Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Pasi kirjoitti:Miksi vitussa sitä mersua ei voinut kiihdyttää siinä kiihdytyskaistalla? Jos olisi siinä painanut kaasua samalla tavalla, niin olisi kerennyt alunperinkin hyvin eteeni. Ei ymmärrä. Ei.
Tuo ihmetyttää kyllä jatkuvasti.

Erään kerran ajoin Tuusulantietä kohti Helsinkiä, ja pari kilometriä ennen kehä kolmosta moottoritiehen liittyy ramppi, joka jatkuu kolmantena kaistana reilusti toista kilometriä eli sinne kehän rampille asti. Sieltä sivulta tuli iso, valkoinen Audi, ja heti kun ramppi on moottoritien rinnalla piti pompata mun eteen niin että jouduin hidastamaan. Se kaasupoljin löytyi vasta siinä moottoritien kaistalla ja Audikin sai nopeasti kelattua oikean nopeuden. Ei vaan pysty käsittämään että miksi sitä kaasua ei voinut painaa jo siinä kiihdytyskaistalla, josta ihan silmälläkin näkee että kaistaa riittää pari kilometriä. Niin hidasta autoa liikenteessä ei olekaan etteikö sillä matkalla ehtisi sataseen kiihdyttää. Ei vaan ymmärrä.

Hetken matkaa kun mennään eteenpäin tuo audisti vielä poistuu sinne kehälle, eli sillä ei alkujaankaan ollut mitään tarvetta vaihtaa siihen keskikaistalle...

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Tuollainen moottoritielle tullessa myöhäinen kiihdyttäminen on saanut kaverikseen liikenneympyräkäyttäytymisen. Eilen kaupasta tullessani ajoin liikenneympyrään, jossa oli väistettävää liikennettä jonkin verran ja piti siis pysähtyä suojatien eteen. Kun viimeinen auto oli mennyt, ei edellisestä välistä ympyrään tuleva Baader Meinhofer Wagen ollut saanut kelattua juuri yhtään vauhtia, joten syyhkäisin jaloista pois. Takana soi toki torvi, vaikka kai pari autoa noin kahdellekymmenelle metrille mahtuu. Mulle olisi ihan sama, vaikka olisi soittanut torvea koko iltapäivän tai kotiinsa asti, mutta kai sitä voi lähteä liikkeelle, kun oma vuoro tulee, jotta liikenne sujuisi joustavasti?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Pasi kirjoitti:Tapahtui tänään porvoon moottoritiellä.

Mersu tulee liittymää alas moottoritielle suht hitaasti. Ei kuitenkaan vaihda eteeni, mutta kun kaista alkoi loppumaan kesken, niin ystävällisesti huitasin toiselle kaistalle antamaan tietä ja mersu vaihtoikin kiihdytyskaistalta moottoritielle....

Ajoi vielä muutaman sekunnin hiljempaa ja oli jo autonmitan takana.... kunnes yhtäkkiä järjetön kiihdytys ja oikealta ohi.

Miksi vitussa sitä mersua ei voinut kiihdyttää siinä kiihdytyskaistalla? Jos olisi siinä painanut kaasua samalla tavalla, niin olisi kerennyt alunperinkin hyvin eteeni. Ei ymmärrä. Ei.
Se oli todennäköisesti Oululainen.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulle osui tänään kohdalle se Mersujen ramppikäyttäytymistä tasapainottava yksilö. Olikohan se Martsarin liittymä josta oli Kehä Kolmoselle pyrkimässä ilmeisesti opetuslupalainen farkku-Avensis takanaan farmimallin W211. Anjovis liikkui ymmärrettävästä syystä suht rauhallisesti ja varovaisesti, joten Toitsun siirryttyä Kehälle mekkerimies päätti polkaista ramppia pitkin oikealta ohi ja eteen. Se ramppi vaan ei oikein riittänyt, mutta pientareen kautta kiilaaminenkin näytti sujuvan ihan mallikkaasti. Mahtoikohan mennessään huutaa donnerwetteriä?

Nuo liikenneympyrätkään eivät kaikille oikein aukene. Haagassa bussi vilkutti jo ympyrään tullessaan oikealle niin että äkkipoika olisi voinut luulla sen kääntyvän ensimmäisestä liittymästä ulos. No eihän se kääntynytt, vaan laittoi sen ensimmäisen exitin jälkeen vilkun hetkeksi pois ja sitten taas päälle poistuakseen seuraavasta kohtaa. Onneksi en rohjennut mennä alle, olisi saattanut tulla syliin. Bussia seuranneen Mersun kuski sitten taas kompensoi vilkuttelemalla koko matkan vasemmalle.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Näimpä tossa kodin nurkilla hauskan tilanteen; nuorehko neiti kävelee suojatietä Uomatien yli, kun Kuohukujalta kääntyy auto vasemmalle.
Tämä nuorehko neiti oli siinä vaiheessa ehtinyt sinne kaistalle, jonne tämä Kuohukujalta tullut Renault oli kääntymässä.
Renault jarrutti ja painoi torvea sille nuorehkolle Neidille ja lähti sitten ripeästi kohti Louhelaa... :lol:

Mistä näitä prkeleen idiootteja löytyy aina...
Tuossa kun ei ole mitään epäselvää kumpi väistää, torven painaminen sinetöi kpäisyyden..... :lol:

Itsekin meinasin tossa hiljattain töissä jäädä pakettiauton alle kun kävelin varikolle katua pitkin ST1:sen huoltoaseman ajoliuskan vierestä. Pakettiauto tuli ST1:seltä ja minä olin suurin piirtein lähestymässä risteyksen keskikohtaa kun tämä pakettiauton kuljettaja ajoi kirjaimellisesti melkeen varpaiden yli. Pysähdyin kun tajusin, että "hän kiertää minut", joten pamautin sitten nyrkillä takapeltiin ja ei reaktiota. Jatkoi matkaansa....
Mistä nämä saavat korttinsa oikeasti?
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Kuljin keskiviikkona pitkästä aikaa kaalivankkureilla kansallismuseoon. Onnikka pysähtyi liikenne-esteen johdosta pysäkillä olevan dösan rinnalle siten, että pysäkillä oleva kuski inhaloi palkokasveja ylähengitysteihin. Äijä sitten päätti kostaa ja ohitti meidät vasemmalta. Mitään hyötyähän siitä ei ollut, ei se liikenne sen vauhdikkaammin alkanut sujua. Jos on dösakaista, niin miksei sen käyttö ole busseille pakollista. Nythän ukko torppasi henkilöautoliikennettä täysin tarpeettomasti.

Toinen huomio: Ilmeisesti Nobinalla menee perkuleen surkean kamalasti, koska noin 80 minuutin seurannan aikana bongasin kolme hajonnutta vehjettä.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Pyörälenkillä törmäsin teiden ritariin. Pappa pösöllä ajoi aivan hihaa hipoen ohi ja sattui olemaan lasikin likainen juuri sillä hetkellä. En suuttunut, se oli luultavasti sille viikon kohokohta.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Meilläpäin yksi kävelijä pitää aurauskeppiä aina mukana ja jos auto tulee liian lähelle huitasee sillä, on kuulemma keskariakin näytetty.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Aurauskeppiä? Jos oltais jossain muualla, mulla olis Kalashnikov. Olis tehokkaampi. :-D

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Olipa tänään(eilen) volkkarikuski, kun ei liikennesääntöjä ymmärrä. Todistin herran typeryyttä kolmessa eri risteyksessä ja toiminta täysin tarkoituksellista.
Ensimmäisessä risteyksessä olen itse odottamassa kääntymistä vasemmalle ja autoja tulee molemmista suunnista. Minusta katsoen oikealta tuleva Pösö on kääntymässä vasemmalle minun suuntaani ja joutuu luonnollisesti vastaantulevan liikenteen johdosta pysähtymään jolloin tilanne tuleekin vw-kuskille yllätyksenä auton niiaamisesta päätellen ja ohikaan ei mahdu, niin tälle pösölle sitten tööttää tämän kääntyessä. Tässä vaiheessa minullekin oli jo tilaa kääntyä vw:n perään ja seuraavassa valoristeyksessähän on täysin yliarvostettua odottaa vihreiden vaihtumista, vaan herra lähti edeltäni heti kun ei autoja enää tullut. Ilmeisesti tämä oli tehokasta paikallisennakointia, sillä parin sekunnin päästä vihreä sitten päästi minutkin jo perään kääntymään. Hetken matkaa muiden autojen kanssa samassa jonossa, kunnes valot vaihtuvat edestä punaiseksi koskien sekä oikealle kääntyviä, että suoraan ajavia. Vw-kuski ei tästä niin välitä, vaan ohittaa kaksi jo punaisiin pysähtynyttä suoraan jatkavaa autoa ja kääntyy oikealle täysin päin punaisia.

Ratissa n.50v ukko, enkä voinut kuin hämmästellä toimintaa. Ihan hullua alkaen jo siitä omasta ennakointivirheestä johtuneesta lähes peräänajosta ensimmäisessä risteyksessä. Mitenköhän tuo oikeasti muuten ajelee :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Sillä ei ole korttia, sillä ei ole silmiä, sillä ei ole järkeä, sillä ei ole lääkitys kohdallaan (tai on ajokykyyn vaikuttavaa lääkitystä), tai kaikki nuo yhdessä.
Vastaavassa tilanteessa olisin soittanut polizeille, vaikka ilman Handsfreetä ja riskeeranut sakon ilmoituksesta..

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Lahti nimisessä kaupungissa on täysin turha yrittää soittaa poliiseja kenenkään perään. Häke kun ei ole paikkakunnalla, niin vastaanottaja ei luonnollisesti tiedä kaupunginosista yhtään mitään ja katujen mukaan menee. Yleensä tuollaisessa tilanteessa, kun olen pari kertaa rattiepäilystä ja kulkusuunnasta ilmoittanut, niin auto on jo ehtinyt pois näköetäisyydeltä ennenkuin häke-virkailijalle saa selvitettyä ylipäänsä sijainnin. Ei se sen virkailijan syy ole, mutta näin soittajalle hieman turhauttavaa. Ennenvanhaan kun sai soittaa suoraan poliisille, niin siellä oli ihan oikeasti paikallinen, joka pisti maijaa tulemaan kun sanoi kaupunginosan ja sen jälkeen vasta tarkempaa osoitetta, noin niinkuin karkeana esimerkkinä kumpikin edellä mainituista, jotta ennen vaan oli asiat paremmin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

^ Lahti. En ole pitkään aikaan törmännyt niin moneen asennevammaiseen autoilijaan kuin alkuviikon vierailullani lahdessa törmäsin, uskomatonta että siellä on niin kiire että hinkataan takapuskurissa ja tööttäillään torvea kuin nizassa konsanaan. Ohittelu ja kiilailu 50kmh alueella 60 ajavasta vielä painotti tyhmyyden pesiytyneen tähän kaupunniin täysin. Ja tämä kaikki 25 ajetun kilometrin matkalla. Totesin kyydissäni olleelle Lahtelaiselle että mikä nyt on vialla ja totesi että lahtelaisten ajokulttuuri.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

:lol: Joo, on tuossa perää ja välillä tuntuu, että Lahdessa on vain kahdenlaisia autoilijoita. Niitä joiden on pakko olla ensimmäisenä joka paikassa ja sitten toisessa ääripäässä ne, joilla ei ole kiire mihinkään vaan tukkivat liikenteen täydellä etenemättömyydellä, jolloin rauhallisempikin kaveri saattaa jopa hermoontua. Itse yritän pysytellä jossain tuossa keskivälillä, pyrkien etenemään ripeästi jne., mutta aina on joku ajamassa kovempaakin.

Lahdessahan kukaan ei siis todellakaan saa ajaa ohi edes kaksikaistaisella ja moinen toiminta estetään tukkimalla molemmat kaistat ajamalla toisen, todennäköisesti alinopeutta ajavan auton vierellä. Yhtälailla kaksikaistaisilla osuuksilla pyritään aina ottamaan vasemman puoleisin kaista, varsinkin jos oikealla näkyy valoissa olevan hitaampi ajoneuvo. Syyllistyn tähän vasempaan kaistaan myös itsekin, mutta aina sitä vaan joutuu pettymään kanssa-autoilijoihin, kun ei saada niitä kotteroita kiihtymään yhtään sen kovempaa kuin oikealla kaistalla oleva täysperä-yhdistelmä. Jos itse olen jonossa esim. viidentenä autona, niin takuuvarmasti rekka on saanut kelattua täyden vauhdin ennenkuin itse ko. yhdistelmän ohi olisin päässyt ja edelläni oleva "neljäs" ei sitten kuitenkaan aja tämän yhdistelmän ohi, saati sitten vaihtaisi kaistaa yhdistelmän taaksi. Jep, rajoituksen mukaanhan siinä sitten, ehkä, mennään, mutta voisi tuon sujuvamminkin toteuttaa, jos se vasen kaista on ihan pakko ottaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Lahti on ainoa paikka, jossa olen joutunut yllättymään vilkun käytöstä perusteellisesti: kahdesti vastaantulija on vilkuttanut vasemmalle jatkaen kuitenkin suoraan. Eri autot ja eri kuskit, joten yllätti täydellisesti toisellakin kerralla.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
GreenThing
Viestit: 811
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Alfissimo kirjoitti::lol: Joo, on tuossa perää ja välillä tuntuu, että Lahdessa on vain kahdenlaisia autoilijoita. Niitä joiden on pakko olla ensimmäisenä joka paikassa ja sitten toisessa ääripäässä ne, joilla ei ole kiire mihinkään vaan tukkivat liikenteen täydellä etenemättömyydellä, jolloin rauhallisempikin kaveri saattaa jopa hermoontua. Itse yritän pysytellä jossain tuossa keskivälillä, pyrkien etenemään ripeästi jne., mutta aina on joku ajamassa kovempaakin.

Lahdessahan kukaan ei siis todellakaan saa ajaa ohi edes kaksikaistaisella ja moinen toiminta estetään tukkimalla molemmat kaistat ajamalla toisen, todennäköisesti alinopeutta ajavan auton vierellä. Yhtälailla kaksikaistaisilla osuuksilla pyritään aina ottamaan vasemman puoleisin kaista, varsinkin jos oikealla näkyy valoissa olevan hitaampi ajoneuvo. Syyllistyn tähän vasempaan kaistaan myös itsekin, mutta aina sitä vaan joutuu pettymään kanssa-autoilijoihin, kun ei saada niitä kotteroita kiihtymään yhtään sen kovempaa kuin oikealla kaistalla oleva täysperä-yhdistelmä. Jos itse olen jonossa esim. viidentenä autona, niin takuuvarmasti rekka on saanut kelattua täyden vauhdin ennenkuin itse ko. yhdistelmän ohi olisin päässyt ja edelläni oleva "neljäs" ei sitten kuitenkaan aja tämän yhdistelmän ohi, saati sitten vaihtaisi kaistaa yhdistelmän taaksi. Jep, rajoituksen mukaanhan siinä sitten, ehkä, mennään, mutta voisi tuon sujuvamminkin toteuttaa, jos se vasen kaista on ihan pakko ottaa.
Päivittäin joutuu tuollaista käyttäytymistä todistamaan... :bad-words:

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No kyllä minä ainakin ajan pullapoikien risteyksestä kt 54 risteykseen aina vasenta kaistaa, miksi turhaa sukkuloida kaistalta toiselle.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Saahan sitä vasenta kaistaa ajaa, mutta ongelma tuleekin silloin jos/KUN siinä nyhjää kaksi autoa just ja tasan samaa vauhtia.
VT12 Hollola-Lahti-Pekanmäki ei aikuisten oikeasti vihreä linja toimi, jos ajaa rajoituksen mukaan. Viimeistään kärpäsenmäen alle tyssää eteneminen, jos ei vielä päälle. Tuolla välillä ei voi toisaalta "ruuhka"-aikaan ajaa muutenkaan ilman mielenterveyden heikkenemistä, sillä kuusikymppiäkin on useimpiin kohtiin saavutus ja se jo mainittu liikkeellelähtöjen sujuvuus ja kiihdyttäminen oikeasti loistaa poissaolollaan. Valitettavasti ko. väylä on täältä kotoa, jos ei ihan ainoa, niin siltikin suorin reitti tiettyihin vierailtaviin kaupunginosiin.

Jopas meneekin avautumiseksi, vuosien patoumat, eikä paranemista tiedossa :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja legza »

Alfissimo kirjoitti:Saahan sitä vasenta kaistaa ajaa, mutta ongelma tuleekin silloin jos/KUN siinä nyhjää kaksi autoa just ja tasan samaa vauhtia.
Mä onnistun todistamaan tota tilannetta takaapäin kyseisellä tienpätkällä melkein aina.
Alfissimo kirjoitti:VT12 Hollola-Lahti-Pekanmäki ei aikuisten oikeasti vihreä linja toimi, jos ajaa rajoituksen mukaan. Viimeistään kärpäsenmäen alle tyssää eteneminen, jos ei vielä päälle. Tuolla välillä ei voi toisaalta "ruuhka"-aikaan ajaa muutenkaan ilman mielenterveyden heikkenemistä, sillä kuusikymppiäkin on useimpiin kohtiin saavutus ja se jo mainittu liikkeellelähtöjen sujuvuus ja kiihdyttäminen oikeasti loistaa poissaolollaan. Valitettavasti ko. väylä on täältä kotoa, jos ei ihan ainoa, niin siltikin suorin reitti tiettyihin vierailtaviin kaupunginosiin.
Mun mielenterveys ei varmaan kestäis tota pätkää, jos joutuis joka päivä ajaan.

Tavallaan ymmärrän näitä kaaharikiilareita tossa pätkällä, tiedän mitä ne on joutunu kestämään, jos aina sitä tietä on ajanut. Missään muualla ei siitä myötätuntoa heru.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tuossa kun ajeltiin Keltsin kanssa satamasta Kanta-Hämettä kohden, tuli keskustelua taksien ja audikuskien ajotavoista. Jokseenkin osuvasti kerroin Keltsille, miten mustan Audin ratissa saa tilaa jopa Lahdessa, koska kaikki vahvasti olettavat, että kyseessä on kusipää joka tulee joka tapauksessa, oli tilaa tai ei.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Aikoinaan tuossa suhteessa oli paras kulkuneuvo ruosteinen Transit. Sen koommin pakettiautomarkkinoilla on tullut merkkikirjo ja tällainen ymmärrys on kohdistunut tuommoisiin peleihin.

Takseista, osa ajaa mitä loistavimmin ja osalla ei ole mitään tajua liikenteeseen liittyvästä yhteispelistä.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, osa niistä ajaa hyvin ja järkevästi. Tuo keskustelu lähti siitä, kun juustokupua ulkoiluttanut tilaihmekuski kieppasi liikennympyrästä poistuessaan näppärästi suojatien kohdalta kevyenliikenteenväylälle ja pääsi oikaisemaan vissiin jopa useita kymmeniä metrejä matkalla parkkikselle satamassa ja siksi kohdistui ko. autoilijaryhmään ja valui siitä eteenpäin olympiavolkkarikuskeihin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Kertokaas Lahden suunnan palstalaiset, mistä kohtaa ja miten ihmeessä on henkilöautoilija onnistunut sujauttamaan menopelinsä motarilta Nastolantielle rekan eteen. Olen yrittänyt hahmottaa tuota, mutta en tähän hätään ole keksinyt, kuinka tuo temppu tehdään.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Nukahti rattiin tai oli kännissä, ei voi muuten onnistua.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Meinasi 940 kaventua tänään töihin tullessa. Vanhaa Hämeenlinnantietä ajelin etelään päin kun Klaukkalan rampista liittyi liikennevirtaan (olin siis ainut auto 1km säteellä) suoraan minun kaistalleni ja sille kohdalle missä olin itse matkustamassa. Väistin vasemmalle kun oli tilaa ja vältyttiin peltihommilta. Pikkaisen tuli kyllä yllätyksenä ja kylkeen yrittänyt kuski oli taatusti joko humalassa tai sitten jäin a-pilarin taakse. Autona hänellä oli V70 Volvo joissa tuon pilarin taakse saa helposti jätettyä auton. Samalla tein havainnon, että iskarit ja jouset voisi vaihtaa tuohon 940:iin, sen verran "pehmeästi" väistö tapahtui.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Sopivasti nopeuksien osuessa kohdilleen jää A-pilarin taakse, ja miksei B:nkin, isokin perheauto. Onneks mun päätä saa siirreltyä ja käänneltyä, ylävartalo mukana tietenkin, irtopäällä kun ei olisi yhteyksiä mihinkään.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Tuollainen paikka on mm. Maratontietä Länsimäentien risteystä lähestyttäessä. Kun nopeus on sopiva, auttaa risteystä edeltävä puusto estämään oikealle näkemistä - hiljaa ajaessa ehtii nähdä. Ilmankos on Helsingin seudun kolariherkimpiä paikkoja.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^^Ei tuossa kohtaa tartte mitään katveita, että aito Klaukkalan alkuasukas torppaa surutta kylkeen. Harva se viikko siinä saa vetää liinat kiinni ja räikän laulamaan kun sieltä tulee joku sankari jolla on Oikeus, ainakin omasta mielestään, ajaa eka. Sitähän se kärkikolmio tarkoittaa...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Oon huomannu saman tosta Klapipäiden liittymästä, vaikka kolmostietä harvoin ajankin. Ykköstiellä taas idarit oletuksena väistää ohituskaistalle ainakin Nummelan liittymästä länteen päin ja molempiin suuntiin.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Polforea kirjoitti:^^^Ei tuossa kohtaa tartte mitään katveita, että aito Klaukkalan alkuasukas torppaa surutta kylkeen. Harva se viikko siinä saa vetää liinat kiinni ja räikän laulamaan kun sieltä tulee joku sankari jolla on Oikeus, ainakin omasta mielestään, ajaa eka. Sitähän se kärkikolmio tarkoittaa...
En tuonne mainittua liittymää, mutta on se tuolla moottoriteillä tullut huomattua että kärkikolmio rampin päässä tarkoittaa etuajo-oikeutta.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Tuosta syystä en koskaan anna tietä rampista tuleville kaistaa vaihtamalla (ja onhan se toki laitontakin eikös?). Josko edes yksi tai kaksi autoilijaa oppisivat, ettei sieltä tulla miten vaan ja luoteta, että kyllä ne antaa tietä.

Polfo: Mulle tää oli eka kerta, vaikka tuosta tulee ajettua päivittäin.

Anopilla sattui muuten läheltäpiti tilanne liikenteessä viime keskiviikkona. Lopentiellä ajelivat iltasella Röykän suuntaan kun peura pyrki kaistalle. Pandasta meni konepelti, tuulilasi, lokari ja sivupeili ja -lasi. Läheltäpiti tilanne siitä syystä, että jos olisi ollut hirvi, olisi hengenlähtö ollut takuuvarma.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Albertolli kirjoitti:Polfo: Mulle tää oli eka kerta, vaikka tuosta tulee ajettua päivittäin.
Sullon joko selkeesti parempi tuuri tai pelottavamman näkönen auto tahi ajotapa.

Tuomas: tuo siis tulee T-risteyksenä maantien varteen. Harvoin vastaavissa paikoissa muualla kärkikolmion merkitys on yhtä kyseenalainen.

Toisaalta... http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288622570103.html
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Klaukkalan liittymä (ihan kumpaan suuntaan vaan Hämeenlinnanväylälle lähtiessä) on vain ja ainoastaan asenteesta kiinni oleva paikka. Kiihdytyskaistaa on matkaltaan riittävästi eikä näkemäesteinä ole kuin oman auton rakenteet. Siellä on vain muodostunut sellainen tapa, että luotetaan toisien väistävän.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, motarille on tilaa liittyä vaikka kuinka paljon ja vähän päälle. Vanhalle tielle eli 130:lle Klaukkalasta tosiaan laskeutuu 2 T-risteystä (toinen motarilta/Klaukkalaan, toinen Klaukkalasta/motarille), joissa siis molemmissa kärkikolmiot.

http://goo.gl/maps/9v3Y7

Jos toiseen suuntaan tullessa joku roikkuu jo Silvolan tienoossa takapuskurissa kiinni ja/tai ajaa aggressiivisen oloisesti, on myös järjettömän suuri todennäköisyys että toveri kääntyy tuosta Klaukkalan suuntaan, näin ainakin mun kokemuksen mukaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eilen nähty yhdistelmä uusi Yaris, ratissa 80v pappa ja toimenpiteenä pesuhallista peruuttaminen ja pihasta pois lähteminen. Eipä uskaltanut pappa peruuttaa riittävän pitkälle, että olisi ollut tyhjää tilaa tehdä vaikka täysi ympyrä pihassa ja ajaa pois, vaan piti alkaa kääntämään autoa ympäri kohdassa jossa ei vielä mahdu etuoikella olleen Hiacen ohi. Ei mahtunut keula kääntymään, rohkeasti metrin peruutus, vaikka tilaa olisi ollut sen Yariksen verran, eikä yllättäen vieläkään mahtunut Hiacen ohi ja uusi metrin peruutus, kunhan oli ensin vahingossa ajanut eteenpäin ja meinannut osua siihen Hiaceen ennen pakin löytymistä. Yllättävän hankalaksi meni toimenpide, jossa ei olisi pitänyt mitään ongelmaa olla.

Oma isäukko täytti juuri 70, eikä se ajaminen enää ole ihan niin varmaa, kuin vielä kymmenenkin vuotta sitten. Tai no, varmaa ja varovaista kyllä, mutta vauhti ja yleisesti reaktiot hidastuneet huomattavasti, mutta en kyydissä istuessa sano vauhdista mitään. Minkähänlaiseksi sitä itse tulee tuossa iässä :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Aah. Oma havainto noin vuoden takaa. Haasteena ajaa Anjovis keula edellä pesukoneeseen, johon sopii vain max. 2,6 m leveä ajoneuvo. Aikaa tunti. Ja onnistuihan se, vaikka tiukkaa teki :-D

Eli olin neljäntenä tai viidentenä jonottamassa paikallisen huoltoaseman tarjouspesuun. Pari autoa suoriutui operaatiosta n 10 minuutissa, sitten oli Anjoviksen vuoro. Pilkkopimeässä en kylläkään saanut kuskin iästä tai pukusuolesta mitään havaintoa. Jossain vaiheessa vain rupesin ihmettelemään, kun aikaa kului 15, 20, 25 min eikä autoa kuulunut ulos, mutta välillä näkyi jarruvalot vilkkuvan hallissa. Ikkunat olivat niin huurussa, ettei toiminnasta siellä sen enempää selvää saanut. Niinpä kävin huoltoaseman tiskille raportoimassa, että siellä lienee kone jumissa... No ei ollut, vaan henkilökunta kertoi, että ao. sankari oli ajanut autonsa niin vinoon, että sen perä jäi koneen kiskoille ja ohjelma keskeytyi. Tämän seurauksena suoritettiin X min peruutteluoperaatio ja uusi yritys samalla lopputulemalla jne.

Jotain 40 min se auto siellä pesussa viihtyi eli puolisen tuntia otti auton sovittelu siihen 2,6 m levyiseen tilaan kiskojen välissä. Pesulinjalla, jonne ajetaan keula edellä ja jonka peräseinällä on iso peili, jos kuski voi omin korvin todeta, osuiko auto keskelle & suoraan, kuten piti.

Melkolailla pelkäsin, että ulos peruuttamiseenkin menee vielä puoli tuntia, mutta se onnistui yllättäen ensi yrityksellä. Ehkä tuon kuskin kannattaisi noin yleensäkin edetä peruuttamalla... :evil:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Koiraa eilen lenkittäessäni huomasin jokusella läheisellä kadulla siirtokehutuksia tälle päivälle. En tiedä, kuinka kauan ne ovat katujen varsilla olleet, mutta tänäaamuisella lenkillä näin vaikka kuinka paljon autoja parkkeerattuina noille kaduille, joilta olisi kai tarkoitus harjata lehdet ja roskat pois, jotta keväällä olisi vähemmän likaa ja lätäköitä. Onkohan ihmisillä jäänyt syiden ja seurausten suhteet pohtimatta, kun kuitenkin keväällä valitetaan liasta ja vedestä? No, voihan tuo olla hinausautofirmalle hyvääkin liiketoimintaa.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Eilen Tampereella jäi autonalle 81v nainen, joka myöhemmin menehtyi vammoihinsa. Syynä tähän oli autoilijan ajaminen jäisillä ikkunoilla. Tänään HS oikeen kirjotti isomman jutun, että "jäisillä ikkunoilla ajaminen on vaarallista".
Täysin selviä asioita nämä on. Joka aamuhan tuola näitä näkee; huuru sisäpuolella ja jäätä ulkopuolella, pari muksua kyydissä vielä ja kova kiire minne millonkin.
Onneksi poliisi näitä aina sitten pysäyttelee, jos kohdalle sattuu. Mutta on se pienestä kiinni tuo, pari minuuttia niin tuo 81v rouva olisi hengissä tänään, mutta eihän sitä voi malttaa odottaa tietenkään kun kello on jo 8 ja töihin on kova kiire ja aamuruuhkakin painaa päälle.....

Vielä hauskempi juttu oli uusimmassa Moottori-lehdessä; noin 5 prosenttia autoilijoista ei tunnista kärkikolmiota. :lol:
Siltä se kyllä näyttää, kiertoliittymiin tullaan 50kmh, eteen tullaan pieniin väleihin kolmion takaa ym.
Meinasin tossa Louhelassa yksi päivä käydä sanomassa yhdelle rouvalle, joka tuli Myyrmäentietä Louhelan aseman kiertoliittymään noin 50kmh kolmion ohi, että "joku päivä tapat jonkun tolla ajamisella."
Kyllä se rouva meinaa sai sen kipponsa pysähtymään kun en antanut tilaa sille kääntyä.
Sielä se sitten ihmetteli suu auki, että "mitä tapahtuu".......
Ne jotka tietää ton paikan, näkyvyys suojatielle maavallin takia on 0, ja jo sinne ajaa 50kmh voi olla ihan varma, että jarruun ehtii koskemaan sillon kun jalankulkija lentää jo.....

Uomatiellä on ne olemattomat jakajat suojateillä, ne jotka tietävät paikan tietävät mitä tarkotan.
Eräs päivä tuossa katselin kun noin 6v poika ylitti Uomatietä, Louhelan suuntana mäkeä ylös tuli maasturi ja silmämääräisesti ainakin 50kmh eli 10kmh yli rajotuksen. Poika jäi siihen keskelle sen olemattoman jakajatolpan vierelle seisomaan kun tämä maasturi ajoi jarruttamatta suojatien ohi pojan ohi. Kun ei siinä ole edes keskikoroketta tai mitään muutakaan, vain se pieni tolppa kertomassa kummalta puolelta ajetaan.
Kyllä nää aika jumalattomia riskejä ottaa, miten voi luottaa pieneen lapseen liikenteessä, ettei se keksi juuri sillä sekunnilla lähteä juoksemaan tien yli?
Se maasturikuski kyllä näki sen pojan jo sieltä 50m päästä, muttei sille tullut mieleenkään päästää poikaa tien yli vaikka poika käveli keskiviivalle asti ja pysähtyi.
Ei pysty ymmärtämään, miten noi jotkut autoilijat voi olla noin idiootteja.

Moottori-lehti kirjoitti myös nykyautojen led-takavaloista. Että jarruvalon ollessa päällä takavilkku saattaa hyvinkin hukkua jarruvalojen kirkkauden alle. Ihan totta, tullut huomattua monta kertaa, että desingki menee turvallisuuden edelle.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

^ Myyrmäessä tuntuu muutenkin olevan jalankulkijoille rakennettuja miinoja yllättävän paljon.
Korostuvat vielä, kun autoiljat ajavat miten sattuu ja käyttävät vilkkua miten sattuu (jos edes käyttävät).

Huomaa itsekin usein, että puoliunessa ajelee joistain noista paikoista tajuamatta tilanteen potentiaalista vaaraa. En tiedä sitten kiinnittäisikö huomiota paremmin, jos siinä jalankulkija olisi sillä hetkellä. :oops:
VMP

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

S_A kirjoitti:Eilen Tampereella jäi autonalle 81v nainen, joka myöhemmin menehtyi vammoihinsa. Syynä tähän oli autoilijan ajaminen jäisillä ikkunoilla. Tänään HS oikeen kirjotti isomman jutun, että "jäisillä ikkunoilla ajaminen on vaarallista".
Täysin selviä asioita nämä on. Joka aamuhan tuola näitä näkee; huuru sisäpuolella ja jäätä ulkopuolella, pari muksua kyydissä vielä ja kova kiire minne millonkin.
Onneksi poliisi näitä aina sitten pysäyttelee, jos kohdalle sattuu. Mutta on se pienestä kiinni tuo, pari minuuttia niin tuo 81v rouva olisi hengissä tänään, mutta eihän sitä voi malttaa odottaa tietenkään kun kello on jo 8 ja töihin on kova kiire ja aamuruuhkakin painaa päälle.....
Tähän olisi selkeä ratkaisu...

Kyllönen voisi pyytää Räsästä kieltämään talven (sekä lumen että jään). Päivin kieltomenttaliteetillä ja yläkerran yhteyksillä se taatusti onnsituu!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Lasipalatsin edessä on otettu peltipoliisi käyttöön. Välkkyy melkein kuin diskossa - kuka ehtii läpikäydä kuvat?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kiitos tiedosta! ...eiks tossa oo se 30 km/h rajoitus - johan tuosta kamerasta epileptikot saa oireita...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

WWWVespa kirjoitti:Lasipalatsin edessä on otettu peltipoliisi käyttöön. Välkkyy melkein kuin diskossa - kuka ehtii läpikäydä kuvat?
Näissä välillä ihmetyttää kun ei kuulemma ole resursseja käydä niitä kuvia läpi. Jotenkin kuvittelisi että se kuvien läpikäynti maksaisi itsensä takaisin moninkertaisesti sakkotuloina.

Vähän sama kuin kauppa ilmoittaisi joulusesonkina ettei ole resursseja tehdä kauppaa ja sulkisivat myymälän.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

^ Sakkorahat ei mene poliisille.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

VMTD kirjoitti:No kyllä minä ainakin ajan pullapoikien risteyksestä kt 54 risteykseen aina vasenta kaistaa, miksi turhaa sukkuloida kaistalta toiselle.
Mikä ihme edellyttää valitsemaan vasemman kaistan jo tuossa risteyksessä??? Samalla teorialla sen voi valita jo aikaisemminkin, niin ei tarvitse poukkoilla ja Lahteen päin ajaessa suoraan 54:lta vasemmalle kaistalle :lol:

Tuo pätkä saa kyllä tunteet pintaan joka kerta siitä ajaessa :evil:
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Paitsi jos on yksin liikenteessä :mrgreen:

Kumma miten pari, ykjsittäistä pujottelijaa voi pilata toimivankin liikennejärjestelyn :|
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Olen näemmä nykyään hyvinkin lauhkea kuski koska päästelen tätä kyseistä Lahti-Hollola pätkää tiuhaan eikä mulla ole oikein koskaan ollut ongelmia, hienosti vetää valo-aalto yleensä.
Ja jos nyt vielä jotain tarkempaakin liikenteestä kertoisi niin vaikka sen että mun kimppakyytiläinen on nuori jannu joka on nyt tovin päästellyt omalla kiesillään.
Oli peruuttanut kääntäen ja auto oli rysähtänyt johonkin. Ei ollut huomannut mitään vauriota autossa. Minä bongasin samantien ilman tätä tietoakin kun autolle lampsin että auton alareunaan oli ilmaantunut JALKAPALLON kokoinen lommo ja sen vieressä tennispallon kokoinen.. Hymyilytti.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Sedan-korinen kehonkuljetin oli vissiin hyytynyt tahi ryytynyt, kun oli toverit pistäneet köyden keulastaan pick-upin perään. Saavutin tämän yhdistelmän 130:llä ja katoin että jaah, hinaustilanne, tuuppasenpa ohi tuossa kohta alkavalla suoralla. Vauhti ei meinaan kovin paljoa ylittänyt sallittua 60km/h maksimia. Pikaisella rinnalta-arvioinnilla vajaa parimetrinen köysikään ei jäänyt kovin kauas pykälissä muistaakseni speksatusta 3-6m pituudesta. Köyden keskeltä puuttui punainen merkki, mutta ei nyt takerruta pikkuseikkoihin. Mutta nämä nerokkaat selviytyjätoverit olivat nykäisseet tuon köydentyngän pick-upin oikeassa takakulmassa olevasta vetolenkistä/kiinnikkeestä/tms hinattavan vasemmassa etukulmassa olevaan hinauslenkkiin. Pick-upin kuljettaja taisi päätellä hinausvälin vetäytyneen vinossa olevan köyden takia turhan lyhyeksi, kun päätti siirtyä reippaasti vasemmalle juuri kun olin rinnalla.

No, paljoa ei onneksi tarvinnut pientaretta lainata eikä edes peilikään osunut pikkarin kylkeen, kun runttasin momenttitoivepolkimen ja töötin pohjaan asti heti kun huomasin pikkarin alkavan siirtyä, mutta ei siihen liikaa väliäkään jäänyt. Onneksi kuitenkin näinkin onnellinen lopputulos tälläkin tapauksella.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

tänään keilaniemes valoihihin ajoi viereen passat joka oli aikasemmin ajanut vähä epävarmasti ja kun istuin itse pakussa korkealla, vilkasin sit kuskia joka sattu olemaan taustaltaan lähi-idäst ja katto siinä sitten rukousvideoo ipadilt mikä oli kiinnitetty tuulilasiin eikä oikein hiffannut kun valot vaihtu :D selvis syy epävarmaan ajoon :mrgreen:

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

S_A kirjoitti:Eilen Tampereella jäi autonalle 81v nainen, joka myöhemmin menehtyi vammoihinsa. Syynä tähän oli autoilijan ajaminen jäisillä ikkunoilla.....
Tämä on normaali toimintamoodi Tampereella. Lähdetään töihin KIIREELLÄ viis minuuttia ennenkuin pitäisollajo. Tuloksena autoilijoita jotka eivät ihan oikeasti näe HEVONVITTUAETEENSÄ!!! eivätkä taaksensa tai sivuillensa......Kun ei kiinnosta eikä nyt jaksa eikä mulla ole aikaa ja kyl mä tosta vielä ehdin.....En jaksa sen enempää tästä taas kitistä kun ketään ei kiinnosta mutta ihmettelen ihan oikeasti miksi suuri osa Tamperelaisista on nykyään AIVAN TÄYSIÄ ITSEKKÄITÄ IDIOOTTEJA liikenteessä......

PS: Juuen todellakaan ole itse täydellinen, mutta edes yritän.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Vastaa Viestiin