8 vuoden taival 156:n kanssa loppusuoralla..
Valvoja: Moderators
8 vuoden taival 156:n kanssa loppusuoralla..
Tosissaan harkinnassa luopua rakkaasta ratsustani mutta onko se niin että kerran alfisti niin aina alfisti... Tuleeko tilalle toinen alfa... Koeajossa ollut 159 2,2 litraisena (vm 2006). Olin skeptinen että miltä se tuntuisi kun ei ole V-konetta mutta mukavan pirteähän se oli vaikka kevyt murina puuttuikin. Olishan 159:stä se 3,2 litrainenkin versio joka houkutellu mutta ehkä kuitenkin tyytyisi taloudellisempaan kun paljon kaupunkiajoa..
Palstalle eksyny pitkästä aikaa tiedonhaun merkeissä. Jos olen viihtyny 156:n kanssa 8 vuotta niin kenties olisin tyytyväinen 159:n kanssa?
Palstalle eksyny pitkästä aikaa tiedonhaun merkeissä. Jos olen viihtyny 156:n kanssa 8 vuotta niin kenties olisin tyytyväinen 159:n kanssa?
Anna kaikkesi mutta älä periksi
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: 8 vuoden taival 156:n kanssa loppusuoralla..
Mä annan suosituksen tosta TBi:stä. En tosin o koklannu jiitessua.
Kurkkaa vaan ensin tuolta Kaikkea Alfasta osastolta 159:n heikot kohdat.
Kurkkaa vaan ensin tuolta Kaikkea Alfasta osastolta 159:n heikot kohdat.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: 8 vuoden taival 156:n kanssa loppusuoralla..
Katsoppas vaan, mites olet tänne eksynyt
159 kohdalla itsekin suosittelisin katsomaan tbi valikoimaa. Murinoissa häviää kuutoselle, mutta mukava luonteinen moottori. Jotkut haukkuu kun ei ole kierroskone niin kuin perinteisesti Alfalla on tapana mutta en usko että punaraja huudatuksia jäisit kaipaamaan? Polttoainetaloudessakin saa hyvin vastinetta rahalle. Taitaa mennä vastaavilla kulutuksilla kuin tuo 2,2 mutta tarjoaa vaivattomamman, ripeämmän kulun. Etsit vain hyvin pidetyn yksilön.
Toisaalta 159 on aika iso auto. Siinä mielessä Mito 1,4tbi olisi varmasti asiallinen valinta joka tankatessa saattaa kuutosen jälkeen tuntua suorastaan surrealistiselta
EDIT:
Sehän olis siinä? Mihin sä 159 kokoista tarttet?
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/5848358" onclick="window.open(this.href);return false;
159 kohdalla itsekin suosittelisin katsomaan tbi valikoimaa. Murinoissa häviää kuutoselle, mutta mukava luonteinen moottori. Jotkut haukkuu kun ei ole kierroskone niin kuin perinteisesti Alfalla on tapana mutta en usko että punaraja huudatuksia jäisit kaipaamaan? Polttoainetaloudessakin saa hyvin vastinetta rahalle. Taitaa mennä vastaavilla kulutuksilla kuin tuo 2,2 mutta tarjoaa vaivattomamman, ripeämmän kulun. Etsit vain hyvin pidetyn yksilön.
Toisaalta 159 on aika iso auto. Siinä mielessä Mito 1,4tbi olisi varmasti asiallinen valinta joka tankatessa saattaa kuutosen jälkeen tuntua suorastaan surrealistiselta
EDIT:
Sehän olis siinä? Mihin sä 159 kokoista tarttet?
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/5848358" onclick="window.open(this.href);return false;
Ayrton Senna da Silva forever
Re: 8 vuoden taival 156:n kanssa loppusuoralla..
^ hmm.. Eikös tuo ollu se yksilö joka otti osumaa ratapäivillä? Eihän siinä mitään jos on hyvin korjattu, mutta mietiskelin vaan ! Vai menikö ihan mönkään koko arvailu..
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: 8 vuoden taival 156:n kanssa loppusuoralla..
Ei kai se aina siitä koosta/tilantarpeesta ole kiinni, vaan yleisestä mieltymyksestä. Jotkut pitävät enemmän sedan-mallisista kuin pystyperäisistä kinnereistä, vaikka se pienempikin auto täyttäisi tarpeet...Wile E. Coyote kirjoitti:Mihin sä 159 kokoista tarttet?
Re: 8 vuoden taival 156:n kanssa loppusuoralla..
Vielä tarvitsee takaovia likkojen takia kun niiden harrastuksiin kuskausta on viitenä päivänä viikosta.
Mito ei kyllä vaan ole mun makuun muutenkaan, mutta täytyypä vielä tarkkailla tuota turbollista 159..
Mito ei kyllä vaan ole mun makuun muutenkaan, mutta täytyypä vielä tarkkailla tuota turbollista 159..
Anna kaikkesi mutta älä periksi
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 8 vuoden taival 156:n kanssa loppusuoralla..
Komppaan vahvasti. Omakin automaku on sellainen että itsellä pitää olla joko rehellinen urheilu-/sportti/tms tai sitten iso sedan. Ihan näihin mieltymyksiin pohjaten vaihdoin itsekin 156 Wagonin 166:een, vaikka siitä farkkuperästä olikin silloin tällöin apua. Mutta kun ei kuitenkaan ehdotonta tarvetta ollut, niin...Cuore Sportivo kirjoitti:Ei kai se aina siitä koosta/tilantarpeesta ole kiinni, vaan yleisestä mieltymyksestä. Jotkut pitävät enemmän sedan-mallisista kuin pystyperäisistä kinnereistä, vaikka se pienempikin auto täyttäisi tarpeet...
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: 8 vuoden taival 156:n kanssa loppusuoralla..
Makuasioita, sano.... Mielestäni Giorgetto Giugiaron studiossa on piirretty kaksi maailman tyylikkäintä farkkua 156 ja 159, ja ne eivät ujostele yhtään sedanienkaan seurassa, päin vastoin.-TTY- kirjoitti:Komppaan vahvasti. Omakin automaku on sellainen että itsellä pitää olla joko rehellinen urheilu-/sportti/tms tai sitten iso sedan. Ihan näihin mieltymyksiin pohjaten vaihdoin itsekin 156 Wagonin 166:een, vaikka siitä farkkuperästä olikin silloin tällöin apua. Mutta kun ei kuitenkaan ehdotonta tarvetta ollut, niin...Cuore Sportivo kirjoitti:Ei kai se aina siitä koosta/tilantarpeesta ole kiinni, vaan yleisestä mieltymyksestä. Jotkut pitävät enemmän sedan-mallisista kuin pystyperäisistä kinnereistä, vaikka se pienempikin auto täyttäisi tarpeet...
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: 8 vuoden taival 156:n kanssa loppusuoralla..
Itsellä on hiukan sama tilanne kuin Donnalla. 156:n ratissa on viihdytty jo kahdeksan vuotta ja näillä näkymin jatketaan vielä jonkin aikaa. Välissä on kokeiltu toki muitakin Alfoja, mutta tuo TS-koneella oleva on jäänyt johtuen hyvästä kunnosta. Onhan se ollut hyvällä pidollakin.
Nyt jo tulee kuitenkin tiirattua seuraavaa hankintaa "sitten joskus". Tilantarve on itselläkin kohtuu suuri johtuen perheestä, muuten Mito QV voisi löytyä itseltäkin (en ole ajanut, mutta auton on pakko olla hauska). Eli 159 voisi olla potentiaali toiseksi autoksi. Moottorina 2.2 on varmaan ok, mutta kokemuksesta TS-moottoreiden kanssa tiedän, että vaikka auto olisi muuten hyvä ja riittävä, voi tuo moottori tehdä siitä hieman tylsän pidemmän päälle. Se tietysti riippuu mikä riittää. V6:t taas voi olla turhan janoisia, kun ei kaupungissa kovinkaan usein pääse moottorista kunnolla nauttimaan. Eli turbo. Niiden hinnat ovat ainakin itselle vaan vielä tavoittamattomissa, kun velkaa en autoihin tee.
Toinen hyvä vaihtoehto voisi olla Giulietta. Itselle ainakin maistuisi muotoilu pitkän sedanin tuijottelun jälkeen. Moottorina Multiair tai QV mallin 1.8 turbo. Hinnatkin ovat kohtuullisia niinkin tuoreille autoille. Hmm.. itsellähän voisi olla 159 SW turbo ja vaimolla Giulietta Multiair TCT vaihteistolla.. Joo, haaveita on mukava olla.
Itse olen huomannut, että muihin autoihin rahan sijoittaminen tuntuu tuhlaukselta, mutta Alfoihin ei. On ne sitten millä moottorilla hyvänsä, niin on ne silti kivempia ja mielenkiintoisempia kuin mitkään muut autot.
Eli ei kai näistä mihinkään pääse.
Nyt jo tulee kuitenkin tiirattua seuraavaa hankintaa "sitten joskus". Tilantarve on itselläkin kohtuu suuri johtuen perheestä, muuten Mito QV voisi löytyä itseltäkin (en ole ajanut, mutta auton on pakko olla hauska). Eli 159 voisi olla potentiaali toiseksi autoksi. Moottorina 2.2 on varmaan ok, mutta kokemuksesta TS-moottoreiden kanssa tiedän, että vaikka auto olisi muuten hyvä ja riittävä, voi tuo moottori tehdä siitä hieman tylsän pidemmän päälle. Se tietysti riippuu mikä riittää. V6:t taas voi olla turhan janoisia, kun ei kaupungissa kovinkaan usein pääse moottorista kunnolla nauttimaan. Eli turbo. Niiden hinnat ovat ainakin itselle vaan vielä tavoittamattomissa, kun velkaa en autoihin tee.
Toinen hyvä vaihtoehto voisi olla Giulietta. Itselle ainakin maistuisi muotoilu pitkän sedanin tuijottelun jälkeen. Moottorina Multiair tai QV mallin 1.8 turbo. Hinnatkin ovat kohtuullisia niinkin tuoreille autoille. Hmm.. itsellähän voisi olla 159 SW turbo ja vaimolla Giulietta Multiair TCT vaihteistolla.. Joo, haaveita on mukava olla.
Itse olen huomannut, että muihin autoihin rahan sijoittaminen tuntuu tuhlaukselta, mutta Alfoihin ei. On ne sitten millä moottorilla hyvänsä, niin on ne silti kivempia ja mielenkiintoisempia kuin mitkään muut autot.
Eli ei kai näistä mihinkään pääse.
Senza cuore saremmo solo macchine
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 8 vuoden taival 156:n kanssa loppusuoralla..
Mikäs motti Donnan autossa on nyt?
Kyllähän aina voisi liputtaa TBI;n puolesta, mutta kun vertaa hintaa vm.2006 159 vastaan halvin TBI niin hintalapuissa on melkoinen ero. Sama 'ongelma' Giulietan kanssa - ellei sitten ole laittaa/valmis lisäämään budjettia. 2.2 on vielä sopivan "vanhanliiton vapari", ei tarvitse odottaa että turbo heräilee ja vetää tasaisesti koko alueen läpi, alavääntö tosi hyvä - aina kysellään paljonko on newtoneita kun vieraalle antaa kokeiltavaksi
2.2 on ihan pätevä komproimissi jos tulee kaupunki ajoa, mutta ei viitsi tankata kuin kerran kuussa
Ja jos 159 miellyttää, niin miksi ei? Minullakin pitäisi käytön perusteella olla Mito, mutta 159:llä mennään kun on silmää miellyttävä korimalli...
Kyllähän aina voisi liputtaa TBI;n puolesta, mutta kun vertaa hintaa vm.2006 159 vastaan halvin TBI niin hintalapuissa on melkoinen ero. Sama 'ongelma' Giulietan kanssa - ellei sitten ole laittaa/valmis lisäämään budjettia. 2.2 on vielä sopivan "vanhanliiton vapari", ei tarvitse odottaa että turbo heräilee ja vetää tasaisesti koko alueen läpi, alavääntö tosi hyvä - aina kysellään paljonko on newtoneita kun vieraalle antaa kokeiltavaksi
2.2 on ihan pätevä komproimissi jos tulee kaupunki ajoa, mutta ei viitsi tankata kuin kerran kuussa
Ja jos 159 miellyttää, niin miksi ei? Minullakin pitäisi käytön perusteella olla Mito, mutta 159:llä mennään kun on silmää miellyttävä korimalli...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: 8 vuoden taival 156:n kanssa loppusuoralla..
Mulla on ollut jo jonkin aikaa samat tuskat, otsikon mukainen taival hieman pidempi... 159 olisi muodollisesti pätevä ja hivelisi silmää mutta kun se vaan ei oo niin kiva ajaa kun 156 bussolla... Giulietta myös iskisi ulkoisesti mutta kun italiassa tuollaisella 170 hp versiolla kurvailin 3 viikkoa niin ajamisen maku vaan ei aiheuttanut omistamisen intohimoja vaikka sinällään olikin ihan jees kokemus. Toki olen katsellut "sillä silmällä" vain QV versioita, samoin 159:tä V6:sia.
GT bussolla olisi ihan jees mutta niillä kaikilla alkaa jo olla ikää ja kilometrejä takana. Brera turbolla, olisko tuosta kissan rinnalle käyttis?
Ja luopumisen tuskaa tietty lisää se että nykyinen uskollinen 156 toimii ongelmitta, miellyttää edelleen silmää eikä edes ruostu vaikka täällä niin vätetään..
Rahallisesti vaihtoa ei tarvitse miettiä koska nykyisellä ei juurikaan ole arvoa.. ja tytär ajaa tolla aikas paljon.. pitäskö jättää sille??
Ja autoa kun en varsinaisesti tarvitse kauppareissuja kummempaan...
GT bussolla olisi ihan jees mutta niillä kaikilla alkaa jo olla ikää ja kilometrejä takana. Brera turbolla, olisko tuosta kissan rinnalle käyttis?
Ja luopumisen tuskaa tietty lisää se että nykyinen uskollinen 156 toimii ongelmitta, miellyttää edelleen silmää eikä edes ruostu vaikka täällä niin vätetään..
Rahallisesti vaihtoa ei tarvitse miettiä koska nykyisellä ei juurikaan ole arvoa.. ja tytär ajaa tolla aikas paljon.. pitäskö jättää sille??
Ja autoa kun en varsinaisesti tarvitse kauppareissuja kummempaan...
Re: 8 vuoden taival 156:n kanssa loppusuoralla..
Ny on 2,5l V6...DaViega kirjoitti: Mikäs motti Donnan autossa on nyt?
Anna kaikkesi mutta älä periksi
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: 8 vuoden taival 156:n kanssa loppusuoralla..
Joo, ymmärrän hyvin että kaksi ovea on ongelma. Ja muotoilu on maku asia. Tulipa vaan mieleen kun surffasin hintoja että Miton kanssa budjetti olisi huomattavasti pienempi. Tuon ko yksilön historiaa en tunne, sattui vain hyvä väri ja sopiva hinta. Ei 2,2 huono ole. Olen vain koeajoilla mieltynyt tuohon 1,75tbi koneeseen. 159+tbi ei ole ihan edullinen joten siinä mielessä 2,2 voisi olla hyvä kompromissi.
Tai sitten tuo jos on kiire viedä tyttöjä harrastuksiin
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/4706627" onclick="window.open(this.href);return false;
Tai sitten tuo jos on kiire viedä tyttöjä harrastuksiin
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/4706627" onclick="window.open(this.href);return false;
Ayrton Senna da Silva forever
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: 8 vuoden taival 156:n kanssa loppusuoralla..
Kun kerran olet jo jakajalla tottunut jonkin verran seisoskelemaan, ota se 3.2l vaan.Donna kirjoitti:Ny on 2,5l V6...DaViega kirjoitti: Mikäs motti Donnan autossa on nyt?