Tänks
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Paljonhan tästä on puhuttu,mutta ne releet heti konetilan etureunan keskellä.Jos vaan OIS voinu unohtua...
Ei unohtunut ei

Mulla on nuo relesokkelit säilyneet aika hyvässä kunnossa, johtuneeko sitten silloin tällöin tehdystä CRC-kylvystä. Lukkopellissä keskellä olevasta releboksistahan toinen (apparin puoleinen) on bensapumpun rele, mutta mikäs se toinen on, joku Motronicin keskusrele? Hapettumia ei ollut ja kokeilin korvata sen tuntemattoman releen toisella. Ei vaikutusta.
En oikein usko bensapumppua/-relettä syylliseksi, sillä tuntui vahvasti siltä kuin koko moottorinohjaus olisi luopunut leikistä. Startatessa ei kuulu suutinten tikitystä eikä puolalle näyttäisi tulevan signaalia. Koneen pätkäistessä pari kertaa rajusti (siihen tapaan kuin sytkässä olisi vikaa) kierroslukumittari pomppi myös rajusti eli siltäkin katosi ohjaus. Mittarihan saa ohjauksensa ruiskupurkilta kuten puolakin, eli pahasti epäilisin purkin sammahtaneen. Puolan ensiöpuolen liittimet olivat puhtaat.
Ricambi kirjoitti:Onpas teidän perheenjäsenillä hyvä maku. Kauneutta oikein kaksin kappalein
No tuota... Se on itse asiassa mun vanha autoni, jonka myin faijalle hommatessani tuon kuusipyttyisen. Ehkä mulla on vaan tasainen maku
Vaan onhan perheessä vielä kolmaskin Alfa, Abarthin 75-projekti.
Ricambi kirjoitti:Toinen mahdollisuus on bensapumpun rele, voit tarkistaa siten että irroitat tulevan bensaletkun ja sen jälkeen pyydät kaverin starttaamaan nyt pitäisi iloisesti ruiskuttaa bensaa, älä vain polta autoasi
Nyt en muista, sanoitko että kipinää tuli tulpille?
Vähän tuntui siltä, että sekä bensa- että sytkäpuolet olisivat olleet pimeänä. Varmistan vielä huomenna, onko sekä kipinä että bensanpaine tosiaan hukassa.
Ricambi kirjoitti:Tarkista rintapellissä tuo iso pyöreä liitin (Motronicin liitin), irroita ja kiinnitä useampaan kertaan, sen lähellä on myös akkujohdon liitin ja taisi liittimen takapuolella olla myös sulake. Noitahan sulakkeita on sitten ripoteltu sinne sun tänne. Kojetaulussa vas. sulakerasiat sekä oikea alakulma suojakannen takana, taisi olla myös keskikonsolin alla (penkkien välissä). Liittimet sulakerasian takana kannattaa tsekata.
Olipa 164 TS:ssä sellainen vika että vettä oli vuotanut sulakerasian sisään ja tuhonnut flexipiirilevyt osittain, ihme että auto yleensä kävi. Tuo sinun vikahan tuli sateisella ilmalla joten taitaa se olla osasyynä => vettä on mennyt johonkin.
Nyt kun mainitsit niin autohan tosiaan oli seissyt ulkona sateessa ja se hyytyi heti muutaman kilometrin jälkeen lähdöstä. Tapahtumahetkellä ei juuri sattunut satamaan mutta pellin alla möyriessä alkoi tietysti taas vettä tulla

Ja muistaisin, että kun auto vuosia sitten alkoi pätkimään samaan malliin, oli tosiaan sateinen ilma. Se kyllä sitten toipui itsestään ja häiriö jäi mysteeriksi, mutta nyt vika jäi päälle.
Ruiskun johtosarjan maadoitukset jo tsekkasinkin, huomenna täytyy kaivella tuo syöttöpuoli ja se pyöreä moninapaliitin. Samoin täytyy purkaa tuo sulakerasia, tiedä vaikka vesivuoto olisikin tyyppivika...?
Kiitos kaikille vinkeistä! Eiköhän tuosta vielä auto tehdä.