Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
koltiainen kirjoitti:Tämmönen tieto löytyi eLearnista.
Ilmeisesti siinä on kaks anturia vierekkäin.
1 on se joka lähettää tiedon ilmastoinnille ja 2 eculle
Toisaalta voiko tohon eLearniin luottaa?
Missähän kohti nuo sijaitsee? Purin eilen akkukoteloa myöden taas, mutta ei kyllä satu silmiin mitään sopivan näköistä anturia.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Termarin alla.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sama näkymä on itsellä, kun ottaa imuputken pois. Kuvassa näkyy termarin anturi/liitin, mutta löytyykö tuosta vielä muitakin?EdotL kirjoitti:Tuollahan se, akun vieressä termarin alla.hagger16 kirjoitti:No ei vielä ihan.. Paras kun joku vääntäisi rautalangasta tai ottaisi urpolle kuvan..
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Entäs sitten 156 JTS boselift.
Madallettuhan tuo on, mutta mikä sportpakki?
Vakiopenkit, ei nahkoja, mutta liian matala kuitenkin.
Madallettuhan tuo on, mutta mikä sportpakki?
Vakiopenkit, ei nahkoja, mutta liian matala kuitenkin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ymmärsin, että SportPacki madallettu alusta, valmistajasta riippumatta on sama madallus. Arvoja en saanut kaivettua äkkiseltään esille, mutta osanumeroita kun vertaili niin näytti käyvän samat sportti-iskarit kaikkiin sport-alustaisiin 156:iin, pl. GTA. Onko siellä jotain muuta muutosta mihinkään? Onko jousissa eroa, kun sitä en älynnyt katsoa. Tietenkin jos jousilautasten väli on lyhyempi, vakiojouset menevät tiukemmalle jne...
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oma käsitykseni sportpack alustasta on 15 mm matalammat jouset ja jämäkämmät iskarit. Tällaisilla tuli esimerkiksi tuo oma V6..
Suomessa maahantuoja on sitten tehnyt käsittääkseni myös omia sportpack-alustoja, heittämällä Eibachin -30 mm jouset autoon.
Todellisuudessa nuo sitten madaltaa keulasta varmaan -45 mm.
Tuo käsitykseni on tullut siitä, että ostin joskus "sportpack-jouset", jotka olivat Deltan jäämistö-varaston peruja ja ne olivat juurikin nuo Eibachit.
Eli oikeaan sportpackiin kuuluu muutakin kuin madallusjouset.
Suomessa maahantuoja on sitten tehnyt käsittääkseni myös omia sportpack-alustoja, heittämällä Eibachin -30 mm jouset autoon.
Todellisuudessa nuo sitten madaltaa keulasta varmaan -45 mm.
Tuo käsitykseni on tullut siitä, että ostin joskus "sportpack-jouset", jotka olivat Deltan jäämistö-varaston peruja ja ne olivat juurikin nuo Eibachit.
Eli oikeaan sportpackiin kuuluu muutakin kuin madallusjouset.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarkoitat siis, että on iskari + jousi, millä on väliä? Koska sportpack-iskareita ei (valmistajien mukaan) SAA laittaa vakiojousille. Tietoa siitä, saako vakio-iskareita käyttää noiden sportpack-jousien kanssa, en ole löytänyt. Toisaalta loogiseltahan se tuntuu, että pakettiin kuuluu iskari + jousi, ehkä jopa yläpääkin?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Komppaan haggeria tässä. Tehtaan sportpack-madallus on mieto, n. 30 mm,hagger16 kirjoitti:Oma käsitykseni sportpack alustasta on 15 mm matalammat jouset ja jämäkämmät iskarit. Tällaisilla tuli esimerkiksi tuo oma V6..
Suomessa maahantuoja on sitten tehnyt käsittääkseni myös omia sportpack-alustoja, heittämällä Eibachin -30 mm jouset autoon.
Todellisuudessa nuo sitten madaltaa keulasta varmaan -45 mm.
Tuo käsitykseni on tullut siitä, että ostin joskus "sportpack-jouset", jotka olivat Deltan jäämistö-varaston peruja ja ne olivat juurikin nuo Eibachit.
Eli oikeaan sportpackiin kuuluu muutakin kuin madallusjouset.
mutta iskarit myös erilaiset , tässä mallia jousista:
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... werk-.html
Ja tässä iskarimallia sportpackkiin:
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... werk-.html
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ENIGINE COOLANT TEMPERATURE SENSORhagger16 kirjoitti:Sama näkymä on itsellä, kun ottaa imuputken pois. Kuvassa näkyy termarin anturi/liitin, mutta löytyykö tuosta vielä muitakin?EdotL kirjoitti:Tuollahan se, akun vieressä termarin alla.hagger16 kirjoitti:No ei vielä ihan.. Paras kun joku vääntäisi rautalangasta tai ottaisi urpolle kuvan..
This is fitted on the thermostat cup. The sensitive elements (2 NTC type), contained in a single body, translate temperature changes into resistance changes to measure coolant temperature. The sensor is produced using semiconductor technology, so if the temperature of the sensor increases as the temperature of the coolant increases, the resistance decreases. As the variation in resistance is not linear, for the same temperature increment, it is higher for low temperatures than for high temperatures.
The following functions are affected by the sensor:
coolant temperature information to the engine control unit
information for the instrument panel required for readings displayed to the driver.
The NTC earth connection is insulated from the sensor case; the sensor therefore comes with a four-way electrical connection.
The engine coolant temperature sensor also informs the climate control unit.
Tämmänen tieto löytys kohdasta jts. Anturi on käsittääkseni sama kuin bose ja fl kutoset. Eikös bosen ecu ole myös uudempi kuin vanhemmissa, joten toiminallisuus voisi olla sama kuin jtässän. Jos kerran moottorinohjaus ja lämpömittari saa oikeaa/ samankaltaista tietoa, niin etsisin vikaa niistä isoista liittimistä ja ilmastoinnin ohjaimen liittimistä yms. Tai sitten joku boxi on paskana.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^Niin, yritin selventää tuota käsitettä "sportpack". Alustassa se mielestäni tarkoittaa tehtaalla asennettuja hiukan matalampia jousia ja jämäkämpiä iskareita. En tiedä onko autoja voinut sitten tilata pelkästään sp-alustalla, koska kaikki näkemäni autot ovat sisältäneet muutakin (nahkat, helmat, jne..). Jos autoon on maahantuoja (tai itse) laittanut alustasarjan, niin ei mielestäni voida puhua sportpackistä.
No, onhan madallusjousia vaihdeltu vakioiskarien kanssa vaikka miten paljon. Ei se ehkä hyvä ole, mutta pystyy toki. Eihän nuo ole sen ihmeemmät kuin 15 mm madaltavat jouset..Aquatica kirjoitti:Tietoa siitä, saako vakio-iskareita käyttää noiden sportpack-jousien kanssa, en ole löytänyt.
Senza cuore saremmo solo macchine
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Kiitoksia. Eli käsitinkö oikein, ilmastointi ottaisi tietonsa kuitenkin tuolta termariin kytketyltä anturilta?
Senza cuore saremmo solo macchine
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oli miten oli, ainakin yksi SportPack on, missä oli vaan parempaa kangasta sisusta Alfa Romeo-kirjailuin (kuva mm. "pic of your car"-ketjun loppupäässä) ja tietysti kojelauta, helmasarja ja madallettu alusta. Madalluksen tasosta osaa sanoa kuin sen, että nykyinen Confort1-paketoitu 156 15" 195/65 gummeilla on rako renkaan ja lokasuojan välissä ~5cm, kun toi SportPack 1(oletan) varusteltu 16" 205/60 renkailla oli n. 2cm, eli 30mm eroa tuosta. Toki rengaskoko ja profiili vaikuttaa vähän tuohonkin, mutta maavara oli öljymontusta katsottuna nelisen senttiä matalampi ehjällä puolella, kuin Confortilla. Perästä. Keulasta enemmän, kun oli pahuksen lähellä ettei apurunko osunut öljymontun suojakaiteeseen O_ohagger16 kirjoitti:^^^Niin, yritin selventää tuota käsitettä "sportpack". Alustassa se mielestäni tarkoittaa tehtaalla asennettuja hiukan matalampia jousia ja jämäkämpiä iskareita. En tiedä onko autoja voinut sitten tilata pelkästään sp-alustalla, koska kaikki näkemäni autot ovat sisältäneet muutakin (nahkat, helmat, jne..). Jos autoon on maahantuoja (tai itse) laittanut alustasarjan, niin ei mielestäni voida puhua sportpackistä.
No, onhan madallusjousia vaihdeltu vakioiskarien kanssa vaikka miten paljon. Ei se ehkä hyvä ole, mutta pystyy toki. Eihän nuo ole sen ihmeemmät kuin 15 mm madaltavat jouset..Aquatica kirjoitti:Tietoa siitä, saako vakio-iskareita käyttää noiden sportpack-jousien kanssa, en ole löytänyt.
EDIT:
Ja välittömästi muistui mieleen aamulla nähty teksti.
SportPack 1: madallettu alusta, erilainen mittaristo ja keskikonsoli, helmasarja ja erilainen verhoilu (esim. tumma). Materiaalista en tiedä. Lisäksi Teledial-vanteet.
SportPack 2: sama kuin yllä, mutta lisäksi leederiä ja ilmeisesti parempi varustelu.
SportPack 3: samat kuin yllä, mutta olisiko tässä versiossa ollut sitten jo järeämmät jarrut ja "kaikki herkut"? Brittifoorumilta näitä lueskelin, kun porukka siellä pohti eroja.
Viimeksi muokannut Aquatica, 24 Syys 2013, 18:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noista sportpakeista vielä. Noin nopeasti vilkastuna löytys vaikkapa jtässään eperistä 4-5 sporttialusta vaihtoehtoa Vieterivalmistajaa oli oikein nimellä mainittu eibach ja rejna. Jotain korkeuserojahan kans taitaa olla. Kyllä vakioiskareilla menee ihan kommeesti, eibachin -30mm (oikeasti -50) jousillakin ihan hyvin. Tossa kun vaihdoin alfa-leimaiset sportti-iskarit alle, niin ainoa päällepäin havaittava ero orggis vakioihin oli etuiskareiden männänvarren suurempi halkaisija ja takaiskareiden 2cm lyhyempi varsi. Nuot ricambi- alfistin sportti-iskareiden hinnat vaikuttaa vähän edullisilta aidoiksi ja jos hifistellään (turhaan ) niin vaihtoehtoja pitäisi olla enemmän.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin ma luulen, toi on aika monitahoinen tsydeemi. Ilmastoinille menee esim. tieto ajonopeudesta (mittarilta) jotta anturitiedot olisivat oikeita (ulkolämpöanturi tuulettuu yms.) Kompuran kytkennän taitaa loppupeleissä hoitaa ecu, saa kytkentäpyynnön ilmastoininboxilta ja jos joku mättää ecun mielestä niin ei kytkehagger16 kirjoitti:Eli käsitinkö oikein, ilmastointi ottaisi tietonsa kuitenkin tuolta termariin kytketyltä anturilta?
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tiedä näistä mutta meikäläisen kippo on uutenaan varustettu mm seuraavilla:Aquatica kirjoitti:[
SportPack 1: madallettu alusta, erilainen mittaristo ja keskikonsoli, helmasarja ja erilainen verhoilu (esim. tumma). Materiaalista en tiedä. Lisäksi Teledial-vanteet.
SportPack 2: sama kuin yllä, mutta lisäksi leederiä ja ilmeisesti parempi varustelu.
SportPack 3: samat kuin yllä, mutta olisiko tässä versiossa ollut sitten jo järeämmät jarrut ja "kaikki herkut"? Brittifoorumilta näitä lueskelin, kun porukka siellä pohti eroja.
-Zenderin "widebody" korisarja + spoileri.
-17" Speedline vanteet
-Jokin alustasarja jossa-40 tai -45mm pudotus
-Poikkituki
Sitten taas tuohon on eng. wikipedian mukaan ollut erilaisia sisustapakettejakin joista itselleni on otettu mm:
-Zenderin alum.poljinsetti
-Momon mahonkiratti hölmoillä pisteillä
-Alumiiniset kynnyslistat Alfa Romeo tekstein
-Hopea keskikonsoli
Yms Yms.. lyhyemmin sanottuna vaikuttaisi siltä että tuossa on kaikkiin muihin satsattu aikoinaan rahat paitsi nahkasisustaan.
Jarruissa tosin en ole huomannut mitään ihmeellisyyksiä. Punaiset ne ainakin ovat
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hmm.. Se vaan edelleen mietityttää, että kun otin irti termarille menevän liittimen, niin Multiecuscan näytti edelleen ilmastoinnille tulevaa moottorin lämpötilaa. Loogista olisi ollut, että ohjelma ei olisi saanut mitään tietoa anturilta silloin.stoichiometric kirjoitti:Niin ma luulen, toi on aika monitahoinen tsydeemi. Ilmastoinille menee esim. tieto ajonopeudesta (mittarilta) jotta anturitiedot olisivat oikeita (ulkolämpöanturi tuulettuu yms.) Kompuran kytkennän taitaa loppupeleissä hoitaa ecu, saa kytkentäpyynnön ilmastoininboxilta ja jos joku mättää ecun mielestä niin ei kytkehagger16 kirjoitti:Eli käsitinkö oikein, ilmastointi ottaisi tietonsa kuitenkin tuolta termariin kytketyltä anturilta?
Tänään kävin Elektro-sprayn kanssa läpi kuvassakin näkyvässä, termarin vieressä olevassa mustassa rasiassa olevat liittimet. Vielä ei tiedä vaikutuksia..
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Terve! Minulla on 156 alfa -99 215tkm ajettu, 1.6,siistissä kunnossa sisältä ja ulkoa ja huollot tehty ajallaan,(vähän aikaa sitten tulpat,iskarit,laturi jne.. vaihdettu.jakopäähihna vaihdettu 30tkm sitten.)myös pohjan ruosteongelmat korjattu,kysymys kuuluu,että mikäköhän on vikana kun tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla käy epätasaisesti?
Kysyisin vielä että paljon tälläisestä autosta voi pyytää,kun mitään hintaa alfa 156 1.6 olevalla koneella ei meinannut löytyä (kaikki myynnissä olevat 1,8-2.5). Kiitos jo etukäteen!
Kysyisin vielä että paljon tälläisestä autosta voi pyytää,kun mitään hintaa alfa 156 1.6 olevalla koneella ei meinannut löytyä (kaikki myynnissä olevat 1,8-2.5). Kiitos jo etukäteen!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^vois olla imuvuoto massamittarin kaasuläpän väls. tai lambda, joku puolavika tai muuta...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Paljonko mahtaa olla eroa tessussa pohjapansarilla ja ilman lämpenemisellä? Termostaatti menee joka tapauksessa vaihtoon, mutta onko lämmön karkaaminen ongelma ilman panssaria?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei se sen hitaammin lämpiä. Pakkasella dieselissä kyllä saisi olla pohjalevy paikoillaan. Nämä "vanhat" bensakoneet kyllä kehittää sen verran hukkalämpöä ettei sen takia tarvi. Mut oishan se tietty muuten hyvä olla olemassa.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 19 Kesä 2013, 17:43
- Car(s): 156 1.8TS vm.00
Ex: 156 2.5 V6 vm.98 - Paikkakunta: Harjavalta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
todellakin hassu kysymys. Mikä ihme on se kytkinpolkimen takana oleva jousi, jonka sisällä menee pieni metallitanko? Ja mihin se menee paikalleen sinne? Omastani kun tuo kyseinen tikku irtosi yhtäkkiä. Kytkimen toimintaan se ei juurikaan vaikuttanut.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kytkinpolkimen palautusjousi? Vaatii kuuleman mukaan älytöntä sorminäppäryyttä saada paikalleen ja on ns. tyyppivika. Uusi jousikaan maksa maltaita...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^helppo vaihtaa jos vaan mahtuu/ pystyy työskenteleen pääalhaalla ja jalat ylhäällä
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös se ole painamista keventävä jousi.
Helppo huoltaa/irrottaa ainakin jos ilmausruuvi on auki..
Helppo huoltaa/irrottaa ainakin jos ilmausruuvi on auki..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se on sekä-että.
Menee "helposti" paikalleen, kun asettelee tapin, jousen ja ohjurin toisiinsa, painaa polkimen alas ja liu'uttaa tulipeltiä vasten haarukan koloonsa. Toinen pää siis valmiiksi jo polkimen varressa kiinni.
Menee "helposti" paikalleen, kun asettelee tapin, jousen ja ohjurin toisiinsa, painaa polkimen alas ja liu'uttaa tulipeltiä vasten haarukan koloonsa. Toinen pää siis valmiiksi jo polkimen varressa kiinni.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
1. sarjan selespeed 156:n airbagvalo palaa, eikä koodi häviä, vika siis päällä. Multiecuscan herjaa "08 Driver's squilb ciruit".
Olisiko kenelläkään kytkentäkaaviota tuolle kuskin airbagin piirille. Penkinaluset ei tällä kertaa vialla, liittimen avaus antaa vikakoodin ja kun liittimen laittaa takaisin niin koodin saa nollattua. Tuo kuskin bagin koodi ei suostu nollautumaan.
Olisiko kenelläkään kytkentäkaaviota tuolle kuskin airbagin piirille. Penkinaluset ei tällä kertaa vialla, liittimen avaus antaa vikakoodin ja kun liittimen laittaa takaisin niin koodin saa nollattua. Tuo kuskin bagin koodi ei suostu nollautumaan.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo koodi tarkoittanee itse tyynyn, eli todennäköisemmin sen tyynylle tulevan johdon vikaa?
- Epäkelpokeräilijä -
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaverin utsta kyse. Oli mitannut sen "kellojousen" joka oli kuulmma ehjä. Joku aika sitten nollattiin koodit ja valo sammui. Sitä ennen oli se kiekura ollut irti. Valo syttyi uudelleen kun oli ajanut hiekkatietä
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla bensaluukku ei toimi, siitä katkennu se muoviosa joka pitää sen luukun kiinni. Yritin korjata ruuvaamalla ruuvin siihe ja sehän myös toimi mut tein sellasen mokan et painoin ruuvatessa vissii vähä liikaa ku nyt se ei palaudu ollenkaa eli toisinsanoen ei toimi vieläkään. Meni varmaa se palautinjousi paskaks ku painoin liikaa. Eli kysymykseni olisi kuinka saan irroitettua bensaluukun vaijerin et saisin katottua et onko jousi menny rikki vai onko se vaan jotenki jumissa tai jotai. Vai kannattaako vaan ostaa suoraan uus osa siihe
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko noi takakalistuksenvakaajan kiinnituspannat naitettu toisiinsa kiinnitysreikien kohdalta?
Poralla isommaksi ja reilummat prikat?
Poralla isommaksi ja reilummat prikat?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
tuli sellainen vika että,alfa ei lähde käyntiin. Tai oikeastaan käynnistyy mutta heti sammuu ja sen jälkeen ei enään käynnisty. Onko muilla ollut samanlaista vikaa? youtubesta löysin videon missä kyseinen vika http://www.youtube.com/watch?v=ByazCgGMmW0
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Mulla tekee noin aina kun auto seisoo pidemmänaikaa lämpimässä, esim tallissa. Nyt seissyt ulkona viikonverran ja käynnistysongelmaa ei ole. Lisäks mulla se tekee noin vain ensimmäisellä käynnistyskerralla. Toisella kerralla herää ja käy. Tosin kierrokset nousee 1500rpm tasolle jonka jälkeen laskee hitaasti ja jää siihen 800-900rpm tasolle
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mites sait ongelman pois?masaboy kirjoitti:^Mulla tekee noin aina kun auto seisoo pidemmänaikaa lämpimässä, esim tallissa. Nyt seissyt ulkona viikonverran ja käynnistysongelmaa ei ole. Lisäks mulla se tekee noin vain ensimmäisellä käynnistyskerralla. Toisella kerralla herää ja käy. Tosin kierrokset nousee 1500rpm tasolle jonka jälkeen laskee hitaasti ja jää siihen 800-900rpm tasolle
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En ole vielä ehtinyt perehtyä. Tarttis kai hankkia itellekin joku diagnoosi kaapeli jolla lukasta koodeja tms. Tuo vika on mulla ollut parivuotta eikä oo menoa haitannut, toistaiseksivaltsi kirjoitti:mites sait ongelman pois?masaboy kirjoitti:^Mulla tekee noin aina kun auto seisoo pidemmänaikaa lämpimässä, esim tallissa. Nyt seissyt ulkona viikonverran ja käynnistysongelmaa ei ole. Lisäks mulla se tekee noin vain ensimmäisellä käynnistyskerralla. Toisella kerralla herää ja käy. Tosin kierrokset nousee 1500rpm tasolle jonka jälkeen laskee hitaasti ja jää siihen 800-900rpm tasolle
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minusta tää nyt ei ole ollenkaan vika vaan johtuu siitä että tankista ei saada bensan painetta tarpeeksi nopeasti ylös.masaboy kirjoitti:En ole vielä ehtinyt perehtyä. Tarttis kai hankkia itellekin joku diagnoosi kaapeli jolla lukasta koodeja tms. Tuo vika on mulla ollut parivuotta eikä oo menoa haitannut, toistaiseksivaltsi kirjoitti:mites sait ongelman pois?masaboy kirjoitti:^Mulla tekee noin aina kun auto seisoo pidemmänaikaa lämpimässä, esim tallissa. Nyt seissyt ulkona viikonverran ja käynnistysongelmaa ei ole. Lisäks mulla se tekee noin vain ensimmäisellä käynnistyskerralla. Toisella kerralla herää ja käy. Tosin kierrokset nousee 1500rpm tasolle jonka jälkeen laskee hitaasti ja jää siihen 800-900rpm tasolle
Kokelin jakella, se on seissy elokuusta asti. Aina kun sen käynnistin aiemmin kävi juuri näin. Käynnistyy mutta pitää startata uudestaan lun rätkii bensaa putkessa, ei voi liikutella. Nyt menin kabiiniin kyykylleen ( penkit edellen poissa ) väänsin virrat päälle annnoin olla noin 40 sek. Startti ja kas jakke kävi hyvin ja vastas kaasuun eikä röpötelly kuten aiemmin suoralla startilla.
No tää kokeilu on tehty 88 mallisella ruisku jakella
Mutta veikkaan sen liittyvän bensan saantiin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei varsinainen kysymys, mutta kahden omistetun 156:n pohjalta totean ainakin polttoainemittarin toiminnassa epäloogisuutta mallien/yksilöiden kesken. Tessun bensaviisari toimii kyllä ihan loogisesti, mutta eilen loppui mehut tien päälle ihan vaan omaa tyhmyyttäni. Samassa viisarin asennossa JTD:ssä oli vielä monta litraa ja viisari oikeasti painui alemmaksi, joten oletin tälläkin vielä samalla viisarin asennolla tankille pääseväni
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
nyt lähti pelaamaan hyvin vika oli penkinalla olevassa napissa. Kiitos!
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitä sä sille teit? Eikös tuo namiska ole joku polttoaineen syötön hätäkatkaisija?valtsi kirjoitti:nyt lähti pelaamaan hyvin vika oli penkinalla olevassa napissa. Kiitos!
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 17 Heinä 2013, 22:24
- Car(s): 156 2.0 JTS 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käykö muille niin, että kylmässä keskikonsolin näyttö on pimeenä? Mulla on parina kylmänä aamuna töihin mennessä ollut näyttö ihan pimeenä, mutta sitten taas iltapäivällä pelittää ihan normaalisti. Joku kylmä aamu se kyllä pelas kans ihan normaalisti ja varoitti mahdollisesta jäästäkin... Vai onkohan tohon joku muu kuin kylmä syynä? Kahdesti tainnut näin nyt käydä viikon sisään.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^eihän noi nestekide näytöt kunnol pelitä kylmässä mutta ei ainakaan omassa koskaan ollut näytöissä vikaa kylmällä tai sit en vaan huomannut
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 17 Heinä 2013, 22:24
- Car(s): 156 2.0 JTS 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ite oon tottunu että sellaset hyytyy enemmän vasta n 15 asteen pakkasessa ja sillonkin jotain elämää näkyvissä, mutta tämä oli ihan pimeenä :O
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla JTD:ssä näyttö on pois pelistä pakkasella, GTA:ssa ei... Eli taitaa olla aika tapauskohtaista. Syytä tuolle en osaa edes yrittää arvata.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mun mielestä pojan kiesissä töllö on pimeenä, jos aurinko paistaa kojelautaan. Lämpövikaanhan tuo tietsikassa vähän viittaisi, mutta miten autossa?
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ns. kylmä juotos. lämmetessään irtoaa ja lopettaa toiminnan. Auton tärinässä iskee aika usein myös folion katkeaminen.h_lauri kirjoitti:Mun mielestä pojan kiesissä töllö on pimeenä, jos aurinko paistaa kojelautaan. Lämpövikaanhan tuo tietsikassa vähän viittaisi, mutta miten autossa?
Löytyy helposti kun vika päällä suihkauttaa kylmäsprayta juotoksiin
Toinen vaihtoehto on se että sille tulee lämpöhalvaus, eli komponentit lopettaa toiminnan lämmön vuoksi
Ota auki se ja tinaa juotokset ensalkuun.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja jos jo 156 säätelee kirkkautta auringonpaisteen perusteella, voi vika olla himmenninpiirissä. Tuo on helppo testata peittämällä anturi kädellä - jos lukemat palaa (takaisin siis, ei liekillä) ruutuun, kannattaa vianhaku aloittaa sitä kautta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Himmenninpiirissä! Mun järjenvalokin hehkuu nyt niin vähän, että mistäs tuo autossa oleva tunnistin löytyy? Onneksi ketju on "tyhmiä kysymyksiä".
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitäsikö tuon muka JTS.n osata kirkastaa tuota näyttöä päivänvalossa?Polforea kirjoitti:Ja jos jo 156 säätelee kirkkautta auringonpaisteen perusteella, voi vika olla himmenninpiirissä. Tuo on helppo testata peittämällä anturi kädellä - jos lukemat palaa (takaisin siis, ei liekillä) ruutuun, kannattaa vianhaku aloittaa sitä kautta.
Itsellä on vain päivä/yö vaihtoehdot, ja niille omat kirkkaudensäädöt (valot päälle / pois).
Yöllä tuo näyttö loimottaa kovin kirkkaasti, ja päivällä himmeästi jos ei säädä manuaalisesti.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^En siis tiedä säätääkö 156 näyttöjen kirkkautta ulkoilman valomäärän perusteella. Monet uudemmat autot (esim. 159) niin tekee ja vika tuossa systeemissä selittäisi oivasti h_laurin kertoman ongelman, jossa näyttö pimenee kun aurinko paistaa kojelaudalle. Eli jos 156 tekee niin, h_laurin raportoima vika voi olla siitä kiinni.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hätäkatkaisija on auton turvatoimet itse. Tuo nappula kytkee polttoainesyötön takaisin päälle.masaboy kirjoitti:Mitä sä sille teit? Eikös tuo namiska ole joku polttoaineen syötön hätäkatkaisija?valtsi kirjoitti:nyt lähti pelaamaan hyvin vika oli penkinalla olevassa napissa. Kiitos!