164 "lämminkö"

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
heikaino
Viestit: 11
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 21:44
Paikkakunta: UKI

164 "lämminkö"

Viesti Kirjoittaja heikaino »

Olisin tiedustellut onko muiden 164:nen lämmin,kun oma ei ole.
Oisko vinkkejä miten sais autosta lämpimämmän,tai täytyykö ostaa
lämpöhaalarit?????????????

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Eipä siellä nyt ainakaan vilu tule, välillä saattaa jopa poskia punottaa :oops:
Peruskikka nyt on varmaan laittaa jotain pahvia syylärin eteen, tietty olisi varmaan eka hyvä tarkistaa lämpöantureitten kunto jne... niistä saavat viisaammat kertoa.
Mutta tosiaan ei kyllä kylmä ole. Ja kone käy mittarin mukaan siinä sopivan 80-90 asteen välillä

Avatar
sirTONTO
Viestit: 79
Liittynyt: 07 Syys 2004, 05:31
Paikkakunta: Tampere

jebulis

Viesti Kirjoittaja sirTONTO »

lämppärin putket on mitotettu aivan liian ahtaiksi ja kenno liian pieni meikäläisten pakkasille. eli kyllä on kylmä takana vielä pitkään etummaisten jo lämmettyä
ASSISTENZA TECNICA

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

No myönnän että olen avantouimari :mrgreen: , mutta en siltikään kyllä sulata ajatusta että kuusnepaani olisi kylmä.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Onhan se lämmin kun ensin ajaa 45 minuttia mutta ennen sitä kannattaa pitää pipo ja hanskat päällä :mrgreen:

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Tolpasta lähtee niin heti hönkii lämpöistä.
Tuvan saa nopeiten lämpöiseksi myös taakse kun pistää föönin täysille ja tuulilasin kautta tulemaan.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Hyvin on lämpoä riittänyt.. Kun vaihto termostaatin.
:-D

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Mulla oli -92 TS 12 vuotta ja en kyllä voi kehua sitä lämpimäksi. Pahin puute siinä on, että se lämpenee todella hitaasti. Kovimmillla pakkasilla saa tosiaan ajaa sen 50km tai yli puolituntia ennenkuin sitä lämmintä alkaa todella tulla. Sitten sitä kyllä senverran tuleekin, että saattaa pitkällä matkalla jopa päällystakinkin voida riisua ;-)

Termostaatti korkkasi jossain vaiheessa ja ostin tarvikkeena vähän kuumemman. Silloin lämpöakin alkoi tulla vähän enemmän, mutta lämpeneminen oli hidasta edelleen. Summa summarum, marraskuussa kun kääntää sen lämpöhanikan täysille, niin ei siihen sitten ennen maaliskuuta juuri tarvi koskea ;-)

Nyt on toi vähän uudempi Superi kuutosella, mutta sen lämpimyydestä ei ole kokemusta vielä.

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Eihän sinne autoon nyt ihan palellu, mutta kun ite ajelen aika paljon kaupunkiajoa niin tympii välillä tuo lämpenemisen hitaus. Hyvä että välillä kahteen viikkokausiin saa konetta lämpimäksi. Toisaalta sitten taas tuntuu että kone jäähtyy jo paskalla käydessä ihan jääkylmäksi!!! Suurimman osan aikaa koko syyläri on peitetty pahvilla mutta pitemmälle matkalle lähdettäessä otan puolet pahveista poikkeen...

Onko kukaan rakennellut mitään systeemiä millä imuilma tulisi siitä pakosarjan päältä (niinkuin esim. vanhassa Bluebirdissäni) -Auttaisi varmasti lämpenemiseen eikä olisi kovin hankala toteuttaa; Jos esim. rakentaisi jonkin ryyppyvivun tapaisen patentin tuonne kojelaudan alaosaan josta vedettäessä ilmanottoputkessa oleva läppä vaihtaisi imuilman tulemaan siihen liitetystä pakosarjalta tulevasta putkesta..?

Kuulostaako vammaselta vai onko ideaa? Mistäköhän tuommosen läppäventtiilin saisi; Ei varmaan kovin hyvä juttu jos imuilma tulisi koko ajan sieltä pakosarjalta vai mitä luulette? Pieni tehohävikkihän nyt ei näillä liukkailla haittaisi mutta kuumenisiko lämmin moottori tuosta liikaa?
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Koodi: Valitse kaikki

Olisin tiedustellut onko muiden 164:nen lämmin,kun oma ei ole. 
Oisko vinkkejä miten sais autosta lämpimämmän,tai täytyykö ostaa 
lämpöhaalarit?????????????
Vaihtakaa nyt ihmeessä talveksi 90 asteinen termostaatti niin on heti paljon siedettävämpi vielä 30 pakkasissakin, ei vielä muutu saunaksi mutta kumminkin paremmaksi... :wink:

homma on nopea suorittaa...tosin sekään varsinaisesti nopeuta lämpiämistä mutta sitten kun mittari näyttää ajossa 90 niin on jo ihan mukava, tällä ilmalla tarvii ajaa noin 10 min että neula siihen värähtää...
lämppärin putket on mitotettu aivan liian ahtaiksi ja kenno liian pieni meikäläisten pakkasille. eli kyllä on kylmä takana vielä pitkään etummaisten jo lämmettyä
tää on kans yks pulma...

Sit jos haluaa oikein kuuman auton saada aikaseks, tämä ja 90 termari yhdessä... :wink:

ongelma on se mistä kohtaa se lämppärille menevä letku lähtee sieltä kannen reunasta, siitä ei saa menemään kuuminta mahdollista nestettä...joissakin autoissa toi alkuperänen lähtö ja sisäkierron putki termarin alta on tulpattu pois pelistä ja otettu uusi haarakappaleen avulla termostaatin vierestä, yläpuolelta...näin saadaan kuumempaa kennolle ennenkuin termari aukeaa...oikein toimiessaan on hyvä talvikäytössä.

mutta ratkaísu on huono kovia kesähelteitä ajatellen.... :?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

"On vain tyhmiä vastauksia" mutta...
Syylärin alaputkesta lähtee joku letku ylöspäin, mutta hukkuu matkalla näkyvistä. Oma veikkaukseni on paisuntäsäiliölle menevä putki, onko näin?
Eihän se voi olla lämppärin haara, eihän? :roll:

Ei ihan suoraan liittynyt aiheeseen, mutta en viitsinyt uutta topiccia avata näin tyhmälle kysymykselle :oops: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Enpä osaa ihan toimiiko kuutoskoneisessa haarakappale samalla lailla... :roll:

Vastaa Viestiin