Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi
Valvoja: Moderators
Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi
Eilen yöllä tuli kurvailtua kaduilla, kun venähti päivä yöksi. Kaveri siinä sitten ihan hurmiossa ylisti, et nyt hän ymmärtää mitä tarkoitetaan sillä, et Alfa on ajajan auto. Ja tietty ne pakolliset ulkonäkökommentit. Kyseessä oli enemmän tai vähemmän paatuntunut Volvisti.
- Tuomas K
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Kasikymppinen isotäti lähetti yöllä tekstiviestin, luuli nähneensä mut ajamassa Alfalla. Tänään tuli toinen tekstiviesti, jossa sanoi että haluaisi itsekin ajaa Alfalla, mutta ei kuulemma ole mahdollista
En tullut kysyneeksi miksi se ei olisi mahdollista.
- Tuomas K
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Kasikymppinen isotäti lähetti yöllä tekstiviestin, luuli nähneensä mut ajamassa Alfalla. Tänään tuli toinen tekstiviesti, jossa sanoi että haluaisi itsekin ajaa Alfalla, mutta ei kuulemma ole mahdollista
Paria viikkoa vajaa kaksivuotias tyttäreni kikatti eilen aivan innoissaan kun kiihdyttelin pikkubussolla sen minkä osasin punarajalle asti pikkuvaihteilla ja vaati lisää "ajaa... kovaa!". Tykkää muutenkin istuskella Alfan sisällä pihallakin aina kun vain saa... hiekkalaatikko ei kiinnosta välillä vaan roikkuu vaan ovessa.
^ Tosta voisi joku jo huolestua jos vanhempi henkilö noin pahasti alkaisi hourailemaan että Alfalla pitäs vielä päästä
ettei ihan OT:
erään Prisman parkki paikalle saavuin ikkunat auki ja parkkeerasin vieressä olevan uudehkon volvon viereen josta oli juuri 2 poikaa ja äiti ulos. Pojat sanoi äidillensä jotain ja osoitteli muutamaan otteeseen innostuneena alfaa. No sitten myöhemmin kun käveltiin muutaman metrin päästä toisistamme kaupan ovelle päin, niin kuulin äidin sanovan pojilleen pettyneen kuuloisena " Äiti on joutunut korjaamaan autoa paljon. Ei olisi ikinä pitänyt ostaa volvoa" johon pojat sanoi "nii i"
Pojat varmaan vinkuu alfaa volvon tilalle kotona.
ettei ihan OT:
erään Prisman parkki paikalle saavuin ikkunat auki ja parkkeerasin vieressä olevan uudehkon volvon viereen josta oli juuri 2 poikaa ja äiti ulos. Pojat sanoi äidillensä jotain ja osoitteli muutamaan otteeseen innostuneena alfaa. No sitten myöhemmin kun käveltiin muutaman metrin päästä toisistamme kaupan ovelle päin, niin kuulin äidin sanovan pojilleen pettyneen kuuloisena " Äiti on joutunut korjaamaan autoa paljon. Ei olisi ikinä pitänyt ostaa volvoa" johon pojat sanoi "nii i"
Pojat varmaan vinkuu alfaa volvon tilalle kotona.
- Tuomas K
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
No kai sitä saa vanhemmallakin iällä tykätä Alfoista
^ Tietenkin! Taitaa enemmän arvostaa vanhempi ikä luokka tätä merkkiä. Ainakin itse olen huomannut sen muutamaan otteeseen.
- Bird
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
Venäjällä käydessäni olen huomannut aina joskus, että tullimiehiä tuntuu kiinnostavan MiTo QV toisinaan enemmän kuin itse tullitarkastuksen tekeminen. Eilen kävi juurikin niin, että Venäjän Värtsilän tullissa nuori tullimies tutki kovin kiinnostuneena autoa ja kyseli moottorista. Omalla venäjän kielen alkeiden taidoillani ei nyt kummoista keskustelua saatu aikaan, mutta moottorin pieni iskutilavuus (sen kaveri näki ihan tulliselvityslomakkeesta) tuntui ihmetyttävän. Tuumattiin sitten kuitenkin, että turbohan tässä on myös.
Jonkin verran on nyt edellisen runsaan vuoden aikana tullut pyörittyä tuolla Venäjän Karjalassa, ja siellähän Alfoja ei ole ollenkaan. Paikallisten asukkaiden autokanta on lähinnä vanhoja länsiautoja, jonkin verran vielä Ladojakin ym. idän ihmeitä ja sitten keskiluokkaisella väellä jotain halvemman pään katumaastureita tai muita 2000-luvun länsiautoja. Ja toisaalta kun rajajonossa katsoo tyypillisiä suomalaisten autoja, niin aika vaatimatontahan se keskimäärin on - kuten toki Pohjois-Karjalassa noin yleensäkin. Hyvin iso osa suomalaisista tuntuu tankkailevan vanhoihin rotiskoihinsa ihan surutta 92-oktaanista, onhan se aina litrahinnaltaan muutaman ruplan halvempaa kuin 95 tai 98. Itse en kyllä näkisi niin merkittävänä säästönä sitä, maksaako bensasta euroissa 70 vai 80 senttiä litralta, varsin kohtuuhintaista se on joka tapauksessa Suomen hintoihin verrattuna.
Eli ehkä jo MiTo on sitten tavallaan ymmärrettävästi näiden tullimiesten silmissä jotain erikoista. Uskaltaisin myös veikata, että eteläisemmillä Venäjän ja Suomen rajoilla tilanne on täysin toinen kuin täällä syrjäseuduilla. Pietarin vauraampi väki kun kuitenkin ajelee jo paljon kalliimmilla autoilla kuin (itä)suomalaiset keskimäärin.
Sitä olen myös miettinyt joskus, että saattaakohan MiToni 999-kilvillä olla jotain positiivista vaikutusta Venäjän viranomaisten asenteisiin. Venäjällähän siis kait jonkinlainen kirjoittamaton sääntö on, että tämäntyyppisiä rekisterikilpiä jaetaan usein ns. tärkeämmille henkilöille.
Jonkin verran on nyt edellisen runsaan vuoden aikana tullut pyörittyä tuolla Venäjän Karjalassa, ja siellähän Alfoja ei ole ollenkaan. Paikallisten asukkaiden autokanta on lähinnä vanhoja länsiautoja, jonkin verran vielä Ladojakin ym. idän ihmeitä ja sitten keskiluokkaisella väellä jotain halvemman pään katumaastureita tai muita 2000-luvun länsiautoja. Ja toisaalta kun rajajonossa katsoo tyypillisiä suomalaisten autoja, niin aika vaatimatontahan se keskimäärin on - kuten toki Pohjois-Karjalassa noin yleensäkin. Hyvin iso osa suomalaisista tuntuu tankkailevan vanhoihin rotiskoihinsa ihan surutta 92-oktaanista, onhan se aina litrahinnaltaan muutaman ruplan halvempaa kuin 95 tai 98. Itse en kyllä näkisi niin merkittävänä säästönä sitä, maksaako bensasta euroissa 70 vai 80 senttiä litralta, varsin kohtuuhintaista se on joka tapauksessa Suomen hintoihin verrattuna.
Eli ehkä jo MiTo on sitten tavallaan ymmärrettävästi näiden tullimiesten silmissä jotain erikoista. Uskaltaisin myös veikata, että eteläisemmillä Venäjän ja Suomen rajoilla tilanne on täysin toinen kuin täällä syrjäseuduilla. Pietarin vauraampi väki kun kuitenkin ajelee jo paljon kalliimmilla autoilla kuin (itä)suomalaiset keskimäärin.
Sitä olen myös miettinyt joskus, että saattaakohan MiToni 999-kilvillä olla jotain positiivista vaikutusta Venäjän viranomaisten asenteisiin. Venäjällähän siis kait jonkinlainen kirjoittamaton sääntö on, että tämäntyyppisiä rekisterikilpiä jaetaan usein ns. tärkeämmille henkilöille.
- Jakke
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Juu näin on. Vuosia sitten 75TS:llä ajellessani vanhempi herrasmies pysäköi Toyotansa kaupan pihassa viereeni ja totesi: "Alfa Romeo on autojen eliittiä".quppe kirjoitti:^ Tietenkin! Taitaa enemmän arvostaa vanhempi ikä luokka tätä merkkiä. Ainakin itse olen huomannut sen muutamaan otteeseen.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- jkk
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
^mulle totes kerran vanhempi herrasmies joka kialla ajoi: "Alffa roomeo- niissä autoissa on kyllä tyyliä"
- Rasvis
- Spiderman
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Jostain syystä työkaverit olivat muistaneet päivän Dilbertillä vaikka tietävät minun olevan lomalla.
- Epäkelpokeräilijä -
- jkk
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa 159 2,2 jts
- Jalamari
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Seiskavitosta tuntuu viidenkympin ylittäneet herrat pitävän hienona pelinä. Useampi setä on jo autosta käynyt kyselemässä.
- Jakke
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Kaveri soitteli pitkästä aikaa ja kyseli kuulumisia. Kerroin menneeni naimisiin yms "tylsää", mutta kaveri keskeytti minut ja sanoi: "Siis tärkein asia ensin, onko Alfa pelannut?"
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Kuntosalilta lähtiessäni tiskin takana oleva kaveri kyseli:
Onko hyvä auto tuo Alfa Romeo?
Joo tosi hyvä, vastasin.
Mites kestää, aina rikki?
Ei todellakaan. Olen omistanut sen yli vuoden ja tehnyt pelkästään perushuoltoja, sanoin.
Paljon tuollainen maksaa?
Vastasin hinnalla joka on auton hankinta + kaikki kulut tähän mennessä. Kaveri oli oikein hämmästynyt.
Onko hyvä auto tuo Alfa Romeo?
Joo tosi hyvä, vastasin.
Mites kestää, aina rikki?
Ei todellakaan. Olen omistanut sen yli vuoden ja tehnyt pelkästään perushuoltoja, sanoin.
Paljon tuollainen maksaa?
Vastasin hinnalla joka on auton hankinta + kaikki kulut tähän mennessä. Kaveri oli oikein hämmästynyt.
- JMC
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Tänään koulussa tunnilla katsottiin opetusvideota volkkarin TDI:n jakopään vaihdosta, niin tokaisin siihen sitten yhdessä välissä että: "Aika hankalan oloiselta vaikuttaa tuo vaihto kun tarttee noin paljon erikoistyökaluja." Opettaja sitten vastasi mulle että: "Niin... Esim Alffa Roomeon kohdallakin kannattaa lähinnä kääntää vaan selkänsä Opettaja ei siis tiennyt vielä että sellaisen omistan..
Tää on kyllä ollut ostos josta olen eniten saanut kuulla kommenttia, enimmäkseen vit*uilua mutta on siitä nyt kehujakin tullut että onhan tuo hienon näköinen
Tää on kyllä ollut ostos josta olen eniten saanut kuulla kommenttia, enimmäkseen vit*uilua mutta on siitä nyt kehujakin tullut että onhan tuo hienon näköinen
Viimeksi muokannut JMC, 05 Syys 2013, 17:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jiitee
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Naapurin kommentti Giuliettan ilmestyessä 156:n kaveriksi pihaamme : Alfahulluus sitten vaan lisääntyy.
Nordin äärellä vietettiin hetki ihaillen klassikkoa : Kiilloitat varmaan nuo venttiilikopat .... joo, tottakai
Jt
Nordin äärellä vietettiin hetki ihaillen klassikkoa : Kiilloitat varmaan nuo venttiilikopat .... joo, tottakai
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Ja sehän on!JMC kirjoitti:mutta on siitä nyt kehujakin tullut että onhan tuo hienon näköinen
- jkk
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa 159 2,2 jts
mulle kerto eilen yks vanha puoltuttu passatti äijä kuntosalin pihalla et alfat tulee muro paketista ja et niitä pitäs potkia.
Sanoin sit napakasti et vedä ny fossiili tohvelit jalkaan ja hyppää volkkariis. oli äijä sit kömpiny waageniinsa
Sanoin sit napakasti et vedä ny fossiili tohvelit jalkaan ja hyppää volkkariis. oli äijä sit kömpiny waageniinsa
- JMC
ex. 147 2.0 T.Spark -08
^ Joo jostain syystä nuo vaggi ihmiset tuntuu meitä halveksuvan!
- Aquatica
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
^
Hyvä niin kauan, kunnes mainitsee niiden "luotettavista" DSG:istä ja TSI:stä. Jostain syystä muuttuu aika moni hyvin hiljaseksi.
"Sori, mutta Alfa ei ole jättänyt edes tielle koskaan - eikä edes pihaan"
Hyvä niin kauan, kunnes mainitsee niiden "luotettavista" DSG:istä ja TSI:stä. Jostain syystä muuttuu aika moni hyvin hiljaseksi.
"Sori, mutta Alfa ei ole jättänyt edes tielle koskaan - eikä edes pihaan"
- TeroPee
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Viesti:
No mutta onneksi se on vain yksipuolista. Eihän Alfistit halveksi vaggilaisia.JMC kirjoitti:^ Joo jostain syystä nuo vaggi ihmiset tuntuu meitä halveksuvan!
- DaViega
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Ja näin alfamme saavat jatkossakin hyvää huoltoa ja oikein asennoituneita asentajia...JMC kirjoitti:Tänään koulussa tunnilla katsottiin opetusvideota volkkarin TDI:n jakopään vaihdosta, niin tokaisin siihen sitten yhdessä välissä että: "Aika hankalan oloiselta vaikuttaa tuo vaihto kun tarttee noin paljon erikoistyökaluja." Opettaja sitten vastasi mulle että: "Niin... Esim Alffa Roomeon kohdallakin kannattaa lähinnä kääntää vaan selkänsä Opettaja ei siis tiennyt vielä että sellaisen omistan..
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- JMC
ex. 147 2.0 T.Spark -08
^Näinpä! Tää on kun vähän jotain manipulointia että minkälaista autoa ei kannata ottaa huoltoon ollenkaan
^^Noo eikai me välitetä vaggilaisten tai muittenkaan kommenteista muutenkaan, tai ainakaan mä en! Itellenihän mä tän hommasin enkä niille...
^^Noo eikai me välitetä vaggilaisten tai muittenkaan kommenteista muutenkaan, tai ainakaan mä en! Itellenihän mä tän hommasin enkä niille...
- h_lauri
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Hain eilen eukkoa töistä. Yks nappuloist huomas ku pysäköin: "Hei kato, erikoinen auto!"
Rankkaa vittuilua seurasi audimieheltä, kun olin parkissa konepelti ylhäällä huoltiksella. 159 ilmoitteli, että ois lasinpesuneste vähissä, joten ajattelin tauon aikan sitä lisätä taas maksimimäärän ettei tarttisi välittää vähään aikaan moisesta. Vieressä ollut A6-isukki heitti, et eihän noi mitään kestäkään toisin kuin laadukkaat saksalaiset. Hetken siinä miettisin, et mikä pointti tällä oli ja sanoin kylmästi (ehkä vähän turhaan) etten kärsi potenssiongelmista, niin eipä tarvitse pankkilainalla tuollaista ostaa. Siitä seurasi melkoinen kiroilu (tiedä sitten osuiko oikeaan) ja lapset sisään heitettyään lähdettiin hyvin korkeilla kierroksilla pois. Jatkoin rauhassa pesunesteen lisäämistä.
- Pedrofin
- Car(s): Mito QV
ex. 156 JTS SW - Paikkakunta: Lahti
Ei se satu jos se ei osu...
^^ Se on ruma asia tuo omaan kateuteen antautuminen ja muiden epäkohtelias kohtelu. Kaveri taisi olla vtunut siitä että autosi on upeampi kuin hänen autonsa ja vaimonsa yhdessä
- pitkämies
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Kävin vähän puuhailemassa tallilla.....Vuorossa oli nelipilari-nosturin keventimen purku/puhdistus/kasaus ja samalla vaivalla pyöränkulmien säätölevyjen pesu ja yleis "herkistely" kaiken paskan ja kuran alta......Nooo, jostain syystä tullessa avasin Thesiksen konepellin ihan vaan nestetasojen tsekkausta varten, ja unohdin pellin ylös. Tilan omistaja ( Armoton Audi-mies joka ajaa S8:lla) kävelee ohi ja huokaa; " Vaikkei niissä oo ees mitään vikaa niin silti on aina pelti ylhäällä. Valohoitoako tällä kertaa??!!" Toivotin hänet hevonkuuseen
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Satakuusnelonen
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Wile E. Coyote
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Tuo on kyllä niiin noloa ja säälittävää alentua tuolle tasolle että ymmärrän hyvin provoitumisesi. Itsekin joskus sortunut kun on provosoitu. Vaikka joskus myöhemmin kun rauhoittuu niin pieni nolouden tunne itselläkin kun lähtenyt mukaan.Shuttle kirjoitti:Rankkaa vittuilua seurasi audimieheltä, kun olin parkissa konepelti ylhäällä huoltiksella. 159 ilmoitteli, että ois lasinpesuneste vähissä, joten ajattelin tauon aikan sitä lisätä taas maksimimäärän ettei tarttisi välittää vähään aikaan moisesta. Vieressä ollut A6-isukki heitti, et eihän noi mitään kestäkään toisin kuin laadukkaat saksalaiset. Hetken siinä miettisin, et mikä pointti tällä oli ja sanoin kylmästi (ehkä vähän turhaan) etten kärsi potenssiongelmista, niin eipä tarvitse pankkilainalla tuollaista ostaa. Siitä seurasi melkoinen kiroilu (tiedä sitten osuiko oikeaan) ja lapset sisään heitettyään lähdettiin hyvin korkeilla kierroksilla pois. Jatkoin rauhassa pesunesteen lisäämistä.
Mainittakoon samaan oma kokemus (toivottavasti en ole jo joskus kirjoittanut) kun kävin Kotkassa viimeksi. Mazda 6 kuski lähti getvosen perässä valoista kohti Kotkan keskustaa siinä jossain aluesairaalan paikkeilla missä on kaksi kaistaa suuntaansa. Olin vasemmalla kaistalla ja kiihdytin aivan normaalisti, niin että aina kun alkaa turbo kunnolla herätä onkin jo oikeastaan aika vaihtaa isompaa. Enkä todellakaan kaasu pohjassa. No, ilmeisesti makzalaatikko kuski luuli että käynnissä on kisa koska jäätyään vähän jälkeen taustapeilistä näin etuvalojen välähdyksen kun se nyökki tulemaan. Tuli ihan persiiseen kiinni, ja koska niin formuloissakin tehdään, ampui oikealta rinnalle ja ohi. Toivottavasti ahdistus helpotti, itse ajelin siinä kohtaa jo ihan rauhassa sallittua +10% niin kuin yleensä. En tiennytkään että mazda kulkee 90km/h
Reaktio jotensakin (kuvitellusti ainakin) sama kuin tuolla audi kuskilla. Näistä tulee mieleen se mitä ihmisistä sanotaan noin yleensä: Vahva ihminen ei paina toisia alas korottaakseen itseään, vaan auttaa toisia ylös... Näiden sankareiden itsetunnon tila lienee kivuliaan itsestään selvää.
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi
Parkkipaikalla odottelin autossa ikkuna raollaan, viereen tuli Skodalla isä ja pikkupoika:
P: mikä auto toi on?
I: Alfa Romeo.
P: mikä?
I: Alfa Romeo!
P: VAU, Alfa Romeo!
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
P: mikä auto toi on?
I: Alfa Romeo.
P: mikä?
I: Alfa Romeo!
P: VAU, Alfa Romeo!
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Pihapiirin pari noin 6-7 vuotiasta tyttöä tuli ihmettelemään Alfan logoa kun pysäköin hetkeksi oven eteen. "Sulla on hieno auto! Nii ja hieno merkki!"
Ystäväni kutsui minut tänään miata clubin ratapäiville ahvenistolle. Aika paljon oli puhetta mazda/ar tulevasta yhteistyöstä aika pitkälti äärimmäisen mukavan oloista väkeä vaikka varikko oli täynnä pikkuavoja toivottivat tervetulleeks muutkin merkit. Istuttivat pikkuautoon(mx-5) pelkääjän paikalle ja kierrättivät alle 1.40 aikoja pitkin päivää Jonkin verran oli kiinnostusta 147 ja merkkiin yleensä. Itse ensimmäistä kertaa kokeilin rataa 147:lla ja hauskaahan oli kolmannen kierroksen jälkeen jarrut katosi ja nopein meni alle 2 minuuttia katurenkailla..
Yks tais tokasta että on kyllä kaunis kuin karkki vaikka 147 on edellisen omistajan jäljiltä ulkoisesti aika mukiloidun näköinen... No talvi aikaa siistiä...
Yks tais tokasta että on kyllä kaunis kuin karkki vaikka 147 on edellisen omistajan jäljiltä ulkoisesti aika mukiloidun näköinen... No talvi aikaa siistiä...
- Abarth
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
^
Kovaa näyttää Miatalla pääsevän!
Kovaa näyttää Miatalla pääsevän!
Päivällä ajelin ja päästin porukkaa tien yli.. Kaikki oli normaalia siihen asti kunnes etelä-eurooppalaisen näköinen stetsoni mies pysähtyi melkein kokonaan suojatielle. Puhui / huusi jotain ja alkoi näyttämään siellä päin käytössä olevaa merkkiä missä etu, keski ja peukalo on yhdessä tai jotain sinne päin ja liike lähtee suun kohdilta ylös.. Yleensä taidetaan sanoa "Bravissimo" samalla. Piti kiertää äijä ku tienny mitä se tekee seuraavaks kun en alkuun ollu oikein mukana sen sekoilussa Ja oli muutaman lasin viiniäkin varmasti maistellu.
Taisi tuntea olon kotoisaksi kun Alfan näki.
Taisi tuntea olon kotoisaksi kun Alfan näki.
Oltiin liikennevaloissa, vaimo Ypsilonin ratissa, minä vieruspenkillä, edessä 156 SW.
Valot vaihtui vihreiksi.
V: Miksei toi Alfa kulje?
M: Se on joku pikkukoneinen.
V: Miten niin, siinähän lukee Super tossa takaosassa.
M: ?? niin, no.
Valot vaihtui vihreiksi.
V: Miksei toi Alfa kulje?
M: Se on joku pikkukoneinen.
V: Miten niin, siinähän lukee Super tossa takaosassa.
M: ?? niin, no.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- h_lauri
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
^
Hain neidon koulun pihalta. Siellä oli peta-nQ menossa. Osa pelaajista menetti mielenkiintonsa peliin - tai oikeammin kohdisti sen mun peliin.
Hain neidon koulun pihalta. Siellä oli peta-nQ menossa. Osa pelaajista menetti mielenkiintonsa peliin - tai oikeammin kohdisti sen mun peliin.
Suurinpiirtein puolet haukkusivat auto valintani täysin ja puolet taas olivat sitä mieltä, että hyvän valinnan tein. (:
Eniten se, että toinen Alfan omistaja haukkui auto valintani otti vähän päähän, mutta muuten ei mitään niin pahaa kommenttia ole tullut keneltäkään.
Eniten se, että toinen Alfan omistaja haukkui auto valintani otti vähän päähän, mutta muuten ei mitään niin pahaa kommenttia ole tullut keneltäkään.
If I fail, if I succeed. At least I live as I believe.
- jkk
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa 159 2,2 jts
tänään kollega kehui autovalintaa ja kertoi sen sopivan mulle kun auto on häijy ja urheilullinen
salitoveri taas pilkkas alfoja ja sano et alfoja pitää naarmuttaa *huoh*
salitoveri taas pilkkas alfoja ja sano et alfoja pitää naarmuttaa *huoh*
- Jalamari
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Ei ihme jos sitä itteään näyttelee julkisella paikalla.h_lauri kirjoitti:tai oikeammin kohdisti sen mun peliin.
- GreenThing
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Lahden biltsusta kävin hakemassa verhoiluhaarukan ja siinä parkkiksen viereisessä liikennemylpyrän tapaisessa annoin Toyota-liikkeeseen suunnistavalle Hiacelle tietä. Hiasekuski varmaan ajatteli ilmeestään päätellen että nyt on mennyt kasvatus päin mäntyä, kun aapparin paikalla istunut pikkupoika osoitteli Alfaa erittäin innostuneesti elehtien ja samalla nykien isän hihasta että pitäisi senkin katsoa meikäläiseen päin.
Ukko tuijotti vaan tuimasti Toyota-liikkeen suuntaa....
Ukko tuijotti vaan tuimasti Toyota-liikkeen suuntaa....
- Guenevere
- Car(s): Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007 - Paikkakunta: Tervakoski
Entisen kodin naapuri tänään, hieman kaljapäissään: "Ai sulla on Alfa Romeo! Tolla kun ajais kahtasataa betoniseinään, niin kuolis varmasti."
No juuust
Hetkeä myöhemmin: "Ei kyllä yhtään huvitais alkaa korjata tollasta", johon vastasin naureskellen, etteihän sun tarvikaan jotain yritti vielä mumista lisää, mutta en jäänyt kuuntelemaan.
No juuust
Hetkeä myöhemmin: "Ei kyllä yhtään huvitais alkaa korjata tollasta", johon vastasin naureskellen, etteihän sun tarvikaan jotain yritti vielä mumista lisää, mutta en jäänyt kuuntelemaan.
Never regret anything that made you smile.
- WWWVespa
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Niin, millähän vehkeellä selviäisi hengissä, jos ajaisi kahtasataa betoniseinään?
Ehkä ex-naapurilla ei ole kahtasataa kulkevaa menopeliä, kun moisia keksii.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
Tähän voin kertoa pienen off topic tarinan. Appiukollani on alfa ja kälyni entisellä miehellä oli ennen alfa. No kälyni entinen mies yhtenä päivänä kolaroi oman alfansa ajamalla sen parkkipaikalla peppu edellä yhden toyotan nokkaan. No alfalle ei käynyt muuta kuin pepusta meni joku pelti vähän klommolle ja puskurin kiinnike rikki ja toyotassa meni ymmärtääkseni syylärikin vaihtoon kun meni sen verran sisälle (en tiedä miten onnistui näin kovaa ajamaan). Noh vakuutus kattoi molemmat autot ja kälyni sit kettuili miehelleen ettei anna sen ajaa enää jos itse on kyydissä. Kaksi päivää myöhemmin käly peruutti sijais nissanin appiukon pihalla suoraan appiukon alfan nokkaan ja alfaan meni merkki vaihtoon ja vähän meikkiä kun taas nissan meni sinne peltikorjaamolle seuraavaksi jonoon. oli huoltomiehet tyytyväisiä. Joka tapauksessa näissä tilanteissa alfa kesti kolaukset todella hyvin verrattuna törmäyskavereihin.
- Alfissimo
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Luigi on piirtopöydällä ottanut pikkupusut huomioon, vaikka niitä esim. Roomassa ja Milanossa ei juurikaan koskaan autoihin tule . Aikanaan tööttäsin 164:llä yhden kadetin takapuskurin irti, kun toukokuun lämpöisillä ei huomio hetkellisesti ollut liikenteessä jalkakäytävällä näkyneen kohteen vuoksi (en kyllä millään muista mitä siellä oli ). Vauhti oli hiljainen ja ehdin jarruttamaankin, mutta Alfan keulaan ei tullut mitään jälkeä, mutta toisaalta Opelin puskuri olisi irronnut ehkä potkaisemallakin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Olin viime viikolla Suomessa käymässä ja hyvän vaikutuksen teki tuo pääkaupunki seudun Alfa läsnäolo! Mielestäni siisti valikoima ja vilkkain kokemani Italian ulkopuolella! 159 saa ihailla usein eikä Brerakaan ollut harvinainen näky! Tuli hyvä olo visiitistä.
Ps. 5 min lentokentältä ulos astumisen jälkeen punaisen Giuliettan ihailu lämmitti ilmaa
Ps. 5 min lentokentältä ulos astumisen jälkeen punaisen Giuliettan ihailu lämmitti ilmaa
- Guenevere
- Car(s): Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007 - Paikkakunta: Tervakoski
Ei ole kuin rämä polkupyöräWWWVespa kirjoitti:Niin, millähän vehkeellä selviäisi hengissä, jos ajaisi kahtasataa betoniseinään?
Never regret anything that made you smile.
- Jiitee
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Sama havainto täällä entisestä opiskelukaupungista. Järkeen käypää, koska pääkaupunkiseudulla toimivin julkinen liikenne, joten vaikka joskus Alfalle tulee luigipäivä niin vaihtoehto liikkumiseen löytyy aina. Toisin on täällä maakunnissa....Pujazuba kirjoitti:Olin viime viikolla Suomessa käymässä ja hyvän vaikutuksen teki tuo pääkaupunki seudun Alfa läsnäolo! Mielestäni siisti valikoima ja vilkkain kokemani Italian ulkopuolella! 159 saa ihailla usein eikä Brerakaan ollut harvinainen näky! Tuli hyvä olo visiitistä.
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too