F1: 2013-kausi
Valvoja: Moderators
Re: F1: 2013-kausi
F1 sarjassa olisi montakin mestaruudesta kamppailevaa kuljettajaa, jos vain kaluston puolesta siihen olisi edellytykset.
Huonolla autolla ei hyvä kuskikaan voi kuin korkeintaan voittaa jonkun osakilpailun.
Selväähän on että Red Bull on vain onnistunut rakentamaan vuodesta toiseen voittaja auton.Aerodynamiikkahan nykyään on kaike a ja o, kun moottoripuolella ei voi ihmeitä tehdä.
Mielestäni moottorien kierrosluvun rajoitus sääntö on älytön.Silloin ennen nähtiin kenen koneet oikeasti kesti ja kenen ei. (Ferrarin kesti, Mersun ei) Tuo sääntö ja testirajoituksethan selvästi tiputtivat Ferrarin valtaistuimelta.
Nyt kun moottorit on tasapäistetty ainoa keino on aerodynamiikan kikkailut.Ja Ferrarillahan taitaa edelleenkin olla ongelmia oman tuulitunnelinsa kanssa, ja käyttävät Toyotan vanhaa.(mikä sekin tuntuu aika uskomattomalta tällä tasolla)
Turhaan ei Adrian Newey:tä ole kautta aikain kehuttu suunnittelijana.Mietitäänpä nyt vaikkapa kuinka monta mestaruutta on eri merkkisillä autoilla/ teameilla voitettu..
Onhan kai häntä Ferrarillekin koitettu houkutella, ja miksi ei. Miehen meriitit on kyllä sellainen käyntikortti että vertaistaan saa hakea.
Nykyisin katson kuljettajan merkityksen auton kehittäjänä olevan aika pieni.(kiitos testirajoitusten) Enemmänkin juuri näiden inssien harteilla.
Ennenhän Schumikin lähes asui Fioranon radalla ym. Italian ringeillä...ja menestystä myös tuli...
Ja mitä tulee Alonson ajotaitoihin,niin mielestäni suoritukset ei- voittaja autolla ovat olleet kyllä vähintäänkin kiitettävää tasoa.
Virheetöntä työskentelyä radalla, vaikka yritys onkin tapissa.Viimevuonnahan ratkaisevat pisteet valuin hukkaan lähinnä muiden tötöillessä päälle.
Riski siihen kasvaa tottakai, jos lähtee muualta kuin paalulta.
Huonolla autolla ei hyvä kuskikaan voi kuin korkeintaan voittaa jonkun osakilpailun.
Selväähän on että Red Bull on vain onnistunut rakentamaan vuodesta toiseen voittaja auton.Aerodynamiikkahan nykyään on kaike a ja o, kun moottoripuolella ei voi ihmeitä tehdä.
Mielestäni moottorien kierrosluvun rajoitus sääntö on älytön.Silloin ennen nähtiin kenen koneet oikeasti kesti ja kenen ei. (Ferrarin kesti, Mersun ei) Tuo sääntö ja testirajoituksethan selvästi tiputtivat Ferrarin valtaistuimelta.
Nyt kun moottorit on tasapäistetty ainoa keino on aerodynamiikan kikkailut.Ja Ferrarillahan taitaa edelleenkin olla ongelmia oman tuulitunnelinsa kanssa, ja käyttävät Toyotan vanhaa.(mikä sekin tuntuu aika uskomattomalta tällä tasolla)
Turhaan ei Adrian Newey:tä ole kautta aikain kehuttu suunnittelijana.Mietitäänpä nyt vaikkapa kuinka monta mestaruutta on eri merkkisillä autoilla/ teameilla voitettu..
Onhan kai häntä Ferrarillekin koitettu houkutella, ja miksi ei. Miehen meriitit on kyllä sellainen käyntikortti että vertaistaan saa hakea.
Nykyisin katson kuljettajan merkityksen auton kehittäjänä olevan aika pieni.(kiitos testirajoitusten) Enemmänkin juuri näiden inssien harteilla.
Ennenhän Schumikin lähes asui Fioranon radalla ym. Italian ringeillä...ja menestystä myös tuli...
Ja mitä tulee Alonson ajotaitoihin,niin mielestäni suoritukset ei- voittaja autolla ovat olleet kyllä vähintäänkin kiitettävää tasoa.
Virheetöntä työskentelyä radalla, vaikka yritys onkin tapissa.Viimevuonnahan ratkaisevat pisteet valuin hukkaan lähinnä muiden tötöillessä päälle.
Riski siihen kasvaa tottakai, jos lähtee muualta kuin paalulta.
Viimeksi muokannut Pele, 11 Syys 2013, 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: F1: 2013-kausi
Ensi vuonna voimaan tulevat 1,6 l V6 koneet sekoittavat koko kasan. Nykyiset menestyvät tallit eivät välttämättä tule olemaan heti kärkisijoilla. Saa nähdä kenellä on osunut R&D työt uudella koneella härän silmään.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: F1: 2013-kausi
^ Yleisesti on veikkailtu mercedeksen olevan pisimmällä uusien V6-moottorien kehityksessä. Ferrarilla ja Renaultilla tosin on aiempiakin kokemuksia 80-luvulta kun 1.5 litraisista turbo-V6 moottoreista revittiin miltei 1500 hevosvoimaa aika-ajoissa. Mutta tekeekö noi rajoitukset moottoreihin sit sen että ei niissä loppupeleissä juuri eroa suorituskyvyssä ole? Moottorien kestävyyttä on ainakin alkukaudesta mielenkiintoista seurata.
Re: F1: 2013-kausi
Niinhän ne sanoo, että tehot ei muutu kovin paljon. Mutta erikokoinen moottori: eri kierrosherkkyys, eri moottorijarrutus, eri jäähdytys, eri paino, lista jatkuu. Se miten eri kilpailijat tulevat käyttämään uutta tekniikkaansa tulee olemaan kiinnostavaa.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: F1: 2013-kausi
http://formula1.ferrari.com/news/back-kimi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: F1: 2013-kausi
Aivan mahtavaa! Kyllä Kimi - Alonso on aika dream team. Kaksi erityisesti "Kisa nopeaa" ja ovelaa kehäkettua. Kimi on sen verran ei poliittinen, ei reviiriään selän takana puolustava kuljettaja että voivat tulla hienostikin toimeen keskenään. Eli keskittyvät olennaiseen ja kumpikin hyötyy. Toki itkupotkuraivareitakin voi tulla mutta näillä kavereilla on niin kova voitonnälkä että se on ihan normia meinikiä.
Forza Ferrari - Forza Kimi
Forza Ferrari - Forza Kimi
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: F1: 2013-kausi
Red Bullin auto on varmaan tämän hetken paras, mutta ei kuskin merkitystäkään voi täysin unohtaa. Esim. Vettel, Alonso ja Kimi pyyhkii tallitoverillaan lattiaa lähes kisasta toiseen.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: F1: 2013-kausi
Jos nyt oikein muistan, niin noissa ensi vuoden V6 koneissa max. rpm on 15000 ja koneita saa käyttää vain 5kpl/kausi. Saa nahdä miten noilla spekseillä niistä saadaan tehoa ulos? Toki KERS tulee olemaan kehittyneempi kuin nykyisin. Kaiholla muistelee aikaa kun koneita räjähti tuon verran joka viikonloppu.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: F1: 2013-kausi
Alonso kiukuttelee, kun tallikaveri on liian nopea ja Kimiä ei kiinnosta pätkääkään.
Uuden Suomen uutisen kommenteista lainattu:
Uuden Suomen uutisen kommenteista lainattu:
Ensivuonna tiimiradiosta kuulutua:
Alonso:This is ridiculous! Kimi is faster than me! Slow him down, do you understand, Slow Kimi down...
Kimi: Just leave me alone, I know what I'm doing
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Re: F1: 2013-kausi
Ja maksimi bensanvirtaus taisi olla 12krpm kohdalla.winorloose kirjoitti:Jos nyt oikein muistan, niin noissa ensi vuoden V6 koneissa max. rpm on 15000 ja koneita saa käyttää vain 5kpl/kausi.
VMP
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: F1: 2013-kausi
Ricciardo on red bullilla vielä vähän kysymysmerkki, Ferrari iskee nyt siihen ottamalla kaksi parasta jotka oli tarjolla... Mersulla on huhujen mukaan pieni ylivoima moottoreissa ensikautta ajatellen, mutta kuka muka oikeasti tietää - eihän V6:sta ole ajettu vielä kierrostakaan?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: F1: 2013-kausi
Hienoa, että Kimi päätyi Ferrarille. Tallilla on kuitenkin enemmän resursseja kuin Lotuksella. Toivottavasti molemmat kuljettajat saavat tasaväkisen kohtelun ja nähdään kumpi on tallin kunkku.
Mutta sitten tärkein asia. Millähän autolla Kimi ajelee Suomessa? Viimeksihän taisi kulkineena olla Alfa 159. Saisiko ensi vuodeksi 4C:n vai vetääkö roheesti Fiat 500:lla?
Mutta sitten tärkein asia. Millähän autolla Kimi ajelee Suomessa? Viimeksihän taisi kulkineena olla Alfa 159. Saisiko ensi vuodeksi 4C:n vai vetääkö roheesti Fiat 500:lla?
Re: F1: 2013-kausi
Kimistä on tulossa kyllä hyvää vauhtia F1:sten yksi ikuisista legendoista. Ferrarille pääsy on aina iso juttu ja nyt etenkin kun muistetaan miten hän sieltä viimeeksi lähti.
Alonsolle tulee kovat paikat, Massa ei ikäväkyllä ole koskaan pystynyt vastaan pistämään, Kimi on ihan eri tasoinen kuljettaja katsoi sitä mistä suunnasta tahansa.
Sitten soppaan vielä tämä moottori juttu, ens kausi tulee olemaan erikoinen.
Alonsolle tulee kovat paikat, Massa ei ikäväkyllä ole koskaan pystynyt vastaan pistämään, Kimi on ihan eri tasoinen kuljettaja katsoi sitä mistä suunnasta tahansa.
Sitten soppaan vielä tämä moottori juttu, ens kausi tulee olemaan erikoinen.
Re: F1: 2013-kausi
Hyvä homma tuo Kimin sopimus!
Kuten jo aiemmin tuli todettua, oliko edes muita varteenotettavia tallipaikkoja edes tarjolla...
Ferrarilla on ehdottomasti kovin kuljettaja kaksikko ensi kaudella!
Toivotaan että Maranellon miehet nyt saavat sellaisen paketin myös rakennettua jolla on mahdollisuuksia taistella mestaruudesta (tai mielummin dominoida koko sarjaa).
Ja toivotaan (vaikka ehkä joku jotain muuta toivookin jostain käsittämättömästä syystä) että näiden kahden maailmamestarin keskinäinen kamppailu pysyy myös ammattimaisena.
Muutoin voi käydä niin että mestaruuden vie joku ihan muu...
Mulle on oikestaan aika sama kumpi herroista voittaa mestaruuden.Tärkeintä että merkki on Ferrari!
Kuten jo aiemmin tuli todettua, oliko edes muita varteenotettavia tallipaikkoja edes tarjolla...
Ferrarilla on ehdottomasti kovin kuljettaja kaksikko ensi kaudella!
Toivotaan että Maranellon miehet nyt saavat sellaisen paketin myös rakennettua jolla on mahdollisuuksia taistella mestaruudesta (tai mielummin dominoida koko sarjaa).
Ja toivotaan (vaikka ehkä joku jotain muuta toivookin jostain käsittämättömästä syystä) että näiden kahden maailmamestarin keskinäinen kamppailu pysyy myös ammattimaisena.
Muutoin voi käydä niin että mestaruuden vie joku ihan muu...
Mulle on oikestaan aika sama kumpi herroista voittaa mestaruuden.Tärkeintä että merkki on Ferrari!
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: F1: 2013-kausi
winorloose kirjoitti:Kaiholla muistelee aikaa kun koneita räjähti tuon verran joka viikonloppu.
Mielenkiintoinen kausi tulossa, nykyinen ei enää istuta takapuolta sohvaan sunnuntaisin.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: F1: 2013-kausi
Kimi tekee täten tempun, jota kukaan Ferrarilla maailmanmestaruuden voittaneista ei ole tehnyt: palaa takaisin lähdettyään tallista. Eikä kai sinne ole kukaan mestaruudetta jäänytkään palannut, minkä joku tilastonikkari varmaan kohta kertoo.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: F1: 2013-kausi
Veit jalat suustani. Monta kisaa jäänyt katsomatta, kun on vaan löytynyt parempaa tekemistä, helposti.Rolle kirjoitti:Mielenkiintoinen kausi tulossa, nykyinen ei enää istuta takapuolta sohvaan sunnuntaisin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: F1: 2013-kausi
Mario AndrettiWWWVespa kirjoitti:. Eikä kai sinne ole kukaan mestaruudetta jäänytkään palannut, minkä joku tilastonikkari varmaan kohta kertoo.
VMP
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: F1: 2013-kausi
Gonzalez, Hawthorn, von Trips, Ginther, Bandini, Berger..
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: F1: 2013-kausi
Ferrarilla on tainnut ajaa 93 kuljettajaa ja mainittujen lisäksi väli- tai muita vuosia viettäneitä palaajia ovat olleet Taruffi, Gendebien, Rodriguez (Pedro) sekä Regazzoni.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
Re: F1: 2013-kausi
Onko V6 moottorin sylinterien välinen kulma säännöissä määrätty?
Niinkuin Ducati ja Maserati miehet tietää, niin ainoa oikea kulma on 90 astetta .
Niinkuin Ducati ja Maserati miehet tietää, niin ainoa oikea kulma on 90 astetta .
Re: F1: 2013-kausi
On 90 astetta.
http://en.wikipedia.org/wiki/2014_Formu ... le_changes" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/2014_Formu ... le_changes" onclick="window.open(this.href);return false;
VMP
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: F1: 2013-kausi
Nyppii nuo FIAn säännöt koko ajan enemmän... eiköhän kohta mennä yhteen moottoritoimittajaan
Onneksi kuskit tuovat taas väriä, oliko schumin ferrari aikana pieni suvanto vaihde persoonallisuuksissa, vai muistako vain väärin? Oli toki Montoya ja Kimikin teki tuloaan, Häkkinen oli vain liian rauhallinen 'persoonalliseski' kuskiksi ja Coulthardkin oli herrasmies ennen kuin räiskyvä henkilö
Onneksi kuskit tuovat taas väriä, oliko schumin ferrari aikana pieni suvanto vaihde persoonallisuuksissa, vai muistako vain väärin? Oli toki Montoya ja Kimikin teki tuloaan, Häkkinen oli vain liian rauhallinen 'persoonalliseski' kuskiksi ja Coulthardkin oli herrasmies ennen kuin räiskyvä henkilö
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: F1: 2013-kausi
DaViega kirjoitti: Coulthardkin oli herrasmies ennen kuin räiskyvä henkilö
http://img.thesun.co.uk/aidemitlum/arch ... 40745a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT:
Kaipa tämäkin sivuaa sitä Ferrariaikaa:
http://www.irvtheswerve.net/classic.html" onclick="window.open(this.href);return false;
VMP
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: F1: 2013-kausi
^
"Why has Schumacher got an odd shaped helmet?" Ed: "Because he's German, he's got an odd shaped head"
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: F1: 2013-kausi
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: F1: 2013-kausi
Satakuusnelonen kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... zCfsxRJ0w0
Tähänkö ollaan menossa
Re: F1: 2013-kausi
Jos ääniä haluaa spekuloida, niin olettaisin nykyisten jenkkiformulaykkösten olevan vastaavia.
radan varresta:
http://www.youtube.com/watch?v=u7NMZ9o9HNI" onclick="window.open(this.href);return false;
incar:
http://www.youtube.com/watch?v=AYKnFkBBLnk" onclick="window.open(this.href);return false;
Turha jonkun V8 äänien perään on itkeä, v12 pata hävisi 1995 kauden jälkeen niin ihan sama. Varsinkaan kun noita V6:lmosia ei ole kukaan kuullut tositoimissa.
radan varresta:
http://www.youtube.com/watch?v=u7NMZ9o9HNI" onclick="window.open(this.href);return false;
incar:
http://www.youtube.com/watch?v=AYKnFkBBLnk" onclick="window.open(this.href);return false;
Turha jonkun V8 äänien perään on itkeä, v12 pata hävisi 1995 kauden jälkeen niin ihan sama. Varsinkaan kun noita V6:lmosia ei ole kukaan kuullut tositoimissa.
VMP
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: F1: 2013-kausi
Kimi tuntuu olevan kovasti suosittu maalimalla. Ferrarin puikoissa suosio ei ainakaa vähene
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: F1: 2013-kausi
Boullier odotti 7:ttä sijaa, uskoisin laskeneen mukaan myös turva-autp tilanteet... Mutta että 3:s? On se vaan kova... Selkä hajalla, huonosti toimivalla autolla huonoista lähtökohdista - hatun nosto.
Sinänsä ymmärrän fanien reagtiot podiumilla, vaikka itse pitäisinkin mölyt mahassa, kyllähän Vettel tappaa kaiken jännityksen voitto kamppaliusta. Webber saa Vettelinkin ongelmat näköjään
Sinänsä ymmärrän fanien reagtiot podiumilla, vaikka itse pitäisinkin mölyt mahassa, kyllähän Vettel tappaa kaiken jännityksen voitto kamppaliusta. Webber saa Vettelinkin ongelmat näköjään
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: F1: 2013-kausi
KImillekö ne porukat siellä huusi, panin merkille että kovasti oli möykettä haastattelujen aikana mutta oli vaikea päätellä mistä oikein oli kyse kun se tuntui jatkuvan koko ajan.DaViega kirjoitti: Sinänsä ymmärrän fanien reagtiot podiumilla, vaikka itse pitäisinkin mölyt mahassa, kyllähän Vettel tappaa kaiken jännityksen voitto kamppaliusta. Webber saa Vettelinkin ongelmat näköjään
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: F1: 2013-kausi
Hyvä veto kyllä Kimiltä. Surkeista lähtökohdista huonolla autolla ja huonolla kunnolla ja podiumille... Ja että Lotuksella ei mahdollisuuksia kärkikahinoissa koskaan? Ilmeisesti Kimillä pitää olla lääkitys vain kohallaan, niin johan onnistuu!
Re: F1: 2013-kausi
Ja ilman palkkaa!DaViega kirjoitti:Selkä hajalla, huonosti toimivalla autolla huonoista lähtökohdista - hatun nosto.
Buuaamisen jälkeen fanilauma huusi FER-NAN-DO:a...
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: F1: 2013-kausi
Hyvä kisa Singaporessa, mutta lähetyksen ohjaus oli todella tarkoitushakuista. Ajoittain tuntui enemmän matkailumainokselta kun F1-kisalta. Pitkiä kuvauksia hotelleista, kaupungista yms. Ihan kiva city, mutta kisan ollessa jännittävimmässä vaiheessa, katsoisi mieluummin vaikka taistelua sijasta 7. kuin kuvaa Fullerton Hotellista.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: F1: 2013-kausi
Kun Vettel oli äänessä, buuattiinOttimo kirjoitti:KImillekö ne porukat siellä huusi, panin merkille että kovasti oli möykettä haastattelujen aikana mutta oli vaikea päätellä mistä oikein oli kyse kun se tuntui jatkuvan koko ajan.DaViega kirjoitti: Sinänsä ymmärrän fanien reagtiot podiumilla, vaikka itse pitäisinkin mölyt mahassa, kyllähän Vettel tappaa kaiken jännityksen voitto kamppaliusta. Webber saa Vettelinkin ongelmat näköjään
Kun 'Nando oli äänessä oli kevyttä hurraamista
Kun Kimi oli äänessä, yleisö repesi edellisiin verrattuna. tältä se ainakin vaikutti
Taitaa olla nuo Alonson fanit kuitenkin ne, jotka buuaavat...?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: F1: 2013-kausi
http://www.motorsport.com/f1/news/minar ... ol-doubts/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllähän se tietysti herrättää epäilyksiä, kun yksi on 2 sekkaa / kierros muita nopeampi, miten muka huippu kuskien ja tallien välillä voi olla tollanen ero... Nyt tossa väitteessä on ehkä enemmän perää kun kyseessä on entinen tallipäällikkö, eikä vain joku fani radan varrella
Kyllähän se tietysti herrättää epäilyksiä, kun yksi on 2 sekkaa / kierros muita nopeampi, miten muka huippu kuskien ja tallien välillä voi olla tollanen ero... Nyt tossa väitteessä on ehkä enemmän perää kun kyseessä on entinen tallipäällikkö, eikä vain joku fani radan varrella
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: F1: 2013-kausi
Vettel myöntää luistoneston
http://www.formula1.com/news/interviews ... 15032.html" onclick="window.open(this.href);return false;SV kirjoitti: Q: Sebastian, there was a lot of hype about the Red Bull ‘traction control’ in Singapore. Can you explain the state of affairs?
Sebastian Vettel: Well, of course, as everybody witnessed it worked in Singapore. We’d been working on it all Friday and Saturday, and yes, on Sunday it worked perfectly for the first time - when it mattered. I am sure for the races to come that we will be able to enhance the system even further - to profit even more.
VMP
Re: F1: 2013-kausi
Aika kätevää naamioida totuus huumoriksi.
Re: F1: 2013-kausi
Yleensä aina jossain vaiheessa kun joku kuski tai talli on ylivoimainen, puheet kääntyvät laittomuuksiin. Milloin mittaillaan mitäkin... Parin vuoden takainen trendi oli mittailla etusiipien taipuisuutta.
Olihan Schumikin aikoinaan kun Ferrari oli täysin pitelemätön, tuon pari sekkaa per kierros muita Häkkisiä nopeampi. Teki joskus yhden tai kaksi stoppia enempi ja voitti...Ja auto oli laillinen.
Samahan se on muissakin urheilulajeissa. Jos joku on ollut ylivoimainen vaikkapa mäkihypyssä, niin kaikki varusteet kyllä tutkitaan viimeistäkin ompeletta myöden..Monot, sukset, ja varmaan hyppääjän hammasvälitkin..
Yleisurheilussa taas heti epäillää dopingista..
Olihan Schumikin aikoinaan kun Ferrari oli täysin pitelemätön, tuon pari sekkaa per kierros muita Häkkisiä nopeampi. Teki joskus yhden tai kaksi stoppia enempi ja voitti...Ja auto oli laillinen.
Samahan se on muissakin urheilulajeissa. Jos joku on ollut ylivoimainen vaikkapa mäkihypyssä, niin kaikki varusteet kyllä tutkitaan viimeistäkin ompeletta myöden..Monot, sukset, ja varmaan hyppääjän hammasvälitkin..
Yleisurheilussa taas heti epäillää dopingista..
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: F1: 2013-kausi
Räikkönen nousi upealla ajolla yhdenneksestä ruudusta toiseksi Singaporessa ja Alfa-palstalla asiaa ei ole noteerattu lainkaan. Oli ilmeisesti niin perus-suoritus Kimille Väkevät ohitukset Alonsosta ja omasta tallikaverista. Muutenkin oli hyvä kisa, kun nähtiin paljon oikeata kilvanajoa ja ohituksia (pl. voittotaisto). Hülkenberg paranteli osakkeitaan tallipäälliköitten silmissä todella hienolla ajolla.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: F1: 2013-kausi
Eikös ny ajettu kuitenkin Korean maaperällä... Hieno ajo oli Kimiltä sen mitä puolet kisaa sieltä täältä ehdin seurata. Ihme nillitystä Crashjeanilta, että olisi pitänyt Kimin päästää ohi, kun hän olisi nopeampi. Ajovirheistä nyt vaan on usein tapana joutua ohitetuksi. Jos talli olisi sanonut Kimille päästämään ohi oli Kimillä varmaan ollut radio rikki "I'm sorry, I can't hear what you are saying"
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: F1: 2013-kausi
^No Etelä-Koreassa tietysti kisattiin. Mistä mä ton Singaporen tonne sain. Tai toisaalta, Kimihän nousi huonolta lähtöpaikalta podiumille myös siellä
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: F1: 2013-kausi
Normi käytäntö
Hulkenberg ajaa lotus paikasta ihan tosissaan. Ja olisihan se ainakin minun mielestä parhaita kuskeja siihen paikkaan.
Hulkenberg ajaa lotus paikasta ihan tosissaan. Ja olisihan se ainakin minun mielestä parhaita kuskeja siihen paikkaan.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: F1: 2013-kausi
Koko ajan vaan vahvistuu huhut Alonson siirtymisestä McLarenille... Lähteekö se muka nyt ihan oikeasti karkuun? tästähän saadaan vielä ihan kunnon rumba kuka sitä toista autoa ajaa
Red Bull vaihto Webberin taktiikan lennosta Vettelille paremmaksi... huh huh, olisivat antaneet Webbern voittaa, Vettel sen mestaruuden ottaa joka tapauksessa
Red Bull vaihto Webberin taktiikan lennosta Vettelille paremmaksi... huh huh, olisivat antaneet Webbern voittaa, Vettel sen mestaruuden ottaa joka tapauksessa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: F1: 2013-kausi
Maldonadon ohitus viimeselle kierroksella bottaksesta, huhhuh. Hitto mikä urpo. Ehkä tuo olisi ollut jotenkin ymmärrettävää jos olisi kisattu pisteistä ja jotain muuta kuin tallikaveri vastaan!
Kimin pitäs kyllä saada noi aika-ajot osumaan.
Kimin pitäs kyllä saada noi aika-ajot osumaan.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: F1: 2013-kausi
Jäätäviä kommentteja Räikköseltä, mutta onhan 17,15 mijoona euroa aikamoinen kasa rahaa ja jokaisesta pinnasta saatavat vain kasvavat.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: F1: 2013-kausi
Omasta pussista hotellit ja kaikki, kyllä mäkin saattaisin vähän äkäillä. Mitäs nämä jo puhuivat, että palkat olisi maksettu Japanin GP;n alla
Mutta mutta... Olisikohan Bottaksella hyvä paikka avata pistetili, auto vaikuttaa ainakin ihan kunnolliselta ainakin harjotukisissa
Mutta mutta... Olisikohan Bottaksella hyvä paikka avata pistetili, auto vaikuttaa ainakin ihan kunnolliselta ainakin harjotukisissa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean