159 2.4 ja laturin vaihto
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
159 2.4 ja laturin vaihto
EDIT: Otsaketta muutettu vian varmistuttua.
Ja sanon "hyytysi" lainausmerkeillä, koska kone kuitenkin kävi nätisti.
Oltiin eilen illalla klo 21.00 ajelemassa risteilyltä turun satamasta kohti loviisaa kun 159 päätti motarilla kytkeä kaikki apulaitteet pois päältä yksitellen.
ABS Unavailable
ASR Unavailable
Hillholder unavailable
Airbags Unavailable
Sit alko radio pätkiä päälle/pois/päälle/pois/päälle/pois
Sit sano että Have gearbox checked eikä enää vaihtanut vaihteita.
Siitä sit motarilta pois ekasta rampista ja bussipysäkille.
Sit ajattelin et josko olis joku tilapäinen häiriö, joten auto sammuksiin, muutama minuutti odottelua ja käynnisys. *ZIP* Nada...
Joku 20min odoteltiin pysäkillä ja soiteltiin sukulaiset läpi et kuka jaksais hakeen, kunnes taas piruuttani koitin ja auto lähti käyntiin no-problem
Kurvailtiin joku 10km ja alko sama show uudestaan ja vastaantulijoiden vilautteluista päätelleen, nyt oli myös xenonit pimeenä.
Sit noin Lohjan kohdilla stoppi ja hinuria tilaukseen, kun ei viitsi pimeellä autolla ajella (onneks tuolla matkalla oli katuvalot). Muutaman käynnistysyrityksen tuloksena oli pelkkää hiljaisuutta (ja virrat meni samantien pois päältä).
Puolenyön aikaan hinuri paikalla ja vei biilin lohjalle huoltoon ja tiputti meidät matkan varrella olevalle ABC:lle. Klo. 3:15 kotona. Eli matka turusta loviisaan Alfalla kesti sen reilut 6 tuntia tällä kertaa
Nyt sitten tuli mieleen, kun meidän auto on pitänyt sellaisa vinkuvaa/viheltävää kierrosten mukaan muuttuvaa ääntä kuukauden päivät, jotka ajattelin johtuvan Turbosta, niin olisiko kyseessä sittenkin laturi?
Eli tossa valoshown alkaessa laturi ei enää ole jaksanut ladata tarpeeksi, mutta auto on kuitenkin pysynyt käynnissä akun voimin. Moottori ei muuten sammunut virtanapista painamalla enää viimeisellä kerralla.... tai siis sammui kun nappia piti pohjassa muutaman sekunnin.
Mitään laturin merkkivaloa tai siihen liittyvää vikailmoitusta ei kuitenkaan saatu. Odotellaan nyt tuomiota korjaamolta.
Jänniä juttuja!
Ja sanon "hyytysi" lainausmerkeillä, koska kone kuitenkin kävi nätisti.
Oltiin eilen illalla klo 21.00 ajelemassa risteilyltä turun satamasta kohti loviisaa kun 159 päätti motarilla kytkeä kaikki apulaitteet pois päältä yksitellen.
ABS Unavailable
ASR Unavailable
Hillholder unavailable
Airbags Unavailable
Sit alko radio pätkiä päälle/pois/päälle/pois/päälle/pois
Sit sano että Have gearbox checked eikä enää vaihtanut vaihteita.
Siitä sit motarilta pois ekasta rampista ja bussipysäkille.
Sit ajattelin et josko olis joku tilapäinen häiriö, joten auto sammuksiin, muutama minuutti odottelua ja käynnisys. *ZIP* Nada...
Joku 20min odoteltiin pysäkillä ja soiteltiin sukulaiset läpi et kuka jaksais hakeen, kunnes taas piruuttani koitin ja auto lähti käyntiin no-problem
Kurvailtiin joku 10km ja alko sama show uudestaan ja vastaantulijoiden vilautteluista päätelleen, nyt oli myös xenonit pimeenä.
Sit noin Lohjan kohdilla stoppi ja hinuria tilaukseen, kun ei viitsi pimeellä autolla ajella (onneks tuolla matkalla oli katuvalot). Muutaman käynnistysyrityksen tuloksena oli pelkkää hiljaisuutta (ja virrat meni samantien pois päältä).
Puolenyön aikaan hinuri paikalla ja vei biilin lohjalle huoltoon ja tiputti meidät matkan varrella olevalle ABC:lle. Klo. 3:15 kotona. Eli matka turusta loviisaan Alfalla kesti sen reilut 6 tuntia tällä kertaa
Nyt sitten tuli mieleen, kun meidän auto on pitänyt sellaisa vinkuvaa/viheltävää kierrosten mukaan muuttuvaa ääntä kuukauden päivät, jotka ajattelin johtuvan Turbosta, niin olisiko kyseessä sittenkin laturi?
Eli tossa valoshown alkaessa laturi ei enää ole jaksanut ladata tarpeeksi, mutta auto on kuitenkin pysynyt käynnissä akun voimin. Moottori ei muuten sammunut virtanapista painamalla enää viimeisellä kerralla.... tai siis sammui kun nappia piti pohjassa muutaman sekunnin.
Mitään laturin merkkivaloa tai siihen liittyvää vikailmoitusta ei kuitenkaan saatu. Odotellaan nyt tuomiota korjaamolta.
Jänniä juttuja!
Viimeksi muokannut Pasi, 29 Loka 2013, 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: 159 "hyytysi"
Vastaavia herjoja tuli meillä ysissä, mutta loppuivat akun vaihdolla.
Luulisi laturin laittavan varoitusvaloa, mutta voihan sekin olla ongelman perimmäinen lähde.
Luulisi laturin laittavan varoitusvaloa, mutta voihan sekin olla ongelman perimmäinen lähde.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 "hyytysi"
Albertolli kirjoitti:Vastaavia herjoja tuli meillä ysissä, mutta loppuivat akun vaihdolla.
Luulisi laturin laittavan varoitusvaloa, mutta voihan sekin olla ongelman perimmäinen lähde.
No akkua mäkin eka epäilin. Mutta sekin on keväällä uusittu. Laturinhan pitäisi pitää auto täysin toimintakunnossa niin kauan kuin se käy?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 "hyytysi"
Paitsi jos akku on rikki ja laturi yrittää tunkata täydellä höngällä sinne. Mites se viisysin avainpohjanjohto? Jollakinhan täällä se aiheutti vaikka mitä ongelmia
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 "hyytysi"
Joo, mutta toi johto ei kait selitä sitä että kone yritti pyöräyttää itseensä käyntiin samalla tavalla kuin akku olisi tyhjä.Aquatica kirjoitti:Paitsi jos akku on rikki ja laturi yrittää tunkata täydellä höngällä sinne. Mites se viisysin avainpohjanjohto? Jollakinhan täällä se aiheutti vaikka mitä ongelmia
Voi kait se uusikin akku olla viallinen.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 "hyytysi"
Kyllä se uusi akku voi rikki olla. Myös maadotushäikkä voisi saman aiheuttaa. Akkua vaihtamalla ainakin luulisi selviävän ruo
Re: 159 "hyytysi"
Paljon ajettu?
Meillä meni laturi jossain 160-170tkm kohdilla.
Säästettin ja tilalle laitettiin Startaxin laturi jonka korjaamo 5kk päästä vaihtoi sitten uudestaan kun lakkasi tämäkin lataamasta.
Saas nähdä kauan tämä kestää.
Ja tosiaan mitään lataukseen liittyvää valoa ei tullut tauluun.
Meillä meni laturi jossain 160-170tkm kohdilla.
Säästettin ja tilalle laitettiin Startaxin laturi jonka korjaamo 5kk päästä vaihtoi sitten uudestaan kun lakkasi tämäkin lataamasta.
Saas nähdä kauan tämä kestää.
Ja tosiaan mitään lataukseen liittyvää valoa ei tullut tauluun.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 "hyytysi"
144tkm tuli matkalla täyteen.
Ottavat auton huomena työnalle... Vituttaa vaan kun auto on "huollossa" yli 200km päässä, niin hakeminenkin vaatii vähän suunnittelua.
Ottavat auton huomena työnalle... Vituttaa vaan kun auto on "huollossa" yli 200km päässä, niin hakeminenkin vaatii vähän suunnittelua.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 159 "hyytysi"
Huono laturi rikkoo nopeasti uudenkin akun. ei tuossa muuta kuin akku vaihtoon, samalla maapisteiden tarkastus ja akunpäällä olevien sulakkeiden mahdollinen kiristys ja lopulta latauksen tarkastus. eiköhän tuolta akselilta vika löydy. oireet ainakin viittaisivat sinne päin.
Tosin nyky autot välillä sekoilevat täydellisesti pienimmistäkin häiriöistä
Tosin nyky autot välillä sekoilevat täydellisesti pienimmistäkin häiriöistä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 159 "hyytysi"
Yhdestä 159:stä vastaavia häröilyjä tutkinut ja siinä oli akunnapa löysällä.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 "hyytysi"
Akkunavat olikin ainoot mitkä siellä pimeessä tihkusateessa tuli tsekattua. Olivat kiinni
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 "hyytysi"
Vika todettu laturiksi.
Hinta arvio uusi laturi + vaihto = 900€
Sanattomaks vetää.
Hinta arvio uusi laturi + vaihto = 900€
Sanattomaks vetää.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: 159 "hyytysi"
^ Mikä näissä oikein maksaa!!
Eihän tuota 159:iä uskalla enää kohta käyttää, kun kuulee näitä remppa hintoja..
Eihän tuota 159:iä uskalla enää kohta käyttää, kun kuulee näitä remppa hintoja..
Re: 159 "hyytysi"
Oiskohan tässäkin kuuluisa "Alfalisä"? Jos ei ole merkkiin erikoistunut, vaikkei tuo 159 varsinkaan mitenkään erikoinen sisukaluiltaan ole, niin tykkäävät pyytää eksoottisuuslisää.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: 159 "hyytysi"
Siis ###¤¤¤¤ missä se laturi sijaitsee??http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-ROMEO-AL ... 2c5f3b5b71
molex to sata, lose all your data.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: 159 "hyytysi"
http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-ROMEO-AL ... 2c5f3b5b71" onclick="window.open(this.href);return false;
molex to sata, lose all your data.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 "hyytysi"
Kyseessä Lohjan PP auto, joka oli lähin "virallinen" johon saatiin ilmainen hinautus sunnuntai iltana.
Virallinen ohjeistus eLearnissa:
Ilmastointi tyhjäksi
Eturengas irti
Kurasuojat pois
Etupuskuri irti
...
...
...
Alphaowneria tuossa selailin, niin on ilmeisesti TODELLA hankala ottaa irti ... ainakin jos meinaa olla purkamatta puol autoo edestä.
Olisin itse voinut kyllä kokeilla, mutta milläs helvetillä sen auton sais lohjalta loviisaan mitenkään edullisesti.
Kysyivät kyllä siellä että jos lataavat akun ja haluan ajaa auton pois sieltä (epäilivät että auto pysyy akulla käynnissä loviisaan asti), mutta kiva sitten jossain valoissa olla kun laatikko ei vaihda pienemmälle.... Ei se varmaan 6:lla jaksa paikaltaan lähteä
Virallinen ohjeistus eLearnissa:
Ilmastointi tyhjäksi
Eturengas irti
Kurasuojat pois
Etupuskuri irti
...
...
...
Alphaowneria tuossa selailin, niin on ilmeisesti TODELLA hankala ottaa irti ... ainakin jos meinaa olla purkamatta puol autoo edestä.
Olisin itse voinut kyllä kokeilla, mutta milläs helvetillä sen auton sais lohjalta loviisaan mitenkään edullisesti.
Kysyivät kyllä siellä että jos lataavat akun ja haluan ajaa auton pois sieltä (epäilivät että auto pysyy akulla käynnissä loviisaan asti), mutta kiva sitten jossain valoissa olla kun laatikko ei vaihda pienemmälle.... Ei se varmaan 6:lla jaksa paikaltaan lähteä
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: 159 "hyytysi"
Pasi katso noi alhaalla olevat kommentit tuntematta yhtään liikettä: http://www.lansi-uusimaa.fi/keskustelut/95848" onclick="window.open(this.href);return false;
molex to sata, lose all your data.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 "hyytysi"
Nyt on kyllä aika lähellä etten lähe työntämään autoa pois sieltä.
Yritin etsiä juttuja näistä ja yks italialainen kaveri vinkkas Italiankieliselle foorumille... Siellä ne saapasmaassa vaihtaa näitä hintaan 300€. Tulisko halvemmaks toimittaa auto italiaan huoltoon?
Täällä ei varmaan kellään ole kokemusta laturin vaihdosta tohon malliin?
Yritin etsiä juttuja näistä ja yks italialainen kaveri vinkkas Italiankieliselle foorumille... Siellä ne saapasmaassa vaihtaa näitä hintaan 300€. Tulisko halvemmaks toimittaa auto italiaan huoltoon?
Täällä ei varmaan kellään ole kokemusta laturin vaihdosta tohon malliin?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Oliskohan Lohjalla joku avulias alfakuski, jonka tilaa saisi lainata? Mulla on tuo talli mitoiltaan alamittainen ja työkaluiltaan vajaa, jos tosiaan puoli autoa pitää purkaa. Muuten lainaisin mielelläin.
Lohjalta tuohon länsipuolen Auto-Milanoon ei ole pitkä matka. Hinta tuskin putoaa, mutta saattaa olla asiantuntevampi paja.
Lohjalta tuohon länsipuolen Auto-Milanoon ei ole pitkä matka. Hinta tuskin putoaa, mutta saattaa olla asiantuntevampi paja.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Tässä eLearnin ohjeistusta:
Eli jos oikein ymmärsin, niin riipuen tuon yhden pultin asennussuunnasta voi joutua irroittamaan koko moottorin?
To remove the alternator, adopt one of two procedures according to the lower alternator fastenging type.
If the head of the lower bolt is on the outside of the vehicle, the engine must be removed.
If the head of the lower bolt faces inward, proceed as follows.
Op. 0010T84 COOLANT FOR AIR CONDITIONING SYSTEM - DEHYDRATE AND REPRESSURIZE = Ilmastointi tyhjäksi.
Op. 7055B54 UNDER ENGINE PROTECTION/GUARD - R.R. = Pohjalevy pois.
Op. 4450B04 RIGHT FRONT WHEEL - R.R = Oikea etupyörä.
Op. 7055B91 RIGHT FRONT WHEEL ARCH LINER - R.R. = Kura suoja pois.
Op. 7210E10 R.R. FRONT BUMPER = Etupuskuri
Op. 1092C26 BELT FROM AIR CONDITIONER COMPRESSOR DRIVING POWER STEERING PUMP - R + R = Hihna pois
Op. 5040A20 AIR CONDITIONING COMPRESSOR - R+R - = Ilmastoinnin kompura pois
Ja sitten vaan laturi pois
Eli jos oikein ymmärsin, niin riipuen tuon yhden pultin asennussuunnasta voi joutua irroittamaan koko moottorin?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Mulle vaihdettiin tuo laturi heti autonvaihdon alkutaipaleelle (99tkm.) Homma meni myyjäliikkeen piikkiin. Ei alfa liikkeen asentaja oli tätä punnertanut paikoilleen työpäivän ajan. Alfa mekaanikko paikallisesta Delta-autosta sanoi jälkikäteen, että työ on erittäin vaativa, jos sitä ei ennen oo tohon 2,4 koneeseen tehnyt. Joko etupuskuri irti ja paljon purkamista tai sitten kone pudotetaan paikaltaan. Molempia tapoja voi käyttää. Tuo hinta muodostunee osittain tuosta työn massiivisesta määräästä. Jospa tolla nyt seuraavat 100tkm ajais. Verrokkina mainittakkoon kaverin uutena hankkimasta C-max:ista (nyt 240tkm- 08) on jo kolmas laturi menossa.
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Nyt kun selvisi mitä tuo laturin vaihtaminen vaatii, en yhtään ihmettelekään tuota 900€ hintaa. Ilmeisesti se ei vaan ole tarkoitettu vaihdettavaksi kauhean nopeasti. Itse osa varmaankin on sen 300-400€ Suomessa ja loput 500-600€ on työtä, mikä kuulostaa aika normaalilta marmoritiskin tuntitaksalta. Ai suatana.
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
"muistikuva/haavekuva" on että laturin kiinnityspultin voi katkaista.
Jolloin laturi lähtee paikaltaan helpommin ja kasatessa uus pultti toista kautta paikalleen.
..
Jolloin laturi lähtee paikaltaan helpommin ja kasatessa uus pultti toista kautta paikalleen.
..
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
^Tätä pohdin kanssa. Kyseessä on ilmeisesti ongelma saada koko pultti ulos, mutta katkaistunahan se voisi lähteä.
Mutta nyt tässä vähän asiaa selvitelleenä, on kova hinku saada auto pois nykyisestä paikastaan.
Pitänee kait vakavasti harkita jotain tonnin autoa taas alle väliaikaiskulkineeksi.
Mutta nyt tässä vähän asiaa selvitelleenä, on kova hinku saada auto pois nykyisestä paikastaan.
Pitänee kait vakavasti harkita jotain tonnin autoa taas alle väliaikaiskulkineeksi.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: 159 "hyytysi"
Samoilla oireilla omasta meni noin 140tkm:n kohdalla. Paitsi että minulla syttyi latauksen merkkivalokin. Paikalliset liikkeet harjoittelivat vaihtoa, itse laturin vaihto autosähköliikkeessä oli helppo rasti mutta laturinhihna saatiin vasta yhdeksän päivän päästä paikalleen paikallisessa "merkkiliikkeessä". Lasku olisi ollut varmaan pitkälti toista tonnia mutta suostuin maksamaan 700euroa - henkilöstön koulutusta en suostu maksamaan. Hihna jäi bonuksena kitisemään kylmänä ja sain sen siedettäväksi vasta usean kuukauden, usean hihnan ja neljännen reklamaatiokäynnin jälkeen. Kun tilaa venyvän hihnan laitolle on tosi vähän niin se helposti venyy liikaa asennusvaiheessa ja elastisuus ilmeisesti katoaa ja se luistaa kylmänä.Pasi kirjoitti: Täällä ei varmaan kellään ole kokemusta laturin vaihdosta tohon malliin?
Laturinhihna on kyllä käsittämätön moka ja suunnittelukukkanen tässä 2.4JTDm:ssä
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Joo.... Auto vaihtaa korjaamoa Lohjalta helsinkiin..... Jännä nähdä miten ajaminen luonnistuu.
Täytynee kytkeä kaikki mahdollinen ja mahdoton pois päältä että riittäisi lootalle virtaa mahdollisimman pitkään.
Kuulin myös huhua, että vian sattuessa toi automaatti heittää vaihteen kolmoselle, jolla ajamisen pitäisi onnistua vaikka joutuisi pysähtelemään.
Täytynee kytkeä kaikki mahdollinen ja mahdoton pois päältä että riittäisi lootalle virtaa mahdollisimman pitkään.
Kuulin myös huhua, että vian sattuessa toi automaatti heittää vaihteen kolmoselle, jolla ajamisen pitäisi onnistua vaikka joutuisi pysähtelemään.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Aika karua. Noita kriittisiä pultteja on kait asennettu molemmin päin. Mulle kävi joskus samalla tavalla (auto oli Grale 16V tai Laguna 1.9dti, en kuollaksenikaan muista kumpi oli kun nämä ovat ainoat mihin olen laturin vaihtanut). Jokatapauksessa pultti ei mahtunut tulemaan pois, kun otti kiinni pyöränkoteloon. Pitkällä puukkosahanterällä sain kuitenkin pultin katkaistua ja vedettyä takakautta pois. Uuden pultin sai hyvin asennettua toisinpäin. Ei tarvinnut nostaa moottoria pois.. Onnistuukohan 159ssä vastaava? Jos kerran pultteja on molemmin päin, mut pääseekö katkaisemaan vanhaa?
Abarth 500 Esseesse
- Heksi
- Viestit: 128
- Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
- Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90 - Paikkakunta: Vantaa
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Ai perkule.. en halua lukea tällaisia juttuja Nimim. "145 tkm ajettu 2.4" No, onneksi on autoliikkeen kuntoturvaa 100 € omavastuulla vielä heinakuuhun asti, joten nyt vaan kaikki viat päälle!
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
^^PP:n turoille en autoa ihan heti jättäisi...
Siinä on lähellä Ojamonharjun auto, joka korjaa Fiatia ja Pösöjä. Voithan kysyä sieltä vertailukohtaa, jos heillä sattuisi olemaan kokemuksia Alfoistakin.
Siinä on lähellä Ojamonharjun auto, joka korjaa Fiatia ja Pösöjä. Voithan kysyä sieltä vertailukohtaa, jos heillä sattuisi olemaan kokemuksia Alfoistakin.
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Espoon toimipaikka lienee suljettuna kevääseen asti, mutta viikki toimii normaalisti.h_lauri kirjoitti: Lohjalta tuohon länsipuolen Auto-Milanoon ei ole pitkä matka.
One life, live it!
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Kokeilin ajaa uudella täyteen ladatulla akulla. Ei riittäny virta kovin pitkään... Tuon laturin hihnan paikalleenlaitto on myös taitolaji, näin sanoi asentaja. ei sujahda paikoilleen perinteisellä tyylillä.
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Joo ja vaihde lukittuu virran vähentyessä kolmoselle.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
No johanny. Mulle ne sano 31.7., et aukeis kesälomien loputtua.Suba kirjoitti:Espoon toimipaikka lienee suljettuna kevääseen asti, mutta viikki toimii normaalisti.h_lauri kirjoitti: Lohjalta tuohon länsipuolen Auto-Milanoon ei ole pitkä matka.
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Ite tossa koitin kk sitten saada aikaa Espooseen, mutta oli suljettuna edelleen.h_lauri kirjoitti:No johanny. Mulle ne sano 31.7., et aukeis kesälomien loputtua.Suba kirjoitti:Espoon toimipaikka lienee suljettuna kevääseen asti, mutta viikki toimii normaalisti.h_lauri kirjoitti: Lohjalta tuohon länsipuolen Auto-Milanoon ei ole pitkä matka.
Tarpeeksi monta täyttä akkua vaan mukaan
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Täytynee lainata 155:n akkua myös
tai pysähdellä huoltamoille matkalla ja selittää että pitäis ladata et matka jatkuu ... Ihan ku sähköautolla ajais!
tai pysähdellä huoltamoille matkalla ja selittää että pitäis ladata et matka jatkuu ... Ihan ku sähköautolla ajais!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
900€ oli ihan hyvä tarjous
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Aivan kuningas idea! Diesel aggregaatti kontiin ja laturi akkuun kiinni
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
^tuostahan olisi pysyväisratkaisuksikin
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Jos halajaa tulla yleisöksi tai ajamaan letkaan lauantaina Lohjalta helsinkiin, niin tervetuloa
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Nurmijärveltä saa tarvittaessa virtaa tai toisen akun lainaan. Tosin ei taida ihan reitille osua.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Kaksi tuollaista venyvää hihnaa + yhden vapaakytkimen laturin nokkaan tallissa moottori paikallaan vaihtaneena sanoisin että periaatteessa mahdollinen homma, vaatii vaan sopivan hyökkäyssuunnitelman. Etupuskurin irrottaminen on helppo ja se auttaa jo paljon. Jos pultti on väärinpäin (niinkuin minulla) sen pääsee kyllä katkaisemaan mutta vaatii sitten uuden sopivan pultin hommaamisen.
Jos ei halua ilmastointia tyhjätä voi olla helpompi laskea ohjaustehostimen nesteitä pois ja ottaa ohjaustehostimen pumppu pois ja poistaa laturi yläkautta. Lukkopellin joutunee irrottamaan. Saattaa tuo tulla jotain kautta pois muutenkin ainakin lukkopellin ollessa irti.
Laturia pyörittävän ilmastoinnin kompressorin joutuu kyllä irrottamaan kiinnityksistään koska uusi hihna kiristetään paikalleen kääntämällä kompressoria yhden pultin ympäri tunkilla. Letkut joustavat sopivasti niin niitä ei tarvi irrottaa.
Suurin ongelma itsellä oli vetää venyvä hihna edes pyörien päälle vaikka kompressori oli irti kun joustava hihna ei tahdo olla näppivoimilla tarpeeksi joustava.
Tarpeeksi purkamalla saa kyllä enemmän tilaa, puskuri + syyläri/ilmastoinnin kenno/välijäähdytin paketti edestä pois niin johan mahtuu tuusaamaan.
Jos ei halua ilmastointia tyhjätä voi olla helpompi laskea ohjaustehostimen nesteitä pois ja ottaa ohjaustehostimen pumppu pois ja poistaa laturi yläkautta. Lukkopellin joutunee irrottamaan. Saattaa tuo tulla jotain kautta pois muutenkin ainakin lukkopellin ollessa irti.
Laturia pyörittävän ilmastoinnin kompressorin joutuu kyllä irrottamaan kiinnityksistään koska uusi hihna kiristetään paikalleen kääntämällä kompressoria yhden pultin ympäri tunkilla. Letkut joustavat sopivasti niin niitä ei tarvi irrottaa.
Suurin ongelma itsellä oli vetää venyvä hihna edes pyörien päälle vaikka kompressori oli irti kun joustava hihna ei tahdo olla näppivoimilla tarpeeksi joustava.
Tarpeeksi purkamalla saa kyllä enemmän tilaa, puskuri + syyläri/ilmastoinnin kenno/välijäähdytin paketti edestä pois niin johan mahtuu tuusaamaan.
- Liitteet
-
- Kuvakaappaus.png
- (20.8 KiB) Tiedosto ladattu 9439 kertaa
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Sitten kun vielä vaihdattaa EGR:n, jakohihnan ja hilppeet plus maksaa dieselveron on hauska uskotella itselleen kuinka halpaa ajo dieselillä on...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Tuossahan on ihan väärä asenne. EGR tulpataan ja ohitetaan ohjelmallisesti, jakopään hillppeet nyt on kulutuskamaa liki kaikissa Alfoissa (ainakin ns. tuoreissa) ja dieselvero on samaa tasoa, kuin mitä meikällä menee kuukaudessa bensaan nykyiselläänkin...Riccardo kirjoitti:Sitten kun vielä vaihdattaa EGR:n, jakohihnan ja hilppeet plus maksaa dieselveron on hauska uskotella itselleen kuinka halpaa ajo dieselillä on...
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Jakohihnoja käytetään myös bensa-autoissa eikä niissäkään moni niitä itse vaihtele, dieselverolla ei ole merkitystä riippuen ajokilometreistä ja pakokaasun kierrätys murheita on nykyään bensa autoissakin. Sitäpaitsi egr on helppo korjata, vaihtaa tai tulpata ja ohittaa.
Itse jään tietoisesti yli 300€ vuodessa miinukselle siitä ilosta että ajan punaisella 2.4d 159:llä verrattuna about vastaavaan bensakoneiseen.
Itse jään tietoisesti yli 300€ vuodessa miinukselle siitä ilosta että ajan punaisella 2.4d 159:llä verrattuna about vastaavaan bensakoneiseen.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Eipä tuota EGR:ää ole vielä tarvinnut vaihtaa.... Kerran tein sille pakollisen puhdistuksen ja rasvauksen ~2 vuotta sitten kun jäätiin tienposkeen (lähti kuitenkin käyntiin ja saatiin ajettua kotiin sillon), ja kesällä uudestaan öljynvaihdon yhteydessä (eikä ollut edes jumissa tai kovinkaan paskanen.)
Tässä koko jutussa vähän harmittaa, että piti tehdä se DPF & EGR poisto nyt loppuvuodesta, mutta rahat menikin sitten tämän kanssa pelleilyyn.
Tässä koko jutussa vähän harmittaa, että piti tehdä se DPF & EGR poisto nyt loppuvuodesta, mutta rahat menikin sitten tämän kanssa pelleilyyn.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Onko joku tilannut näitä ebayn edullisempia latureja? Hieman vain nauratti kun rikkinäisen pantti on enemmän kuin Ebayn uudet/uudistetut laturit.
Toinen, että ebay:ssä myytävät laturit käy melkein kaikkiin 156:sen koneisiin kun taas varaosaliike tarjoaa melkein kaikille moottorityypeille omansa .
Ad-Varaosamaailma tarjosi 380€ - 170€ (pantti vanhasta) eli 210€. Ebayssä näyttää hintahaitari olevan tuosta ~100€ aina 300€...
Toinen, että ebay:ssä myytävät laturit käy melkein kaikkiin 156:sen koneisiin kun taas varaosaliike tarjoaa melkein kaikille moottorityypeille omansa .
Ad-Varaosamaailma tarjosi 380€ - 170€ (pantti vanhasta) eli 210€. Ebayssä näyttää hintahaitari olevan tuosta ~100€ aina 300€...
"Too much ain't enough"
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Ainakin ampeereissa on eroa.
Kiinnityksestä ja mitoista en tiedä.
Kiinnityksestä ja mitoista en tiedä.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Mitä tätä asiaa lueskelin tuolta netin syövereistä niin joku oli laittanu tollasen halvan ebay laturin ja "säästänyt" .... paitsi sitten kun se laturi hajos ennen kuin tuli 2v täyteen ja piti taas vaihdattaa
Ei nyt hirveesti oo kokemusta laturien kestävyydestä ylipäätään..... Mites kauan niillä yleensä porskutetaan?
Ei nyt hirveesti oo kokemusta laturien kestävyydestä ylipäätään..... Mites kauan niillä yleensä porskutetaan?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: 159 2.4 ja laturin vaihto
Datsun 120A FII:n laturi antautui vuonna 1988 ja kun rottelo oli läjätty kokoon vuonna 1979, saadaan kestoiäksi n. 9 vuotta. Näistä uudemmista ei ole kokemuksia. Toisaalta, pojan snadibussovarttikutosessa taitaa olla edelleen se alkuperäinen vuodelta 2003, kilsojahan siinä on vasta kai jotain 80 tkm.