhden kerran. Itseasiassa Golf oli se joka aiheutti siirtymisen Alfoihin kun siihen(kin) tuli yllättävä moottorinvaihtohuolto.

Muuten luultavasti saattaisin harkita vaikka Audin A5:sta. Se jostain syystä miellyttää vaikka siinä onkin keula tungettu täyteen noita led-jouluvaloja. Käytettyjen hinnatkin on vielä budjetin yläpäässä joten rinkelit on toistaiseksi unohdettu. Tosin noiden vaggineiden huolto-orgisaatio tuntuu olevan sata kertaa paremmalla tasolla kuin Alfojen.

Accordia tuli kokeiltua ja se jää kyllä hankimatta. Sisusta oli kyllä ihan ok, mutta muuten ajettavuus tuntui aika ankealta. Täytyy ehkä kokeilla jotain Saabia seuraavaksi ihan mielenkiinnosta.

Vastaa Viestiin