Toi ropponen on ollu mulla viis vuotta...

Kiitti, GiuliaSuper!



Valvoja: Moderators
Mullakin oli juuri tuollainen reaktio kun löysin sen nappulan siivotessani autoa! Harmi vaan et grilli toimi sen pari kk ja meni kaput!Simulaattori kirjoitti:J#malauta, mulla on penkinlämmitin!!!
Toi ropponen on ollu mulla viis vuotta...![]()
Kiitti, GiuliaSuper!![]()
![]()
Mulla ei pala kumpikaan ledi penkinlämmittimistä, eikä myöskään lämpiä.Pujazuba kirjoitti:Mullakin oli juuri tuollainen reaktio kun löysin sen nappulan siivotessani autoa! Harmi vaan et grilli toimi sen pari kk ja meni kaput!Simulaattori kirjoitti:J#malauta, mulla on penkinlämmitin!!!
Toi ropponen on ollu mulla viis vuotta...![]()
Kiitti, GiuliaSuper!![]()
![]()
Aquatica kirjoitti:Termarikyselyä tessusta. Joku ei nyt osu meikän järkeen sitten mitenkään.
1) Miksi ylävesiletku lämpenee ihan ensimmäisenä - tuohan on termarin takana? Uusi Facetin termari kyseessä
2) Mistä nämä osanumeroto on revitty?
Alkuperäinen, kiinni ollut Behr: 60653946 (jumittui auki vähän väliä, jäähtyi liikkeellelähdössä kone erittäin tehokkaasti)
Tilalle tullut Facet: 60653946 (jumittelee "tai jotain", lämpenee hitaasti ja ei enää pidä lämpöä edes yhden asteen pakkasella, paikallaan nousee kyllä kivasti. Ylävesiletku lämpiää ekana havaittavasti...)
Tilalle tullut Behr: 60672655 - torstaina toivottavasti pääsee asentamaan, josko lämpöanturinkin uusimisella murheet vähenisi? Käsittääkseni tuossa pitäisi myös joku muu letku lämmetä ihan ensimmäisenä, kuin ylävesiletku, joka lämpenee nyt kiinni olevalla Facetilla tasan ihan ensimmäisenä havaittavasti (tuohan on nimenomaan termarin luukun takana, vanha Behr kiinni ollessaan ainakin on täysin vesitiivis tuosta kohtaa).
Epäselvää on, että mitä eroa noissa on. Tuo uusin numero ei korvaa vanhaa numeroa, enkä löytänyt mitään muutakaan mitä se korvaisi ja mistä - eper ei tunne koko numeroa laisinkaan (?)
Fyysisesti tuo on 99% identtinen vanhan Behrin kanssa, ainoa ero on siinä, että tässä ei oles stanssattuna Alfa Romeo-tekstiä ja logoa. Myös Behrin sisäiset osanumerot ovat noille termareille eri, vaikka mitat on sama ja avautumislämpötila on sama. Nooh, tässä tuli sentään lämpöanturi mukana, johtuisikohan outo numero peräti siitä...?
Jos ei nytkään ala homma hoitumaan, nimeän tessun noidutuksi. Ilmaa ei ole järjestelmässä, nesteet kiertää kivasti jne. niin alkaa nuo vaihtoehdot käymään vähiin.
Vaijerivetoinen on juu. Kurkkaas kepin juuren muovit onko haljennut tai kiinnityspultit löystyneet.berliina kirjoitti:Pitkästä aikaa ajoin pihalla -98 v6:lla rupes pakki takeltelemaan.eikä enään saa päälle.Onks tässä vaijerilla vaihteensiirto kepiltä laatikkoon.Öljyt vaihdoin Red linet 75-90:set se tuskin vaikuttaa asiaan.
Kiitti kurkataan huomenna,jos ei sada.Mä löysin sun jutun v-laatikko ongelmistasi.Voi olla mutteri menny sen laatikon päällä olevan vivun väliin.Mutterin piti mennä akun kiinnityspulttiin,mut putos lootan päälle ja kun kävin ajamassa sen jälkeen alko pakki vinoilemaan.Vähän muutkin vaihteet takkuilee ennen oli herkätJarsan kirjoitti:Vaijerivetoinen on juu. Kurkkaas kepin juuren muovit onko haljennut tai kiinnityspultit löystyneet.berliina kirjoitti:Pitkästä aikaa ajoin pihalla -98 v6:lla rupes pakki takeltelemaan.eikä enään saa päälle.Onks tässä vaijerilla vaihteensiirto kepiltä laatikkoon.Öljyt vaihdoin Red linet 75-90:set se tuskin vaikuttaa asiaan.
Veikkaan kaasupolkimen potentiometrin liitintä, ko. liitin on hanskalokeron takana, vaatiin kikkailua ja pinnien kääntelyä, tai sitten tinaa piuhat ja ohittaa koko liittimen. Mutta joo, paras ois lukea vikakoodit ensin!Macela kirjoitti:Nyt on Busso pihassa, hieno peli kyllä.
Kaikki tuntuu pelittävän, ainakin toistaseks.
Mutta, tossa muutama tunti sitten sytty ajossa toi kierroslukumittarin ylhäällä oleva
"Polttoaineensuihkutuksessa on toimintahäiriö" -valo
Ajoin pihaan ja sammutin, koitin vielä käyntiin ja syttyi uudelleen.
Nyt äsken kävin vielä uudestaan, valo paloi, mutta sammui muutaman kertaa ja sytty uudestaan, pihaan kun tulin niin oli valo sammunut.
Aiemmin tuntu muutaman kertaa kaasua painettaessa olevan pieni viive ennekuin mitään tapahtui, mutta tapahtui vaan kerran pari.
Jostain luin että voi johtua jos moottori on pesty esim painepesurilla tms.. autohan on juuri liikkeestä ostettu, joten voineet helpostikin näin tehdä. Ja liike 200km päässä (tosin saman firman liike 100km päässä)
Onko mahdollista että mahdollinen vika ns. "korjaantuu itsekseen" vai onko pakostikin jotain tekemistä?
Tänään katottiin, vaikuttais että tulpankoloissa ei ollu mitään ylimäärästä tai moottorissa muutaakaan pesusta johtuvaa häikkää.Macela kirjoitti:Nyt on Busso pihassa, hieno peli kyllä.
Kaikki tuntuu pelittävän, ainakin toistaseks.
Mutta, tossa muutama tunti sitten sytty ajossa toi kierroslukumittarin ylhäällä oleva
"Polttoaineensuihkutuksessa on toimintahäiriö" -valo
Ajoin pihaan ja sammutin, koitin vielä käyntiin ja syttyi uudelleen.
Nyt äsken kävin vielä uudestaan, valo paloi, mutta sammui muutaman kertaa ja sytty uudestaan, pihaan kun tulin niin oli valo sammunut.
Aiemmin tuntu muutaman kertaa kaasua painettaessa olevan pieni viive ennekuin mitään tapahtui, mutta tapahtui vaan kerran pari.
Jostain luin että voi johtua jos moottori on pesty esim painepesurilla tms.. autohan on juuri liikkeestä ostettu, joten voineet helpostikin näin tehdä. Ja liike 200km päässä (tosin saman firman liike 100km päässä)
Onko mahdollista että mahdollinen vika ns. "korjaantuu itsekseen" vai onko pakostikin jotain tekemistä?
Onko minkä merkkistä osaa? Monelle tarvikeosalle vuosi riittää hienosti kolinan kehittämiseen.Mokomakin kirjoitti:Etupäässä kolahtelee, tukivarret, koiranluut, vakaajan puslat uusittu vuoden sisään.