Otsikon ymmärtävä osaa varmaankin vastata, mikä olisi IPCU releen sopiva jännite arvo GTV/ Spider 02-03 vuotiseen. Ilmeisesti joudumme kyllä soveltamaan 156 arvoa koska Getvoseen tuskin paljoa on asenneltu Ebereitä !!
Eli hyvät vinkit puhaltimen sopivaksi pyörittämis jännitteeksi ovat tervetulleita, mittaamalla ja koittamallahan tuo kyllä selviää mutta...
voi toimia tai sitten ei, riippuu antaako säädin virran potikalle vai ei, eberi kun antaa säätimelle herätteen (siis saako säädin jostakin jännitetiedon vai ei) ja sitä kun ei kaaviosta nyt nää mutta joka tapauksessa automaatti kylmästöinnissä pyörisi sillä mikä oli edellinen tieto, eli talven ollessa kyseessä saattaapi olla usein miten liian kovalla. Toki potikasta voi itse jättää johonkin asentoon, mutta muistaako kuski niin tehdä vai ei. Paras vaihtoehto on se rele.... ei ainakaan tule ongelmia muistamisen kanssa
edit. itseasiassa eberin tekemää 156 jts kaaviota tässä tutkin soveltamista varten
Mulla on tuossa FL2 156:ssa webasto kytketty suoraan tuohon puhaltimen plus johtoon ja hyvin toimii automaatti-ilmastoinnillakin. Koskaan en ole muuttanut mitään puhallusasetuksia varmistaakseni ikkunoiden sulamisen. Ainakin mulle riittää että kone on lämmin ja puhallin alkaa lykkäämään kuumaa heti startissa. Ikkunat sulaa pienellä odottelulla.
159:ssä taas tuntuu että tuo IPCU rele ohjaa puhallinmoottoria vähän laiskasti ja sisätilat jäävät helposti kylmiksiä alle 30 min käytöllä.
En tosin tiedä mihin asentoon 159:ssä jää puhallus kun auton sammuttaa, koska ilmastointi ohjailee luukkuja sammutuksen jälkeen vielä tovin.
Maunu kirjoitti:159:ssä taas tuntuu että tuo IPCU rele ohjaa puhallinmoottoria vähän laiskasti ja sisätilat jäävät helposti kylmiksiä alle 30 min käytöllä.
En tosin tiedä mihin asentoon 159:ssä jää puhallus kun auton sammuttaa, koska ilmastointi ohjailee luukkuja sammutuksen jälkeen vielä tovin.
Mulla laitettiin IPCU-releeseen lisää puhallusta, kun kovin kylmiksi jäi sisätilat.
Eberin ohjeessahan on että lämpötilansäätö tulisi laittaa maksimiin ja puhallus tuulilasille ennen auton sammuttamista.
Mulla olisikin aikomus jossain vaiheessa tutkia, saisiko automaagi-ilmastoinnin jotenkin herätettyä siten että se toimisi Eberin kanssa samoin kun normaalikäytöllä. Homma aina unohtuu kesäksi.
No tämäkin selvisi, eli 3.66 volttia taitaa olla sopiva. Se vastaa 1 asentoa automaatti-ilmastoinnin pyörykässä. Sillä siis mennään. Niin ja kyllä se puhaltimen säädin tarvii virran ja tämän nopus pyynnön toimiakseen.
Maunu kirjoitti:159:ssä taas tuntuu että tuo IPCU rele ohjaa puhallinmoottoria vähän laiskasti ja sisätilat jäävät helposti kylmiksiä alle 30 min käytöllä.
En tosin tiedä mihin asentoon 159:ssä jää puhallus kun auton sammuttaa, koska ilmastointi ohjailee luukkuja sammutuksen jälkeen vielä tovin.
Mulla laitettiin IPCU-releeseen lisää puhallusta, kun kovin kylmiksi jäi sisätilat.
Eberin ohjeessahan on että lämpötilansäätö tulisi laittaa maksimiin ja puhallus tuulilasille ennen auton sammuttamista.
Mulla olisikin aikomus jossain vaiheessa tutkia, saisiko automaagi-ilmastoinnin jotenkin herätettyä siten että se toimisi Eberin kanssa samoin kun normaalikäytöllä. Homma aina unohtuu kesäksi.
Muistatko minkälaiset arvot tuolle IPCU:lle annettiin? Eberin asennus on itselläni edessä ja tuo puhaltimen ohjauskin on vielä rakentelematta.