Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Simulaattori
- Viestit: 338
- Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
- Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
- Paikkakunta: Forssa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
J#malauta, mulla on penkinlämmitin!!!
Toi ropponen on ollu mulla viis vuotta...
Kiitti, GiuliaSuper!
Toi ropponen on ollu mulla viis vuotta...
Kiitti, GiuliaSuper!
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Oleppas hyvä vaan Toimivuudesta en mene takuuseen. Mulla nimittäin toimii vain pelkääjän puolen grilli.
- Simulaattori
- Viestit: 338
- Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
- Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
- Paikkakunta: Forssa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Heti testaan kotimatkalla. Keitän p*rseen sellaiseen kuntoon että punoittaa vielä maanantainakin!
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mullakin oli juuri tuollainen reaktio kun löysin sen nappulan siivotessani autoa! Harmi vaan et grilli toimi sen pari kk ja meni kaput!Simulaattori kirjoitti:J#malauta, mulla on penkinlämmitin!!!
Toi ropponen on ollu mulla viis vuotta...
Kiitti, GiuliaSuper!
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla ei pala kumpikaan ledi penkinlämmittimistä, eikä myöskään lämpiä.Pujazuba kirjoitti:Mullakin oli juuri tuollainen reaktio kun löysin sen nappulan siivotessani autoa! Harmi vaan et grilli toimi sen pari kk ja meni kaput!Simulaattori kirjoitti:J#malauta, mulla on penkinlämmitin!!!
Toi ropponen on ollu mulla viis vuotta...
Kiitti, GiuliaSuper!
Tutkailin elearnista sen rillin kytkentää, minun mielestä sen ledin pitäis syttyä vaikka rilli oliskin risa.
Taitaa olla kytkin mennyt molemmin puolin, rillejä näky saavan piiltemasta halavalla.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... tin-39703/
- Simulaattori
- Viestit: 338
- Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
- Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
- Paikkakunta: Forssa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jep, ei se parila ainakaan puolen tunnin ajon jälkeen lämmittänyt edes mieltä.
Ja samoin, ei syttynyt valokaan. Joten jos joku saa homman pelittämään, niin ei haittaa vaikka kertoo siitä esimerkiksi täällä. Tottahan sen kuntoon sais jos veis ehjärille ja sanois että rikki on. Mutta taitais auton arvo tuplaantua...
Ja samoin, ei syttynyt valokaan. Joten jos joku saa homman pelittämään, niin ei haittaa vaikka kertoo siitä esimerkiksi täällä. Tottahan sen kuntoon sais jos veis ehjärille ja sanois että rikki on. Mutta taitais auton arvo tuplaantua...
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yleisestihän grillistä paukahtaa vastus poikki, kun penkille istutaan / lastataan raskasta tavaraa pienelle alueelle. Ei tuo hirveästi lämmitä, mutta kyllä sen tuntee pakkasella. Vrt esim. pösö-405:n tai 207:n grilliin on tuo tehoton, mutta toisaalta eipähän perspuoli ala hikoamaan ihan hillittömästi kärventymisen johdosta
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko rasvaus ainoa toimenpide lukkopesän jäykkyyteen?
Aamulla piti huitasta nyrkillä pesä pohjaan että sai oven auki. Sit piti onkia se avaimella ylös.
Pitäis varmaan viritellä samantyylinen lukkopesän lämmitys kuin vm 88 jakessa on että pääsis autoon sisälle pakkasaamuna.
Tutkin jaken kytkentäkaaviota ja siellä on termostaatin kanssa sarjassa pieni vastus lukkopesän ympärillä.
Olenkin joskus ihmetelly kun sen lukot toimii aina
Aamulla piti huitasta nyrkillä pesä pohjaan että sai oven auki. Sit piti onkia se avaimella ylös.
Pitäis varmaan viritellä samantyylinen lukkopesän lämmitys kuin vm 88 jakessa on että pääsis autoon sisälle pakkasaamuna.
Tutkin jaken kytkentäkaaviota ja siellä on termostaatin kanssa sarjassa pieni vastus lukkopesän ympärillä.
Olenkin joskus ihmetelly kun sen lukot toimii aina
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voitelu on hyvä. Aseöljyä ja aikaisemmin mainittu torxin avaaminen on suotavaa. Ja ruuttaa sitä tavaraa kunnolla sinne, ihan oikeasti kunnolla. Tulkoot ulos, vemputat nappia ja ruuttaat lisää tavaraa. Tulee aika mielenkiintosen näköistä mönjää pihalle, mutta alkaa toimimaankin.
Olen vakavissani miettinyt keksiä tuohon jotain vielä parempaa, kuin aseöljyn tai lukkosulan... Käsijarruvaijereissa silikonispray toimii äärettömän hyvin, kun sekin kuitenkin sekä poistaa vettä, voitelee ja samalla suojaa kosteudelta - miksi ei toimisi lukossa? (en ole vielä uskaltanut kokeilla kuitenkaan )
Olen vakavissani miettinyt keksiä tuohon jotain vielä parempaa, kuin aseöljyn tai lukkosulan... Käsijarruvaijereissa silikonispray toimii äärettömän hyvin, kun sekin kuitenkin sekä poistaa vettä, voitelee ja samalla suojaa kosteudelta - miksi ei toimisi lukossa? (en ole vielä uskaltanut kokeilla kuitenkaan )
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156:sta sen tarkemmin tuntematta ääni kunnon ppvk-huollolle*. Lähtee ainakin kaikki turhat moskat pois ja saa kunnon voiteluaineet tilalle ja mahdolliset kulumat ja murtumatkin voivat löytyä. Ottaa toki aikansa, mutta kunnolla tekeminen yleensä niin tekee.
Pura
Putsaa
Voitele
Kasaa
Pura
Putsaa
Voitele
Kasaa
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miten noissa varttikutosissa saa valot säätöihin? Jos lyhyt on suurinpiirtein kohdillaan, näyttää pitkä palmujen yli Norjaan. Mitä ilmeisemmin siis lyhyttä ja pitkää pitäisi pystyä säätämään erikseen.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ettei nyt olisi se legendaarinen lamput väärin päin kun ne saa sinne vaikka miten päin mutta tässä lisää aiheesta:http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... ?TID=50574
molex to sata, lose all your data.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
molex to sata, lose all your data.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taitaa tosiaan mennä helposti polttimot huonosti paikalleen ja valo näyttää sitten mihin sattuu. Näyttää ne valot tosin oikeinkin suunnattuna sinne kuusenlatvoihin, se on luigi tainnut ajatella lamppua suunnitellessaan että siellä olisi jotain nähtävää, tai sitten on ollut amerikkalaistyyppinen aivoitus että pitää valaista tien yläpuolella olevat opasteet. Itse kyllä ottaisin mieluummin enemmän valoa sinne eteenpäin.
156:n kaukovalojen valokuvio on samanlainen kuin G-mallin Astrassa jossa on legendaarisen huonot valot.
156:n kaukovalojen valokuvio on samanlainen kuin G-mallin Astrassa jossa on legendaarisen huonot valot.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllähän nuo kohdilleen sai. Kunhan lähiajovalopolttimo on oikein päin ja pitkän polttimo on oikean mallinen, sinne kyllä kun _SAA_ helposti vaikka minkä vääräkantasens polttimon - näköjään
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hajua tai ajatusta seuraavaan:
Mitkä sähkön ja äänentoiston jumalat ovat karheita kun toistuvasti Hämeenlinnanväylällä Kaluakkalan nurkilla CD:n sulosävel vaihtuu YLE:n urheiluksi? Yle-verolle arvoa, joo mutta noilla nurkilla ämyreistä tulee yleensä Donna e' mobile ja kuuntelisin mieluummin sitä
-Tazio
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mitkä sähkön ja äänentoiston jumalat ovat karheita kun toistuvasti Hämeenlinnanväylällä Kaluakkalan nurkilla CD:n sulosävel vaihtuu YLE:n urheiluksi? Yle-verolle arvoa, joo mutta noilla nurkilla ämyreistä tulee yleensä Donna e' mobile ja kuuntelisin mieluummin sitä
-Tazio
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kai sulla on TA/TP -asetukset pois päältä autoradiosta?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko missään huoltoasemilla tms. enää öljyimureita? Tekisi tuosta tulevasta öljynvaihdosta helppoa.
- Simulaattori
- Viestit: 338
- Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
- Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
- Paikkakunta: Forssa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aprikos, päivitin tuossa puutelistaa.
- polttoainekorkki (pitäiskö aiheettomasti syyttää rouvaa hukkaamisesta?)
- Aluvanteen keskiön musta logo
- haluaisin myös uuden logon scudettoon. Vanhasta ei enää oikein erota ees kirjaimia.
Kellään kokemuksia mistä nuo jouhevimmin sais, vai lojuisko nurkissa...?
- polttoainekorkki (pitäiskö aiheettomasti syyttää rouvaa hukkaamisesta?)
- Aluvanteen keskiön musta logo
- haluaisin myös uuden logon scudettoon. Vanhasta ei enää oikein erota ees kirjaimia.
Kellään kokemuksia mistä nuo jouhevimmin sais, vai lojuisko nurkissa...?
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Ebay
Edit: Ai niin, Willezin mainitsemasta Alfistista omanikin tilasin.
Sieltä muistaakseni vaan kannattaa tilata muutakin samalla, jotta hinta on kilpailukykyinen.
Edit: Ai niin, Willezin mainitsemasta Alfistista omanikin tilasin.
Sieltä muistaakseni vaan kannattaa tilata muutakin samalla, jotta hinta on kilpailukykyinen.
Viimeksi muokannut Finest, 16 Marras 2013, 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^ alfisti.net
- Simulaattori
- Viestit: 338
- Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
- Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
- Paikkakunta: Forssa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Edes voimallinen kuuklettaminen ei oo auttanut mua löytämään tätä. Jossain kyllä muistelisin nähneeni....
- Liitteet
-
- 2013-11-16 09.15.27.jpg
- (43.46 KiB) Tiedosto ladattu 4450 kertaa
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
- Simulaattori
- Viestit: 338
- Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
- Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
- Paikkakunta: Forssa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Just!
Grazie mille!
Grazie mille!
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Termarikyselyä tessusta. Joku ei nyt osu meikän järkeen sitten mitenkään.
1) Miksi ylävesiletku lämpenee ihan ensimmäisenä - tuohan on termarin takana? Uusi Facetin termari kyseessä
2) Mistä nämä osanumeroto on revitty?
Alkuperäinen, kiinni ollut Behr: 60653946 (jumittui auki vähän väliä, jäähtyi liikkeellelähdössä kone erittäin tehokkaasti)
Tilalle tullut Facet: 60653946 (jumittelee "tai jotain", lämpenee hitaasti ja ei enää pidä lämpöä edes yhden asteen pakkasella, paikallaan nousee kyllä kivasti. Ylävesiletku lämpiää ekana havaittavasti...)
Tilalle tullut Behr: 60672655 - torstaina toivottavasti pääsee asentamaan, josko lämpöanturinkin uusimisella murheet vähenisi? Käsittääkseni tuossa pitäisi myös joku muu letku lämmetä ihan ensimmäisenä, kuin ylävesiletku, joka lämpenee nyt kiinni olevalla Facetilla tasan ihan ensimmäisenä havaittavasti (tuohan on nimenomaan termarin luukun takana, vanha Behr kiinni ollessaan ainakin on täysin vesitiivis tuosta kohtaa).
Epäselvää on, että mitä eroa noissa on. Tuo uusin numero ei korvaa vanhaa numeroa, enkä löytänyt mitään muutakaan mitä se korvaisi ja mistä - eper ei tunne koko numeroa laisinkaan (?)
Fyysisesti tuo on 99% identtinen vanhan Behrin kanssa, ainoa ero on siinä, että tässä ei oles stanssattuna Alfa Romeo-tekstiä ja logoa. Myös Behrin sisäiset osanumerot ovat noille termareille eri, vaikka mitat on sama ja avautumislämpötila on sama. Nooh, tässä tuli sentään lämpöanturi mukana, johtuisikohan outo numero peräti siitä...?
Jos ei nytkään ala homma hoitumaan, nimeän tessun noidutuksi. Ilmaa ei ole järjestelmässä, nesteet kiertää kivasti jne. niin alkaa nuo vaihtoehdot käymään vähiin.
1) Miksi ylävesiletku lämpenee ihan ensimmäisenä - tuohan on termarin takana? Uusi Facetin termari kyseessä
2) Mistä nämä osanumeroto on revitty?
Alkuperäinen, kiinni ollut Behr: 60653946 (jumittui auki vähän väliä, jäähtyi liikkeellelähdössä kone erittäin tehokkaasti)
Tilalle tullut Facet: 60653946 (jumittelee "tai jotain", lämpenee hitaasti ja ei enää pidä lämpöä edes yhden asteen pakkasella, paikallaan nousee kyllä kivasti. Ylävesiletku lämpiää ekana havaittavasti...)
Tilalle tullut Behr: 60672655 - torstaina toivottavasti pääsee asentamaan, josko lämpöanturinkin uusimisella murheet vähenisi? Käsittääkseni tuossa pitäisi myös joku muu letku lämmetä ihan ensimmäisenä, kuin ylävesiletku, joka lämpenee nyt kiinni olevalla Facetilla tasan ihan ensimmäisenä havaittavasti (tuohan on nimenomaan termarin luukun takana, vanha Behr kiinni ollessaan ainakin on täysin vesitiivis tuosta kohtaa).
Epäselvää on, että mitä eroa noissa on. Tuo uusin numero ei korvaa vanhaa numeroa, enkä löytänyt mitään muutakaan mitä se korvaisi ja mistä - eper ei tunne koko numeroa laisinkaan (?)
Fyysisesti tuo on 99% identtinen vanhan Behrin kanssa, ainoa ero on siinä, että tässä ei oles stanssattuna Alfa Romeo-tekstiä ja logoa. Myös Behrin sisäiset osanumerot ovat noille termareille eri, vaikka mitat on sama ja avautumislämpötila on sama. Nooh, tässä tuli sentään lämpöanturi mukana, johtuisikohan outo numero peräti siitä...?
Jos ei nytkään ala homma hoitumaan, nimeän tessun noidutuksi. Ilmaa ei ole järjestelmässä, nesteet kiertää kivasti jne. niin alkaa nuo vaihtoehdot käymään vähiin.
- Simulaattori
- Viestit: 338
- Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
- Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
- Paikkakunta: Forssa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pelkällä termarilla ja termarilla anturilla on oletettavasti eri varaosanumero.
Mulla on kans pieniä samankaltaisuuksia, pakkasilla.
Mulla on kans pieniä samankaltaisuuksia, pakkasilla.
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aquatica kirjoitti:Termarikyselyä tessusta. Joku ei nyt osu meikän järkeen sitten mitenkään.
1) Miksi ylävesiletku lämpenee ihan ensimmäisenä - tuohan on termarin takana? Uusi Facetin termari kyseessä
2) Mistä nämä osanumeroto on revitty?
Alkuperäinen, kiinni ollut Behr: 60653946 (jumittui auki vähän väliä, jäähtyi liikkeellelähdössä kone erittäin tehokkaasti)
Tilalle tullut Facet: 60653946 (jumittelee "tai jotain", lämpenee hitaasti ja ei enää pidä lämpöä edes yhden asteen pakkasella, paikallaan nousee kyllä kivasti. Ylävesiletku lämpiää ekana havaittavasti...)
Tilalle tullut Behr: 60672655 - torstaina toivottavasti pääsee asentamaan, josko lämpöanturinkin uusimisella murheet vähenisi? Käsittääkseni tuossa pitäisi myös joku muu letku lämmetä ihan ensimmäisenä, kuin ylävesiletku, joka lämpenee nyt kiinni olevalla Facetilla tasan ihan ensimmäisenä havaittavasti (tuohan on nimenomaan termarin luukun takana, vanha Behr kiinni ollessaan ainakin on täysin vesitiivis tuosta kohtaa).
Epäselvää on, että mitä eroa noissa on. Tuo uusin numero ei korvaa vanhaa numeroa, enkä löytänyt mitään muutakaan mitä se korvaisi ja mistä - eper ei tunne koko numeroa laisinkaan (?)
Fyysisesti tuo on 99% identtinen vanhan Behrin kanssa, ainoa ero on siinä, että tässä ei oles stanssattuna Alfa Romeo-tekstiä ja logoa. Myös Behrin sisäiset osanumerot ovat noille termareille eri, vaikka mitat on sama ja avautumislämpötila on sama. Nooh, tässä tuli sentään lämpöanturi mukana, johtuisikohan outo numero peräti siitä...?
Jos ei nytkään ala homma hoitumaan, nimeän tessun noidutuksi. Ilmaa ei ole järjestelmässä, nesteet kiertää kivasti jne. niin alkaa nuo vaihtoehdot käymään vähiin.
Katsoitko sinne kotelon sisälle oliko siellä millainen termari?
Mulle tarjosi varaosaliike v6 malliin sellaista missä oli venttiili joka virtaa koko ajan läpi.
Ostin sellaisen halvemman missä ei ollut venttiiliä, hyvin lämpiää ja pysyy lämmöt pakkasella. Kesällä sit hyppää kyllä heti lämmöt ylös
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitkästä aikaa ajoin pihalla -98 v6:lla rupes pakki takeltelemaan.eikä enään saa päälle.Onks tässä vaijerilla vaihteensiirto kepiltä laatikkoon.Öljyt vaihdoin Red linet 75-90:set se tuskin vaikuttaa asiaan.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Tuo on mekaaninen venttiili, joka on tiivis jos on kiinni. Tiivis = ei tipan tippaa läpi. Sellainen näytti olleen tuo Facettikin...
Tuo on mekaaninen venttiili, joka on tiivis jos on kiinni. Tiivis = ei tipan tippaa läpi. Sellainen näytti olleen tuo Facettikin...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaijerivetoinen on juu. Kurkkaas kepin juuren muovit onko haljennut tai kiinnityspultit löystyneet.berliina kirjoitti:Pitkästä aikaa ajoin pihalla -98 v6:lla rupes pakki takeltelemaan.eikä enään saa päälle.Onks tässä vaijerilla vaihteensiirto kepiltä laatikkoon.Öljyt vaihdoin Red linet 75-90:set se tuskin vaikuttaa asiaan.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt on Busso pihassa, hieno peli kyllä.
Kaikki tuntuu pelittävän, ainakin toistaseks.
Mutta, tossa muutama tunti sitten sytty ajossa toi kierroslukumittarin ylhäällä oleva
"Polttoaineensuihkutuksessa on toimintahäiriö" -valo
Ajoin pihaan ja sammutin, koitin vielä käyntiin ja syttyi uudelleen.
Nyt äsken kävin vielä uudestaan, valo paloi, mutta sammui muutaman kertaa ja sytty uudestaan, pihaan kun tulin niin oli valo sammunut.
Aiemmin tuntu muutaman kertaa kaasua painettaessa olevan pieni viive ennekuin mitään tapahtui, mutta tapahtui vaan kerran pari.
Jostain luin että voi johtua jos moottori on pesty esim painepesurilla tms.. autohan on juuri liikkeestä ostettu, joten voineet helpostikin näin tehdä. Ja liike 200km päässä (tosin saman firman liike 100km päässä)
Onko mahdollista että mahdollinen vika ns. "korjaantuu itsekseen" vai onko pakostikin jotain tekemistä?
Kaikki tuntuu pelittävän, ainakin toistaseks.
Mutta, tossa muutama tunti sitten sytty ajossa toi kierroslukumittarin ylhäällä oleva
"Polttoaineensuihkutuksessa on toimintahäiriö" -valo
Ajoin pihaan ja sammutin, koitin vielä käyntiin ja syttyi uudelleen.
Nyt äsken kävin vielä uudestaan, valo paloi, mutta sammui muutaman kertaa ja sytty uudestaan, pihaan kun tulin niin oli valo sammunut.
Aiemmin tuntu muutaman kertaa kaasua painettaessa olevan pieni viive ennekuin mitään tapahtui, mutta tapahtui vaan kerran pari.
Jostain luin että voi johtua jos moottori on pesty esim painepesurilla tms.. autohan on juuri liikkeestä ostettu, joten voineet helpostikin näin tehdä. Ja liike 200km päässä (tosin saman firman liike 100km päässä)
Onko mahdollista että mahdollinen vika ns. "korjaantuu itsekseen" vai onko pakostikin jotain tekemistä?
Noni
- Kurzweiler
- Viestit: 216
- Liittynyt: 19 Joulu 2010, 16:38
- Car(s): 156 3.2 GTA -04, Peugeot 308 SW GT 2.0 HDI - 15
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kellään kokemusta hirveää mekkalaa pitävästä lämmityslaitteen puhaltimesta? 1 ja 2 teholla suhajaa normaalisti mutta 3 ja 4 resonoi niin että taju lähtee Muuten pelaa hyvin ja ilma liikkuu.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Vikakoodin lukuun vaan, sillä pääsee. Voi olla vettä tulpankolossa (aina voi toivoa parasta )
Vikakoodin lukuun vaan, sillä pääsee. Voi olla vettä tulpankolossa (aina voi toivoa parasta )
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitti kurkataan huomenna,jos ei sada.Mä löysin sun jutun v-laatikko ongelmistasi.Voi olla mutteri menny sen laatikon päällä olevan vivun väliin.Mutterin piti mennä akun kiinnityspulttiin,mut putos lootan päälle ja kun kävin ajamassa sen jälkeen alko pakki vinoilemaan.Vähän muutkin vaihteet takkuilee ennen oli herkätJarsan kirjoitti:Vaijerivetoinen on juu. Kurkkaas kepin juuren muovit onko haljennut tai kiinnityspultit löystyneet.berliina kirjoitti:Pitkästä aikaa ajoin pihalla -98 v6:lla rupes pakki takeltelemaan.eikä enään saa päälle.Onks tässä vaijerilla vaihteensiirto kepiltä laatikkoon.Öljyt vaihdoin Red linet 75-90:set se tuskin vaikuttaa asiaan.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Veikkaan kaasupolkimen potentiometrin liitintä, ko. liitin on hanskalokeron takana, vaatiin kikkailua ja pinnien kääntelyä, tai sitten tinaa piuhat ja ohittaa koko liittimen. Mutta joo, paras ois lukea vikakoodit ensin!Macela kirjoitti:Nyt on Busso pihassa, hieno peli kyllä.
Kaikki tuntuu pelittävän, ainakin toistaseks.
Mutta, tossa muutama tunti sitten sytty ajossa toi kierroslukumittarin ylhäällä oleva
"Polttoaineensuihkutuksessa on toimintahäiriö" -valo
Ajoin pihaan ja sammutin, koitin vielä käyntiin ja syttyi uudelleen.
Nyt äsken kävin vielä uudestaan, valo paloi, mutta sammui muutaman kertaa ja sytty uudestaan, pihaan kun tulin niin oli valo sammunut.
Aiemmin tuntu muutaman kertaa kaasua painettaessa olevan pieni viive ennekuin mitään tapahtui, mutta tapahtui vaan kerran pari.
Jostain luin että voi johtua jos moottori on pesty esim painepesurilla tms.. autohan on juuri liikkeestä ostettu, joten voineet helpostikin näin tehdä. Ja liike 200km päässä (tosin saman firman liike 100km päässä)
Onko mahdollista että mahdollinen vika ns. "korjaantuu itsekseen" vai onko pakostikin jotain tekemistä?
-t-
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ookkei.. huomenna tsekkaan mitä selviää.
E: Ei kerinnykkää.. noh uudelleen huomenna.
Pelkkä vikakoodien luku 35€
E: Ei kerinnykkää.. noh uudelleen huomenna.
Pelkkä vikakoodien luku 35€
Viimeksi muokannut Macela, 21 Marras 2013, 15:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noni
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yrittänyt etsiä ohjetta laturin irroittamiseen 2.4 20v disukasta, mutta elearnista en löytänyt. Osaako joku kertoa mikä olisi työjärjestys vai onko sama kuin 159 kanssa, että riippuu pultin kannan suunnasta?
"Too much ain't enough"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alko taas toimimaan vaihteet.En tehnyt muutakuin pistin pakin päälle ja starttasin ja pakki oli päällä.Ajelin vähän toimi kuin ihmisen mieli.Toivotaan ettei tee jaztzoja.Vielä muutama ruostepaikka ja uudet takatolpat ja katsastamaan pääsee evitpeltin entinen liikenteeseen.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tänään katottiin, vaikuttais että tulpankoloissa ei ollu mitään ylimäärästä tai moottorissa muutaakaan pesusta johtuvaa häikkää.Macela kirjoitti:Nyt on Busso pihassa, hieno peli kyllä.
Kaikki tuntuu pelittävän, ainakin toistaseks.
Mutta, tossa muutama tunti sitten sytty ajossa toi kierroslukumittarin ylhäällä oleva
"Polttoaineensuihkutuksessa on toimintahäiriö" -valo
Ajoin pihaan ja sammutin, koitin vielä käyntiin ja syttyi uudelleen.
Nyt äsken kävin vielä uudestaan, valo paloi, mutta sammui muutaman kertaa ja sytty uudestaan, pihaan kun tulin niin oli valo sammunut.
Aiemmin tuntu muutaman kertaa kaasua painettaessa olevan pieni viive ennekuin mitään tapahtui, mutta tapahtui vaan kerran pari.
Jostain luin että voi johtua jos moottori on pesty esim painepesurilla tms.. autohan on juuri liikkeestä ostettu, joten voineet helpostikin näin tehdä. Ja liike 200km päässä (tosin saman firman liike 100km päässä)
Onko mahdollista että mahdollinen vika ns. "korjaantuu itsekseen" vai onko pakostikin jotain tekemistä?
Vikakoodinlukija sanoo lambdaa ja kaasupolkimestakin ilmeisesti jotain asentohässäkkää(muista tarkalleen ottaen mitä)
Vikakoodit nollattiin ja sama valo sytty samantein uudelleen kun ajaan lähti.
Onko siis todennäköisesti toi lambda? Myös tyhjäkäynnillä oli häikkää, että sillon tolla kaasupolkimella ei olis tekemistä?
Noni
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Etupäässä kolahtelee, tukivarret, koiranluut, vakaajan puslat uusittu vuoden sisään. Mielessä onkin vetarin sisempi nivel. Videoin vetarin kitkuttelua, kuulostaako terveeltä? Vaihde oli vapaalla... https://db.tt/ZCKw5bYh
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Ainakin Lambda. Jos putkessa ei reikiä (KANNATTAA TSEKATA EKANA! Uusikin lambda voi mennä murusiksi), ei muuta kuin uutta paikalle. Ainiin, älä edes kuvittele käyttäväsi halpoja tarvikkeita. Osta suosiolla Boschin alkuperäinen, jos haluat, että toimii.
Kaasupolkimen asentoanturi aiheuttaa paljonkin ongelmia, jos siinä on hämärää - ymmärtääkseni polkimen päässä on yksi kappale jonkin sortin antureita, mutta sen toiminnasta en osaa juuta enkä jaata sanoa, foorumilta löytynee varmasti hakemalla juttua tuosta. Ongelmia, mitä se aiheuttaa, on ainakin epälooginen signaali-virhettä, joka taasen taitaa vetästä auton vikatilaan -> rajoittaa tehoja/kierroksia, isollakin kädellä.
Ainiin, lambdan vikakoodi voi tulla myös:
- Imuvuodosta
- Vuotavasta putkesta
- Jopa rikkinäisestä ilmistä (tai imuvuodosta ilmin jälkeen)
Ja onhan noita vaihtoehtoja, mutta noilla ehkä alkuun pääsee...
Ainakin Lambda. Jos putkessa ei reikiä (KANNATTAA TSEKATA EKANA! Uusikin lambda voi mennä murusiksi), ei muuta kuin uutta paikalle. Ainiin, älä edes kuvittele käyttäväsi halpoja tarvikkeita. Osta suosiolla Boschin alkuperäinen, jos haluat, että toimii.
Kaasupolkimen asentoanturi aiheuttaa paljonkin ongelmia, jos siinä on hämärää - ymmärtääkseni polkimen päässä on yksi kappale jonkin sortin antureita, mutta sen toiminnasta en osaa juuta enkä jaata sanoa, foorumilta löytynee varmasti hakemalla juttua tuosta. Ongelmia, mitä se aiheuttaa, on ainakin epälooginen signaali-virhettä, joka taasen taitaa vetästä auton vikatilaan -> rajoittaa tehoja/kierroksia, isollakin kädellä.
Ainiin, lambdan vikakoodi voi tulla myös:
- Imuvuodosta
- Vuotavasta putkesta
- Jopa rikkinäisestä ilmistä (tai imuvuodosta ilmin jälkeen)
Ja onhan noita vaihtoehtoja, mutta noilla ehkä alkuun pääsee...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko minkä merkkistä osaa? Monelle tarvikeosalle vuosi riittää hienosti kolinan kehittämiseen.Mokomakin kirjoitti:Etupäässä kolahtelee, tukivarret, koiranluut, vakaajan puslat uusittu vuoden sisään.
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lähinnä twr/moog, koiranluut on kyllä hyllyssä lojuneet mapcot, mutta kolahtelu oli ennen ja jälkeen niiden asennuksen.. Kolahdus kuuluu kiihdytyksessä, kaasun päästäessä ja usein myös lievästi suuntaa vaihtaessa.. Paljon olen koittanut netistä kaivaa dataa ja pääepäilyt vois olla vetari tai moottorin kiinnike. Kertooko tuo vetarin heilutteluvideo sen kunnosta mitään?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
oletkos sitä takakannatinta tutkinut?
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tutkitaan! Onko yleinen vikapaikka? Riittääkö visuaalinen tarkistus vai miten fiksuinta todentaa? Tuntuu että mölinä kuuluu hanttarinpuolelta.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitä olen lukenut ulkomaisia foorumeita, kun selvittelin omia kolahduksia, niin vaikuttaa siltä että moottorin taaimmainen kannatin on hyvinkin yleinen vika. Mulla meni takakannattin vaihtoon kesällä. Kolahdus tuntui penkissä saakka ja kyseinen osa on vähän vaihdekepin etuvasemmalla puolella(muistaakseni). Voi olla JTS/TS.ssä eroa. Vika ilmeni reiluissa kiihdytyksissä ja sitten kaasun nopeasti päästäessä irti. Mulla kyseinen kannattimen kunto näytti ulospäin olevan ok, mutta vulkanoitu kumi oli vaan yksinkertaisesti antautunut. Osa maksoi ebaystä 40€. Varmaan kannattaa katsoa tuon lisäksi, että etummainen pakoputken kannatimen pultit on paikallaan, se voi myös kolahdella. Vaikkakin TS:ssä on erilainen pakoputki kuin JTS:ssä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistähän vuotaa jotakin, ja mitä? Öljypohjan ja vaihdelaatikon välistä tulee, kohdasta mihin ei millään näe. Yritin paperin avulla katsoa että onko öljyä vai jotain muuta, mutta se kohta on niin paskanen, että se paperi oli aina ihan musta eikä ottanut mitään selkoa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^mun vanhas seles vuoti laatikon ja koneen välistä keltasta öljyä ja se oli kuulema laatikkööljyä mutta tupsta kohdin kun vuotaa niin voi olla kampiakselin stefa jos se on moottoriöljyä. mutta vuoto voi lla vaikka venakopantiiviste joka vuotaa ylhäältä ja valuu alas näyttäen et tulis laatikon ja koneen välist.
e: käsitin et vuotais koneen ja laatikon välist mut puhuitkin öljypohjast. voihan olla öljypohjan tiiviste joka vuota. selvitä vuodon lähde ja alota vaikka pesemällä nuo paikat niin helpompi nähdä.
e: käsitin et vuotais koneen ja laatikon välist mut puhuitkin öljypohjast. voihan olla öljypohjan tiiviste joka vuota. selvitä vuodon lähde ja alota vaikka pesemällä nuo paikat niin helpompi nähdä.