Giulietta 940
Valvoja: Moderators
Re: Giulietta 940
No tehtiin kaupat.
Maanantaina otetaan käyttöön, voit satunnaisesti törmätä Tre - Vantaa välillä.
Muistutin tytärtä morjestamisvelvollisuudesta - onnistunee, kun on ajellut meidän Alfoja ja moottoripyörällä.
Maanantaina otetaan käyttöön, voit satunnaisesti törmätä Tre - Vantaa välillä.
Muistutin tytärtä morjestamisvelvollisuudesta - onnistunee, kun on ajellut meidän Alfoja ja moottoripyörällä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Hienoa. 140 vai 170?
Samaa tietä itsekin päivittäin ajelen, tosin aika paljon lyhyempää siivua.
Samaa tietä itsekin päivittäin ajelen, tosin aika paljon lyhyempää siivua.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
No se astma, tosin sai senkin tytär tyhjää lyömään asfaltilla.
Huomenna haetaan pois.
Huomenna haetaan pois.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Öljynvaihdossa multiairiin oli tarkoitus laittaa Castrolin Magnatec 5W40 C3 öljyt mutta epähuomiossa huolto laittoikin 5W30 C3:t, tuo öljy ei näytä täyttävän Fiatin S2 luokitusta eli kannattanee reklamoida ja vaihdattaa suositeltuun öljyyn? Mitenköhän herkkä tuo kone on väärälle öljytyypille?
Re: Giulietta 940
Reklamaatiota ja öljy vaihtoon, k&h ohjeesta ote:
"For petrol engines with Multi Air system, use of lubricants with features lower than ACEA C3 and SAE grade other than 5W-40 could cause engine
damage which is not covered by warranty."
"For petrol engines with Multi Air system, use of lubricants with features lower than ACEA C3 and SAE grade other than 5W-40 could cause engine
damage which is not covered by warranty."
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Aamusta tiskille siis, mainitsin vielä vaihtoon viedessä kahteen otteeseen mitä pitäisi laittaa ja silti meni väärin. Jatkossa taidan viedä öljyn itse niin menee kerralla oikein.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Ei ole tae. Vaikka ilmoitat, että pelkääjän jalkatilassa/takakontissa/jossain on omat öljyt, voi asentaja urakkana laittaa sitä, mikä pistoolista ensimmäisenä tulee... Tietysti toivottavasti tällaiset tapaukset on jo saatu kuriin
Ei ole tae. Vaikka ilmoitat, että pelkääjän jalkatilassa/takakontissa/jossain on omat öljyt, voi asentaja urakkana laittaa sitä, mikä pistoolista ensimmäisenä tulee... Tietysti toivottavasti tällaiset tapaukset on jo saatu kuriin

-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 02 Syys 2013, 17:04
- Car(s): Giulietta MultiAir -13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Kyl toi kuskin puoleinen ovi natisee ja resonoi ihan omia aikojaan.Vittorio Jano kirjoitti:Omassa narisee hattuhylly. Ovistakin kuuluu särinää välillä, mutta ei jatkuvasti. Nariseeko Ilariolla koko ajan, kaikilla pinnoilla?
Kattotelineet tulivat Partsunolta. Hienot on.
Onko muuten MultiAirin ominaisuus että kun kylmänä käynnistää niin nakuttaa alkuun kohtuu voimakkaasti alkuun ???
Toinen kiperä kysymys kuuluu kun näissä Giulietoissa on näköjään huoltoväli kahden vuoden välein niin oletteko silti öljyt vaihtaneet vuoden välein vai kiltisti mennyt huolto-ohjelman mukaan??
Kai se muutenkin pitää huoltoon viedä kun jarrut vinkuu todella nolosti tietyllä painallus voimalla kun hiljentää valoihin tai kun kääntyy.....Toisaalta jos menee kurviin kaasulla niin ei haittais mut noi punaset on vähä vaikeempi toteuttaa.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Ovi vai sulakerasian kansi? (nimim. samaan retkuun mennyt)Ilario kirjoitti:Kyl toi kuskin puoleinen ovi natisee ja resonoi ihan omia aikojaan.
Enpä ole edes moiseen enää osannut huomiota kiinnittää, totuttuani aikoinani kylmänä dieseliltä, etenkin auton ulkopuolelta kuunneltuna, kuulostaneeseen T-Jettiin.Ilario kirjoitti:Onko muuten MultiAirin ominaisuus että kun kylmänä käynnistää niin nakuttaa alkuun kohtuu voimakkaasti alkuun ???
Pätkäajoa tulee, joten öljynvainto vähintään kerran vuodessa. Tai vielä mieluummin likimain huoltovälin puolessa välissä, mikä osuu itselläni jonnekin 8 kk kohdalle.Ilario kirjoitti:Toinen kiperä kysymys kuuluu kun näissä Giulietoissa on näköjään huoltoväli kahden vuoden välein niin oletteko silti öljyt vaihtaneet vuoden välein vai kiltisti mennyt huolto-ohjelman mukaan??
Hlökohtaisesti epäilen ns. jarruhuollon olevan pääasiassa valohoitoa. Omassa autossani jarrut kiljuivat 1. talven, vaikenivat kesäksi ja alkoivat uudelleen vinkua syksyllä, heti 1. huollon (mihin kait sisältyi myös "jarrujen herkistely") jälkeen. Käytännössä homma menee niin, että kiljuminen lakkaa, jos pääsee välillä kurittamaan jarruja rankemmalla kädellä. Ja alkaa taas, kun on muutama viikko nysvätty kaupunki/ruuhkaliikenteessä & "ekomoodissa", siis mahdollisimman paljon moottorijarrutusta ja vähän levyjen lämmittelyä.Ilario kirjoitti:Kai se muutenkin pitää huoltoon viedä kun jarrut vinkuu todella nolosti tietyllä painallus voimalla kun hiljentää valoihin tai kun kääntyy.....Toisaalta jos menee kurviin kaasulla niin ei haittais mut noi punaset on vähä vaikeempi toteuttaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
- Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Giulietta 940
Ilario kirjoitti:Kai se muutenkin pitää huoltoon viedä kun jarrut vinkuu todella nolosti tietyllä painallus voimalla kun hiljentää valoihin tai kun kääntyy.....Toisaalta jos menee kurviin kaasulla niin ei haittais mut noi punaset on vähä vaikeempi toteuttaa.
Jep, AK on minulle jo muutaman kerran kiistänyt koko jarrujen vinkumisen tai vaihtoehtoisesti on tehty "jarruhuoltoa" ja käsketty jarruttaa kovempaa... Heidän mielestä varmaan ainoa mikä vinkuu on asiakas.insinörtti kirjoitti: Hlökohtaisesti epäilen ns. jarruhuollon olevan pääasiassa valohoitoa. Omassa autossani jarrut kiljuivat 1. talven, vaikenivat kesäksi ja alkoivat uudelleen vinkua syksyllä, heti 1. huollon (mihin kait sisältyi myös "jarrujen herkistely") jälkeen. Käytännössä homma menee niin, että kiljuminen lakkaa, jos pääsee välillä kurittamaan jarruja rankemmalla kädellä. Ja alkaa taas, kun on muutama viikko nysvätty kaupunki/ruuhkaliikenteessä & "ekomoodissa", siis mahdollisimman paljon moottorijarrutusta ja vähän levyjen lämmittelyä.

Onko tuolle jarrujen vinkumiselle tehtävissä mitään? Luulisi, että "ne on vaan jarrut" ja nykyään osattaisiin jo tehdä sellaiset jotka ei kitise. Ainakin 156:lla 100tkm meni ilman näitä murheita.
Re: Giulietta 940
Ei tuo jarruhuolto mitään valohoitoa ole
jarrut avataan ja putsataan. Yleensähän näissä takajarrut tuuppaa jumittaa, palat jämähtää kiinni

-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ihan varmasti. Olivat siis laittaneet pultit ihan samaan momenttiin kuin rengasliike ja ainoaksi mokaksi jäi siis, etteivät muistuttaneet jälkikiristyksen tarpeesta.
Näinhän se täytyy olla, koska ikinä ei mistään luisteta huollossa. Ei ainakaan pissapojan säiliön täytöstä, hinnasta päätellen kultahippuja sisältävällä nesteellä (minä puolestani en näytä ikinä oppivan täyttämään säiliötä ennen huoltonon ajoa). Mutta paisarissa saa nestepinta jäädä alarajalle, koska sitähän on niin helppo lisätä missä vaan. Toisin kuin sitä kultahippuja sisältävää nestettä, mitä pissapoikaan tarvitaan erit. kesällä.

Näinhän se täytyy olla, koska ikinä ei mistään luisteta huollossa. Ei ainakaan pissapojan säiliön täytöstä, hinnasta päätellen kultahippuja sisältävällä nesteellä (minä puolestani en näytä ikinä oppivan täyttämään säiliötä ennen huoltonon ajoa). Mutta paisarissa saa nestepinta jäädä alarajalle, koska sitähän on niin helppo lisätä missä vaan. Toisin kuin sitä kultahippuja sisältävää nestettä, mitä pissapoikaan tarvitaan erit. kesällä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Talvirattaat tuli vaihdettua ja samalla otin kuvia taka-akselin puslista. En tiedä miltä ehjä tai rikkinäinen näyttää, mutta noissa on kyllä joku rako kumin ja metallin välissä. Renkaiden vaihdon ja teiden jäätymisen jälkeen auto on ihan paska ajaa. Pyöreäselkäisellä tiellä saa olla tarkkana, kun auto vetelee mihin sattuu. Sivutuuli nakkelee perää esim jos motarilla ajaa rekan ohi tai ajelee metsästä aavalle.
- Liitteet
-
- 20131017_010.jpg
- (122.62 KiB) Tiedosto ladattu 7506 kertaa
-
- 20131017_005.jpg
- (177.47 KiB) Tiedosto ladattu 7506 kertaa
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Giulietta 940
kuva ei juurikaan kerro onko ehjä vai rikki, pitäisi kokeilla väännella ja tarkistaa että kumiosa ei ole pultinympärille tulevasta holkista tai kumi puslan 'ulkokuoresta' irti. ei ainakaan irvistele.
renkaat samaa kokoa kesäisin ja talvisin?
renkaat samaa kokoa kesäisin ja talvisin?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Ei oo sama koko. Kesällä 18" 225/45 ja talvella 16" 205/55. Eturenkaat on kyllä finaalissa, että ne menee vaihtoon kunhan talvi kunnolla alkaa. Samalla korjaamo voisi tietysti väännellä nuo nivelet läpi. Huono ajofiilis menee osittain yleisen vitutuksen piiriin, mutta kyllä tämän auton osalta alamäki alkaa 60tkm jälkeen. Nyt 82tkm mittarissa ja tässä mitä pientä tai suurta vaivaa on päällä:
-Jotain alustassa, ei ole enää hyvä. takarenkaat (camber) mm. vääntyy kun asfaltilla pakittaa ruutuun.
-Syksyllä kuului jousimainen ääni kun käänteli renkaita laidasta laitaan. Ääni katosi viikon jälkeen.
-Ajoittain ohjaamossa tuoksuu bensa kesken ajon. Auton ulkopuolella pakokaasu ei kuitenkaan haise rikkaalle.
-Hukkaportin ohjausputki melkein hinkannu puhki (kannattaa tarkistaa) ja putki ikään kuin hikoilee läpi
-Vaihteisto toimii ja vaihto ok, kuitenkin varsinkin 1-2 vaihteiden osalta tuntuu välystä liikkeelle lähdössä tai kaasua pumpattaessa
-Pakilla liikkeelle lähtiessä voi saada aikaan urahduksen, ikään kuin kykin luistaisi. Samaa ääntä ei kuitenkaan saa aikaan ykkösellä. Lieneekö pakki toteutettu jollain kitka-jutulla oikean hammaspyörän sijaan?
-Ovipahvit rämisee varsinkin pakkasella
-Moottori toimii huonosti 15-20C lämpötilassa kunnes moottori lämpenee.
Jos jotain positiivista väkisin kaivaa:
-Ei syö öljyä ja öljy näyttää/tuntuu edelleen öljyltä
-Nestettä ei katoa ja se on edelleen punaista
-Tehot tallella
-Jotain alustassa, ei ole enää hyvä. takarenkaat (camber) mm. vääntyy kun asfaltilla pakittaa ruutuun.
-Syksyllä kuului jousimainen ääni kun käänteli renkaita laidasta laitaan. Ääni katosi viikon jälkeen.
-Ajoittain ohjaamossa tuoksuu bensa kesken ajon. Auton ulkopuolella pakokaasu ei kuitenkaan haise rikkaalle.
-Hukkaportin ohjausputki melkein hinkannu puhki (kannattaa tarkistaa) ja putki ikään kuin hikoilee läpi
-Vaihteisto toimii ja vaihto ok, kuitenkin varsinkin 1-2 vaihteiden osalta tuntuu välystä liikkeelle lähdössä tai kaasua pumpattaessa
-Pakilla liikkeelle lähtiessä voi saada aikaan urahduksen, ikään kuin kykin luistaisi. Samaa ääntä ei kuitenkaan saa aikaan ykkösellä. Lieneekö pakki toteutettu jollain kitka-jutulla oikean hammaspyörän sijaan?
-Ovipahvit rämisee varsinkin pakkasella
-Moottori toimii huonosti 15-20C lämpötilassa kunnes moottori lämpenee.
Jos jotain positiivista väkisin kaivaa:
-Ei syö öljyä ja öljy näyttää/tuntuu edelleen öljyltä
-Nestettä ei katoa ja se on edelleen punaista
-Tehot tallella
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
OnPujazuba kirjoitti:Ja onko noilla samoilla renkailla auto tuntunut normaalilta aikaisemmin?
Re: Giulietta 940
Itellä tuli samanlainen tunne kun vaihdoin kesällä renkaat, ohuemmat kitkat. Ajotuntuma muuttui niin että parhaiten sitä kuvailisi kutsumalla käytetyksi kondomiksi. Vein auton pajalle alustan vilkaisua varten ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Pikkuhiljaa siihen tottui mutta kulmien säätöön pitää vielä viedä kun ehtii.
Suosittelen että viet alustan tarkistukseen ja jos mitään ei löydy niin kulmien säätö voi olla tarpeen tuon kilometrimäärän kohdalla.
Suosittelen että viet alustan tarkistukseen ja jos mitään ei löydy niin kulmien säätö voi olla tarpeen tuon kilometrimäärän kohdalla.
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
2014 facelift näyttää hyvältä, ei tuo kosketusnäyttö pahalta näytä ja tuo uusi turbodiesel olisi ihan kiva kokeilla.
http://www.youtube.com/watch?v=YmXdOwjO ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=YmXdOwjO ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Kieltä ei ymmärrä, mutta 5:20-40 -kohdassa taitaa esitellä jotain zydeemiä mikä estää peräänajon? Etuparkkitutka pongattu.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Jarruiksi tätä törmäyksenestojärjestelmää on tavattu kutsua. Näyttää siis kuski polkevan jarrua ja tuo koko operaatio taisi olla ohituksen simulointi, kun vaihdekepukasta riitti sen yhteydessä juttua. Mukautuva (lue: tutkalla höystetty) vakionopeussäädin tai törmäyksenestojärjestelmä olisi varmaankin saanut enemmän hehkutusta.
BTW, ei ne etuparkkitutkatkaan ole lainkaan järjetön idea tässä autossa. Asiaankuuluvan matalalle säädetty kuskin jakkara + pyöreämuotoinen keula = vaikeaa sanoa täsmällisesti, millä kohtaa rek. kilpi huitelee.
Nuo nahkapenkkien ohella oviin ja kojelautaan tulevat somisteet olisivat kelvanneet tännekin. Toisaalta ovat menneet hävittämään kojetaulun nappularivin, joka tuntui kyytiläisten mielestä olevan kiinnostavin asia sisutuksessa
BTW, ei ne etuparkkitutkatkaan ole lainkaan järjetön idea tässä autossa. Asiaankuuluvan matalalle säädetty kuskin jakkara + pyöreämuotoinen keula = vaikeaa sanoa täsmällisesti, millä kohtaa rek. kilpi huitelee.
Nuo nahkapenkkien ohella oviin ja kojelautaan tulevat somisteet olisivat kelvanneet tännekin. Toisaalta ovat menneet hävittämään kojetaulun nappularivin, joka tuntui kyytiläisten mielestä olevan kiinnostavin asia sisutuksessa

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Joo, niin se taitaa olla että jätkä painaa itse jarrua. Jotenkin vaan ajaa tuossa tarpeettoman lähelle rekan perää tekemättä mitään.
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
- Paikkakunta: Imatra
Re: Giulietta 940
Huoltokirja sanoo että pitäisi tulpat vaihtaa. Onko miten helppo homma tässä Giulietassa? 1.4 Multiair. Onko 4 vai peräti 8 kpl? Että osaisi varautua ennenkuin rupeaa hommiin.
Giulietta 1.4 MultiAir -2011
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Ei vaikeaa, 4 kpl ja 16 mm sytytystulppahylsy joka pituus vähintään 150 mm.Petteri kirjoitti:Huoltokirja sanoo että pitäisi tulpat vaihtaa. Onko miten helppo homma tässä Giulietassa? 1.4 Multiair. Onko 4 vai peräti 8 kpl? Että osaisi varautua ennenkuin rupeaa hommiin.
Osta vain oikeat tulpat, omistajan käsikirjassa löytyy oikea koodi (es. MiTossa NGK IKR9F8).
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Re: Giulietta 940
Mainitsit giulietan seuraavia vikoja:
-Jotain alustassa, ei ole enää hyvä. takarenkaat (camber) mm. vääntyy kun asfaltilla pakittaa ruutuun.
-Syksyllä kuului jousimainen ääni kun käänteli renkaita laidasta laitaan. Ääni katosi viikon jälkeen.
-Ajoittain ohjaamossa tuoksuu bensa kesken ajon. Auton ulkopuolella pakokaasu ei kuitenkaan haise rikkaalle.
-Hukkaportin ohjausputki melkein hinkannu puhki (kannattaa tarkistaa) ja putki ikään kuin hikoilee läpi
Hyvä huomata, että meidän 2.s auto Audi A4 kanssa on samat viat kuin yllä ja Audihuolto ei tee asialle mitään. Bosch huolossa löydettiin bensan hajun syy ja se oli vuotava hukkaportti.
Mun Alfa 156:ssa ei mitään vastaavaa
-Jotain alustassa, ei ole enää hyvä. takarenkaat (camber) mm. vääntyy kun asfaltilla pakittaa ruutuun.
-Syksyllä kuului jousimainen ääni kun käänteli renkaita laidasta laitaan. Ääni katosi viikon jälkeen.
-Ajoittain ohjaamossa tuoksuu bensa kesken ajon. Auton ulkopuolella pakokaasu ei kuitenkaan haise rikkaalle.
-Hukkaportin ohjausputki melkein hinkannu puhki (kannattaa tarkistaa) ja putki ikään kuin hikoilee läpi
Hyvä huomata, että meidän 2.s auto Audi A4 kanssa on samat viat kuin yllä ja Audihuolto ei tee asialle mitään. Bosch huolossa löydettiin bensan hajun syy ja se oli vuotava hukkaportti.
Mun Alfa 156:ssa ei mitään vastaavaa

-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
- Paikkakunta: Imatra
Re: Giulietta 940
Vähän hölmö kysymys. Mistä tuo putki löytyy eli onko helppo paikallistaa?ymk kirjoitti:Mainitsit giulietan seuraavia vikoja:
-Hukkaportin ohjausputki melkein hinkannu puhki (kannattaa tarkistaa) ja putki ikään kuin hikoilee läpi
Giulietta 1.4 MultiAir -2011
Re: Giulietta 940
Pientä testiraporttia webastosta QV Giuliettassa.
Eli laite on EVO5(+?) ja ohjaimena Thermo call 3 -puhelinsovellutuksella (android).
Laite on ollut asennettuna n. kuukakauden ja vaikka kovin kylmiä kelejä ei olekkaan ollut on laitetta käytetty testimielessä lähes joka aamu.
Laitteen asentajaa ei ollut ihan helppo löytää, mutta kun oikea löytyi (joka suostui koskemaan Alfaan) homma sujui hienosti. Ainoa epäily asentajalla oli mahdollisista moottoriohjauksen herjoista kun kone onkin lämmin, vaikka kuvittelee sen olevan kylmä - mitään ei ole ilmentynyt.
Varsinaista asennusohjetta ei Webastolla QV:lle ei ollut, mutta dieselille ja pienemmille bensoille sellainen löytyi, niin oletus oli, että kyllä se onnistuu ja ainoa muutos mikä piti tehdä oli Webaston kiinnitysraudan vaihto lievästi modifioituun yleismalliin. Konetila on pikkuisen erillainen.
Laite ja auto on toiminut yhteen mainiosti ja ainoa ongelma oli kun pihassamme DNA:n 2g -verkossa oli katve, eikä puhelinyhteys autoon toiminut.
Sittemin liittymä on vaihdettu Telefinlandiin ja homma toimii, kuin se kuuluisa junanvessa.
Asennuksen suoritti kartok.com harjavallasta, jota voin kokemuksen perusteella suositella lämpimästi
Mainitsi vielä ohimennen, että Alfassa on paljon parempi lämmityslaite, kuin hänen "maailman parhaassa autossa" Golfissa
Tähän voin itsekin yhtyä aikaisempien VAG -kokemusten perusteella, mutta en tosin uskonut Alfan olevan tässä suhteessa parempi. Kesälläkin Alfa pesee omistamani VAG:t mennen tullen, koska ilma on kylmempää ja ennen kaikkea puhallus on täysin vedoton, mikä vaivaa kaikkia volkareita, skodia ja audeja joita olen ajanut.
Eli laite on EVO5(+?) ja ohjaimena Thermo call 3 -puhelinsovellutuksella (android).
Laite on ollut asennettuna n. kuukakauden ja vaikka kovin kylmiä kelejä ei olekkaan ollut on laitetta käytetty testimielessä lähes joka aamu.
Laitteen asentajaa ei ollut ihan helppo löytää, mutta kun oikea löytyi (joka suostui koskemaan Alfaan) homma sujui hienosti. Ainoa epäily asentajalla oli mahdollisista moottoriohjauksen herjoista kun kone onkin lämmin, vaikka kuvittelee sen olevan kylmä - mitään ei ole ilmentynyt.
Varsinaista asennusohjetta ei Webastolla QV:lle ei ollut, mutta dieselille ja pienemmille bensoille sellainen löytyi, niin oletus oli, että kyllä se onnistuu ja ainoa muutos mikä piti tehdä oli Webaston kiinnitysraudan vaihto lievästi modifioituun yleismalliin. Konetila on pikkuisen erillainen.
Laite ja auto on toiminut yhteen mainiosti ja ainoa ongelma oli kun pihassamme DNA:n 2g -verkossa oli katve, eikä puhelinyhteys autoon toiminut.
Sittemin liittymä on vaihdettu Telefinlandiin ja homma toimii, kuin se kuuluisa junanvessa.
Asennuksen suoritti kartok.com harjavallasta, jota voin kokemuksen perusteella suositella lämpimästi

Mainitsi vielä ohimennen, että Alfassa on paljon parempi lämmityslaite, kuin hänen "maailman parhaassa autossa" Golfissa

Tähän voin itsekin yhtyä aikaisempien VAG -kokemusten perusteella, mutta en tosin uskonut Alfan olevan tässä suhteessa parempi. Kesälläkin Alfa pesee omistamani VAG:t mennen tullen, koska ilma on kylmempää ja ennen kaikkea puhallus on täysin vedoton, mikä vaivaa kaikkia volkareita, skodia ja audeja joita olen ajanut.
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Työnantaja "pakottaa" ottamaan autoedun, mutta onneks saa ite valita minkä auton ottaa. Pitkään mietin jotain autoa millä vois vetää venettäkin. Esim. Subaru forrester tai Land Rover Freelander. Lantikka menee vähän yli budjetin vaikka oliskin kaikin puolin mukava peli ja Subaru ei vaan oikein napannu kun kävin koeistumassa. Muitakaan ei oikein oo mitkä kiinnostais, joten otetaan sitten joku oikeesti mielekäs auto alle ja hommataan veneen vetoon joku vanhempi maasturi erikseen.
Pitäisköhän sitä Giulietta leiriin siirtyä? Kattelin tuota 2.0 JTDm 170hv TCT Business Diesel mallia lähinnä.
Kuinkahan pitkät toimitusajat näillä on kun uutena tilaa? Pitäis varmaan ens viikolla käydä ihmettelemässä jossain liikkeessä paikan päällä ja kyselemässä vakavissaan.
Värikin vähän mietityttää.. Ehkä mustaa ja punaisilla nahkapenkeillä? Punaiset nahat on ollu aina sellanen haave ja nyt se vois ehkä toteutua. Miten toimii giulietassa?
Eiks näihin muka saa webastoa/eberiä tehtaan varusteena? Mitä muita varusteita kannattais ottaa? Sport Packista oikeesti iloa?
Pitäisköhän sitä Giulietta leiriin siirtyä? Kattelin tuota 2.0 JTDm 170hv TCT Business Diesel mallia lähinnä.
Kuinkahan pitkät toimitusajat näillä on kun uutena tilaa? Pitäis varmaan ens viikolla käydä ihmettelemässä jossain liikkeessä paikan päällä ja kyselemässä vakavissaan.
Värikin vähän mietityttää.. Ehkä mustaa ja punaisilla nahkapenkeillä? Punaiset nahat on ollu aina sellanen haave ja nyt se vois ehkä toteutua. Miten toimii giulietassa?
Eiks näihin muka saa webastoa/eberiä tehtaan varusteena? Mitä muita varusteita kannattais ottaa? Sport Packista oikeesti iloa?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Kai tuota Giuliettaa edelleen myydään, vaikka ei juurikaan AK:n markkinoinnissa enää näy.
Eikös valkoinen sopisi hyvin punaisten nahkojen kanssa? SportPackiähän tuo ei enää vältsisti vaadi, jos kerran parempaa verhoilua tulee joka tapauksessa. Vaikka kyllähän ne sivuhelmatkin parantavat ulkoasua jonkin verran. Hopeakuoriset peilit ja 17" pyöräthän tulevat paketissa mukana myös.
Lisälämppärin asennus onnistuu kyllä lähimmässä AK:ssa. Itselle pantiin juuri Calixin systeemi sisälämppärillä about 500€ hintaan.
Eikös valkoinen sopisi hyvin punaisten nahkojen kanssa? SportPackiähän tuo ei enää vältsisti vaadi, jos kerran parempaa verhoilua tulee joka tapauksessa. Vaikka kyllähän ne sivuhelmatkin parantavat ulkoasua jonkin verran. Hopeakuoriset peilit ja 17" pyöräthän tulevat paketissa mukana myös.
Lisälämppärin asennus onnistuu kyllä lähimmässä AK:ssa. Itselle pantiin juuri Calixin systeemi sisälämppärillä about 500€ hintaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Koeajo varattu!Zulak kirjoitti:Pitäisköhän sitä Giulietta leiriin siirtyä? Kattelin tuota 2.0 JTDm 170hv TCT Business Diesel mallia lähinnä.

Ehdottomasti punaiset nahat. Värinä toimisi ainakin valkoinen, musta ja hopea. Hopea on ehkä äkkiseltään arkinen väri, mutta toimii kyllä hienosti punaisen sisustan kanssa. Ja onhan se käytännöllinenkin.. Kyllä Sport Pack toimii ainakin visuaalisesti.Zulak kirjoitti:Punaiset nahat on ollu aina sellanen haave ja nyt se vois ehkä toteutua.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Niin kai se musta ja punaiset nahat olis paras. Valkoista autoa en sais koskaan pidettyä puhtaana. Hopea taas näyttää jotenkin vaisulta tässä korissa vaikka muuten hyvä väri onkin.
Mistäs noita voipi ostella täältä itäisestä Suomesta? Hartikainen Joensuu/Kuopio? Kokemuksia? Voihan sitä kauempaakin käydä hakemassa ei se siitä kiinni oo. Mistä liikkeestä porukalla parhaita kokemuksia?
Mistäs noita voipi ostella täältä itäisestä Suomesta? Hartikainen Joensuu/Kuopio? Kokemuksia? Voihan sitä kauempaakin käydä hakemassa ei se siitä kiinni oo. Mistä liikkeestä porukalla parhaita kokemuksia?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Korjasin. Mustahan se on maailman vaikein väri. Ei enää ikinä tähän talouteen.Zulak kirjoitti:Mustaa autoa en sais koskaan pidettyä puhtaana
Ei toi punainenkaan hassumpi ole, se tummempi on vielä perusrossoa parempi. Hopeisen olin lähellä ostaa - niitä on Giuliettoissa aika vähän.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Hyvä linkki, kiitos!
Suosikkeja noiden kuvien perusteella:
-Bianco Ghiaccio
-Rosso Competizione
Eikä tuo Argento Alfakaan niin paha oo.
Paljon helpompaa ostaa käytetty auto kun joku on jo päättänyt värin vuosia sitten!
Suosikkeja noiden kuvien perusteella:
-Bianco Ghiaccio
-Rosso Competizione
Eikä tuo Argento Alfakaan niin paha oo.
Paljon helpompaa ostaa käytetty auto kun joku on jo päättänyt värin vuosia sitten!
Re: Giulietta 940
Rosso competizionella tais olla oma hinta lappunsa
mut hieno väri on!

- Bird
- Viestit: 119
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Giulietta 940
Olettaisin, että Giuliettan äänentoistojärjestelmä ei ole vakiona kovin kummoinen, kun ei se sitä ollut MiTossakaan. Tämän johtopäätöksen tein itse aikoinaan, kun mulla oli ennen kauppoja MiTo testissä noin vuorokauden ajan. Lisätonni Boseen tuntui silloin hieman turhamaisuudelta, mutta luultavasti nyt katuisin suuresti, jos en olisi siitä maksanut.Zulak kirjoitti:Mitä muita varusteita kannattais ottaa?
Eli ota kunnolla koeajoon joku esittelyauto. Mukaan sitten vaikka omia cd-levyjä sekalaista musiikkia, mitä nyt tykkäät kuunnellakaan. Jos äänenlaatu ei oikein miellytä, niin on hyvä vaihtoehto ruksia se Bose listalta tilaussopimusta tehdessä.
Toki nää on ihan tottumisjuttuja aina. Ajelin itse hiljattain runsaat 1 000 km bränikällä 1-sarjan vuokrabemarilla, kun ulkomaanreissussa olin. Pääosin oikein kiva auto, mutta olihan se äänentoisto aivan kuraa Bose-Alfaan verrattuna. Toisaalta siihen heikkoonkin äänenlaatuun vaan tottuu, kuten huomasin. Mutta sitten taas kun Hki-Vantaalla hyppäsi reissun jälkeen oman auton rattiin, niin huomasi aika radikaalin eron. Ja kun kuitenkin auto maksaa sen yli 30k, niin turha tässä on pihistää. Tietysti jos vaan tykkää kuunnella radiosta puheohjelmia, niin sitten ei ehkä niin väliä.

Joensuun Hartikaisella on Giuliettaa kyllä ainakin aiemmin ollut esittelyautona. Tosin nythän tuo Alfan myynti ja markkinointi tuntuu taas olevan niin alamaissa, ettei voi edes tätä varmaksi sanoa.Zulak kirjoitti:Mistäs noita voipi ostella täältä itäisestä Suomesta? Hartikainen Joensuu/Kuopio? Kokemuksia? Voihan sitä kauempaakin käydä hakemassa ei se siitä kiinni oo. Mistä liikkeestä porukalla parhaita kokemuksia?

-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Eikun konsernin virallinen suunnitelmahan oli, että Marchionnen asettama työryhmä pohtii markkinointistrategioita vuoteen 2016 saakka, ja analyysien jälkeen isketään täysillä vuoden 2018 kolmannella kvartaalilla & painetaan rivi-ilmoitus johonkin lokakuiseen tiistaihesariin.winorloose kirjoitti:Alfa Romeon mainosbudjetti tälle vuodelle unohdettiin varmaan laatia?
Tuo Grigio Magnesio on kanssa hieno!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Jotta ei menisi liian helpoksi, on luonnollisesti italialaisittain ulko- ja sisävärien yhdistelmät rajattu jo tehtaalla, ettei perusjuntti pääse valitsemaan yhdistelmää, joka ei italiaiseen tyylitajuun sopisi alkuunkaan.
Tuo Grigio Magnesio on kyllä hieno väri, mutta mitkä on saatavat sisustusvaihtoehdot.
Tuo Grigio Magnesio on kyllä hieno väri, mutta mitkä on saatavat sisustusvaihtoehdot.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Sinällään tuo ei ole huono idea. Esitteistähän sallitut yhdistelmät pitäisi löytyä. Siis pitäisi. Mutta 2012 keväällä ei sitten kuitenkaan onnistunut valkoinen auto + punaiset sport -nahat, vaikka esitteiden ja webbisivujen varusteluautomaatin mukaan tämänkin piti olla tarjolla. Eli punaiset jakkarat saa vain kokonaisedulliseen vajaan neljän tonnin hintaan, kun on pakko ottaa mukaan myös jokin sporttipaketti. Toki sitten helpottaa, jos muutenkin haluaa tuon sporttialustan. Ne peilinkuoret saa ilmankin eikä maksa kuin reilun satasen.Alfissimo kirjoitti:Jotta ei menisi liian helpoksi, on luonnollisesti italialaisittain ulko- ja sisävärien yhdistelmät rajattu jo tehtaalla, ettei perusjuntti pääse valitsemaan yhdistelmää, joka ei italiaiseen tyylitajuun sopisi alkuunkaan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Giulietta 940
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Tuossa kuvassa se näkyy. Vänkärin puolella etunurkassa. Toisessa kuvassa se turbolle menevä putki, joka hinkkaa aikaa myöten itsensä puhki. Joku suoja putken ympärille voisi auttaa asiaa. Ehkä se on jo suojattu uudemmissa malleissa.Petteri kirjoitti:Vähän hölmö kysymys. Mistä tuo putki löytyy eli onko helppo paikallistaa?ymk kirjoitti:Mainitsit giulietan seuraavia vikoja:
-Hukkaportin ohjausputki melkein hinkannu puhki (kannattaa tarkistaa) ja putki ikään kuin hikoilee läpi
- Liitteet
-
- 2013-11-03 14.37.49.jpg
- (121.96 KiB) Tiedosto ladattu 6455 kertaa
-
- 2013-11-03 14.38.14.jpg
- (109.99 KiB) Tiedosto ladattu 6455 kertaa
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Noi Giulin bi-xenonit on kyllä todella mainiot, ei voi liikaa ylistää. Ja valojen säätyminen virtojen päälle laittamisen jälkeen on *niin* cool että! Tykkään. 

-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
- Paikkakunta: Imatra
Re: Giulietta 940
Matille: Kiitos kuvista, pitää kumiletkun/putken tila tarkistaa.
Itellä on sporttialusta ja minusta se on passeli. Vähän napakampi, mutta ei liian kova. Tosin jos kaipaa "kunnon" alustaa niin tuo sporttiversio ei madalla autoa yhtään. Minulle sopii hyvin, mutta jollekin ei.
Helmat on kiva lisä ulkonäölle. Punaiset nahat olisi makeet, jos sellaiset olisi.
Oma auto on valkoinen mikä tuntuu nyt olevan muotia. Yllättävän helppo väri hoitaa ja Alfalla vähän taitettu kermaan päin, mikä on minusta parempi kuin esim Audin valkoinen.
Giulietta on paras auto mitä minulla on koskaan ollut. Suosittelen varsinkin kun katsoo hintalappua ja vertaa muihin vastaaviin.
Itellä on sporttialusta ja minusta se on passeli. Vähän napakampi, mutta ei liian kova. Tosin jos kaipaa "kunnon" alustaa niin tuo sporttiversio ei madalla autoa yhtään. Minulle sopii hyvin, mutta jollekin ei.
Helmat on kiva lisä ulkonäölle. Punaiset nahat olisi makeet, jos sellaiset olisi.
Oma auto on valkoinen mikä tuntuu nyt olevan muotia. Yllättävän helppo väri hoitaa ja Alfalla vähän taitettu kermaan päin, mikä on minusta parempi kuin esim Audin valkoinen.
Giulietta on paras auto mitä minulla on koskaan ollut. Suosittelen varsinkin kun katsoo hintalappua ja vertaa muihin vastaaviin.
Giulietta 1.4 MultiAir -2011
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Soittelinpa Hartikaiselle Joensuuhun ja tiedustelin Giuliettaa. Ihme kyllä tuntui että tahtovat sellasen oikeasti myydä. Koeajoautoa ei heillä tällä hetkellä ole, mutta lupasivat järkätä ens viikoks just tuolla 170hv diesel-motilla. Menee kyllä 100% varmasti tehdastilaukseksi kun maassa olevat autot ei ollu yhtään niillä varusteilla mitä haluais. Toimitusaika kuulemma aikamoinen. Nyt jos tilaa niin maaliskuussa ois mahdollista saada auto.
Re: Giulietta 940
En Giulietasta tiedä, mutta omaan Mitooni valitsin punaiset nahkajakkarat kun tilasin ja olen ollut valintaan tyytyväinen. Ainakin mitossa on mun mielestä hintansa väärtti, mageen näköset eikä oo joka autossa samanlaisia! Tilaukseen vaan!Zulak kirjoitti:Värikin vähän mietityttää.. Ehkä mustaa ja punaisilla nahkapenkeillä? Punaiset nahat on ollu aina sellanen haave ja nyt se vois ehkä toteutua. Miten toimii giulietassa?
If it ain't Boeing, I'm not going
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
So not? Mitä uudella autolla tekeekään marras/joulukuussa, kun on koko ajan pimeään ja värikin on 2 päivää käyttöönoton jälkeen harmaa (suola&bitumikuorrutus). Ja uusi auto on joka tapauksessa sen luokan investointi, että on sen syytä olla oman mielen mukainen eikä mikä vaan, mikä sattui hyllystä löytymään.Zulak kirjoitti:Toimitusaika kuulemma aikamoinen. Nyt jos tilaa niin maaliskuussa ois mahdollista saada auto.
Nykyään näkyy bisnespaketti = xenonit ja peruutustutkat olevan vakiona, joten "välttämättömiä" lisävarusteita ovat enää joku sporttipaketti, punaiset nahat, Bianco Ghiaccio ja tummennetut takalasit

Jos/kun ei hirvesti kiinnosta käyttää tunteja auton puunaamiseen, kehotan välttämään monipuolaisia vanteita. Valkoinen väri puolestaan ei ole lainkaan paha ylläpidon kannalta - päin vastoin. Mitä tummempi väri, sitä helpommin siitepöly yms. näkyy. Toki "paras" väri laiskalle puunaajalle lienee just hopeanharmaa tai sama vähän pronssiin taitettuna = ei näy siitinpölyt yms. kuin kiillon katoamisena. On vaan turhan yleinen väri autoon. Tosin PK-seudulla on valkoinenkin kokenut inflaatiota, kun joka toinen vastaan tuleva audi tai BMW on valkoinen. Muutoin olisin itsekin tuohon valintaan päätynyt. Ei ole sattumaa, että useimmissa koeajoissakin on ollut valkoinen auto.
2014 vuosimalliin pitäisi vissiin tulla sellainen uudistus, että nahkapenkkien myötä tulee saman väriset somisteet oviin ja kojelautaan. Nyt taidetaan olla siinä kintaalla, että tuleeko tässä vaiheessa tilattuun autoon = kannattaa selvittää asia, ettei harmita jälkeenpäin (vrt. ensimmäiset TCT -vaihteiset ilman rattiläpysköjä).
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Juu eihän tässä sinällään mikään kiire ole.. On vaan sanottu että 1.1.2014 lähtien pitäis ajaa työajot firman kulkineella, mutta ehkä siinä joustetaan kuitenkin. Edelliset 6v tässä firmassa ajanu kuitenkin omilla Alfoilla ja kilometrikorvauksella, niin on se ihme jos muutamasta kuukaudesta kiinni.
Alustavasti oon haaveillut seuraavaa
- 170hv business diesel manuaali
- Sportpack 2 (5 hole design 18" vanteet)
- Punaista nahkaa
- Bose hifi
- Kattoluukku ehkä
Auto olis joko valkoinen tai musta (rosso competizionen kanssa ei saa punaista nahkaa eikä se käviskään)
Valkoinen alkaa tuntua aina vaan paremmalta vaihtoehdolta... Se onkin noista ainut väri mitä ei vielä ole ollut. Alfoja on ollu mustia, punaisia ja hopeisia mulla. Ehkä nyt sit ois valkoisen vuoro?
Katotaan millasta tarjousta tulee.. Mahdollisesti vielä jotain lisävarusteita sais laiteltua.
Autoliikkeen myyjä tänään mainitsi puhelimessa että navi sisältyis tuohon business-varusteluun. En sitten tiedä onko se oikeesti miten hyvin perillä, mutta pitää selvittää. Parkkitutka ja xenonit ilmeisesti kuitenkin kuuluvat. Navi ois kyllä kova juttu jossain muodossa. Kaikkein tärkeimpänä varusteena jollain tapaa on hommattava Webasto. Missään ei oikein saa autoa tolppaan muualla kuin tässä kotona. Kolme talvea meni kaukosäädöllisellä eberillä 156:ssa ja oli se vaan niin kätevä.
Koeajolla näkee edetäänkö tässä nyt mihinkään. En oo siis koskaan vielä Giuliettaa päässy kokeilemaan. Vähän hirvittää miten pieni auto tuo oikeesti on.. 188cm pituutta. Oon kyllä pärjänny hyvin Spiderinkin kanssa aikanaan, myös katto kiinni
Tuskin se paljon sitä ahtaampi on? 156 on ollu kyllä täydellinen auto matkustumukavuudeltaan, harmi vaan kun niitä ei enää saa uutena
Josko tää 5. nyt jäis sit viimeiseksi 156:ksi.
Alustavasti oon haaveillut seuraavaa
- 170hv business diesel manuaali
- Sportpack 2 (5 hole design 18" vanteet)
- Punaista nahkaa
- Bose hifi
- Kattoluukku ehkä
Auto olis joko valkoinen tai musta (rosso competizionen kanssa ei saa punaista nahkaa eikä se käviskään)
Valkoinen alkaa tuntua aina vaan paremmalta vaihtoehdolta... Se onkin noista ainut väri mitä ei vielä ole ollut. Alfoja on ollu mustia, punaisia ja hopeisia mulla. Ehkä nyt sit ois valkoisen vuoro?
Katotaan millasta tarjousta tulee.. Mahdollisesti vielä jotain lisävarusteita sais laiteltua.
Autoliikkeen myyjä tänään mainitsi puhelimessa että navi sisältyis tuohon business-varusteluun. En sitten tiedä onko se oikeesti miten hyvin perillä, mutta pitää selvittää. Parkkitutka ja xenonit ilmeisesti kuitenkin kuuluvat. Navi ois kyllä kova juttu jossain muodossa. Kaikkein tärkeimpänä varusteena jollain tapaa on hommattava Webasto. Missään ei oikein saa autoa tolppaan muualla kuin tässä kotona. Kolme talvea meni kaukosäädöllisellä eberillä 156:ssa ja oli se vaan niin kätevä.
Koeajolla näkee edetäänkö tässä nyt mihinkään. En oo siis koskaan vielä Giuliettaa päässy kokeilemaan. Vähän hirvittää miten pieni auto tuo oikeesti on.. 188cm pituutta. Oon kyllä pärjänny hyvin Spiderinkin kanssa aikanaan, myös katto kiinni


- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Onkos nyt tehdastilattavat autot jo automaattisesti uudempaa versiota?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.