Tuli taas pohdiskeltua maailmankaikkeuden syvällisempiä kysymyksiä tovereiden kanssa ja tuli juttua automainonnasta (lähinnä TV:ssä).... ja siitä tulikin mieleen tällättis kysely
Tämä nyt koskee kaikkea mainontaa, ei vaan TV mainontaa.
Omasta mielestäni mainonta on lähes olematonta, ja ne muutamat TV spotit jotka olen nähnyt joskus ovat olleet vähän köyhänlaisia.....
Pasi kirjoitti:No näinhän se taitaapi olla, mutta sitten taas ilman mainontaa sitä jää marginaalimerkiksi.
Kyseessä on "muna vai kana" tilanne
Ja helpottaisi jos olisi ensin mitä myydä
Kahdella mallilla ei pitkään edes olla markkinoilla. Toivottavasti saamme
kuulla parin vuoden sisällä , että suunnitellut mallit ovat oikeasti tuotannossa.
Ison ( oikeastaan minkäkokoisen tahansa ) sedanin ja farkun mentävä aukko mallistossa ei anna isoille markkinointiponnisteluille perusteita.
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Kyllä satunnaisesti on joku aukeama tullut eri lehdissä vastaan, mutta minkäs teet. Ei tuota oikein voi markkinoinniksi kutsua. Osaltaan auttaisi, jos tosiaan olisi mitä myydä ja niitä olemassakin olevia eri versioita hieman tyrkytettäisiin eri lehtien testeihin ja vertailuihin. Aivan sama pärjäisikö niissä vertailuissa tai tulisi vaikka viimeiseksi, mutta ainakin ihmiset muistaisivat autojen, siis niiden molempien mallien olemassa olon.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Mielenkiintoinen kysely, kiitos Pasi! Ajattelin nimittäin tehdä samanlaista kyselyä itse tänne, koska kirjoitan tulevaa graduani mm. Alfa Romeon mainonnasta Suomessa. Olen aiemmin tutkinut lehtiartikkeleiden perusteella Alfasta rakentunutta mielikuvaa Suomessa, ja nyt tarkoitus olisi perehtyä enemmän mainoksiin.
Kysyisinkin, tätä keskustelua varastaen, onko foorumilaisilla tallessa suomalaisia Alfa Romeon mainoksia aivan alkuajoista 90-luvulle asti? Jos olisi, ottaisin niitä mieluusti vastaan tutkimusta varten (PM:llä tavoittaa). Helkaman ajoilta mainoksia on kuuleman mukaan saatavilla Elka-arkistosta Mikkelistä, mutta ennen sinne soittamista ja armotonta lehtien selaamista turvaudun tähän foorumiin
Olematonta, vastasin. Novassa aamuvuorossa yhdellä (Linnanahde taisi olla) on Alfa, sitä mainostelee toisinaan, että hällä moinen on. Siihen onkin jäänyt käytännössä kaikki mainonta, mitä olen nähnyt. Lehtiä en tilaa ja mainokset on blokattu selaimesta...
Ihan jees. Pitää ottaa huomioon, että marginaalimerkki, jolla vain kaksi mallia. Tähän nähden on ollut ajoittain runsastakin tv-mainontaa, ja autolehdissä (autobild, tuulilasi) mainoksia on säännöllisesti.
Oma lehti omistajille (kuten vollella ja tojolla yms) olisi toki positiivista lisää markkinointiin, mutta ei tuo markkinointi kyllä omasta mielestä tällä hetkellä kovin merkittävä ongelma ole, lähinnä se mitä on mahdollista markkinoida...
Nyt pitää markkinoida, eli päästä iholle. Iholla on hyvä olla kun sitten alkaa uutta mallia pukata - ihmiset 'muistavat' merkin tuoreeltaan jo ennestään joten uuteen malliin tutustuminen onkin jo huomattavasti lähempänä.
Mihin muuten perustuu se, että ihmiset jotka eivät tiedä autoista mitään menevät sitten ja ostavat vaikka skodan? merkki oli jo iholla kun niitä mainoksia tuli luettua sivusilmällä, tai alitajuisesti joka aamu siitä hesarista. tuotteinahan nuo myydyimmät merkit eivät ole mitenkään kiinnostusta herättäviä vaan lähinnä tusina pullaa ilman särmää
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean