Jos vetoauton ostaisin....
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Jos vetoauton ostaisin....
Tuossa toverin kanssa pohdittiin josko hankkisi joskus sellattis vetoauton jolla saisi vetää oikein kunnolla.... Siis ettei vetokyky lopu jokaisen 33:n hinailussa kesken, niin millasiakohan ratkaisuja sitä olisi tarjolla henkilöautokortti-luokassa?
Mistään ei tunnu oikein löytyvät kätevää taulukkomuotoista infoa eri autojen sallituista vetomassoista.
Olisko kellään heitellä jotain lukemia eri autoista?
Auto voisi olla paku tai maasturikin.....
Mistään ei tunnu oikein löytyvät kätevää taulukkomuotoista infoa eri autojen sallituista vetomassoista.
Olisko kellään heitellä jotain lukemia eri autoista?
Auto voisi olla paku tai maasturikin.....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Ajovalo.netissä on taulukkoa noista, mutta data alkaa olla aika vanhaa. E-meisselissä ja isommissa Bemuissa löytyy henkilöautoksi kohtalaisia painoja. Sitten taas jos nimenomaan vetoauto ostetaan, niin kai sitä vetokykyä saisi olla myös todellisuudessa eikä vain paperilla. Eli se Defe tai Grand Cherokee. Jos sietää hapankaalin tuoksua ja perstasku kestää, niin G-mersullakin saa vetää 3,5 tonnin rekeä.
Pelkällä B-kortilla ilman E:tä ei käytännössä mitään järkevää auto + traileri + auto -yhdistelmää saa vetää, koska se yhdistelmän laskennallinen kokonaismassa menee kuitenkin yli 3,5 tonnin.
Pelkällä B-kortilla ilman E:tä ei käytännössä mitään järkevää auto + traileri + auto -yhdistelmää saa vetää, koska se yhdistelmän laskennallinen kokonaismassa menee kuitenkin yli 3,5 tonnin.
Viimeksi muokannut Isola, 05 Marras 2013, 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Järkiautoilija
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Niin löytyykö BE vai tosiaan pelkkä B? Täähän vaikuttaa asiaan aika paljon koska tuon 3,5t kokonaismassan lisäksi se tarvitaan myös silloin kun perävaunun kokonaismassa ylittää auton omamassan.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Pitkäkorinen neliveto-Hiace (-05) ei oikeastaan ollut yhtään hassumpi vetopeli, mitä vajaat pari vuotta sitten tuli sellaisella 1000km siivu heitettyä huonossa kelissä. Ilmeisesti pitkä akseliväli tekee sen, että ei se ajoltaankaan ollut yhtään sellainen, kuin mallin maine edellyttäisi. Kääntöympyrän halkaisija on kokoluokkaa "läntinen pallonpuolisko" ja mikään talousihme se ei ole, mutta toisaalta, sitten kun se on rapistunut harsoksi, niin afrikkalaiset maksaa siitä vielä järjettömän summan.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Kaverilla olisi BE ja ajattelin että voisi sellaisen itsellekkin hankkia joskus.-HH- kirjoitti:Niin löytyykö BE vai tosiaan pelkkä B? Täähän vaikuttaa asiaan aika paljon koska tuon 3,5t kokonaismassan lisäksi se tarvitaan myös silloin kun perävaunun kokonaismassa ylittää auton omamassan.
Pelkällä B:llä rajat paukkuu usein ennen kuin tulee auton vetokyky vastaan.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Jos mukavuuttakin ajattelee, niin osta P38 Range. Tai vaikka vanhempikin. Löytyy 3500 kiloa vetopainoa, ja mukavuus on taattu.
Kokemusta on...
Kokemusta on...
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Defe on tosiaan oiva veturi, enkä touhussa huonoksi hauku syncromallin Pornstarteriakaan (T4:sta kokemukset, tuskin uudemmat huonompia ovat). Myös 159 vetää tosiaan raskastakin kärryä varsin kauniisti, mutta säälittäväksi luokiteltava 1500kg maksimi vetomassa rajoittaa laillista kuormaa autoja kiskoessa aika paljon.
Päivitys B -> BE on niin halpa ja helppo (kunhan saa sopivan kaluston lainaan, ellei omana ole), että jos vähääkään harkitsee jarrullisten kärryjen vetoa niin ei sitä montaa hyvää syytä ole väliin jättää. BE:n kanssa kuitenkin saa kiskoa kaiken, minkä laillisesti saa kytkettyä autoon jota saa B:llä ajaa, eikä enää tarvi miettiä että miten ne pykälät menikään.
Päivitys B -> BE on niin halpa ja helppo (kunhan saa sopivan kaluston lainaan, ellei omana ole), että jos vähääkään harkitsee jarrullisten kärryjen vetoa niin ei sitä montaa hyvää syytä ole väliin jättää. BE:n kanssa kuitenkin saa kiskoa kaiken, minkä laillisesti saa kytkettyä autoon jota saa B:llä ajaa, eikä enää tarvi miettiä että miten ne pykälät menikään.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Jos vetoauton ostaisin....
^
Mites se nykyinen urpous, eli ajokortin uusinta 5v välein? Eikös se astu voimaan korttia päivittäessä nyt (näin huomiona niille, keitä tuo asia kiinnostaa). Jos kerta pärräkortin hommaaminen BE:n rinnalle aiheutti saman, niin miksipä ei B -> BE...?
Mites se nykyinen urpous, eli ajokortin uusinta 5v välein? Eikös se astu voimaan korttia päivittäessä nyt (näin huomiona niille, keitä tuo asia kiinnostaa). Jos kerta pärräkortin hommaaminen BE:n rinnalle aiheutti saman, niin miksipä ei B -> BE...?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Joo, läpyskä alkaa tosiaan vanhentumaan. Jos oikein olen käsittänyt, nimenomaan se itse kortti siis vanhenee, ei varsinainen ajo-oikeus, eli kummoisia kokeita ei tarvita läpyskän uusimiseen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Trafi sanoo näin:
Kaikki 19.1.2013 jälkeen myönnetyt uudet ajokortit ovat määräaikaisia. Kortit ovat luokasta ja ajokortin haltijan iästä riippuen voimassa 2-15 vuotta. Kaikki nykymallin mukaiset ajokortit vaihdetaan uusiin ajokortteihin vuoteen 2033 mennessä. Muutos ei vaadi tässä vaiheessa nykyisiltä ajokortinhaltijoilta mitään toimenpiteitä. Kortin uusimiseen ei liity tutkintoa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Trafin sivua pengottuani seison korjattuna, kyllä ne ajo-oikeudetkin ilmeisesti vanhenee etuajassa. Uudistuksesta uutisoitaessa väitettiin että uusiminen on käytännössä kymppejä rahaa ja uuden kortin hakeminen, mistä mulle jäi käsitys että kyse olisi nimenomaan itse kortin uudistamisesta määrävälein.
Tosin, jos lukee vaikka Liikenteestä -ketjua, niin pieni kertauskurssi silloin tällöin ei välttämättä ole ihan huono idea.
Tosin, jos lukee vaikka Liikenteestä -ketjua, niin pieni kertauskurssi silloin tällöin ei välttämättä ole ihan huono idea.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Dodge-linjalla minäkin.
http://www.nettiauto.com/dodge/ram/6015912
Tuossa yksi esimerkki. Isällä oli tuommoinen jonkin aikaa ja sai kyllä vetää mitä tahansa minne tahansa eikä ollut väännöstä puutetta. Ja pienempi Alfa menee vaikka lavalle. En tiedä millä noiden kanssa on rekisteröidessä kikkailtu, osa näistä on kevytkuorma-autoja ja osa sitten maastureita, kuten esim tämä, ainakin kauppiaan mukaan. http://www.nettiauto.com/dodge/ram/5986896
Ja sen mitä on papan olan yli lukenut noiden vastaavaa foorumia, niin tuo suora kuutonen tuntuu olevan ikuinen pata, veekasit ymmärtääkseni eivät ihan niin luotettavia. Eikä siinä kyllä mitään murheita ollutkaan, yhden kerran joutui konttorilla käynnin uusimaan kun ei katsuri löytänyt runkonumeroa (löytyi sitten kotona vähän etujousen yläpuolelta).
http://www.nettiauto.com/dodge/ram/6015912
Tuossa yksi esimerkki. Isällä oli tuommoinen jonkin aikaa ja sai kyllä vetää mitä tahansa minne tahansa eikä ollut väännöstä puutetta. Ja pienempi Alfa menee vaikka lavalle. En tiedä millä noiden kanssa on rekisteröidessä kikkailtu, osa näistä on kevytkuorma-autoja ja osa sitten maastureita, kuten esim tämä, ainakin kauppiaan mukaan. http://www.nettiauto.com/dodge/ram/5986896
Ja sen mitä on papan olan yli lukenut noiden vastaavaa foorumia, niin tuo suora kuutonen tuntuu olevan ikuinen pata, veekasit ymmärtääkseni eivät ihan niin luotettavia. Eikä siinä kyllä mitään murheita ollutkaan, yhden kerran joutui konttorilla käynnin uusimaan kun ei katsuri löytänyt runkonumeroa (löytyi sitten kotona vähän etujousen yläpuolelta).
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Jos on yli 3,5t maasturi niin ei sitä B-kortilla ajella . Kokonaispaino siinä ratkaisee eikä mikään muu, ja taitavat nuo kaikki RAMit olla C-kortilla ajettavia.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Jos vetoauton ostaisin....
http://www.nettiauto.com/dodge/ram-1500 ... 1&vifNav=Y
B-kortti kelpaa.
Tämä vanhempi half-ton on rakenteellisesti vahvempi kuin modernimmat versiot, nelivetotekniikassa selkein ero.
Uudempi paljon parempi ajaa, mutta tässä enemmän myskiä!
Fanitan.
B-kortti kelpaa.
Tämä vanhempi half-ton on rakenteellisesti vahvempi kuin modernimmat versiot, nelivetotekniikassa selkein ero.
Uudempi paljon parempi ajaa, mutta tässä enemmän myskiä!
Fanitan.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Jos vetoauton ostaisin....
"-530 da farkun -99 loppuvuoden auton Saksasta kesälomalla. Automallin valintaan vaikutti suuresti sen vetokyky, 2000 kg jarrullisen kärryn maksimi kokonaispaino! Eipä löydy montaa "pellistä prässättyä" autoa jolla olis samat vetokilot. Toin samalla reissulla perässäni myös 1800 kg painavan vaunun. Siinä hommassa kyseisen auton todellinen luonne tuli minulle kerralla selväksi."
Tuommosen löysin 530d Bemarista, perustuu Suomi24:n keskustelupalstaan eli toisin sanoen ei mihinkään. Toinen kova veturi, mistä välillisesti kokemusta, on Toyotan Land Cruiser, nimenomaan HJ61 80-luvun lopusta. Sillä ainakin Chrysler Le Baron liikkui, jopa niin liukkaasti että perässä tullut dieselmersu jäi ylämäessä jälkeen. Aika rajuja kilometrilukemia noissa alkaa olemaan, mutta kai se kertoo jotain kestokyvystä kun keskimääräinen ajomäärä noissa on 407tuhatta. HJ80:ssa kone on muuttunut 4-litraisesta 4.2:ksi ja takaosakin saanut kierrejouset. En siitä löytänyt kyllä maksimivetokykyfaktaa. Tuommosen löysin ainakin maasturien (uudehkojen) osalta. http://www.ajovalo.net/maasturien_mitat.htm
Tuommosen löysin 530d Bemarista, perustuu Suomi24:n keskustelupalstaan eli toisin sanoen ei mihinkään. Toinen kova veturi, mistä välillisesti kokemusta, on Toyotan Land Cruiser, nimenomaan HJ61 80-luvun lopusta. Sillä ainakin Chrysler Le Baron liikkui, jopa niin liukkaasti että perässä tullut dieselmersu jäi ylämäessä jälkeen. Aika rajuja kilometrilukemia noissa alkaa olemaan, mutta kai se kertoo jotain kestokyvystä kun keskimääräinen ajomäärä noissa on 407tuhatta. HJ80:ssa kone on muuttunut 4-litraisesta 4.2:ksi ja takaosakin saanut kierrejouset. En siitä löytänyt kyllä maksimivetokykyfaktaa. Tuommosen löysin ainakin maasturien (uudehkojen) osalta. http://www.ajovalo.net/maasturien_mitat.htm
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Niin pitääkö sitä vetokykyä olla paperilla vai oikeasti? Mikä on hintaluokka? Bensa vai diesel?
Vaimolle kun on noita maastureita pyöritellyt niin on tullut todettua että mitä uudempi auto, sitä pienemmät vetomassat paperilla. Meidän käytössä raja on ollut 2200kg, ja sen ylittäviä autoja joutuu katsomaan tuolta 90-00 vuosikymmenen vaihteesta.
Vaimolle kun on noita maastureita pyöritellyt niin on tullut todettua että mitä uudempi auto, sitä pienemmät vetomassat paperilla. Meidän käytössä raja on ollut 2200kg, ja sen ylittäviä autoja joutuu katsomaan tuolta 90-00 vuosikymmenen vaihteesta.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Osta Lincoln Navigator tai Cadillac escalade niin ei varmastikaan veto loppu kesken. Hummerkin voisi olla kova sana vetoautona
Nothing beats cubic inch
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Jos vetoauton ostaisin....
^
Hummerikin on C-korttia... Jos on BE-kortti, rajoittuu vaihtoehdot ankarasti.
Hummerikin on C-korttia... Jos on BE-kortti, rajoittuu vaihtoehdot ankarasti.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Se laillinen"vetokyky" joka papereissa on,ei kerro mitään todellisesta vetokyvystä,kuten Epeli kirjoitti.Esim:1.6primeralla saa vetää 1300kg ,kokemuksesta voin sanoa,että puoletkin on liikaa :)Samoin 02 diesel mondeolle 1300kg venepaketti oli tuskaa,vaikka papereissa 1800kg. Olisko ollut jeepillä tai landroverilla eri arvot vuosimallin mukaan,vaikka auto täysin sama.
Viimeksi muokannut alfa164, 09 Marras 2013, 23:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Olis jännä tietää mihin noi lukemat perustuu?
Mutta tosiaan, tässä meidän keississä puhutaan hintaluokasta ~4500€ max
Iällä ja varustetasolla ei ole oikeestaan mitään väliä (kunto ratkaisee). Ja toisaalta, mitä vähemmän varusteita, sitä vähemmän rikkimenevää osaa
Mutta tosiaan, tässä meidän keississä puhutaan hintaluokasta ~4500€ max
Iällä ja varustetasolla ei ole oikeestaan mitään väliä (kunto ratkaisee). Ja toisaalta, mitä vähemmän varusteita, sitä vähemmän rikkimenevää osaa
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Omissa saman hintaluokan vetoautopohdinnoissa on pyörineet E39 BMW 530d farkku tai XJ Cherokee. Juurikin tuota yllämainittua Cherokeeta olen katsellut sillä silmällä. Bemareita tuli kesällä käytyä 5-6 kpl koeajamassakin.
Halvoissa Bemareissa tuppaa noilla kilometreillä olemaan kaikkea pientä puuhasteltavaa eikä loppua näy. Toisaalta sillä voisi ajella työmatkojakin mukavasti, mikä olisi dieselveron puolesta suotavaakin. Ellei pakettiautoksi rekisteröi. Kaksi noista Bemareista oli ajoltaan sellaisia että olisi voinut harkita. Muiden jälkeen 156 tuntui todella hyvältä. Cherokee lienee traktorimaisempi mutta yksikertaisena laitteena ylläpidoltaan helppo. Bensakoneella voisi ajella tarpeen mukaan ja työmatkoja sitten mahdolisuuksien mukaan muilla välineillä. Cherokeella en ole koskaan ajanut.
Halvoissa Bemareissa tuppaa noilla kilometreillä olemaan kaikkea pientä puuhasteltavaa eikä loppua näy. Toisaalta sillä voisi ajella työmatkojakin mukavasti, mikä olisi dieselveron puolesta suotavaakin. Ellei pakettiautoksi rekisteröi. Kaksi noista Bemareista oli ajoltaan sellaisia että olisi voinut harkita. Muiden jälkeen 156 tuntui todella hyvältä. Cherokee lienee traktorimaisempi mutta yksikertaisena laitteena ylläpidoltaan helppo. Bensakoneella voisi ajella tarpeen mukaan ja työmatkoja sitten mahdolisuuksien mukaan muilla välineillä. Cherokeella en ole koskaan ajanut.
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Toyota Tundra.
http://www.youtube.com/watch?v=UMOMD03w3pk
Talvella voi käydä sitten noukkimassa Finnairin jumbojettejä lumikinoksista esiin.
http://www.youtube.com/watch?v=UMOMD03w3pk
Talvella voi käydä sitten noukkimassa Finnairin jumbojettejä lumikinoksista esiin.
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Hyvässä vetoautossa on alennusvaihteet ja alhaalta hyvin vääntävä moottori, mieluusti vielä automaattivaihteet.... ja tietysti neliveto.
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Tuohon hintaluokkaan löytyy esim Opel Frontera B:tä jota voin ihan hyvin suositella vetoautoksi.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Mä varmaan valkkaisin myös joko Opel Fronterasta tai XJ Cherokeesta.
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Tuohon hintaluokkaan mahtuu esim. Nissan Terrano 2. Mulla oli -99 Terrano 2 2.7TDI vetoautona, jolla vedin 1500kg venepakettia aika paljon tänä kesänä. Jarrullista massaa saa vetää 2800kg, löytyy alennusvaihde.
Meinasin taas kesäks jonkun vetoauton ostaa.. Nyt kiikarissa ehkä enemmänkin joku vuosituhannen vaihteen lantikka, mutta katotaan miten tässä käy. Terranosta jäi kanssa ihan positiivinen kokemus.
Meinasin taas kesäks jonkun vetoauton ostaa.. Nyt kiikarissa ehkä enemmänkin joku vuosituhannen vaihteen lantikka, mutta katotaan miten tässä käy. Terranosta jäi kanssa ihan positiivinen kokemus.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Jos vetoauton ostaisin....
Onko kokemusta subarun bensa 2.5 kulutuksesta,ja mites automaatit noissa vaihtaa,ja nostaako paljon kulutusta?vuosituhannen alun malleja meinaan