Lukkopultit ja muuta pulttiasiaa...
Valvoja: Moderators
- tommytommy
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09 Kesä 2005, 11:55
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Lukkopultit ja muuta pulttiasiaa...
Moro,
Havaitsin juuri, ettei minulla ole kesäaluvanteisiin sopivia pultteja. Eli laitoin väliaikaisesti peltivanteiden pultit kiinni, jotta pääsen hakemaan mahd. pian aluvanteille sopivat pultit.
Ennen ostoa on kysyttävä, että minkälaiset (pituus ja kartiomainen/pyöreäkartioinen) pultit pitää olla aluvanteille? Lienee pidemmät kuin peltivanteille...
Vastatkaa pian, jotta pääsen ajelemaan...
PS. Lisäksi ajattelin ostaa setin lukkomuttereita (1/rengas) vai ovatko lukkopultit parempia???
Havaitsin juuri, ettei minulla ole kesäaluvanteisiin sopivia pultteja. Eli laitoin väliaikaisesti peltivanteiden pultit kiinni, jotta pääsen hakemaan mahd. pian aluvanteille sopivat pultit.
Ennen ostoa on kysyttävä, että minkälaiset (pituus ja kartiomainen/pyöreäkartioinen) pultit pitää olla aluvanteille? Lienee pidemmät kuin peltivanteille...
Vastatkaa pian, jotta pääsen ajelemaan...
PS. Lisäksi ajattelin ostaa setin lukkomuttereita (1/rengas) vai ovatko lukkopultit parempia???
Viimeksi muokannut tommytommy, 21 Huhti 2006, 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kunhan on oikean kokoiset ja oikealla kierteellä, mutta taitaa olla eri pultit pellille ja aluille.
EDIT: Lisätään että mulla taas eri pultit orkkisaluille ja pellille.
EDIT: Lisätään että mulla taas eri pultit orkkisaluille ja pellille.
Viimeksi muokannut Rolle, 21 Huhti 2006, 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- tommytommy
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09 Kesä 2005, 11:55
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
[quote="jiiässä"]monesti alkuperäisiin aluvanteisiin käy samat pultit kuin peltivanteisiin, tarvikealut taas yleensä tarvii ainakin vähän pidemmät ja erilaisella kartiolla olevat...[/quote]
Millainen kartio aluilla pitää olla? Entä pituus?
Millainen kartio aluilla pitää olla? Entä pituus?
Viimeksi muokannut tommytommy, 21 Huhti 2006, 12:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- tommytommy
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09 Kesä 2005, 11:55
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Lukkopultit ja muuta pulttiasiaa...
Autokeskus ilmoittaa Giuliettan lukkopulttien/-muttereiden hinnaksi 55e kun esim. Vannetukusta sarjoja saa n. 15e:lla. No, tämä taitaa olla hintasuhde yleensä muillakin varaosilla.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Lukkopultit ja muuta pulttiasiaa...
Olisko jollain muuten tiedossa noiden Giuliettan pyörän pulttien mitat, kun ei viitteis lähteä tallille mittailemaan eikä Googleenkaan heti tarrannut? Vanteena on Alfan oma 18".
edit;
Kävin sitten mittaamassa pultit ja ne on mitoiltaan 12 x 1,25 x 22. Pituus on pultin päästä kartion alkuun ja kierre on koko matkalla. Kartiota en mitannut, mutta eiköhän se ole se normi 60 astetta.
edit;
Kävin sitten mittaamassa pultit ja ne on mitoiltaan 12 x 1,25 x 22. Pituus on pultin päästä kartion alkuun ja kierre on koko matkalla. Kartiota en mitannut, mutta eiköhän se ole se normi 60 astetta.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Lukkopultit ja muuta pulttiasiaa...
Eksyin lukkopultteja etsiessäni BMW-foorumille ja siellä mielipiteet vaihtelivat aivan laidasta laitaan. Jonkun mielestä varasta ei saa hermostuttaa ylimääräisillä pöllimistä vaikeuttavilla lisälaitteilla, koska hän voi vaikka suuttua ja kostoksi siitä hajottaa koko auton. Jonkun mielestä taas jos viedään niin kyllä vakuutus korvaa. Joku oli sitä mieltä, että koska erikoishylsy on yleensä mukana (jos autossa on varapyörä), niin varas löytää sen joka tapauksessa. Joku taas oli sitä mieltä, että pultteja on hyvä laittaa tuplat/pyörä, jotta homma vaikeutuu entisestään.
Mikä täällä mahtaa olla kanta noihin lukkopultteihin? Onko asennettuna vai mennäänkö vakioilla? Kenellä on asennettuna, niin minkä valmistajan mahtaa olla ja onkohan eri valmistajien kesken merkittäviä eroja? Itse kallistuisin asentamisen kannalle, vaikka autoni onkin yleensä öisin pysäköitynä turvallisessa paikassa.
Mikä täällä mahtaa olla kanta noihin lukkopultteihin? Onko asennettuna vai mennäänkö vakioilla? Kenellä on asennettuna, niin minkä valmistajan mahtaa olla ja onkohan eri valmistajien kesken merkittäviä eroja? Itse kallistuisin asentamisen kannalle, vaikka autoni onkin yleensä öisin pysäköitynä turvallisessa paikassa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Lukkopultit ja muuta pulttiasiaa...
Halvat lukkopultit on ns. rehellisille varkaille, kuten on halvat lukot ylipäänsä. En tiedä, korvaako vakuutus enemmän jos on lukkopultit kiinni, toisaalta se avain on kuitenkin pidettävä matkassa. Mitäs sitten, jos rengas räjähtää ajossa, eikä ole avain matkassa? No niinpä. Hankalaksi käy vaihtaminen. Toisaalta sen avaimen voi ehkä myös jemmata johonkin, josta sitä ei ainakaan helposti tai nopeasti löydä, mikä voinee hankaloittaa varkausyrittäjän elämää kummasti - jopa niin paljon, että lähtee kalppimaan ennen kuin joku tulee ihmettelemään.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Lukkopultit ja muuta pulttiasiaa...
Lukkopulttien paras idea on tehdä pyöristä hankalammin varastettavat kuin viereisessä autossa. Ovatten ihan ok niin kauan kun pultit ja avain ovat kuosissa, mutta toisen antaessa periksi vituttaa kuin pientä oravaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Lukkopultit ja muuta pulttiasiaa...
Ei muutako joka pulttiin erilainen lukko niin säilyy vanteet. 

-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Lukkopultit ja muuta pulttiasiaa...
Aika laadukkaan oloisia pultteja. Tuossa "uraversiossa" arveluttaa vaan se, että eikös se ura täyty ajan mittaan hiekasta ja muusta moskasta? Sen jälkeen avaaminen voi olla melko tuskaista?
Tuo "configuraattori" näyttää muuten melko kätevästi eri merkeissä/malleissa käytettävien pulttien mitat.
http://www.siculocks.eu/fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo "configuraattori" näyttää muuten melko kätevästi eri merkeissä/malleissa käytettävien pulttien mitat.
http://www.siculocks.eu/fi" onclick="window.open(this.href);return false;