Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Autonvaihtoketju
Mazda3 on ainakin kova ruostumaan, onhan se lähisukua Ford Focukselle. Olen ihmetellyt tallipihallamme Mazda3 sedania, jonka takalokasuojan kaaret on puhki ja ovien alareunat ruosteessa. Auto on kuitenkin reilusti alle 10-vuotias...
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Autonvaihtoketju
Jep, vuoden verran Mazda 3:n omistaneena tuli näitä tyyppivikoja tutkittua. Oma oli massaamaton 2007 joka mun omistuksessa ollessaan oli 5-6v vanha eikä ainakaan vielä ollut alkanut ruostumaan. Kannattaa etsiä siis sellainen yksilö joka ei vielä ruosteessa ole tai on massattu. Lisäksi kannattaa vaihtaa ne (alfastakin tutut) takasisälokarit a.k.a kurankerääjät muovisiin. Ainakin raumalainen Leo Laine Oy myy noita mallikohtaisina ja hinta oli muistakseni alle 100€ pari.peksu kirjoitti:Mazda3 on ainakin kova ruostumaan, onhan se lähisukua Ford Focukselle. Olen ihmetellyt tallipihallamme Mazda3 sedania, jonka takalokasuojan kaaret on puhki ja ovien alareunat ruosteessa. Auto on kuitenkin reilusti alle 10-vuotias...
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Autonvaihtoketju
Noista gYdEbUhin vaihtoehdoista Jazz taitaa olla kohtalaisella marginaalilla huolettomin. En tosin tiedä onko sen CVT-vaihteistoissa samaa ongelmaa kuin Insighteissa, joihin niitä on vaihdeltu takuuseen jonkin verran. Luultavasti vaihteisto on sama. Väkisinvaihdettavia mallejahan tuo ei tietysti koske. Uudempia Jazzeja en ole koeajanut, mutta joku vm. 2003 oli kaikin puolin asiallisen oloinen lukuunottamatta pienelle autolle tyypillistä pompotusta epätasaisuuksissa. Erityisesti Jazzista jäivät mieleen sisätilat. Tilaa on, ja ulos näkee poikkeuksellisen hyvin.
Järkiautoilija
Re: Autonvaihtoketju
Jos mietinnässä on H-Astra, niin ruostetta pukkaa siinäkin epätavallisen paljon saumakohdista ja kaikkien tarrojen ym. alta erittäin tehokkaasti. OPC-malleissa ongelma korostuu entisestään, kun on helmaa ja lisätarraa kaikki paikat täynnä. En ole itse ruosteetonta nähnyt, tosin pintaruostettahan toi vielä taitaa olla...
Re: Autonvaihtoketju
Näistä ehdottomasti Jazz. Jos on vielä automaattina niin vielä parempi.gYdEbUh kirjoitti:Mutsille on tarkoitus lähiaikoina hommata auto, eikä kyseisellä henkilöllä ole itsellään juuri mitään käsitystä siitä minkälaisen. Siksi tässä kohtalaisen pikaisella aikataululla utelen foorumilaisilta tietoutta vm. -06 bensa Citikka C3, Astran, Jazzin, ja Mazda kolmosen ongelmista. Kiitos.
Harmittomia kilometrejä tiedossa.
Autokaupan ammattilainen
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Pitäisi vaihtaa vaimon auto nelivetoiseen, jolla voisi ajaa hieman huonommallakin tiellä ja tarv matka-ajonopeuksia. Eli nyt alla 05 1,4D Yaris verso pakuksi rekattuna. Ollut näppärä ja huoleton tuon 25tkm mitä meillä ollut ja hyvä etenkin noiden koirien kanssa mutta ei tuolla hieman huonommalla kelillä satasta ajeta jos järki vähänkin päätä pakottaa. Sais melkein olla bensa vehjes ja vaihtoehdot oon rajannu lähinnä subaru foresteriin 08 eteenpäin korimallilla, toyota rav4:seen (06 tai 07 eteenpäin) ja honda crv:hen. Kokemuksia? Tällä hetkellä paikallinen Kajaanin Laakkonen antanut parhaan tarjouksen, mutta mitään ei vielä päätetty...
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Kiitosta teille hulppeasta aktiivisuudesta! Rupesin tässä pohtimaan että Jazzi saattaa olla vähän turhan pieni.
Tämä saattaa olla mielenkiintoisin vaihtoehto tällä hetkellä. Suomessa on monia -13 vm. autoja joilla on ajettu enemmän kun tällä -04.
http://www.nettiauto.com/opel/astra/5815379" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä saattaa olla mielenkiintoisin vaihtoehto tällä hetkellä. Suomessa on monia -13 vm. autoja joilla on ajettu enemmän kun tällä -04.
http://www.nettiauto.com/opel/astra/5815379" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Jazz on vähän tilauautomainen, mutta menisi minunkin listan kärkeen. Astraa taitaa vaivata lähinnä alustan kulumat, etenkin raidetangonsisäpäät taitaa olla kulutustarvaraa, eli renkaat kannattaa ainakin tarkistaa, ettei ole kaljuiksi syönnyt.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
Yhdellä kollegalla on tuollainen uusi Jazz, on muuten yllättävän tilava.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Autonvaihtoketju
Tuo H-Astra ja ruoste kaiken muovin ym. takana on sitten ihan todellinen juttu. Esim. B-Vectrakaan ei ruostu niin helpolla puhumattakaan C-Vectrasta. Jälkimmäinen vasta ruostevapaa onkin.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Autonvaihtoketju
Astra on Jazzia selvästi jämäkämmän tuntuinen ajossa (ellei sitten Jazz ole parantunut vuosien mittaan), mutta kaikessa muussa se mielestäni häviää. Paitsi jos tilanne ei ole viime vuosina hirveästi muuttunut, niin Astran varaosat ovat luultavasti selvästi halvempia kuin Jazzin, mutta toisaalta... niitä voi vastaavasti joutua ostamaan paljon useammin
Tiloja kannattaa vertailla itse ja tarpeiden mukaan. Jazz on nimittäin sisältä yllättävän iso. Ei Astrakaan ahdas ole, mutta ei välttämättä yhtään Jazzia tilavampi. Tavaratilan vetoisuus on muuten litroissa mitaten sama, 380 litraa, ja Jazzissa on bonuksena mahdollisuus taittaa takapenkin istuinosat ylös selkänojaa vasten tavanomaisen penkinkippauksen lisäksi. Jos nimenomaan automaattia hakee, niin muistaakseni tuo Astran laatikko on vain nelivaihteinen ja sen kulutus aika holja auton kokoluokkaan ja menohaluihin nähden. Jazzin automaatista minulla ei ole omaa kokemusta. Niitä taisi olla kahta mallia eli CVT:tä ja i-Shiftiä, joka on robottivaihteisto. Nyt en justiinsa osaa sanoa, oliko näitä jossain vaiheessa tarjolla rinnakkain vai korvasiko i-Shift CVT:n jostain vuosimallista alkaen.

Järkiautoilija
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Kiitosta edelleen kaikille tästä häkellyttävästä jeesin määrästä.
Tuli sitten hankittua Twin Sparkki.. Eli tuo Jazzi kun se ilmeisesti on kasitulppanen.
Mentiin katsomaan yhtä yksilöä paikalliseen Mega-Autoon ihan vain koeajo mielessä, mutta kaupat muodostui mm. Siksi että vaihteisto on ilmeisesti uusittu muutama vuosi sitten ja auto oli hyvin pidetyn oloinen.
No nyt kun koslaa on vähän tutkinut niin syyläri on aika mätä, auton pohja on perästä pitkälti pintaruosteessa mukaanlukien jarruputken joka rupeaa vuotamaan kohta mikä menee lähes koko auton läpi, moottori naputtaa, (venttiilivälykset jotka kuuluu tarkistaa 40tkm välein?) penkinlämppärit ei toimi. Auto on -05 166tkm ajettu. Auto on paikallisesta merkkiliikkeestä hankittu joten huomenna utelemaan mikä on noiden asioiden laita. Pari noista olin huomannut jo ennen kauppoja.
Ajoltaan auto on mielestäni todella hieno olosuhteet huomioiden.
Vanha Yaris oli niin perusauto kun ikinä voi olla, mutta kyllä silläkin matkaa taittoi ihan ok. Ylläpito on myös halvinta mitä voi olla. Yaris oli mutsilla lähes 5v ja aivan kaikkineen mennyt huoltoon ja korjauksiin alle 100e vuodessa. Ehkä hitusen yli jos mukaan laskee sen että rikoin itse jarrusatulan kun sen metallirunko tuntui yhtä heikolta kun heikko alumiini. ja käytetty maksoi lähelle satkun.
Nyt kun ajattelee niin en huoltanut tuota vehjettä aivan viimesen päälle. Siinä on normitulpat ja olen vaihtanut ne kertaalleen reilun 100tkm aikana
Muttei tunnu vaikuttavan menoon mitenkään.
Tuli sitten hankittua Twin Sparkki.. Eli tuo Jazzi kun se ilmeisesti on kasitulppanen.
Mentiin katsomaan yhtä yksilöä paikalliseen Mega-Autoon ihan vain koeajo mielessä, mutta kaupat muodostui mm. Siksi että vaihteisto on ilmeisesti uusittu muutama vuosi sitten ja auto oli hyvin pidetyn oloinen.
No nyt kun koslaa on vähän tutkinut niin syyläri on aika mätä, auton pohja on perästä pitkälti pintaruosteessa mukaanlukien jarruputken joka rupeaa vuotamaan kohta mikä menee lähes koko auton läpi, moottori naputtaa, (venttiilivälykset jotka kuuluu tarkistaa 40tkm välein?) penkinlämppärit ei toimi. Auto on -05 166tkm ajettu. Auto on paikallisesta merkkiliikkeestä hankittu joten huomenna utelemaan mikä on noiden asioiden laita. Pari noista olin huomannut jo ennen kauppoja.
Ajoltaan auto on mielestäni todella hieno olosuhteet huomioiden.
Vanha Yaris oli niin perusauto kun ikinä voi olla, mutta kyllä silläkin matkaa taittoi ihan ok. Ylläpito on myös halvinta mitä voi olla. Yaris oli mutsilla lähes 5v ja aivan kaikkineen mennyt huoltoon ja korjauksiin alle 100e vuodessa. Ehkä hitusen yli jos mukaan laskee sen että rikoin itse jarrusatulan kun sen metallirunko tuntui yhtä heikolta kun heikko alumiini. ja käytetty maksoi lähelle satkun.
Nyt kun ajattelee niin en huoltanut tuota vehjettä aivan viimesen päälle. Siinä on normitulpat ja olen vaihtanut ne kertaalleen reilun 100tkm aikana

Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Autonvaihtoketju
Auton vaihto lähenee,ja kilsoja tulee vuodessa n:25tkm ja alfoissa vaihtoehdot vähissä.Lähinnä vain 159 tai viimeisimmät 166:set,ja ilmeisesti diesel näillä kilometreillä ainut vaihtoehto isommissa autoissa?budjetti 10te.Automaatti olisi kanssa mieleinen,ja essolla monet puhuneet,että on kestävämpi voimansiirto dieseleissä 
Kumpaan foorumilaiset kallistuisivat?Jälleenmyynnin kannalta 159 helpompi myydä,ja lisäksi arvo pysyy paremmin,kun taas 166 faceliftistä huolimatta wanhaa mallia,ja veikkaan,että hinnat alkavat muutaman vuoden sisällä facessakin 3:sella.
Mutta kumpiko tarjoaa enemmän autoa,ja huolettomia kilometrejä?

Kumpaan foorumilaiset kallistuisivat?Jälleenmyynnin kannalta 159 helpompi myydä,ja lisäksi arvo pysyy paremmin,kun taas 166 faceliftistä huolimatta wanhaa mallia,ja veikkaan,että hinnat alkavat muutaman vuoden sisällä facessakin 3:sella.
Mutta kumpiko tarjoaa enemmän autoa,ja huolettomia kilometrejä?
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Autonvaihtoketju
^minä hankkisin sinun tilanteessasi tuon:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/166/5811538" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Hieno peli, kulkee vähällä ja tarjoaa paljon vastinetta rahalle.
EDIT: kappas, näköjään jo pohditkin tuota tuolla toisessa ketjussa
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/166/5811538" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Hieno peli, kulkee vähällä ja tarjoaa paljon vastinetta rahalle.
EDIT: kappas, näköjään jo pohditkin tuota tuolla toisessa ketjussa

Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Autonvaihtoketju
Vähän nyt ohi "Topicin"(Alfa...), mutta mites olis uudehko diesel Thesis Saksanmaalta??alfa164 kirjoitti:Auton vaihto lähenee,ja kilsoja tulee vuodessa n:25tkm ja alfoissa vaihtoehdot vähissä.Lähinnä vain 159 tai viimeisimmät 166:set,ja ilmeisesti diesel näillä kilometreillä ainut vaihtoehto isommissa autoissa?budjetti 10te.Automaatti olisi kanssa mieleinen,ja essolla monet puhuneet,että on kestävämpi voimansiirto dieseleissä
Kumpaan foorumilaiset kallistuisivat?Jälleenmyynnin kannalta 159 helpompi myydä,ja lisäksi arvo pysyy paremmin,kun taas 166 faceliftistä huolimatta wanhaa mallia,ja veikkaan,että hinnat alkavat muutaman vuoden sisällä facessakin 3:sella.
Mutta kumpiko tarjoaa enemmän autoa,ja huolettomia kilometrejä?
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Autonvaihtoketju
Niin, eikös noissa diiseleissä olisi tehovaihtoehdot 150-185 heppaa?
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Autonvaihtoketju
Thesistä mukavampaa autoa en ole vielä tähän ikään mennessä ajanut, mutta mikään urheiluautohan se ei sitten ole - ei edes Bussolla, dieselistä nyt puhumattakaan. Sen minkä hiljaisuudessa ja vakaudessa voittaa, häviää sitten siinä jos joutuu yhtään mitään erikoisempaa osaa tilaamaan jostakin. Moottorit ovat samoja kuin konsernin muissakin malleissa ja alustan osia + jarruhilpettä saa ihan hyvin, mutta korin osien kanssa homma on aika hankalaa. Ei tuo tietysti tällä foorumilla kenellekään yllätyksenä tule, mutta (ainoaksi) käyttöautoksi Thesistä harkitessa tämä on se suurin ongelma.
Sinänsä tuo vitosdiesel on hieno moottori, mitä nyt Boschin suuttimet eivät tietenkään kestä määräänsä pitempään.
Sinänsä tuo vitosdiesel on hieno moottori, mitä nyt Boschin suuttimet eivät tietenkään kestä määräänsä pitempään.
Järkiautoilija
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Autonvaihtoketju
Thesis varmasti huippu mukava auto,mutta ei oikein minun makuuni.166fl tällähetkellä houkuttelevampi vaihtoehto,kuin 159,mutta katsotaan...
166 etuina tyylikkyyden lisäksi,jo ennestään tuttu,ja vahvaksi havaittu.Koneesta ei kokemusta.Miten konehuoneessa tilaa touhuta,versus busso?Ja mitä muutoksia autossa keulan lisäksi vanhaan?c-kassu ainakin näyttää vielä olevan
Laatikon toiminta verrattuna 4loviseen,onko muuten samanlainen sportronic?
166 etuina tyylikkyyden lisäksi,jo ennestään tuttu,ja vahvaksi havaittu.Koneesta ei kokemusta.Miten konehuoneessa tilaa touhuta,versus busso?Ja mitä muutoksia autossa keulan lisäksi vanhaan?c-kassu ainakin näyttää vielä olevan

-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Autonvaihtoketju
Sinuna ehdottomasti 166. Niin komeat pera ja sisatilat saa etsia... Myos luotettavuus ja laatu ovat paremmat kuin 159ssa, vaikka havia 164lle. Itse pidan enemman vanhanokaisesta kun tuntuu etta tuo uusi nena on istutettu siihen jotenkin vakisin, mutta makuasioita ne on.
Mainitsemasi hinnasta niin arvaan etta ei tarvi kuin pari vuotta niin uusinokaisten hinnat romahtaa taysin ihan samalla tavalla kuin ne vanhemmat 166set.
Mainitsemasi hinnasta niin arvaan etta ei tarvi kuin pari vuotta niin uusinokaisten hinnat romahtaa taysin ihan samalla tavalla kuin ne vanhemmat 166set.
Nothing beats cubic inch
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
routasydän kirjoitti:Pitäisi vaihtaa vaimon auto nelivetoiseen, jolla voisi ajaa hieman huonommallakin tiellä ja tarv matka-ajonopeuksia. Eli nyt alla 05 1,4D Yaris verso pakuksi rekattuna. Ollut näppärä ja huoleton tuon 25tkm mitä meillä ollut ja hyvä etenkin noiden koirien kanssa mutta ei tuolla hieman huonommalla kelillä satasta ajeta jos järki vähänkin päätä pakottaa. Sais melkein olla bensa vehjes ja vaihtoehdot oon rajannu lähinnä subaru foresteriin 08 eteenpäin korimallilla, toyota rav4:seen (06 tai 07 eteenpäin) ja honda crv:hen. Kokemuksia? Tällä hetkellä paikallinen Kajaanin Laakkonen antanut parhaan tarjouksen, mutta mitään ei vielä päätetty...
Lainaampas itseäni. Päätin sitten heittää yaris verso pakun nettiautoon ja kokeilla myydä itse, jolloin olisi helpompaa tuon uudenkin hommaaminen. Vaihdokkien kohdalla meinaa taas ote lipsa ja oon jotenkin löytäny itseni kattelemasta 159 farkkuja. Tuommonenhan mulla oli 1,9d koneella ja väli 5tkm-75tkm meni huoletta, mutta mites ihmisillä on mennyt tuo 100-200tkm väli? Isompia huolia ja murheitä? Neliveto olis kiva, mutta trjonta hieman heikkoa. Rohkeana saattaisi harkita jopa 3,2 konetta, kun kilometrit pitäisi vuodessa jäädä 10-20tkm väliin, mutta ovat niitäkin vain pari tarjolla ja jo reippaammin ajettuja. Ja toisaalta hieman hirvittää ylläpitokustannukset. 159 3,2 ketjun selailin läpi, mutta onko noissa muita isoja murheita kuin tuo kulutus ja korkea verotus?
Periaatteessa kyllä etuvetoisellakin pärjäisi, kun onhan se yaris edestä raapiva. Halvaltakin nämä jo vaikuttaa etenkin fiilikseen ja ajomukavuuteen nähden, esim tämä http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/5831254" onclick="window.open(this.href);return false;. Se kun on kerran alfoihin hurahtanut, niin tuo järkiautoleirissä pysyminen vaan on vaikeaa

Re: Autonvaihtoketju
^
2.4 JTDm Qtronic.
100-185tkm pääosin matka-ajoa.
Molemmat etupyörien laakerit sekä molemmat ylätukivarret.
Laturi
Kuljettajan ikkunannostimen vaijeri katkesi.
Jäähdytysnesteen ilmausproppu alkoi vuotamaan.
Ei yhden ainutta vikailmoitusta tai koodia.( edes kun lakkasi lataamasta
)
Perushuollot ja huoltojen yhteydessä vaihdettu automaatin öljyjä sen mitä tulee ulos, muistaakseni joku 3.5 litraa kerralla.
Moottoriöljyt 15000km välein.
EGR:n olen putsannut kerran vuoteen varmuuden vuoksi, mutta eipä siellä kauheasti karstaa ole ollut.
Melko harmiton laite ja rouva tykkää autostaan tosi paljon. Pelaa ainakin matka-ajossa hienosti.
Minä olen odotellut että menisi edes hiukkasloukku tukkoon niin olisi tekosyy käyttää ohjelmoitavana.
2.4 JTDm Qtronic.
100-185tkm pääosin matka-ajoa.
Molemmat etupyörien laakerit sekä molemmat ylätukivarret.
Laturi
Kuljettajan ikkunannostimen vaijeri katkesi.
Jäähdytysnesteen ilmausproppu alkoi vuotamaan.
Ei yhden ainutta vikailmoitusta tai koodia.( edes kun lakkasi lataamasta

Perushuollot ja huoltojen yhteydessä vaihdettu automaatin öljyjä sen mitä tulee ulos, muistaakseni joku 3.5 litraa kerralla.
Moottoriöljyt 15000km välein.
EGR:n olen putsannut kerran vuoteen varmuuden vuoksi, mutta eipä siellä kauheasti karstaa ole ollut.
Melko harmiton laite ja rouva tykkää autostaan tosi paljon. Pelaa ainakin matka-ajossa hienosti.
Minä olen odotellut että menisi edes hiukkasloukku tukkoon niin olisi tekosyy käyttää ohjelmoitavana.

-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Itse viimeistelin juuri 5min sitten kaupat mutsin -03 Yariksesta. Viikon oli nettiautossa ja sain 300e enemmän kun millä mutsi ja broidi olisi ollut valmis luopumaan. Yaris oli niin perusversio kun olla voi normivarusteilla ja vetokoukulla, 176tkm ajettu ja 2550e sai.routasydän kirjoitti:routasydän kirjoitti:Pitäisi vaihtaa vaimon auto nelivetoiseen, jolla voisi ajaa hieman huonommallakin tiellä ja tarv matka-ajonopeuksia. Eli nyt alla 05 1,4D Yaris verso pakuksi rekattuna. Ollut näppärä ja huoleton tuon 25tkm mitä meillä ollut ja hyvä etenkin noiden koirien kanssa mutta ei tuolla hieman huonommalla kelillä satasta ajeta jos järki vähänkin päätä pakottaa. Sais melkein olla bensa vehjes ja vaihtoehdot oon rajannu lähinnä subaru foresteriin 08 eteenpäin korimallilla, toyota rav4:seen (06 tai 07 eteenpäin) ja honda crv:hen. Kokemuksia? Tällä hetkellä paikallinen Kajaanin Laakkonen antanut parhaan tarjouksen, mutta mitään ei vielä päätetty...
Lainaampas itseäni. Päätin sitten heittää yaris verso pakun nettiautoon ja kokeilla myydä itse, jolloin olisi helpompaa tuon uudenkin hommaaminen. Vaihdokkien kohdalla meinaa taas ote lipsa ja oon jotenkin löytäny itseni kattelemasta 159 farkkuja. Tuommonenhan mulla oli 1,9d koneella ja väli 5tkm-75tkm meni huoletta, mutta mites ihmisillä on mennyt tuo 100-200tkm väli? Isompia huolia ja murheitä? Neliveto olis kiva, mutta trjonta hieman heikkoa. Rohkeana saattaisi harkita jopa 3,2 konetta, kun kilometrit pitäisi vuodessa jäädä 10-20tkm väliin, mutta ovat niitäkin vain pari tarjolla ja jo reippaammin ajettuja. Ja toisaalta hieman hirvittää ylläpitokustannukset. 159 3,2 ketjun selailin läpi, mutta onko noissa muita isoja murheita kuin tuo kulutus ja korkea verotus?
Periaatteessa kyllä etuvetoisellakin pärjäisi, kun onhan se yaris edestä raapiva. Halvaltakin nämä jo vaikuttaa etenkin fiilikseen ja ajomukavuuteen nähden, esim tämä http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/5831254" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;. Se kun on kerran alfoihin hurahtanut, niin tuo järkiautoleirissä pysyminen vaan on vaikeaa
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Alfa Milano
- Viestit: 306
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
- Car(s): 159
- Paikkakunta: Tampere
Re: Autonvaihtoketju
-07 vuotisella 2,4 Jtdm UrheiluVankkurilla olen ajellut kilsat 67-192 tkm reilun parin vuoden aikana, eikä mitään isompaa ole tullut vastaan. Normi huollot tehty, sekä joitain kuluvia osia vaihdettu (2xtukivarsia, 1x koiranluu, jarrupalat, levyt eteen ja taakse, 1xetupyörän laakeri yms). Kerran jätti tielle, itse asiassa tänä kesänä, kun jäähdytysjärjestelmän muovinen ilmausruuvi antautui. Edes EGR ei ole isommin kiukutellut. Tarkoitus olisi pommittaa tällä vielä parisen vuotta eli n. 100 tkm (jos Luoja ja Luigi suovat).routasydän kirjoitti:Tuommonenhan mulla oli 1,9d koneella ja väli 5tkm-75tkm meni huoletta, mutta mites ihmisillä on mennyt tuo 100-200tkm väli? Isompia huolia ja murheitä?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
Hehkutusta eNauriksesta ( malli SW ):
http://www.nettiauto.com/artikkeli/toyo ... mat_kasvot
Tuo ohjaustuntuman ja ajo-ominaisuuksien paraneminen lämmittää vanhan toyotistin mieltä... hmm... parin-3 vuoden päästä vaimon Ave-SW:n voisi päivittää vaikka tuolla. Säilyy sitten perheen autoissa järjen ja tunteen tasapaino jatkossakin
JT
http://www.nettiauto.com/artikkeli/toyo ... mat_kasvot
Tuo ohjaustuntuman ja ajo-ominaisuuksien paraneminen lämmittää vanhan toyotistin mieltä... hmm... parin-3 vuoden päästä vaimon Ave-SW:n voisi päivittää vaikka tuolla. Säilyy sitten perheen autoissa järjen ja tunteen tasapaino jatkossakin

JT

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Autonvaihtoketju
Kannattanee käydä kokeilemassa ohjaustuntumaa myös itse. Nämä Tuomas Rajalan koeajot ovat vähän sinne päin. Monessa muussa yhteydessä on todettu että Toyo ei ole vieläkään päässyt eroon helmasynnistään. Esimerkiksi:
http://www.whatcar.com/car-news/toyota/ ... ew/1202018" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.whatcar.com/car-news/toyota/ ... ew/1202018" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
Jes , mielipiteitä on monia. Tämä tulee vaimon käyttöön jossakin vaiheessa , minä ajan tätä silloin, jos Alfa ei ole sillä tuulella...
Vaimo ei ole valittanut yhtään Avensiksen ohjauksen keskialueen epämääräisyydestä, joten
luultavasti ei moiti tätä Auristakaan. Hänellä on automaattivaihde uuden auton toivelistalla, ja tässähän se on hienosti toteutettu hydribin kanssa. Muutenhan tuo nirso brittikin kehui Hybrid-SW-Aurista .
" If it weren't for the disappointing driving experience, the Auris Touring Sports would be a compelling compact family wagon. It really is one of the most practical and user-friendly estate cars on the market. "
JT

luultavasti ei moiti tätä Auristakaan. Hänellä on automaattivaihde uuden auton toivelistalla, ja tässähän se on hienosti toteutettu hydribin kanssa. Muutenhan tuo nirso brittikin kehui Hybrid-SW-Aurista .
" If it weren't for the disappointing driving experience, the Auris Touring Sports would be a compelling compact family wagon. It really is one of the most practical and user-friendly estate cars on the market. "
JT

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Autojen myyminen jatkuu. Nyt perheessä enää vain kaksi autoa. Mutta tavoite on saavutettu. Kaikki autot ovat nelivetoisia ja seuraava neliveto saapunee marras-/joulukuun vaihteessa.
Vajaavetoisiin ei ole enää paluuta.
Vajaavetoisiin ei ole enää paluuta.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
Asutko maalla / kovalumisella alueella ? Nämä on näitä makuasioitakin, mutta itse maaseututaajamassa asuvana en ole saanut "maistia" nelivetoihin. Ylimääräisiä kuluvia osia myös mukana ja kulutus suurempi kuin vastaavassa toisen pään vedon autoissa. Toki jos ajaisin rallia tai mökki huonon tien varressa niin tilanne voisi olla toinen.Garrett kirjoitti:Autojen myyminen jatkuu. Nyt perheessä enää vain kaksi autoa. Mutta tavoite on saavutettu. Kaikki autot ovat nelivetoisia ja seuraava neliveto saapunee marras-/joulukuun vaihteessa.
Vajaavetoisiin ei ole enää paluuta.
JT
Viimeksi muokannut Jiitee, 07 Loka 2013, 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
^Meillä Nurmijärvellä on katsos hienokuntoiset tiet
Talvella on nelikko (jopa tämä kytkeytyvä) ihan jees kun monien teiden varsilla on "aurausta vähennetty" kylttejä. Välillä tuntuu että voisivat käytää "Ei talvikunnossapitoa" kylttejä...

Talvella on nelikko (jopa tämä kytkeytyvä) ihan jees kun monien teiden varsilla on "aurausta vähennetty" kylttejä. Välillä tuntuu että voisivat käytää "Ei talvikunnossapitoa" kylttejä...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Täähän on Provo? Onhan se. Pakkohan sen on olla, tai sitten ei ole ajanut nelivedolla kuin hyvissä olosuhteissa Pohjanmaan lakeuksilla keskellä kesää...Jiitee kirjoitti: Asutko maalla / kovalumisella alueella ? Nämä on näitä makuasioitakin, mutta itse maaseututaajamassa asuvana en ole saanut "maisia" nelivetoihin. Ylimääräisiä kuluvia osia myös mukana ja kulutus suurempi kuin vastaavassa toisen pään vedon autoissa. Toki jos ajaisin rallia tai mökki huonon tien varressa niin tilanne voisi olla toinen.
JT

Olen sinänsä samaa mieltä, että jos ei vajaavetoinen _ikinä_ sutaise tyhjää tai luistoneston valot vilku, niin ei silloin tarvitse nelivetoa. Hatunnosto sinulle, jos noin pystyt Suomessa ympäri vuoden ajamaan.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Roikun tuossa välissä. En minäkään tarvitse nelivetoa, vaan myönnän ihan suoraan että se on ihan puhtaasti mukavuusvaruste. Ja sellaisena jokaisen aiheuttamansa kustannussentin arvoinen. Vähän niinkuin automaatti-ilmastointi, vakionopeudensäädin, sähköikkunat ja -peilit, keskuslukitus yms hilppeet. Jotkut nuo ymmärtävät, toiset ajavat luotettavalla vaihteettomalla polkupyörällä tai potkukelkalla, kun niissä on niin vähän hajoavia osia. Loput pallottelevat siinä välillä, etsien oman kohtansa varustejanalta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Autonvaihtoketju
Ottaisin mieluummin nelivedon, kuin ilmastoinnin. Ja nelivedoista mieluummin jatkuva, kuin "oikea" kytkettävä. En aja maastossa, vaan pääosin kaupungissa.
Ja vaikka auton vaihto on vähän väliä mielessä, niin ei nyt ole oikein sellaista autoa alla, jonka raaskisi vaihtaa. Joku täytyisi kolmesta käyttöautosta hukata ja ensin yritetään Twin Sparkkia. Ryslerissä on kuljetuskapasiteetia, koukku ja neliveto ja Bussoon on laitettu liikaa aikaa ja rahaa hukattavaksi.
Ja vaikka auton vaihto on vähän väliä mielessä, niin ei nyt ole oikein sellaista autoa alla, jonka raaskisi vaihtaa. Joku täytyisi kolmesta käyttöautosta hukata ja ensin yritetään Twin Sparkkia. Ryslerissä on kuljetuskapasiteetia, koukku ja neliveto ja Bussoon on laitettu liikaa aikaa ja rahaa hukattavaksi.

- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
Ei ollut provo eikä vilku luistonestot ei talvella/liukkaalla , sillä ajotapani on tuolloin rauhallinen. Silloin kun on tarve mennä esim. metsäautotielle niin käytän työautoja... tosin niissäkään ei ole kuin yhdessä neliveto.Garrett kirjoitti:Täähän on Provo? Onhan se. Pakkohan sen on olla, tai sitten ei ole ajanut nelivedolla kuin hyvissä olosuhteissa Pohjanmaan lakeuksilla keskellä kesää...Jiitee kirjoitti: Asutko maalla / kovalumisella alueella ? Nämä on näitä makuasioitakin, mutta itse maaseututaajamassa asuvana en ole saanut "maisia" nelivetoihin. Ylimääräisiä kuluvia osia myös mukana ja kulutus suurempi kuin vastaavassa toisen pään vedon autoissa. Toki jos ajaisin rallia tai mökki huonon tien varressa niin tilanne voisi olla toinen.
JT![]()
Olen sinänsä samaa mieltä, että jos ei vajaavetoinen _ikinä_ sutaise tyhjää tai luistoneston valot vilku, niin ei silloin tarvitse nelivetoa. Hatunnosto sinulle, jos noin pystyt Suomessa ympäri vuoden ajamaan.
Kerran olen jäänyt nelarillakin kiinni ,ja poispääsemiseksi tarvittiin sitten traktoria

Jos nelarin hankkisin, se olisi linjalla työkalu Pajero, Landrover, Landcruiser ( BJ-40:n museoituna
haaveissa ennen eläkeikää

Kai tämä on old-school ajattelua, että pitää olla rata-auto radalle, ralliauto ralliin ja maastoon maasturi nelivedolla. Ajan paitsi Pohjanmaalla niin myös vanhan kotiseudun Etelä-Savon kyläteillä
kesät talvet , ja hyvin on toimeen tultu vajaavedolla. Toki jos sopiva Landcruiseri tulisi tarjolle niin eihän sitä koskaan tiedä... tulisi kyllä ihan hupikäyttöön.
JT

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Autonvaihtoketju
^Kyllähän tuo neliveto on kiva, mutta harvemmin näin Suomessa kaupungeissa pääteillä/taajamissa ajettaessa tarpeellinen. Poislukien pöndet ja muut epämääräiset alueet. Mitä itsellä on kokemusta anoppilan nelivedosta, menee se kategoriaan "ihan kiva", mutta ilmankin pärjää. Sitten kun mennään tuonne pohjoisemmas tai "talvikunnossapitoa vähennetty" osastolle voi olla tuollainen ihan mukavakin varuste.. mutta muuten Suomessa.. naah. Onneksi olen niin saamarin urbaani, että pärjää vaikka sillä yhdellä vetävällä pyörälläkin.
Silti toki, jos olisi nelivetoa hyvällä hinnalla yhdistettynä oikeaan merkkiin ja hintakin kohdillaan, ennemmin sen ottaisin kuin vajaavetoisen. Mutta nykyään täällä Suomessa neliveto vs. normiveto ja hintaeroa 25% on hiukkasen kyseenalaista.

Silti toki, jos olisi nelivetoa hyvällä hinnalla yhdistettynä oikeaan merkkiin ja hintakin kohdillaan, ennemmin sen ottaisin kuin vajaavetoisen. Mutta nykyään täällä Suomessa neliveto vs. normiveto ja hintaeroa 25% on hiukkasen kyseenalaista.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Eipä ole nelivedosta ainakaan omalla kohdalla juurikaan hyötyä, mutta Shuttlen kanssa samoilla linjoilla, jos 4x4 osuu kohdalle sopivalla hinnalla, niin en karsastaisi ollenkaan. hetken jaksaisi leikkiä, mutta sitten varmana palattaisiin 'normaaliin' ajotapaan.
ei kyllä vilku täälläkään juuri luistonestonvalot, on ajotavasta kiinni enemmän kuin esimerkiksi autosta tai renkaista
ei kyllä vilku täälläkään juuri luistonestonvalot, on ajotavasta kiinni enemmän kuin esimerkiksi autosta tai renkaista
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
No mitä nyt viimetalvet olen katsellut Helsingin "talvikunnossapitoa" (jota siis enää ei ole), niin juuri siellä nelivetoa tarvitsisi. Onneksi meillä Espoossa vielä aurataanShuttle kirjoitti:^Kyllähän tuo neliveto on kiva, mutta harvemmin näin Suomessa kaupungeissa pääteillä/taajamissa ajettaessa tarpeellinen.

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Nelikon tarpeellisuus lienee kiinni vähän siitä mitä sillä autolla tehdään. Itse kun sorvaan lähinnä työmatkaa joka on melkein kokonaan nelikaistaista tietä eikä matkalle osu edes kovin monia liikennevaloja, olen pärjäillyt ihan hyvin vajaavetoisillakin. Kivempihän se olisi niistä muutamista valoista lähteä kun ei kumppari löisi joutavaa mutta itseä harmittaisi enemmän vaikkapa kunnollisen cruisen puuttuminen, sitä kun tulee käytettyä suurimman osan matkasta kun taas liikkeellelähtöjä on vaan jokunen.
Tietty jos kyseessä olisi muutenkin Bösöötä enemmän "ajajan auto" niin voiman siirtymiselle tiehen varmaan antaisi isomman painoarvon.
Tietty jos kyseessä olisi muutenkin Bösöötä enemmän "ajajan auto" niin voiman siirtymiselle tiehen varmaan antaisi isomman painoarvon.
- Epäkelpokeräilijä -
- Heksi
- Viestit: 128
- Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
- Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
Tämä on ihan totta. Neliveto helpottaa kummasti taskuparkkiin sompaamista lumipöperöisellä kadulla, ja saattaa mahdollistaa jonkun kaksivetoiselle pääsemättömän parkkiruudun. Tokihan kaksivetoisellakin autolla pärjää, mutta neliveto on vaan niin vaivaton ja tekee talviautoilusta nautinnollisempaa. Itseäni risoo erityisesti se jäisellä asfaltilla sutivan nastarenkaan ääniNo mitä nyt viimetalvet olen katsellut Helsingin "talvikunnossapitoa" (jota siis enää ei ole), niin juuri siellä nelivetoa tarvitsisi.

Re: Autonvaihtoketju
Kyllä mulla on talvikeleillä luottoa enemmän kun vaimo ajaa reissujaan nelikolla...
Ei yllätä polanteet tai lumipöpperö. Eikä vetele urissa, rauhoittaa sitä ajamista.
Kytkevistä nelikoista ei kyllä ole mitään kokemusta.
Ei yllätä polanteet tai lumipöpperö. Eikä vetele urissa, rauhoittaa sitä ajamista.
Kytkevistä nelikoista ei kyllä ole mitään kokemusta.
200 baria vaparissa..
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Autonvaihtoketju
166 myyty, onneksi meni palstalaiselle hyvään kotiin. Nyt sitten pitää opetella olemaan moikkaamatta vastaantulevia Alfoja E61-puimurin kuskina, ja olla vertailematta busson laulua suoraan dieselkutoseen. O tempora, o mores.
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Re: Autonvaihtoketju
Se on juuri näin. Parina viime talvena olen useaan kertaan löytänyt itseni ihmettelemästä mikseivät nuo edessä olevat mene mihinkään. Ja sitten havahtunut että menisiväthän ne jos pääsisivät...Heksi kirjoitti:Tämä on ihan totta. Neliveto helpottaa kummasti taskuparkkiin sompaamista lumipöperöisellä kadulla, ja saattaa mahdollistaa jonkun kaksivetoiselle pääsemättömän parkkiruudun. Tokihan kaksivetoisellakin autolla pärjää, mutta neliveto on vaan niin vaivaton ja tekee talviautoilusta nautinnollisempaa.No mitä nyt viimetalvet olen katsellut Helsingin "talvikunnossapitoa" (jota siis enää ei ole), niin juuri siellä nelivetoa tarvitsisi.
Noissa pöpperöissä erot etenemiskyvyssä ovat suuria.
Ja sitten ihan oma juttunsa on lievästi takapainotteisen nelivedon hauskuustekijä!
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Autonvaihtoketju
Pitäisiköhän perustaa uuden topicin Neliveto vastaan Vajaaveto...
. Ihastuin samantien nelivedon vaivattomuuteen viime talvena ja onhan siinä myös se kun olen aina pitänyt takavedon ajo-ominaisuuksista niin nelivedolla saa takaisin sen fiiliksen ja vielä tautisella pidolla...joo tykkään...
.
Kuitenkin hyvä mainita että onhan esim. 156 ja 155 ajo-ominaisuudet hyvin taspainossa vaikka ovat etuvetoisia (toki 156 Crosswagon ja 155 Q4 unohtamatta).


Kuitenkin hyvä mainita että onhan esim. 156 ja 155 ajo-ominaisuudet hyvin taspainossa vaikka ovat etuvetoisia (toki 156 Crosswagon ja 155 Q4 unohtamatta).
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Hehe. Kuukausi sitten tuli hommattua mutsille Honda Jazz -05, jota täällä hehkutettiin mahdottoman luotettavaksi. Olin itse toki samoilla linjoilla. No, ensin käytin 20-30 tuntia pohjan ruosteiden korjaukseen, ja tänään tuli mutsilta soitto että auto hyyty tien viereen käryn saattelemana, moottori/vaihteistovika
No ei muutakun jännittämään mitä sieltä löytyy.

Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Myisiköhän joku mulle hyvän ja halvan auton (ostoilmoitus])? Tarttis kulkea töihin 2-3 päivänä viikossa ja kevyen peräkärryn kanssa romua kaatopaikalle ja rautakaupasta uutta tilalle. Koukku siis pitäisi olla valmiina tai edullisesti (käytettynä) hankittavissa. Kohtuullisessa käyttökunnossakin saisi olla, ettei kesken talven tarvitsisi isompia remontteja tehdä. Saapasmaan vehkeet etusijalla, mutta useamman päivän intensiivisen nettiauton kahlaamisen tulos on masentava, joten muutakin fiksua voi tarjotella. Kovin paljon yli tonnia ei viitsisi maksaa.
Ei yhtään haittaa vaikka poikkeasi hieman muusta liikenteestä ja 80-90-lukujen kantikas muotoilu miellyttää perverssiä mieltä.
- Alfa 33 (ei ainuttakaan myynnissä, onko Suomessa ainuttakaan käyttökunnossa vai onko kaikki rakennussarjoja?)
- Alfa 75 (ei tarkoitukseen soveltuvia myynnissä, enempi ja vähempi rakennussarjoja)
- Alfa 145 / 146 (onko mitään järkeä ostaa tämän hintaluokan autoa jota on myynnissä yksi tai ei yhtään?)
- Alfa 164 (ei hintahaarukkaan sopivia myynnissä. Joko rakennussarjoja tai viimosen päälle)
- Fiat Uno (yksi potentiaalinen oli, mutta ehti mennä. Nettiautossa valkoinen 1,4 täyttäisi kriteerit, mutta turhan kallis)
- Fiat 127 (yksi fire-koneiseksi muutettu oli, mutta meni jo)
- Fiat 128 (ei sopivia myynnissä)
- Fiat Tipo (vain uudempia ruiskulla varustettuja myynnissä, ei ollut vanhaa kunnon DGT:tä)
- Fiat Marea (jokunen sedan myynnissä)
- Saab 900 OG (ei sattunut silmään sopivaa)
- Saab 9000 (joitakin hintahaitariin osuvia, mutta monissa viitteitä edellisten tai nykyisen omistajan tekemistä amis-virityksistä)
- Lada 1200L eli pyöreälamppuinen (piru kun näissä on hinnat noussu)
- Lada Niva (liian kalliita)
- Lancia Kappa (tarjonta "ohutta")
- Volvo 740 (mahdollisen hyvän yksilön löytäminen työlästä)
- Volvo 940 (mahdollisen hyvän yksilön löytäminen työlästä)
- Subaru Legacy (ei mitään omakohtaista kokemusta näistä, kelvollisen haarukoiminen hankalaa)
- Pick-up (Nissan King Cab, Toyota Hilux, Mazda, mitsu jne) hyvän löytäminen vielä hankalampaa kuin muissa
APUVA!
Ei yhtään haittaa vaikka poikkeasi hieman muusta liikenteestä ja 80-90-lukujen kantikas muotoilu miellyttää perverssiä mieltä.
- Alfa 33 (ei ainuttakaan myynnissä, onko Suomessa ainuttakaan käyttökunnossa vai onko kaikki rakennussarjoja?)
- Alfa 75 (ei tarkoitukseen soveltuvia myynnissä, enempi ja vähempi rakennussarjoja)
- Alfa 145 / 146 (onko mitään järkeä ostaa tämän hintaluokan autoa jota on myynnissä yksi tai ei yhtään?)
- Alfa 164 (ei hintahaarukkaan sopivia myynnissä. Joko rakennussarjoja tai viimosen päälle)
- Fiat Uno (yksi potentiaalinen oli, mutta ehti mennä. Nettiautossa valkoinen 1,4 täyttäisi kriteerit, mutta turhan kallis)
- Fiat 127 (yksi fire-koneiseksi muutettu oli, mutta meni jo)
- Fiat 128 (ei sopivia myynnissä)
- Fiat Tipo (vain uudempia ruiskulla varustettuja myynnissä, ei ollut vanhaa kunnon DGT:tä)
- Fiat Marea (jokunen sedan myynnissä)
- Saab 900 OG (ei sattunut silmään sopivaa)
- Saab 9000 (joitakin hintahaitariin osuvia, mutta monissa viitteitä edellisten tai nykyisen omistajan tekemistä amis-virityksistä)
- Lada 1200L eli pyöreälamppuinen (piru kun näissä on hinnat noussu)
- Lada Niva (liian kalliita)
- Lancia Kappa (tarjonta "ohutta")
- Volvo 740 (mahdollisen hyvän yksilön löytäminen työlästä)
- Volvo 940 (mahdollisen hyvän yksilön löytäminen työlästä)
- Subaru Legacy (ei mitään omakohtaista kokemusta näistä, kelvollisen haarukoiminen hankalaa)
- Pick-up (Nissan King Cab, Toyota Hilux, Mazda, mitsu jne) hyvän löytäminen vielä hankalampaa kuin muissa
APUVA!
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Isä osti väyrysen hesan työmatkoja varten, no nyt se on jättännyt tielle ahtoputken takia, tuo vika korjattiin ja nyt sitten vaikuttaisi että turbo porsi vaikka oireet vaikuttavat ainakin puhelimitse ahtopaineen karkailuun (voi se tietysti olla myöskin, että sitä painetta ei tule ensi alkuunkaan). minäkin luulin melko pitkään, että tuo on sellainen sopivan varma juurikin moottorin ja vaihteiston osaltagYdEbUh kirjoitti:Hehe. Kuukausi sitten tuli hommattua mutsille Honda Jazz -05, jota täällä hehkutettiin mahdottoman luotettavaksi. Olin itse toki samoilla linjoilla. No, ensin käytin 20-30 tuntia pohjan ruosteiden korjaukseen, ja tänään tuli mutsilta soitto että auto hyyty tien viereen käryn saattelemana, moottori/vaihteistovikaNo ei muutakun jännittämään mitä sieltä löytyy.

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Nyt kun vielä autonvaihtoprojekti on vasta alkupuolella niin on tullut välillä ajatuksia, että jos sitä ajelisikin välillä jollain perusharmaalla budjettivankkurilla.
Meinaan siis jotain corolla, golf tms. perus peltilaatikkoa.
Tojot on ainakin heti poissuljettu hintansa takia, käytetystä Tojosta joutuu maksamaan niin paljon, että mieluummin hakee kaupasta ihan uuden.
Vaggineiden karenssi jatkuu edelleen...
Fiat bravoa (T-Jet sport) tuli koitettua eikä ollut oikeastaan yhtään hullumman oloinen auto. Tuntui kulkevan todella sähäkästi ja mutkatiellä ajaminen oli suorastaan yllättävän positiivinen kokemus.
Onkos täällä kellään Bravosta pitempiaikaista kokemusta? Hyvää taikka huonoa.
Meinaan siis jotain corolla, golf tms. perus peltilaatikkoa.
Tojot on ainakin heti poissuljettu hintansa takia, käytetystä Tojosta joutuu maksamaan niin paljon, että mieluummin hakee kaupasta ihan uuden.
Vaggineiden karenssi jatkuu edelleen...
Fiat bravoa (T-Jet sport) tuli koitettua eikä ollut oikeastaan yhtään hullumman oloinen auto. Tuntui kulkevan todella sähäkästi ja mutkatiellä ajaminen oli suorastaan yllättävän positiivinen kokemus.
Onkos täällä kellään Bravosta pitempiaikaista kokemusta? Hyvää taikka huonoa.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Meidän talouteen ostettiin 2008 uutena uusi Bravo (juurikin tuo T-Jet sport)...Vainio kirjoitti: Fiat bravoa (T-Jet sport) tuli koitettua eikä ollut oikeastaan yhtään hullumman oloinen auto. Tuntui kulkevan todella sähäkästi ja mutkatiellä ajaminen oli suorastaan yllättävän positiivinen kokemus.
Onkos täällä kellään Bravosta pitempiaikaista kokemusta? Hyvää taikka huonoa.
Lähti todella rivakasti sporttinappi pohjassa, mutta oli kyllä ehkä jopa hieman hankala ajettava taajamassa sen kanssa. Sporttinapittomana oli paljon mukavampi kurvailla, mutta ennen kuin turbo puuttuu asiaan niin se on vain 1,4L joka oli mielestäni hyvin laiskan tuntuinen.
Pitkällä matkalla se kulki ihan kivasti, mutta pienenä autona, en suosittelisi sitä kyllä pitkänmatkan taittajalle.
Siihen tuli asennettua noksun bluetooth handsfree setti, jossa oli oma kaijutin... Tämän projektin aikana huomattiin että osa keskikonsolin verhoilun klipseistä yms oli jo valmiiksi rikki(?), ja muutenkin laatu ei kyllä ollut minulle mieleen.
Tänäpäivänä voisin kakkosautoksi harkita, jos halvalla saisi, ja silloinkin vain tuona T-jet sportti mallina.
Naapurin pojalla on vastaava auto,ja kyselin kerran että miten on toiminut, ja hän ainakin väitti että ei ole ollut ikinä mitään kulutusosan-vaihtoa isompaa vikaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Tota... Mä löysin kyllä nettiautosta heti noilla kriteereillä yksilön. Itsellä oli "raksapakuna" Fiat Tempra farmari. Nelivetona tosin.Albertolli kirjoitti:Myisiköhän joku mulle hyvän ja halvan auton (ostoilmoitus])? Tarttis kulkea töihin 2-3 päivänä viikossa ja kevyen peräkärryn kanssa romua kaatopaikalle ja rautakaupasta uutta tilalle. Koukku siis pitäisi olla valmiina tai edullisesti (käytettynä) hankittavissa. Kohtuullisessa käyttökunnossakin saisi olla, ettei kesken talven tarvitsisi isompia remontteja tehdä. Saapasmaan vehkeet etusijalla, mutta useamman päivän intensiivisen nettiauton kahlaamisen tulos on masentava, joten muutakin fiksua voi tarjotella. Kovin paljon yli tonnia ei viitsisi maksaa.
Ei yhtään haittaa vaikka poikkeasi hieman muusta liikenteestä ja 80-90-lukujen kantikas muotoilu miellyttää perverssiä mieltä.
APUVA!


Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Olikos Bravossa mitään erityisen häiritseviä piirteitä niin kuin sisämelu tai muut narinat ja kolinat? Jäi tuossa omalla koeajolla moottorieosuus kokeilematta, mutta ainakin 80-100 vauhdeissa sisämelu ei ainakaan häirinnyt.
Ja siitä olen kyllä samaa mieltä, että kyllä se 1.4 kone ennen turbon heräämistä on aika kuollut. Volsun TSI oli kyllä siinä mielessä vähän mukavampi kun se antaa vääntöä alempaa, mutta samankaltainen "äkkikuolema" siinäkin tapahtuu jos nostaa kytkintä huolimattomasti.
Ja siitä olen kyllä samaa mieltä, että kyllä se 1.4 kone ennen turbon heräämistä on aika kuollut. Volsun TSI oli kyllä siinä mielessä vähän mukavampi kun se antaa vääntöä alempaa, mutta samankaltainen "äkkikuolema" siinäkin tapahtuu jos nostaa kytkintä huolimattomasti.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
^^Mulla on jo ollut kaksi sedania, tosin etuvetona ja kaksilitraisella koneella. Farkku on vaan saakelin ruma. Tuosta 1,6 koneesta ei ole mitään mielikuvaa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!