
Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Miten SW:n takasulka vaihdetaan? Eilen tuli yritettyä: muoviklipu auki, 10mm mutteri pois ja uutta katsoessa pitäisi vaan tulla vetämällä pois? Mutku ei tule...
Yritin suihkutella crc:tä ja vedin sen mitä uskalsin, mutta ei. Onko tuossa joku pirkkaniksi?

- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mustaakseni mun 159:ssä tuli ihan vetämällä ilman erikoiskikkoja.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Olipa yllättävän työläs operaatio vaihtaa rekisterikilven valo 159 farkkuun. Ohjeet on niin simppelit että luulis olevan helppoa mutta ei se puskurissa kiinni oleva läystäke sieltä ihan niin helposti lähdekään irti. Manuaalissa näkyvän jousen irtivääntäminen olisi ennemmin hajottanut koko värkin. Varovasti toiselta puolelta vääntelemällä kuitenkin irtosi. Lampun puskurin sisäpuoli oli hienon hiekan peitossa. Paikalleen laittaminen oli kyllä melkoista pakottamista.
156:ssa tää oli paljon helpompi proseduuri kun sitä läystäkettä pystyi työntämään sivuun jotta kynsi tuli näkyviin.
156:ssa tää oli paljon helpompi proseduuri kun sitä läystäkettä pystyi työntämään sivuun jotta kynsi tuli näkyviin.
Alfa Romeo 155 V6 1992
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ainakin AK käytti vielä 2010 alkuperäisen vahvuisia ketjuja. Deltalla toki voi olla asiat paremmin hanskassa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
mäkin oon kuullut vahvemmist ketjuist...mut:AR_155_wb kirjoitti:Kysymys liittyen 159 bensakoneiden ketjuongelmiin:
Onko tietoa Deltan takuukorjaamista jakopäistä, onko ketjut ym osat samaa tavaraa kuin alkuperäiset vai onko rakenteeseen tullut jotakin parannusta? Kuulin huhun että Deltalla olisi laitettu johinkin autoihin vahvempia ketjuja alkuperäisten tilalle. Liekö puhe ollut pelkkää asiakkaan vakuuttelua vai onko asiassa perää?
brittifoorumeilla kerrotaan että jakopään rakenne ja liian pitkät huoltovälit on ongelmana näissä. 30 tkm öljynvaihtoväli syö ketjuja. 10 tkm välein kun vaihtaa öljyt niin ei pitäs venymistä sattua sillä uudellakaan ketjulla.
tuo moottorihan perustuu opelin/ gm:n ecoteciin, esim aiemmassa ecotec versiossa oli ketjun voitelusuutin liian pieni, joten ketju ei saanut voitelua kunnolla -->snaps poikki.
E: ja näissähän ketju on sellanen tavallinen ketju, ei sellanen "kaksinkertainen" ketju, mikä tietenkin rasittaa sitä enemmän.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Just tuli vaihdettua eka kertaa lähivalopolttimo 159:iin. Olihan helppo ja nopea homma. Mutta samalla katselin että onneksi ei ollut kaukovalo pimeenä, kuskinpuolella näytti mahdottoman ahtaalta paiklata vaihtaa lamppu. Siitä edestä taitaa joutua irrottamaan jonkin jarrutehostajan boxin että mahtuu sormet väliin?
Il nero era bellissimo
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jos ketju sorttia venyvä,niin eipä sillä väliä vaihtaako öljyt 10tkm tai 30tkm väleinjkk kirjoitti:mäkin oon kuullut vahvemmist ketjuist...mut:AR_155_wb kirjoitti:Kysymys liittyen 159 bensakoneiden ketjuongelmiin:
Onko tietoa Deltan takuukorjaamista jakopäistä, onko ketjut ym osat samaa tavaraa kuin alkuperäiset vai onko rakenteeseen tullut jotakin parannusta? Kuulin huhun että Deltalla olisi laitettu johinkin autoihin vahvempia ketjuja alkuperäisten tilalle. Liekö puhe ollut pelkkää asiakkaan vakuuttelua vai onko asiassa perää?
brittifoorumeilla kerrotaan että jakopään rakenne ja liian pitkät huoltovälit on ongelmana näissä. 30 tkm öljynvaihtoväli syö ketjuja. 10 tkm välein kun vaihtaa öljyt niin ei pitäs venymistä sattua sillä uudellakaan ketjulla.
tuo moottorihan perustuu opelin/ gm:n ecoteciin, esim aiemmassa ecotec versiossa oli ketjun voitelusuutin liian pieni, joten ketju ei saanut voitelua kunnolla -->snaps poikki.
E: ja näissähän ketju on sellanen tavallinen ketju, ei sellanen "kaksinkertainen" ketju, mikä tietenkin rasittaa sitä enemmän.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eikös se isompi ongelma ollut kiristin, minkä seurauksena tapahtui jänniä ongelmia aina venymisistä katkeamisiin? Ja jos on hydraulinen kiristin niin siihen takuulla vaikuttaa öljyt ja vaihtoväli, ja eikös tuossa juuri sellainen ollut?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^alfaownerist ymmärsin et se ketju ei kestä sitä huoltoväliä pidemmän päälle. ja suositellaanko näihin edes mitään longlife öljyjä?
^deltasta kertoivat että venymisiä on ollut "muutamia" mutta katkeamisia ei sentään, kun kyselin jokin jokin aika sitten...
^deltasta kertoivat että venymisiä on ollut "muutamia" mutta katkeamisia ei sentään, kun kyselin jokin jokin aika sitten...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^alfaownerist ymmärsin et se ketju ei kestä sitä huoltoväliä pidemmän päälle. ja suositellaanko näihin edes mitään longlife öljyjä?
^deltasta kertoivat että venymisiä on ollut "muutamia" mutta katkeamisia ei sentään, kun kyselin jokin jokin aika sitten...
^deltasta kertoivat että venymisiä on ollut "muutamia" mutta katkeamisia ei sentään, kun kyselin jokin jokin aika sitten...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Miullekin kerrottiin ettei kettinki kestä suunniteltuja huoltovälejä. Ja että ketjun "pitää hengissä" tiheät öljynvaihtovälit.
Tässä minun nykyisessä öljyt on vaihdettu 3-4kk välein 3-5tkm ajettuina. Nyt 72tkm mittarissa eikä kettinki rallata, ainakaan vielä. Ja vaihdetaan sitten jos tarve tulee, ei se ainakaan osien hinnasta jää kiinni. Alle 400e koko rotti sisältäen tasapaino ketjun ja sen kilkkeet.
Mitäs öljyä tälle pitää syöttää? 5W40? Onko merkillä väliä? Castrol, Selenia?
Tässä minun nykyisessä öljyt on vaihdettu 3-4kk välein 3-5tkm ajettuina. Nyt 72tkm mittarissa eikä kettinki rallata, ainakaan vielä. Ja vaihdetaan sitten jos tarve tulee, ei se ainakaan osien hinnasta jää kiinni. Alle 400e koko rotti sisältäen tasapaino ketjun ja sen kilkkeet.
Mitäs öljyä tälle pitää syöttää? 5W40? Onko merkillä väliä? Castrol, Selenia?
Makaroonia jo vuodesta -98
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... ain-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ainaki tuol jotai juttuu noist öljyist
ainaki tuol jotai juttuu noist öljyist
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
siinä tapauksessa mahdollista,jos on öljytoiminen kiristinAquatica kirjoitti:Eikös se isompi ongelma ollut kiristin, minkä seurauksena tapahtui jänniä ongelmia aina venymisistä katkeamisiin? Ja jos on hydraulinen kiristin niin siihen takuulla vaikuttaa öljyt ja vaihtoväli, ja eikös tuossa juuri sellainen ollut?
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 07 Huhti 2003, 14:31
- Car(s): Giulia Super 1.3 -73
Vespa GL 150 -64
Ducati ST4s -06
EX. 75 TS LE -91
EX. 156 Super -01
EX. 155 Super -96 - Paikkakunta: Liperi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Siis valmistajan ilmoittama öljynvaihtoväli on 30 tkm mutta käytännössä ne on vaihdettava 3 tkm välein jotta jakopään kiristin ja ketjun voitelu toimivat?? Taidan suosiolla jättää 2.2 JTS koneen pois vaihtoehtojen listalta...puuha kirjoitti:Miullekin kerrottiin ettei kettinki kestä suunniteltuja huoltovälejä. Ja että ketjun "pitää hengissä" tiheät öljynvaihtovälit.
Tässä minun nykyisessä öljyt on vaihdettu 3-4kk välein 3-5tkm ajettuina. Nyt 72tkm mittarissa eikä kettinki rallata, ainakaan vielä. Ja vaihdetaan sitten jos tarve tulee, ei se ainakaan osien hinnasta jää kiinni. Alle 400e koko rotti sisältäen tasapaino ketjun ja sen kilkkeet.
Mitäs öljyä tälle pitää syöttää? 5W40? Onko merkillä väliä? Castrol, Selenia?
Raudassa ei ole raha hukassa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itsellä oli öljyn vaihtomerkinnät huolto kirjassa 10-15tkm välein tehty ja ketju remppa tehtiin noin 135tkm ajettuna.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^Se on kato herkkä italialainen urheiluauto. Sen kuuluukin hajota. 
Edellinen auto oli VW Golf 1.6 FSI koneella ja siinä oli pirun lähellä, ettei mennyt koko kone vaihtoon kun ketjun kanssa tuli ongelmia. Onneksi (?) kävi niin, että yhtäkkiä ei lähtenyt enää käyntiin. Kone pyöritti nätisti, mutta ei startannut. Huollossa kertoivat, että imupuolen nokka-akselin rattaan pultti oli päässyt löystymään ja ratas pyöri tyhjää. = Imupuolen venttiilit eivät toimineet. Ainakin yksi venttiili oli ilmeisesit pienen kosketuksen ottanut männän kanssa, mutta endoskoopilla eivät nähdeet mitään selkeää vauriota. Ilmeisesti onni onnettomuudessa, että se nokka-akseli sai pyöriä vapaasti koska muuten olisi ollut enemmänkin kamaa solmussa. (Vaimo yritti käynnistää yksin kun ekan kerran ei enää lähteny käyntiin. Ei osannut sanoa pitikö pahaakin ääntä...) En ole varma, mutta olisikohan tuossakin ollut hydraulinen kiristin joka ei sitten aina ehtinyt käynnistyksessä tarvittavaan kireyteen Nojoo. 1800€ työ ja osat. Siihen vielä sitten hajosi viikon päästä Lambda-anturi ja tietenkin se jossa on elektroniikkaa kiinni. Olikohan hinta 550€ pelkälle osalle... Että halpaa se autoilu on muillakin merkeillä...
(Ne jotka tietävät moottoreista enemmän voivat korjata yllä olevasta pahimmat virheet.)
Siitäkin huolimatta menin ja ostin 2.2 JTS koneen. Joutuu niitä hihnojakin vaihtaamaan jos Tbi koneen olisi hommannut. Ja sain sen käsityksen, että jos ketju venähtää niin useimmissa tapauksissa ilmoittaa siitä vikakoodilla ennen kuin pääsee oikeasti vauriota tapahtumaan.

Edellinen auto oli VW Golf 1.6 FSI koneella ja siinä oli pirun lähellä, ettei mennyt koko kone vaihtoon kun ketjun kanssa tuli ongelmia. Onneksi (?) kävi niin, että yhtäkkiä ei lähtenyt enää käyntiin. Kone pyöritti nätisti, mutta ei startannut. Huollossa kertoivat, että imupuolen nokka-akselin rattaan pultti oli päässyt löystymään ja ratas pyöri tyhjää. = Imupuolen venttiilit eivät toimineet. Ainakin yksi venttiili oli ilmeisesit pienen kosketuksen ottanut männän kanssa, mutta endoskoopilla eivät nähdeet mitään selkeää vauriota. Ilmeisesti onni onnettomuudessa, että se nokka-akseli sai pyöriä vapaasti koska muuten olisi ollut enemmänkin kamaa solmussa. (Vaimo yritti käynnistää yksin kun ekan kerran ei enää lähteny käyntiin. Ei osannut sanoa pitikö pahaakin ääntä...) En ole varma, mutta olisikohan tuossakin ollut hydraulinen kiristin joka ei sitten aina ehtinyt käynnistyksessä tarvittavaan kireyteen Nojoo. 1800€ työ ja osat. Siihen vielä sitten hajosi viikon päästä Lambda-anturi ja tietenkin se jossa on elektroniikkaa kiinni. Olikohan hinta 550€ pelkälle osalle... Että halpaa se autoilu on muillakin merkeillä...

(Ne jotka tietävät moottoreista enemmän voivat korjata yllä olevasta pahimmat virheet.)

Siitäkin huolimatta menin ja ostin 2.2 JTS koneen. Joutuu niitä hihnojakin vaihtaamaan jos Tbi koneen olisi hommannut. Ja sain sen käsityksen, että jos ketju venähtää niin useimmissa tapauksissa ilmoittaa siitä vikakoodilla ennen kuin pääsee oikeasti vauriota tapahtumaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Juuei. Tulee vaan teksti ja auto menee limp home -moodiin. Eli venttiilit ei iske mistään läpi, eikä männät paukuta konepellin läpi... nimim. ajettu Porista Turkuun venymän kanssa ja Corsatki tuli ohi.Marutei kirjoitti:Siitäkin huolimatta menin ja ostin 2.2 JTS koneen. Joutuu niitä hihnojakin vaihtaamaan jos Tbi koneen olisi hommannut. Ja sain sen käsityksen, että jos ketju venähtää niin useimmissa tapauksissa ilmoittaa siitä vikakoodilla ennen kuin pääsee oikeasti vauriota tapahtumaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ Itellä se taisi olla vielä myynti aikana venähtänyt. En kyllä huomannut tehon puutetta eikä vika valojakaan palanu, muutakun sitten kun pääsi kotiin onnellisena omistajana. Vikakoodit nollasivat ja sain takaisin - > 50km ja uudestaan syttyi -> oma vikakoodi luku ja kerroin mikä oli vikana (olivat tietoisia näköjään kun olivat vaan että "joo tuo tänne vaan") korjauttivat sen lahdessa. Olivat vielä ajaneet sen sinne vaikka sanoi että menee lavetilla.. Mielestäni hyvissä ajoin siis varoittelee ennen räjähdystä.
Tehon puutteen huomasi sitten kun sai sen takaisin
Nyt tuohonkin menoon on jo tottunu! 
Tehon puutteen huomasi sitten kun sai sen takaisin


Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kumpaas pidäte kätevämpänä, peruutuskameraa vai tutkaa? Kamera vaatisi soittimen vaihdon näytölliseen, tutka taas puskuriiiin reikiä + joku lisähärpäke (led-näyttö tms.) kojelaudalle. Vai oppiiko tuota berlinaa jollain konstilla peruuttelemaan tarkasti ilman apuja? -88 vuodesta asti tullut ajettua vain pystyperäisiä ns. hatchbackejä ja farkkuja, niin tuntuu mahdottomalta hommalta arvioida peilien avulla monta kymmentä senttiä pelivaraa pakittaessa vielä on.
Il nero era bellissimo
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
Pitäisi oppia.
Olen kerran ajanut 159 Berlinalla ja mielestäni kulmien hahmotus siinä oli erittäin helppoa verrattuna moneen muuhun ja peruskäsitys siitä oli jo n. 10min jälkeen olemassa. Vertailun vuoksi - en vieläkään hahmota 156:n kulmia, vaikka yli kolme vuotta moisella ajellut...
Tietenkin kameralla voi hifistellä, jos haluaa - onhan niitä sellaisiakin peruutuskameroita, jotka kytketään irrallisesti omalla näytöllään kiinni ja ei tarvitse soitinta vaihdella. Hyvän sellaisen löytäminen toki voi olla ongelma...
Pitäisi oppia.
Olen kerran ajanut 159 Berlinalla ja mielestäni kulmien hahmotus siinä oli erittäin helppoa verrattuna moneen muuhun ja peruskäsitys siitä oli jo n. 10min jälkeen olemassa. Vertailun vuoksi - en vieläkään hahmota 156:n kulmia, vaikka yli kolme vuotta moisella ajellut...
Tietenkin kameralla voi hifistellä, jos haluaa - onhan niitä sellaisiakin peruutuskameroita, jotka kytketään irrallisesti omalla näytöllään kiinni ja ei tarvitse soitinta vaihdella. Hyvän sellaisen löytäminen toki voi olla ongelma...
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
onneksi on tapana arvioida puskurin ja esteen välimatka vähän yläkanttiin
mutta eikös se takaluukun "spoileri" näy sisään? minä muistaakseni sen näen, vaikka 180cm istuu penkki ala-asennossa (pätkiiköhän mulla muisti nyt pahemman kerran...
)
Kamera likaantuu etenkin talvella vaikka onkin "varmempi" koska se tuottaa ihan oikeaa kuvaa ympäristöstä. Tutkat vaativat porauksen puskuriin, mutta muuten ovat hyvin lähellä toisiaan asennuksen vaativuuden kannalta.
Omaani laittaisin perinteiset tutkat, mutta vain jos on ihan pakko saada, muuten olen sitä mieltä, että jos ei ole valmiina tai tehdaslisävarusteena niin ei tule ollenkaan.


Kamera likaantuu etenkin talvella vaikka onkin "varmempi" koska se tuottaa ihan oikeaa kuvaa ympäristöstä. Tutkat vaativat porauksen puskuriin, mutta muuten ovat hyvin lähellä toisiaan asennuksen vaativuuden kannalta.
Omaani laittaisin perinteiset tutkat, mutta vain jos on ihan pakko saada, muuten olen sitä mieltä, että jos ei ole valmiina tai tehdaslisävarusteena niin ei tule ollenkaan.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
156:sen jälkeen kun sain 159 ajoon niin piti vähän opetella mittoja, vieläkin hakusessa. pakittaes jää välllä metri tilaa mut kyl se siitä paranee. vielä kun oppis ajaa manuaalilla hyvin... duuniautossa n tutka ja se on kyllä hyvä, piippaa tiheämmin mitä lähemmäs este tulee...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Viikonlopun aikana kun vaimo harjoitteli 159:llä ajoa, niin onhan tuossa jo opettelua kerrakseen tuon kytkin/kaasu -jalan synkronoinnissa, ettei rytkäse kun ykköseltä tai kakkoselta vaihtaa isommalle. Itse oon tuon jo kyllä ehtinyt oppia, mutta pakittaessa kyllä vielä jää se metrin marginaali.
Kyllähän se kamera tai tutka helpottaisi elämää jos. vaimokin silloin tällöin joutuu tuolla ajelemaan ja on muuten farkkuun tottunut.
Laskeskelin että ei siitä taida kyllä alle tonnin selvitä jos vaihtaa soittimen näytölliseen + peruutuskamera, asennustarpeet (can-väylän sovitin, bose-sovitin ja kehikko) ja mahdolisesti pari tuntia asennustyötä päälle. Samalla kun tietysti haluaisi siihen soittimeen sitten myös navigoinnin. Sehän noissa navigoinnin sisältävissä soittimissa näyttää olevan tylsää että niissä joutuu sitten aina maksamaan karttapäivityksistä, kun noita perus-tomppia myydään noilla elinikäisillä kartoilla.
Kyllähän se kamera tai tutka helpottaisi elämää jos. vaimokin silloin tällöin joutuu tuolla ajelemaan ja on muuten farkkuun tottunut.
Laskeskelin että ei siitä taida kyllä alle tonnin selvitä jos vaihtaa soittimen näytölliseen + peruutuskamera, asennustarpeet (can-väylän sovitin, bose-sovitin ja kehikko) ja mahdolisesti pari tuntia asennustyötä päälle. Samalla kun tietysti haluaisi siihen soittimeen sitten myös navigoinnin. Sehän noissa navigoinnin sisältävissä soittimissa näyttää olevan tylsää että niissä joutuu sitten aina maksamaan karttapäivityksistä, kun noita perus-tomppia myydään noilla elinikäisillä kartoilla.
Il nero era bellissimo
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^navisoitin ja johdot ja adapterit päälle on jo vähintään tonnin... 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Niinhän noi tuntus olevan. Mitä oon kysellyt, niin nuo aasennusromppeet ja adapterit tekisi jo n. 200,-. Saksasta tai briteistä itse tilaten saattais jäädä muutaman kympin halvemmaksi, mutta kylle ne vähintään se 150,- tekis posteineen. Navisoittimista taitaa olla halvimmasta päästä Blaukkarin Chicago n. 450,-, jossa kyllä periaatteessa olisi kaikki mitä kaipaa, mutta voi olla taas väärä paikka säästää, kun ei tuosta löydy edes pahemmin juttua googlaamalla ja taitaa nyky blaukkarit olla eri statuksessa kuin mitä ne ennen vanhaan merkkinä oli.jkk kirjoitti:^navisoitin ja johdot ja adapterit päälle on jo vähintään tonnin...
Kelvollisen kameran varmaan saisi jo vähän reilu satkulla, mutta pari tuntia asennustyötä sitten siihen vielä päälle niin tekisi varmaan n. 250,- yhteensä. Blaukkarin kanssa jäisi alle tonnin, mutta jollain alpinella tai pioneerilla menisi jo pari sataa yli halvimmilkakin malleilla. Itse asentaen ja romppeet tilaten saattas päästä tasarahaan.
Il nero era bellissimo
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
159 on vähän pirullinen kokispullo ainakin mun mielestä. Aiemmin tottunut ruotsalaiseen kulmikkuuteen niin viisysiä oli alkuun hankala saada ruutuun edes suoraan, saatika hahmottaa missä se perä menee, mutta kyllähän sen oppii.
Mulla on Thulen venäläinen parkkitutka, mutta kertaakaan sitä ei ole vielä tullut käytettyä (tuohon tarkoitukseen siis). Yleensä se on tosin fyysisesti deaktivoituna.
Mulla on Thulen venäläinen parkkitutka, mutta kertaakaan sitä ei ole vielä tullut käytettyä (tuohon tarkoitukseen siis). Yleensä se on tosin fyysisesti deaktivoituna.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tänään yritin oikein toisissaan tihrustaa, mutta ei siitä taustapeilistä mitään spoilerin tapaista erota, vaikka pumppasin penkkiäkin ylemmäs. Se hattuhyllyn lisäjarruvalo peittää näkyvyyttä taakse, ehkä pitäsi sitten hommata reteempi spoileri:)
Oon myös pannut merklile että useimmiten auto jostain kumma syystä parkatessa jää ruutuun tai pihaan jonkin verran vinoon kulmaan, ja aina samoin päin, keula vinossa vasemmalle menosuuntaan katsottuna.
Kaupunkikäytössä jonkin sortin parkkitutka tai kamera oisi kyllä tarpeeseen, aina kun ei löydy niitä välijiä parkkipaikkoja.
Oon myös pannut merklile että useimmiten auto jostain kumma syystä parkatessa jää ruutuun tai pihaan jonkin verran vinoon kulmaan, ja aina samoin päin, keula vinossa vasemmalle menosuuntaan katsottuna.
Kaupunkikäytössä jonkin sortin parkkitutka tai kamera oisi kyllä tarpeeseen, aina kun ei löydy niitä välijiä parkkipaikkoja.
Il nero era bellissimo
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Takaloksujen pullistukset hämää peilien mukaan parkatessa ja luulee että se on suorassa:)
Alfa Romeo 155 V6 1992
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kyllä manuaalissa puhutaan noista tutkissa, siis lisävarusteena on ollut saatavilla. Netistä joskus poimitussa 159:n saksankielisessä lineaccessori pdf:ssä noille oli numerokin.
Piruuttain soitin Sveitsinporttiin, mutta ei ne siellä ainakaan tuon numeron perusteella sitä löytäneet. Jotain Valeon piippaava tutkaa pienellä lisänäytöllä kauppasivat parilla sadalla + 4 - 5 h työtä. Eli tuskin olisi järkevissä hinnoissa se orkkis tutkakaan jos yleensä jälkikäteen saa laitettua.elektronische einparkhilFe erfasst hindernisse beim einparken und meldet diese akustisch.
Nr. 50903047
Il nero era bellissimo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Löytyipä vaihtoehto laittaa peruutuskamera ilman että tarvitsi radiota vaihtaa. Toisiin navigaattoreihin saa kameran liitetyä kiinni. Blaukkarilla ainakin 7-tuumaiseen travelpilottiin ja Garminilla on jopa oma langatan kamera joissakin malleissa. Jos navissa on vielä puhelimelle handsfree bluetoothin kautta, niin siinähän se olisi koko paketti. Jossain sai jopa erillisen mikin kiinni handsfree käyttöä varten. Orkkis radioon voi sitten lisätä aux/usb-tulon jos rupeaa cd-levyjen kanssa säheltäminen kyllästyttämään. Ja taitaa kokonaisbudjetti jäädä reilusti alle mitä radion vaihto + kamera asennuksineen tekisi.
http://www.youtube.com/watch?v=fA2PcjTg9ww
Jos navigaattorin asentaisi ratin vasemmalle puolelle, niin mistä ottaa sille siististi virtaa? Sulakerasiahan olisi likelle, eikös sen sieltä vosi vetää? Ja sama juttu tietysti sen kameran kanssa takaboxissa jos on langatonta sorttia. Eikös takaboxissakin ole sulakerasia bosea varten?
http://www.youtube.com/watch?v=fA2PcjTg9ww
Jos navigaattorin asentaisi ratin vasemmalle puolelle, niin mistä ottaa sille siististi virtaa? Sulakerasiahan olisi likelle, eikös sen sieltä vosi vetää? Ja sama juttu tietysti sen kameran kanssa takaboxissa jos on langatonta sorttia. Eikös takaboxissakin ole sulakerasia bosea varten?
Il nero era bellissimo
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Enemmänkin pari vastausta tai tiedoksiantoa aluksi. Ostamassani autossa ei nää erityiset säädöt vilkkuviiksen päästä toimineet, vianhaku ja viiksen vaihto ois kustantanut 1300€ ilman takuuta, kiva kun vältyin maksulta. Toinen häiriö oli kumma resonanssiääni liikkeelle lähdettäessä, kakkosellakin saattoi vielä kuulla. Syynä oli joku letku joka otti tulipeltiin kiinni, ehkä hyvä tietää jollekin.
No sitten kysymys, takaa kuuluu sellaista kuminaa ja mietin mikä se vois olla jos ei sitten ominaisuus, toki renkaat on 19". Ääni kuuluu jo kaupunkinopeuksissa. Mahd laakerivika on mielessä mutta mitään reagointia käännöksiin ei ole eikä väljyyttä muutenkaan. Any thoughts?
No sitten kysymys, takaa kuuluu sellaista kuminaa ja mietin mikä se vois olla jos ei sitten ominaisuus, toki renkaat on 19". Ääni kuuluu jo kaupunkinopeuksissa. Mahd laakerivika on mielessä mutta mitään reagointia käännöksiin ei ole eikä väljyyttä muutenkaan. Any thoughts?
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Enemmänkin pari vastausta tai tiedoksiantoa aluksi. Ostamassani autossa ei nää erityiset säädöt vilkkuviiksen päästä toimineet, vianhaku ja viiksen vaihto ois kustantanut 1300€ ilman takuuta, kiva kun vältyin maksulta. Toinen häiriö oli kumma resonanssiääni liikkeelle lähdettäessä, kakkosellakin saattoi vielä kuulla. Syynä oli joku letku joka otti tulipeltiin kiinni, ehkä hyvä tietää jollekin.
No sitten kysymys, takaa kuuluu sellaista kuminaa ja mietin mikä se vois olla jos ei sitten ominaisuus, toki renkaat on 19". Ääni kuuluu jo kaupunkinopeuksissa. Mahd laakerivika on mielessä mutta mitään reagointia käännöksiin ei ole eikä väljyyttä muutenkaan. Any thoughts?
No sitten kysymys, takaa kuuluu sellaista kuminaa ja mietin mikä se vois olla jos ei sitten ominaisuus, toki renkaat on 19". Ääni kuuluu jo kaupunkinopeuksissa. Mahd laakerivika on mielessä mutta mitään reagointia käännöksiin ei ole eikä väljyyttä muutenkaan. Any thoughts?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Laakerivikaahan voi diagnosoida myös:
Rengas ylös, sormi hellästi jouselle ja pyöritystä. Jos tärisee jousi, on laakeri melko varmasti viallinen.
Rengas ylös, sormi hellästi jouselle ja pyöritystä. Jos tärisee jousi, on laakeri melko varmasti viallinen.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
onko kukaan vaihdattanut vianorilla öljyjä? laittavat Total quarz 5-w40 nimistä ölppää onko sopivaa? saisi suht edulliseen hintaan öljyt 4,5 l, suodatin + duunit 45 e ja 7 e/ lisälitra öljyy...
- Wilier
- Viestit: 41
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:20
- Car(s): Brera 3.2 JTS V6 Q4, ex-159 SW 1.9 JTDm Q-tronic, ex-156 2.5V6, ex-164 3.0V6, ex-90 2.0i/2.5V6
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
En minäkään 156:ta tai 159:ä melkein koskaan ihan suoraan saanut parkattua. Arvelin sen johtuvat 156:ssa siitä, että ratti ei ole ihan keskellä jalkojen välissä. Olisko 159:ssä sama juttu?Janne kirjoitti:Takaloksujen pullistukset hämää peilien mukaan parkatessa ja luulee että se on suorassa:)
-
- Viestit: 246
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
- Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ilmastointihuollon yhteydessä laitoin, kun oli tarjouksessa. Öljynsuodatin tuli päälle ja oli muistaakseni 43 euroa eli samaa luokkaa kuin Autokeskuksella. Ajoin noilla 3000 kilsaa, joten kokemusta ei tällä kertaa Total quartzeista varsinaisesti kertynyt. Aiemmin olen käyttänyt muita autojani, joista toisessa ääripäässä on ollut öljylle herkkä Smartin cdi. Hinta on sen verran edullinen, että kehtaa useammin vaihdattaa öljyt ja jonkin verran positiivista löytyy googlella ko. öljyistä.jkk kirjoitti:onko kukaan vaihdattanut vianorilla öljyjä? laittavat Total quarz 5-w40 nimistä ölppää onko sopivaa? saisi suht edulliseen hintaan öljyt 4,5 l, suodatin + duunit 45 e ja 7 e/ lisälitra öljyy...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Vissiin poikkinainen vasen takajousi. Ainakin niiaa sen vertaa vasemmalle.. oikeahan on jo vaihdettu. Tai sitten erittäin väsynyt iskari. Mites ihmiset on vaihdelleet iskareita 159:ään? Missä kilometreissä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
1) Mistä löytyisi kettingin+tarvittavien osien osanumerot?puuha kirjoitti: Nyt 72tkm mittarissa eikä kettinki rallata, ainakaan vielä. Ja vaihdetaan sitten jos tarve tulee, ei se ainakaan osien hinnasta jää kiinni. Alle 400e koko rotti sisältäen tasapaino ketjun ja sen kilkkeet.
2) Onko ohjeita kuinka tämä Alfa Romeo 1.9 bensakoneeseen tehdään?
Sen verran alkoi jännittämään että vaihdan. 140tkm ajettu auto ja ei ollut historiamerkintää ketjunvaihdosta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ameriikan pojilla on sanonta:
Dont fix it, if it aint broken.
Samaa soveltaisin nyt tässä.
Dont fix it, if it aint broken.
Samaa soveltaisin nyt tässä.
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Myös Lohjan PP-Auton pihassa havaittu tänään 2kpl uusia 159 JTD:tä. Punainen ilman kilpiä ja valkoinen jossa kilvet kiinni.DaViega kirjoitti:Voi olla, ainakin paikallisen merkkiliikkeen pihassa on aina silloin tällöin vieläkin kilvettömiä, iskemättömiä 159:ä, ei tosin takeita, milloin noi on tilattu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Huomasin tuossa että tehostimen nesteet on melkein MIN kohdalla. Tässä varmaan järkevintä olisi vaihtaa kokonaan tehostin nesteet, mutta tällä viikolla ei kerkiä niin kysyisin että mitä nestettä kannattaa pistää ja haittaako jos lisää toista merkkiä ja ehkäpä mallia mitä on valmiiks (Ei tietoa mitä siellä nyt on)..
MAXissa pitäis olla kirjan mukaan, niin tuli pien kiirus sitten..

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^laita sinne samaa mitä ollutkin tai ainakin samanväristä... ettei hammastanko vuotaisi? 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sisempi raide tangonpää vaihdettiin just niin voi olla sen syy että kadonnu nesteet jonkun verran.. Vaikka ei korjaamo ainakaan sellaisesta maininnut.jkk kirjoitti:^laita sinne samaa mitä ollutkin tai ainakin samanväristä... ettei hammastanko vuotaisi?
E: Korjattu kirjoitus virheet
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Viisysin kanssa ei oo vielä tarvinnut, mutta mitä parin auton tehostettuun ohjaukseen olen raidetankoja (sisäpäineen, siis, yleensä kun nuo ovat samaa palikkaa) vaihtanut, ei siinä hommassa ole tarvinnut nestetilaan mennä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ Noin minäkin olen yleisesti ymmärtänyt. Liqui Molyn nestettä tarttui mukaan, et kaippa se iha hyvää saksalais laatua on, kuten useammat autonkin muut osat..
.. Neste on melko tummaa eli vaihdon tarpeessa muutenkin.. Toimiikohan vanha imemis kikka säiliöstä vai onko jossain suoraan tyhjennys proppua nesteiden tyhjentämiseen.. ? Liikaa kysymyksiä, eli parempi ehkä viedä pajalle jonkun mielestä 
PS. Ohjaustuntuma parani kyl huomattavasti, kun väljä sisäpää vaihdettiin.. Nyt tuntuu ihan Alfalta taas


PS. Ohjaustuntuma parani kyl huomattavasti, kun väljä sisäpää vaihdettiin.. Nyt tuntuu ihan Alfalta taas

-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Oli sama ongelma. Vedin sen irti jollain motonetin ulosvetäjällä niin että se ulosvetäjän kierretappi painaa siihen pyyhkijän mutterin kantaan. Itseasiassa sitä koko pyyhkijää ei välttämättä tarvi edes irroittaa, riittää kun ostaa sopivan tarvikesulan ja sujauttaa sen entisen tilalle. Löysin vaihtosulan myös motonetistä..tais olla joku AR 159 + Fiat Bravo tms pätkä.Antijape kirjoitti:Miten SW:n takasulka vaihdetaan? Eilen tuli yritettyä: muoviklipu auki, 10mm mutteri pois ja uutta katsoessa pitäisi vaan tulla vetämällä pois? Mutku ei tule...Yritin suihkutella crc:tä ja vedin sen mitä uskalsin, mutta ei. Onko tuossa joku pirkkaniksi?
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuli ostettua koko hökötys kun oli heikalla tarjouksessa. Oma lähti viimein niin että samalla kun touhusin muuta kävin aina välillä suihkimassa crc:stä ja toista ruosteenirroittajaa, annoin muhia ja lopuksi irtosi ilman väkivaltaa. Tuo ulosvetäjä olisi varmasti toiminut myös, mutta eipä tullut mieleen...lrela kirjoitti:Oli sama ongelma. Vedin sen irti jollain motonetin ulosvetäjällä niin että se ulosvetäjän kierretappi painaa siihen pyyhkijän mutterin kantaan. Itseasiassa sitä koko pyyhkijää ei välttämättä tarvi edes irroittaa, riittää kun ostaa sopivan tarvikesulan ja sujauttaa sen entisen tilalle. Löysin vaihtosulan myös motonetistä..tais olla joku AR 159 + Fiat Bravo tms pätkä.Antijape kirjoitti:Miten SW:n takasulka vaihdetaan? Eilen tuli yritettyä: muoviklipu auki, 10mm mutteri pois ja uutta katsoessa pitäisi vaan tulla vetämällä pois? Mutku ei tule...Yritin suihkutella crc:tä ja vedin sen mitä uskalsin, mutta ei. Onko tuossa joku pirkkaniksi?
- Kekki
- Viestit: 68
- Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
- Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)
Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)
Triumph Spitfire 1500
Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso) - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Käyttökokemuksia 159:stä: http://ar159.blogspot.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Täältä löytyy vielä enemmänkin kysymyksiä, mutta tulevaisuudessa varmasti myös vastauksia.
Täältä löytyy vielä enemmänkin kysymyksiä, mutta tulevaisuudessa varmasti myös vastauksia.
Ei surkutella vaan tehdään.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mistä kannattaisi hommata paikkamaalia? Tarvitseeko sen päälle lakkaa?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^mä tilasin stirwelliltä paikkamaali pullon ja lakan. makso lakka jotain 6 e ja paikkamaali vissiin 7 e ja se tehdään auton värikoodin mukaan jonka ilmoitat. itellä osu sävy taydellisesti!!
http://www.stirwell.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
E: motonetist, fiksuksest, ak:st ja deltast ei kantsi ees kysyä koska ne eivät myy.
http://www.stirwell.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
E: motonetist, fiksuksest, ak:st ja deltast ei kantsi ees kysyä koska ne eivät myy.