Jarsan kirjoitti:^^Jos käkkärin liikerata oli sopiva ja toimi normaalisti ennen jarrulevyjen ja -palojen vaihtoa, niin ei pitäis kyllä tarvita vaijereihin koskea. Katso nyt ainakin kiristyksen jälkeen, että satuloiden linkut tulevat rajoittimelle saakka takaisin.
Ennen jarrutyötä ei kyllä ollut kehumista kässärissä. Joo en anna jäädä matkaa rajoittimelle kässäri alhaalla!
stoichiometric kirjoitti:^^Tapahtuuko Islannissa katsastus etänä ? "Vannon kautta kiven ja kannon..."
En tiedä millaista kalustoa tuolla paikallisella pajalla jonne vieraana oleva katsari tulee kerran kuussa käytetään mutta noilla levyillä ja paloilla kun jarru on päällä niin teho on siinä parin miljoonan newtonin paikkeilla sillä osat menee varmaan Lego lukkoon.
Oliko noissa takatukivarsien vaihdossa mitään ihmeellistä/huomioitavaa?
Tietysti merkkaa epäkeskopulttien asennon, jotta saa uudet suorempaan kun silmämääräisesti auraa liikaa, mutta muuta?
Mitä täytyy purkaa JTS 2.0:sta kun täytyis vaihtaa tuo kampiakselin asentotunnistin, että sen edes löytää. Lienee jossain imusarjan takana pistoke?. Alle ei pääse sitten millään, auto mäessä kerrostalon seinää vasten ja käyntiin ei lähde.
Taisi olla pari kokoa, mitä saa TS:ään ja joku näistäkin olisi sama, kuin JTS:ssä. Vilkases eperistä osanumeron mukaan, koska tessuun saa ainakin kahta tai kolmea kokoa, joista yksi on oikea ja loput sopii, mutta ovat kuulemma vääriä...
_L_T_V_ kirjoitti:E ole nyt tähän hätään mitää eeperiä taidan huomenna hakea autokeskuksesta ekan ja selvitellä seuraavaan vaihtoon sitte...
http://eper.fiatforum.com" onclick="window.open(this.href);return false; ja sinne alustanumerolla (ZAR....) niin pitäis tulla varmuudella oikea tieto. Internet Explorer on niitä harvoja selaimia, joilla tuo sivu sitten aukeaa oikein.
jyskyed kirjoitti:Mitä täytyy purkaa JTS 2.0:sta kun täytyis vaihtaa tuo kampiakselin asentotunnistin, että sen edes löytää. Lienee jossain imusarjan takana pistoke?. Alle ei pääse sitten millään, auto mäessä kerrostalon seinää vasten ja käyntiin ei lähde.
Osahan tuntuu olevan kiven alla suomessa, joten ulkomailta täytyy tilata. Joku viisaampi voisi vastata vielä kysymykseen, että kumpi yllälinkatuista antureista on oikea?
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
Oikeasta etukulmasta alkoi kuulua pientä kitinää töyssyjen tai isompien epätasaisuuksien yli ajaessa. Mistähän kyseinen ääni voisi johtua?
Tässä videota äänestä: http://youtu.be/jSR8_P-2ohs" onclick="window.open(this.href);return false;
Kitinä tulee tukivarsista ja toi rääkäisy startatessa tulee starttimoottorista kun bendix ei palauta riittävän nopeasti vaan jää vauhtipyörän hammaskehään hetkeksi jumiin. Aika yleinen vaiva 156:ssa. Lähtee yleensä rasvalla mut on on aika työläässä paikassa varsinkin V6:ssa. Voi toimia vuosia vaikket tekis mitään...toisaalta voi jäädä kunnolla jumiin piankin ja sit hajoo startti.
Viimeksi muokannut m.sa, 17 Syys 2013, 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo käynnistettäessä kuuluva kirahdus taitaa olla moniurahihnan ohjainrulla...omassa bussossa kuului vastaava ääni tosin pidempänä kiljahduksena kylmästä käynnistettäessä
Kokonaan vaihtoon. Siis puslahan siellä kitisee ja onhan ne vaihdettavissa vaikka Powerflexeihin, mutta kohta vaihdat kumminkin kun ylä-tai alapallonivel menee väljäksi, ja niitä kun ei voi erikseen vaihtaa. Uutta tukivartta vaan kiinni, ei ole kovin kallista. Mutta pura uusista ne puslat ja kasaa rasvan kanssa niin ei ala kitisemään koko tukivarren elinaikana, sillä uusissakaan ei rasvaa välttämättä ole kuin nimeksi.
Halvalla saat vaikka ebaysta. Halvimmillaan joku 120€ koko kasa sis.koiranluut. Sit Virosta Spareto.ee on ollut hyvä. Mutta aika moni täällä on tullut siihen tulokseen, että TRW on kuitenkin kestävin mut myös arvokkaampi. Viime kuussa laitoin GTAhan TRWn oikealle ylös ja siinä oli jopa kunnolliset rasvaurat jotta rasva myös pysyy siellä. Halvoissa sitä välttämättä ole.
^
Valmistajasta ei puhetta, TRW toimii hyvin ylätukivarsissa (Heikkakin tarjoaa, http://www.heikka.fi" onclick="window.open(this.href);return false; ) ja itselläni on oikealla alatukivarsi TRW:tä, mikä ei olekaan enää parhaasta päästä 10tkm ajettuna... Vasemmalla sitten Heikalta ostettu OPEC, joka ainakin vaikuttaisi hyvältä (mitä nyt alapallon suojakumi piti jo kerran laittaa takaisin paikalleen...)
^^ Juurikin noin. On niin halpoja ettei korkealta tipu, mut se vaihtotyöhän siinä ärsyttää. Yläset vaihtaa nopeaankin mut alavarsissa voi tulla ärräpäitä..
Kannattaisikohan mennä tolla linkittämälläni sarjalla? 89 puntaa sekä ylä- että alatukivarsista ei ole paha hinta. Tuskin noi nyt ihan sekundatavaraa on
Kannattaako varautua siihen, että ruuveja/muttereita saattaa joutua uusimaan?
^eipä oikeastaan tarvii uusia mitään ruuveja tai muttereit. uusissa osissa on mutterit mukana. ja ei nuo halpisosat nyt välttämättä ihan orkkista vastaavia oo...
Osta kokeeksi, sithän sen tietää! Matalat kumit, madallettu alusta ja suuret painavat vanteet aiheuttaa myös lisärasitusta. Mä laitoin joskus Motonetista ostetun sarjan V6een ja toimi sen pari vuotta ilman kolinaa tai narinaa mitä auto ehti mulla olemaan.
jyskyed kirjoitti:Mitä täytyy purkaa JTS 2.0:sta kun täytyis vaihtaa tuo kampiakselin asentotunnistin, että sen edes löytää. Lienee jossain imusarjan takana pistoke?. Alle ei pääse sitten millään, auto mäessä kerrostalon seinää vasten ja käyntiin ei lähde.
Osahan tuntuu olevan kiven alla suomessa, joten ulkomailta täytyy tilata. Joku viisaampi voisi vastata vielä kysymykseen, että kumpi yllälinkatuista antureista on oikea?
Sanoisin että tuo ensimmäinen on oikea kappale. Ainakin twinsparkkiin laitoin sellaisen. En tiedä miksi tuollaista johdotonta vaihtoehtoa on.
Mikähän kumma saa tietyn pyöränpultin niin p*keleen piukkaan ettei aukea sitten millään. Joko taas tarvitsee viedä huoltoon hiottavaksi Koko ruljanssi alkoi siitä kun öljypohjaremontin jälkeen ei vasemman etupyörän lukkopultti aukea milläänsorttia. Se hiottiin lopulta pois ja vaihdatin lukkopulttien tilalle normaalikantaiset pyöränpultit jokaiseen pyörään. Nyt piti alkaa ihmettelemään abs-anturin johtoa mutta kas, juuri tuo vasemman etupyörän pultti ei aukea. Yksi jatkovarsi poikki ja ristikkoavain mutkalla. Renkaan olen itse nyt viimeksi laittanut kiinni ihan käsipelillä joten voiko siellä olla "jotain enemmänkin"?
hagger16 kirjoitti:Niin, ja autohan on tuo 156 V6 2002. Yritän löytää jotain ratkaisua tuon automaattisen ilmastoinnin toimintahäröön. Toimii ihan ok, kun lähtee ajamaan, mutta parin kilometrin päästä alkaa puskemaan kuumaa kelistä riippumatta. Käsin räpeltämällä toimii niinkuin kuuluukin.
Jees, sain ladattua Multiecuscan ohjelman ja tutkin ilmastoinnin toimintaa sillä. Muuten vaikutti olevan ihan ok, mutta kun tuo häröily alkoi, niin moottorin lämpötila alkoi näyttämään -12 astetta.. Eli tuo lienee syyllinen. Mistähän tuo anturi mahtaisi löytyä? Siis tuo, mistä ilmastointi mittaa moottorin lämpöä. Luin joskus, että tuossa liittimessä on ilmeisesti ollut hapettumia.
Äh. Olikos sitten Willezillä tai Temellä ihan sama keissi ja projektipuolella myös kuva sijainnista (jota ei kai näe vaikka pitäisi)... taas kerran kun eperiä/elearnia yritin katsella, molemmat kettuaa jotain - tää kone on toki se syyllinen.
Voi nenä. 7kk vanha Puolasta tilattu käsijarruvaijeri taitaa jumittaa. Ainakin v puoleinen. Tyhmä olin kun en rasvannut niitä ennen kuin vein pajalle asennettavaksi.
Ei kai siinä muu voi olla kun jarrut on just huollettu ja takavasen levy käy lämpimäks sekä kahva on välillä löysä ihan kuin vetäis vain yhden puolen vaijeria. Yritän vielä päästä alle katsomaan.
^^Kiitti kaima. Katselinkin jo sitä, mutta arvelin sen olevan vain termarin lämmöille. Niin, kojetaulussa oleva lämpömittari on kyllä näyttänyt toimivan.. Mutta yritetään tuota!