156 lämppärin kennon vaihto
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
156 lämppärin kennon vaihto
mites moinen operaatio tehdään? Puretaan koko auto pois ympäriltä ? En ole vielä yhtään tutkinut kojelaudan alusia, ajattelin ensin kysyä neuvoja, kun kerran kysyvä ei tieltä eksy Ja kohde -98 2,4 JTD ilmastoinnilla
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
Khöm, ^ -99 autom. ilmastoinnilla .
Vinkit vastaanotetaan myös täällä, pientä vuotoa taitaa olla -98 tessussakin, kun kääntää lämpöjä päälle.
Vinkit vastaanotetaan myös täällä, pientä vuotoa taitaa olla -98 tessussakin, kun kääntää lämpöjä päälle.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
Tuohon täytyy vastata, että ei harmainta aavistusta, mutta mikäli rakenne on samanlainen kuin 155;ssa kenno tulee pois kuljettajan jalkatilan kautta.
Voi kyllä joutua purkamaan kojelautaa pois, mikäli kenno on kotelossa kuten hajoituskuva näyttäisi, eikä siten pääse vetämään päädystä ulos.
Voi kyllä joutua purkamaan kojelautaa pois, mikäli kenno on kotelossa kuten hajoituskuva näyttäisi, eikä siten pääse vetämään päädystä ulos.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
Eikös kukaan oo tehnyt moista operaatiota ?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
Ainakin 166:seen joku on vaihtanut lämppärin kennon ja konehuoneen puolelta. En vaan löydä ketjua...
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
Eiköhän se puhallinkotelon irroituksen vaadi, eli kojetaulun irroituksen.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 3&p=378869" onclick="window.open(this.href);return false; tuolla seikkaperäiset ohjeet ilmastoinnin asennuksesta, mutta lähinnä tarvitset ohjeet kojetaulun irroitukseen, semmoset varmaan jostain luulisi löytyvän.
Kokonaisuudessaan ei se nyt ihan mahdoton homma ole.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 3&p=378869" onclick="window.open(this.href);return false; tuolla seikkaperäiset ohjeet ilmastoinnin asennuksesta, mutta lähinnä tarvitset ohjeet kojetaulun irroitukseen, semmoset varmaan jostain luulisi löytyvän.
Kokonaisuudessaan ei se nyt ihan mahdoton homma ole.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
Alla projektiosastosta poimittu ketju, jossa mm. vaihdetaan lämppärin kenno ja tosiaan konehuoneen puolelta. Vai onko 156:ssa ja 166:ssa jotain merkittävää eroa?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=24582" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=24582" onclick="window.open(this.href);return false;
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
^no mitäs siinä muutakuin täysin eri auto
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
No ajattelin, että toteutus olisi samanlainen. Vai eikö Epezi ole huomannut koskaan mitään yhtäläisyyksiä Alfoissa?
Eihän tuollaista hommaa viitsi kukaan tehdä, jos noin tyhmästi on suunniteltu.
Eihän tuollaista hommaa viitsi kukaan tehdä, jos noin tyhmästi on suunniteltu.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
Eipä noita yleensä ole vaihdettaviksi suunniteltu, vaan edulliseksi valmistaa. Heikkoja on muuten nykypäivänä lämppäreiden kennoista tullut, sillä noitahan saa vaihdella ihan järkiään 10-vuoden molemmin puolin oleviin autoihin. Vielä 70-80-luvun malleissa oli hyvin poikkeuksellista, että lämppärin kenno vuoti. Joka tapauksessa usein noiden irrotuksessa joutuu irrottamaan kojelaudan ja purku ulottuu hyvinkin käsijarrukahvaan asti. Joissain autoissa homma alkaa jopa takapenkin irrotuksella. Motivaatio vaihtoon kasvaa viimeistään siinä vaiheessa, kun autolla pystyy ajamaan vain pari kilometriä ilman tuulilasin sisäpuolisia pyyhkimiä ja glykoli kihertää kurkussa. Siihen asti odottelu voi tietää isompaakin siivousta (lattiamatot ja eristeet pesuun jne) ja remppaa (esim. airbag-moduli vaihtoon kastumisen takia.)
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
156 pitänee irroittaa kojetaulu. Tein sen joskus -98 - vuotiseen kun nitisi ikävästi. Ei se nyt niin älytön homma ole kuin voisi kuulostaa. Mulla oli automaatti-ilmastointi, joten niiden nappuloiden takana ei ollut kuin sähköliittimiä. Muissa lienee ihan vaijerikäyttö?!
166 lämppärin kenno vaihdetaan konehuoneen puolelta, mut purkaa saa sielläkin.
166 lämppärin kenno vaihdetaan konehuoneen puolelta, mut purkaa saa sielläkin.
Abarth 500 Esseesse
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
Vilkasin eLearnista, pikkasen pitää purkaa
- 5010C12 Windscreen demising VENT - R.R.
- 7040A37 fuse box cover - r r
- 7040A44 facia lh side cover - r r
- 7040G24 switch for facia compartment light - r+r
- 7040G20 facia compartment light bulb holder - r+r
- 7040A31 flap assembly - r r
- 7040A65 passenger compartment box lock , one , r r (right and left)
- 5040D22 control (one) of air conditioner control support - arrange
- 7065C42 ashtray (one) r+r
- 5570T80 car radio unit - r+r
- 2125C24 gear lever knob - r + r
- 7040A60 under facia trim - r+r
- 3380A44 handbrake/linkage protection - r+r
- 7040L28 tunnel switch panel - r r
- 7040L20 tunnel trim - r r
- 5560C51 combined analogue control panel - r+r or replace
- 5540C18 headlamp/light cluster alignment correction motor switch - r+r
- 5560C60 anomaly display - r+r
- 5560B02 kilometre/mileometer - r r
- 5560B03 rev counter - r r
- 5580C18 air bag module - r+r
- 4110A11 steering wheel - r+r for replacement or check for versions with air bag
- 7040A26 steering column trim - r+r
- 5580C12 clock spring for air bag module on steering wheel r r
- 5550A12 complete stalk unit - r+r for versions with air bag
- 5580C22 AIR BAG MODULE - Passenger side - R.R.
- 7040H30 front pillar trim - r r (right and left)
- 7040A10 instrument facia trim - r+r
- 5010A12 engine/heater line - r r
- 5010A16 heater/engine line - r r
- 1056B82 injection/ignition system e.c.u. (one) - r + r
- 5010B45 duct from climate control system - r r (right and left)
- 5010B46 central air duct to rear seat - arrange
- 5580C14 air bag ecu - r+r
- 5020A12 heater casing - r+r with facia removed
- 5010C12 Windscreen demising VENT - R.R.
- 7040A37 fuse box cover - r r
- 7040A44 facia lh side cover - r r
- 7040G24 switch for facia compartment light - r+r
- 7040G20 facia compartment light bulb holder - r+r
- 7040A31 flap assembly - r r
- 7040A65 passenger compartment box lock , one , r r (right and left)
- 5040D22 control (one) of air conditioner control support - arrange
- 7065C42 ashtray (one) r+r
- 5570T80 car radio unit - r+r
- 2125C24 gear lever knob - r + r
- 7040A60 under facia trim - r+r
- 3380A44 handbrake/linkage protection - r+r
- 7040L28 tunnel switch panel - r r
- 7040L20 tunnel trim - r r
- 5560C51 combined analogue control panel - r+r or replace
- 5540C18 headlamp/light cluster alignment correction motor switch - r+r
- 5560C60 anomaly display - r+r
- 5560B02 kilometre/mileometer - r r
- 5560B03 rev counter - r r
- 5580C18 air bag module - r+r
- 4110A11 steering wheel - r+r for replacement or check for versions with air bag
- 7040A26 steering column trim - r+r
- 5580C12 clock spring for air bag module on steering wheel r r
- 5550A12 complete stalk unit - r+r for versions with air bag
- 5580C22 AIR BAG MODULE - Passenger side - R.R.
- 7040H30 front pillar trim - r r (right and left)
- 7040A10 instrument facia trim - r+r
- 5010A12 engine/heater line - r r
- 5010A16 heater/engine line - r r
- 1056B82 injection/ignition system e.c.u. (one) - r + r
- 5010B45 duct from climate control system - r r (right and left)
- 5010B46 central air duct to rear seat - arrange
- 5580C14 air bag ecu - r+r
- 5020A12 heater casing - r+r with facia removed
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
Kunhan naljailin, onhan saman autovalmistajan autoissa yhtäläisyyksiä, mutta 156 ja 166 yhtäläisyydet jäävät melkein samoihin moottoreihin, vaihteistoihin ja keulamerkkiin.jmi kirjoitti:Vai eikö Epezi ole huomannut koskaan mitään yhtäläisyyksiä Alfoissa?
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
Jos lämppärin kenno hajoo mun alfa koslasta niin ostan semmosen alfan tilalle mistä ei kenno vuoda
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
Ensiapuna voisi ehkä harkita jäähdyttimen paikkausainetta. Kai se lämppärin kennon paikkaa samoin kuin varsinaisen jäähdyttimenkin?
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
Minä kaivoin omasta alfasta lämppärin kennon näkyville kun ajattelin sen vuotavan.
Ei tosiaan ole mikään amerikan temppu, noin 1/2 tunnin homma kun ei tiennyt mitä purkaa.
Vaikea tänne sepostaa kun en kuvia ottanut mutta noin suunnilleen
-keskikonsoli (napit,tuhkakuppi,radio ym)
-jalkatilan sivu muovit
-sitten noitten "potku muovien" jälkeen sen kiinnitys rauta (airbag ohjainta ei tarvinut irroittaa)
-8mm kannalla olevia ruuveja aika perkeleesti sieltä puhallinkotelosta
-ilmastoinnin kenno on puhallinkotelossa yläpuolella melkein pystyasennossa ja lämppäri kenno melkein vaaka asennossa puhallin kotelon pohjalla
kone huoneen puolelta löytyy letku lähdöt.
Toivottavasti näistä on hyötyä ja saa edes jotain selkoa.
Ei tosiaan ole mikään amerikan temppu, noin 1/2 tunnin homma kun ei tiennyt mitä purkaa.
Vaikea tänne sepostaa kun en kuvia ottanut mutta noin suunnilleen
-keskikonsoli (napit,tuhkakuppi,radio ym)
-jalkatilan sivu muovit
-sitten noitten "potku muovien" jälkeen sen kiinnitys rauta (airbag ohjainta ei tarvinut irroittaa)
-8mm kannalla olevia ruuveja aika perkeleesti sieltä puhallinkotelosta
-ilmastoinnin kenno on puhallinkotelossa yläpuolella melkein pystyasennossa ja lämppäri kenno melkein vaaka asennossa puhallin kotelon pohjalla
kone huoneen puolelta löytyy letku lähdöt.
Toivottavasti näistä on hyötyä ja saa edes jotain selkoa.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
kastro kirjoitti:Minä kaivoin omasta alfasta lämppärin kennon näkyville kun ajattelin sen vuotavan.
Ei tosiaan ole mikään amerikan temppu, noin 1/2 tunnin homma kun ei tiennyt mitä purkaa.
Vaikea tänne sepostaa kun en kuvia ottanut mutta noin suunnilleen
-keskikonsoli (napit,tuhkakuppi,radio ym)
-jalkatilan sivu muovit
-sitten noitten "potku muovien" jälkeen sen kiinnitys rauta (airbag ohjainta ei tarvinut irroittaa)
-8mm kannalla olevia ruuveja aika perkeleesti sieltä puhallinkotelosta
-ilmastoinnin kenno on puhallinkotelossa yläpuolella melkein pystyasennossa ja lämppäri kenno melkein vaaka asennossa puhallin kotelon pohjalla
kone huoneen puolelta löytyy letku lähdöt.
Toivottavasti näistä on hyötyä ja saa edes jotain selkoa.
Siis onko tämä ohje 156:seen?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
^^ et irroittanut kojetaulua?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
^^Kastron ohje juurikin 156:een.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
No eihän tuo sitten ole paha homma. Kyllä insinöörit yleensä kaiken ottaa huomioon.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 lämppärin kennon vaihto
^en yleistäisi tuota autojen suunnittelijoihin.