Kiitos nopeasta tuloslistauksesta. Nyt jäi kyllä oikeasti hampaankoloon ajan puolesta, päivän heikoimpia kierroksia alkuharjoittelun jälkeen. Mielenkiintoinen huomio oli myös se, että mintexin palat oli paremmat kuin nämät redstuffit
4. 5. ja 6. sija myös tosi pienillä eroilla... Vaan nopeammat on nopeampia vaikka kuinkapäin tulosliuskaa katselee. Lisää harjotusta siis! Pääasia että oli hauskaa ja että vehkeet pelas ja peitto heilui!
Tulosliuskassa on virhe. Spider ei ole 24V vaan V6 12V.
Mikään ei ole niin turhaa kuin hyvät neuvot - niitä ei viisat kaipaa eikä tyhmät kuuntele.
^ Joo, vakio koneella on. Noilla pitkillä suorilla huomasi että lisäteho ei olisi pahitteeksi, mutta yritys on kuitenkin kova sinnitellä V6 miesten kannoilla Alusta tuossa alkaa omasta mielestä olemaan suht ajettavalla mallilla.
Viimeksi muokannut Sape, 12 Elo 2013, 18:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitoksia Botniaringistä Kovettu rata ja pieni moottori Huomasin aikakierroksella, että off road -osuuskin löytyy
Maastorata on siittä hyvä, että pääsee helposti maalaushommiin
Uusi rata oli mielenkiintoinen ja nopea. Laitoin Cuppi tulokset kerhon sivuille. Otso Makkosen sijoitus ja pisteet jäävät voimaan, koska Alfa jolla hän osallistui Cuppiin on hänen isänsä omistama. Kiitoksia mukana olleille mukavasta päivästä ja erityis kiitos henkilöille, jotka autoivat cupin järjestelyissä. Viimeinen ratapäivä on 8.9. klo 13 Ahvenistolla. Tervetuloa sankoilla joukoilla mukaan.
Terveisin
Mikko Koskinen
Klubimestari
Club Alfa Romeo Finland
Täällä tulee minun CS 2 ja CS 3 alfacup kierrokset. Botniaring oli tosi kiva rata nyt. Se iso vasen oli mahtava (ja pelottava). Sunnuntaina minä uskonut että minä olin pitänyt kaasu pohjan melkein koko mutkan läpi. Ahtopainemittari videossa näyttä että suurin osa mutka ei ollut kaasu pohjassa. Racechrono näyttää että minun huippunopeus Botniaringillä on nykyään 180,9km/h ja että se tapahtuu iso vasen mutkan loppuosassa!
Lienee oikea osoite, jos nakkaan Spiderin konttiin renkaanpaikkauspullon?
Tulossa siis ollaan; toivottavasti tästä reissusta selviän ilman rengasmurheita.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Ihan kiva oli kurvata Ahvenistolla pitkästä aikaa. Keväällä oli sateenuhka ja jätin tulematta (sitä sadettahan ei sitten tullut) ja viime syksynä GTV teki lakon vessan nurkalle, eli ajot jäi silloinkin ajamatta. Heti ekalla kierroksella tuli vedettyä tornin kohdalla ihan huolella sisäkurvin hanttarin yli. Kuvia odotellessa.
Kivaa oli ja Giuliakin sai mukavasti kiertää rataa. Vielä cupin jlkeen muutama ierros hitalla ajolla ja sain jopa renkaat rakkuloille. Hienosti toimi ja alustakin on niin hyvä ettei edes don S saanut isolohkolla kiinni. Josko seuraavalla kerralla uskaltaisi ajaa jo nopella vuorollakin.
Juhako kirjoitti:Mukavaa oli kuten aina Ahvenistolla kun pääsee ajamaan.
Suur kiitos järjestäjille ja mahtavaan sään toimittajille.
Laskin keskikulutuksen se on siinä 40 litraa satasella Ahvenistolla ajaessa
Valitettavasti en kerennyt jäädä odottamaan tuloksia, virallisia tuloksia odotellessa.
Meillä oli mun mielestä aikas hieno tilanne siinä pääsuoran mutkassa. Ei viitsinyt hirmuisesti himmailla kun oli melkein puhdas kierros ajanottoon, sori jos vaikutti uhkaavalta : )
Huomasin muuten muutama kilsa ennen radalle saapumista että putki on ruvennut valskaamaan ihan kohtalaisesti.
Hyvä ajoitus rata-saundeilla
Juhako kirjoitti:Mukavaa oli kuten aina Ahvenistolla kun pääsee ajamaan.
Suur kiitos järjestäjille ja mahtavaan sään toimittajille.
Laskin keskikulutuksen se on siinä 40 litraa satasella Ahvenistolla ajaessa
Valitettavasti en kerennyt jäädä odottamaan tuloksia, virallisia tuloksia odotellessa.
Kärkipaikkahan sieltä napsui; onnittelut! Cupissa oli aika kova taso, kun Alfa-luokassakin kärkipaikka tuli 1:36 ajalla ja kolmas tais olla 1:40.
Kiitokset vielä järjestäjille, kaikki meni kovin sujuvasti.
Omat ajelut meni pitkästä aikaa nappiin auton toimiessa hienosti ja Toyojen tuodessa kivasti lisää pitoa.
Kierrosaikakin parani reippaasti; RaceCronoon tallentui parhaimpana kierroksena 1:41.12. Tavoite oli 1:42 joten se alittui kivasti.
Kuvaajia näytti olevan runsaasti paikalla, joten laittakaahan otokset jakoon.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Hieno iltapäivä Apparalla taas kerran! Pari fiilistelykierrosta tuli vedettyä, enin aika kuitenkin meni kavereiden ja tuttujen kanssa jutellessa, tässä mielessä aika tuntuu vaan aina loppuvan kesken.. Giulian mittariin kertyi 8 tunnin aikana reilut 400km auton ratissakin tuli jossain välissä istuttua
Juhakon vauhti ja linjat näytti niin hyviltä, että hyvä aika ei tullut yllätyksenä. Ja tosiaan niitä kuvia kehiin vaan niin saadaan jälki fiilistelyt alulle
Hieno päivä! Keli suosi ja vehkeet toimi. Alkoi jo vähän päästä jyvälle etuvedolla ajamisesta. Mukava oli jutustella useammankin foorumilaisen kanssa. 5 tuntia meni kuin siivillä. Olisi pidempäänkin viihtynyt.
Kiitokset taas järjestäjille + koko porukalle. Into piukassa lährin 16" semislikseillä tekemään ihmeitä, tuloksena vähän huonompi aika mitä 18" normikummeilla No alko sentään jarrupoljin naksumaan, liiallista jarruttelua kun harrastin
Hieno ratapäivä taas kerran Ahvenistolla aurinko paistoi ja GTA:lla Alfa Cupissa oma kierrosennätys 1.39,85 edellinen oli 1.40.78.
Bonuksena kakkoseksi Alfa luokassa, mutta kyllä kovaa menee Vesa GTA:lla taisi olla nopein Alfa Ahvenistolla.
Kiitokset CARF:lle, etenkin Mikolle ja Keltsille sekä kaikille Alfa Clubilaisille.
Tulokset laitettu kerhon sivuille. Onnitelut voittajille. Onnitelu myös kauden 2013 Alfa luokan mestaruudesta Mikko Kitulalle ja Romeo luokan mestaruudesta Tom Wiikille. Loput sijoitukset laittelen tämän päivän aikana.
Iso kiitos kaikille järjestelyissä auttaneille ja ensivuonna taas jatketaan
Kuvat vähän viivästyi kun mentiin ratapäivän päätteeksi Suvirantaan hampparille. Taasen oli oikein herkullista ja täyttävää. Päivä oli oikein hyvä ja sää suosi osanottajia. Maasto-osaston osanotto oli valitettavan heikko, mutta kyllä siellä näköjään muitakin oli kuvaamassa.
Juhako kirjoitti:Saitko toyot lämpenemään? Minulla oli Jurvassa ongelma ettein renkaat lämmennyt, Ahvenstolla ajoin korkeammilla paineilla niin alkoin toimia paremmin.
Etupää lämpeni liianki hyvin. Nyt kun otin nuot alta pois ja kattelin niitä, niin paineet on ainakin olleet väärät. Laskin paineita kyllä, mutta sitten tuli jotenkin merkillinen ajettava. Vaikuttaa siltä, että noi vaatis huomattavasti enemmän camberia miinukselle. Olikohan tuo 16" huono valinta, 18" vakiokummit oli selvästi paremmin kokoleveydeltä asfaltissa.
Olipas mukava kattella tuota lopullista listaa, siinähän sitä ollaan viimeinen kaikista, joille on tullut vähintään se 3 ratapäivää Jarrunesteet (uudet) muuten komiasti tais kiehahtaa, tänään vasta tainneet kuplat tasaantua Mikäs olis oikein kovettua nestettä? lämmönkesto 400 astetta vois jo piisata