Pasi kirjoitti:Tässä nämä boxerimallit (poislukien 14X boxerit):
64 x 33
2 x SUD
1 x Arna
9 x Sprint
Ja nämäolivat nyt siis liikennekäytössä olevia.... eli ei "seisonnassa" olevia(?)
Näin on syytä päätellä ainakin sillä perusteella, että joitakin autoja, joita tiedän 100% varmuudella olevan Suomessa ja vieläpä rekisterissä, ei tuolta löydy.
116-Giuliettaa 9 kpl rekisterissä .
4 vanhempaa kuin 1981 eli minun, ja tasan neljä myös tuoreempaa ( 1984:ään asti 1-2 autoa vuosittain ).
1.sukupolvea siis kokonaista 5 kpl rekisterissä Vähiin ovat menneet...
Jt
PS. Alkujaan 7 uutta Giuliettaa rekisteröitiin vuonna 1981, joten aika hyvä prosentti vuosiluokasta on kuitenkin tallella ---> n. 14 %. Viime vuonna tosin oli vielä 2 kpl rekisterissä. Tällöinhän G-prosentti olisi ollut huima lähes 30
Viimeksi muokannut Jiitee, 19 Loka 2013, 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Listassa mitä ilmeisimmin on oikeasti liikennekäytössä hetkellä X olleet autot (kuten Pasi ja Jakke jo totesivat), vaikka otsikko puhuu rekisterissä olevista autoista. Hetki X ei ole tämä päivä, minä veikkaan sen olevan 30.6.2013.
Tämä pääteltynä yksittäisistä autoista, jotka listalta puuttuvat niiden oltua tänä kesänä pois liikennekäytöstä sekä yksittäisistä autoista, jotka listalla ovat vaikka nyt ovat pois liikennekäytöstä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
VMTD kirjoitti:Huuhaata, mukamas 155:a 70 kpl niitä on yli 150 rekisterissä. Lybria 17, joka voi pitää paikkansa.
Bollettinon Bella-jutusta saamani palautteen perusteella (kun väitin Lybria olevan Suomessa 10) oikea lukema olisi ollut 25. Ja yksi yksilö on parhaillaan matkalla jossain päin Keski-Eurooppaa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Polforea kirjoitti:Listassa mitä ilmeisimmin on oikeasti liikennekäytössä hetkellä X olleet autot (kuten Pasi ja Jakke jo totesivat), vaikka otsikko puhuu rekisterissä olevista autoista. Hetki X ei ole tämä päivä, minä veikkaan sen olevan 30.6.2013.
Todennäköisesti tämä on lähinnä oikeaa oleva arvaus. Listalla ei ole kuitenkaan yhtään vm. 2004 uudempaa Thesistä, ja mielestäni niitä pitäisi ainakin pari kappaletta olla - siis keskikesällä ajossa.
Jeh. Päivämäärä voi toki olla väärin, etenkin kun kyseessä on iso lista. 30.6. on repäisty ihan puhtaasti siitä, että aina kun olen Trafilta itse rekisteröintitilastoja kysellyt, olen saanut ne ko. päivältä, eli varmaan yksittäiselle yksityisutelijalle heitetään tuo keskikesän lista.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Jäsen "Miettinen" oli näköjään hereillä, ymmärsi listan todellisen annin ja bongasi omituiset otukset listalta.
Listalta tosiaan puuttuu paljon jännää, eli käytössä olevat on se mitä tässä on listattu.
Noin muuten; "Dino" on oma automerkki, minkä rungonumerot on kokonaan eriävät Ferrareista, eli aika iso tekninen virhe tuossa on käynyt.
unknown kirjoitti:Noin muuten; "Dino" on oma automerkki, minkä rungonumerot on kokonaan eriävät Ferrareista, eli aika iso tekninen virhe tuossa on käynyt.
Muistanko oikein Dinossa ei ollut tehtaalta lähtiessä Ferrari-merkkejä. Niitä on lisätty paljon jälkeenpäin. Siis munkin tietämyksen (muistikuvan) mukaan oma automerkki. Mielestäni erittäin arvostettava, muttei tietysti suurelle yleisölle tuttu.
Dinojen lohkojen kyljessä lukee myös kissan kokoisin kirjaimin (noin 5cm fontti) FIAT.
Kaikki heppa-logot on tosiaan lisätty myöhemmin, Dino 308 gt4 tosin muuttui Ferrari 308 gt4:siksi kesken vuoden. Mielestäni ne on Dino:ja oma merkki, enkä oikein ymmärrä miksi niistä pitää Ferrareita saada väkisin.
Bones kirjoitti:En löytänyt listalta Elcattia ollenkaan... vaikka tuolla parkkihallissa moinen paku onkin, rekisteröitynä ja käytössä.
Nuo lienee hukattu johonkin. Olisiko Subaru ja malli "määrittelemätön"? Nuohan on tehty Subaruista. Subaruita on tuon laskurin mukaan n. 15.000 ja niistä 588 on ilman mallitietoa. Vertailun vuoksi Suzukeja on kaikkiaan saman verran, mutta "määrittelemättömiä" vain 11. Saabeja on 38.000, joista 63 määrittelemätöntä. Subarulla on siis poikkeuksellisen paljon mallitietonsa hukanneita autoja, ja tuo 588 kpl riittää kattamaan kaikki Elcatit ja vielä riittää autoja normaaliin tilastosekoiluun.
Onpa minulla ollut vääristynyt maailmankuva. Olen kuvitellut, että AK on saanut Alfoja myytyä ihan kohtuullisesti, mutta vain yhtenä vuotena on ylletty Deltan lukemiin, Giuliettan kokonaismyynti tulee jäämään samaan kuin Bravolla eli max. 1000 auton luokkaa. Suurin yllätys oli kuitenkin MiTo. Luulin lukemien olevan samaa suuruusluokkaa kuin Giuliettalla, mutta näitä on liikenteessä vasta reilut 300 eli ihka oikea harvinaisuus. Hieman on hämännyt, kun Tapiolan nurkilla Alfonsoja näkee päivittäin ja ex työpaikankin parkkihallissa pesi yksi MiTo.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
MiTo näyttää tosiaan jäävän keräilyharvinaisuudeksi, 312kpl. Tosin erittäin hyvä jälleenmyyntiarvon kannalta, luulisin?
2011 jälkeen myyty 50kpl Suomessa MiToja, todella vähän. Pitääköhän Alfojen kokonaismyynti ~6500 kpl paikkaansa ?.
insinörtti kirjoitti:Onpa minulla ollut vääristynyt maailmankuva. Olen kuvitellut, että AK on saanut Alfoja myytyä ihan kohtuullisesti, mutta vain yhtenä vuotena on ylletty Deltan lukemiin, Giuliettan kokonaismyynti tulee jäämään samaan kuin Bravolla eli max. 1000 auton luokkaa. Suurin yllätys oli kuitenkin MiTo. Luulin lukemien olevan samaa suuruusluokkaa kuin Giuliettalla, mutta näitä on liikenteessä vasta reilut 300 eli ihka oikea harvinaisuus. Hieman on hämännyt, kun Tapiolan nurkilla Alfonsoja näkee päivittäin ja ex työpaikankin parkkihallissa pesi yksi MiTo.
Ihan fakta homma että tapiolassa on ihan törkeästi alfoja, on ollut niin kauan kun muistan ihan nuoruudesta asti
Mites muuten kun toi kone väittää että bemareita on yhteensä "vaan 86240 kpl" tuntuu että niitä tulee kuitenkin kokoajan vastaan kun esim opeliakin on jo tuplamäärä.. Se on huomattu että 159:ä ostaa kyllä tosi paljon ihan perusautoilijakin kuten kävi 156:senkin kanssa, niistä nousee ehdottomasti vähiten lapoja pystyyn.
Aijoo, ja maseratin 3200 GT:tä olevinaan vaan kaksi ja "coupea" yksi kappale.. Ei varmasti pidä paikkaansa.
^Tuo yksi "määrittelemätön" on vuodelta 2000, joten sekin on varmaan oikeasti 3200gt. Kun laskee yhteen "3200", "3200gt", "gt", ja "määrittelemätön", niin saadaan varmaakin se oikea luku. Bora löytyy myös sekä "117" ja "Bora" nimikkeiden alta.
Renaultin kohdalla listassa onkin kaikkea jännää. Listalla ei ole yhtäkään Avantimea, vaikka niitä on maassa varmasti ainakin kaksi. Vel Satisten määrä on 1, kunnes huomataan malli "Vel", joita on 6. Mallinimeksi näyttää tarpeen tullen kelpaavan myös jonkin rekisteröintipaperin otsikko, sillä listalla on yksi Renault Teilegutachten.