Alfa 147:n konepelti ei aukea vivusta
Valvoja: Moderators
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Alfa 147:n konepelti ei aukea vivusta
Moro
Päätti Alfa sitten tehdä semmosen tempun että konepelti ei aukea kun vetäsee vivusta. Otin vipuosan irti ja vedin vaijerista mutta vaijeri tuli vaan ulospäin. Onko jotain vippaskonstia millä konepellin saa auki vai pitääkö viedä pikahuoltoon?
Päätti Alfa sitten tehdä semmosen tempun että konepelti ei aukea kun vetäsee vivusta. Otin vipuosan irti ja vedin vaijerista mutta vaijeri tuli vaan ulospäin. Onko jotain vippaskonstia millä konepellin saa auki vai pitääkö viedä pikahuoltoon?
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa 147:n konepelti ei aukea vivusta
mul teki 156 samaa kolarin jälkeen sain auk silleen et laitoin vetäsin vivusta ja laitoin sen taakse pahvimytyn sitä pitämään ja sit menin ulkoa nstamaan auk
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Re: Alfa 147:n konepelti ei aukea vivusta
Tiiä sitten auttako kun toi vaijeri "veny" ja en saa sitä työnnettyä takasipäin.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa 147:n konepelti ei aukea vivusta
156:ssa taitaapi sen lukon saada ulkopuoleltakin auki, kun vähän hifistelee - 147:ssa oletettavasti samankaltanen systeemi. Eli se "loppulukko" joka aukeaa konepellin puolelta, hieman raolle ja sitten joku ohut putkilo tjsp. väliin vääntämään se ensimmäisen tason lukko auki. Tuli tutkiskeltua tuota rakennetta ja huomasin siis näitä asioita, mutta voin tutkia huomenissa aamulla lisää (ja tämä olettamus, että 156:ssa samanlainen lukitusmekanismi), jos siitä apua olisi.
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Re: Alfa 147:n konepelti ei aukea vivusta
Pitäisi saada keulamerkki pois jotta saisi vähän paremmin tilaa, mutta arvaa vaan onko just oikean kokoista lenkkiä täällä kaupunkikämpässä .
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Re: Alfa 147:n konepelti ei aukea vivusta
Kaveri tuossa kävi vetämässä vaijerista ja minä yritin aukasta konepellin vivusta. Mitään ei tapahtunut joten pelkään että vaijeri on irti konepellin puolelta.
Ei olisi kannattanut avata konepeltiä konepeiton irroittamisen ja puhdistamisen takia...
Ei olisi kannattanut avata konepeltiä konepeiton irroittamisen ja puhdistamisen takia...
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
Re: Alfa 147:n konepelti ei aukea vivusta
Saitko pellin jo auki?
Täällä sama ongelma ja kaikki vinkit siitä miten pellin alle saa murtauduttua ilman purkinavaajaa olisi erittäin tervetulleita (2005 facelift 147). Huollossakaan eivät tienneet/keksineet heti mitään ratkaisua.
Tosiaan vaijeria tulee jalkatilaan niin paljon kuin ilkeää vetää, eli on irti toisesta päästä.
Aiheutti myös hylkäyksen katsastuksen jälkitarkastuksessa (tai oikeasti keskeytyksen)
Täällä sama ongelma ja kaikki vinkit siitä miten pellin alle saa murtauduttua ilman purkinavaajaa olisi erittäin tervetulleita (2005 facelift 147). Huollossakaan eivät tienneet/keksineet heti mitään ratkaisua.
Tosiaan vaijeria tulee jalkatilaan niin paljon kuin ilkeää vetää, eli on irti toisesta päästä.
Aiheutti myös hylkäyksen katsastuksen jälkitarkastuksessa (tai oikeasti keskeytyksen)
147 2.0 2005
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa 147:n konepelti ei aukea vivusta
ei mene katsastuksesta läpi, koska esim. akun kiinnitystä ei päästä tarkastamaan tai vuotoja yläpuolelta. Keskeytyykö vai tuleeko hylsy tai korjauskehotus, niin ei tietoa.
Kun se vaijeri on poikki tai pois paikaltaan, niin yleensä konepeltiä on yritetty avata alakautta, välillä vaatii melkosta tuuria ja pitkää yritystä, mutta kyllä ne on aina auki saatu
Kun se vaijeri on poikki tai pois paikaltaan, niin yleensä konepeltiä on yritetty avata alakautta, välillä vaatii melkosta tuuria ja pitkää yritystä, mutta kyllä ne on aina auki saatu
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa 147:n konepelti ei aukea vivusta
^luulisi että katsastus keskeytyy. pääsiskö ritilöiden välistä ruuvarilla kampeamaan lukkoa auki, sehän on aika yksinkertainen kapistus.
Re: Alfa 147:n konepelti ei aukea vivusta
Minun PNV:stä ei ole kertaakaan tarkastettu akun kiinnitystä (akku peräkontissa).DaViega kirjoitti:ei mene katsastuksesta läpi, koska esim. akun kiinnitystä ei päästä tarkastamaan tai vuotoja yläpuolelta.
VMP
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa 147:n konepelti ei aukea vivusta
Laiskat katsurit
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Alfa 147:n konepelti ei aukea vivusta
Eli tämä meni nyt mun osalta niin että avasin 8mm avaimella keulamerkin takana olevat 3 mutteria ja taivutin merkin takana ollutta peltiä sen verran ylös että pääsin jatkovartisella räikällä kiinni niihin kolmeen mutteriin jotka pitivät lukkoa kiinni. Noi mutterit kun sai auki niin konepelti aukesi.
Vaijeri oli mennyt poikki lukon sisältä.
Nyt kun sitten löytäisi uuden vaijerin jostain... Sen verraan säädin omiani että vaijerin kuori pitää vaihtaa myös
Vaijeri oli mennyt poikki lukon sisältä.
Nyt kun sitten löytäisi uuden vaijerin jostain... Sen verraan säädin omiani että vaijerin kuori pitää vaihtaa myös
147 2.0 2005
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa 147:n konepelti ei aukea vivusta
^nettivaraosassa on ainakin pari purkuautoa 147, kannattaa kysellä jos ei uutta saa
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Re: Alfa 147:n konepelti ei aukea vivusta
Uusi vaijeri Autokeskukselta 2 viikon toimitusajalla ja hintaa 50 euroa. Toinen vaihto on tilata samasta paikasta kuin minä: http://www.autoprizme.lt/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Hintaa 20€ + toimituskulut.
Konepellin sai auki, kun irroitti sen osan mihin vaijeri tulee. Itse asentaminen pitää tehdä ns. väärinpäin eli työntää hytistä konehuoneeseen käyttämällä paljon liukastetta. Toisinpäin tekeminen ei oikein onnistu, kun samasta läpiviennistä on vedetty ABSin piuhat yms. ja läpivienti on saatanan ahdas. Myös vaijerissa oleva "pehmuste" pitää poistaa.
Konepellin sai auki, kun irroitti sen osan mihin vaijeri tulee. Itse asentaminen pitää tehdä ns. väärinpäin eli työntää hytistä konehuoneeseen käyttämällä paljon liukastetta. Toisinpäin tekeminen ei oikein onnistu, kun samasta läpiviennistä on vedetty ABSin piuhat yms. ja läpivienti on saatanan ahdas. Myös vaijerissa oleva "pehmuste" pitää poistaa.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Alfa 147:n konepelti ei aukea vivusta
Eikö ole helpompaa vaihtaa se pelkkä vaijeri? Esim polkupyöriin myydään vaijeria metritavarana.Tiphookki kirjoitti:Uusi vaijeri Autokeskukselta 2 viikon toimitusajalla ja hintaa 50 euroa. Toinen vaihto on tilata samasta paikasta kuin minä: http://www.autoprizme.lt/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Hintaa 20€ + toimituskulut.
Konepellin sai auki, kun irroitti sen osan mihin vaijeri tulee. Itse asentaminen pitää tehdä ns. väärinpäin eli työntää hytistä konehuoneeseen käyttämällä paljon liukastetta. Toisinpäin tekeminen ei oikein onnistu, kun samasta läpiviennistä on vedetty ABSin piuhat yms. ja läpivienti on saatanan ahdas. Myös vaijerissa oleva "pehmuste" pitää poistaa.
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Re: Alfa 147:n konepelti ei aukea vivusta
Eipä se mahdoton tehtävä ole vaihtaa kuorineen päivineen kunhan vaan on kaveri auttamassa, pitkästi alle tunnin homma kuitenkin. Minä en jaksa enää harrastella mitään Pielaveteläisi patentteja.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2