kahden hehkun starttaus
Valvoja: Moderators
kahden hehkun starttaus
Moi,
Olin lukevani tältä foorumilta että jollain oli käynnistysongelma yhden hehkutuksen jälkeen, eli sammui heti kun käynnistyi.
kahdn hehkun jälkeen jää käymään nätisti..
No, mulla sama ongelma nyt, onko vinkkejä
imusarja putsattu
uusi akku
nyt uusi egr
hehkut kunnosa
lämpöanturi vaihdettu
hehkurelettä ei vaihdettu mutta hehkuttaa kylmällä kauemmin.
lämpimänä kyllä starttaa hyvin ja jää käymään nätisti.
Olin lukevani tältä foorumilta että jollain oli käynnistysongelma yhden hehkutuksen jälkeen, eli sammui heti kun käynnistyi.
kahdn hehkun jälkeen jää käymään nätisti..
No, mulla sama ongelma nyt, onko vinkkejä
imusarja putsattu
uusi akku
nyt uusi egr
hehkut kunnosa
lämpöanturi vaihdettu
hehkurelettä ei vaihdettu mutta hehkuttaa kylmällä kauemmin.
lämpimänä kyllä starttaa hyvin ja jää käymään nätisti.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: kahden hehkun starttaus
Vähän jää epäselväksi tuo ongelma. Dieseli on dieseli on dieseli. Mutta jos sen pitäisi yhden hehkun jälkeen lähteä, niin sittenhän siinä jotain on.
Commonrailissa tullut vastaan parikin kertaa tilanne, jossa joutunut monta kertaa hehkuttamaan ja silti käyntiinlähtö ollut kiven alla. Korkeapainepumppu/sen ohjauksessa ollut vikaa, eli ei ole paineet piisanneetkaan. 159:ssä kai tuonkin näkee suoraan testerillä, että mitä on railipaine?
Itselläni on raileista kokemusta yhden 207:n 1.6hdin verta, missä jo -22c pakkasella alkoi tehdä tiukkaa kolmen-neljänkin hehkutuksen jälkeen, mutta lähti. Vähän lämpöisemmällä pakkasenpuolella lähti joko täysin iloisesti ilman ihmeitä, tai sitten vasta tokalla hehku-starttikombolla.
Commonrailissa tullut vastaan parikin kertaa tilanne, jossa joutunut monta kertaa hehkuttamaan ja silti käyntiinlähtö ollut kiven alla. Korkeapainepumppu/sen ohjauksessa ollut vikaa, eli ei ole paineet piisanneetkaan. 159:ssä kai tuonkin näkee suoraan testerillä, että mitä on railipaine?
Itselläni on raileista kokemusta yhden 207:n 1.6hdin verta, missä jo -22c pakkasella alkoi tehdä tiukkaa kolmen-neljänkin hehkutuksen jälkeen, mutta lähti. Vähän lämpöisemmällä pakkasenpuolella lähti joko täysin iloisesti ilman ihmeitä, tai sitten vasta tokalla hehku-starttikombolla.
Re: kahden hehkun starttaus
tosiaan kone on 2.4 jtdm
olin juuri paikallisessa ja erinomaisessa alfa korjaamossa missä mittasivat kaikki parametrit ym
ei vuotoja
suuttimet toimivat kympillä
ei todettu vikoja.
voi olla että korkeapaine pummu ei pelitä ihan satasella vaikeeta sanoa.
ehkä taas näitä ominaisuuksia, eikä toi kahden hehkun starttaus niin paljoa aikaa vie mutta olishan se mukava kuitenkin tietää missä tökkii..
olin juuri paikallisessa ja erinomaisessa alfa korjaamossa missä mittasivat kaikki parametrit ym
ei vuotoja
suuttimet toimivat kympillä
ei todettu vikoja.
voi olla että korkeapaine pummu ei pelitä ihan satasella vaikeeta sanoa.
ehkä taas näitä ominaisuuksia, eikä toi kahden hehkun starttaus niin paljoa aikaa vie mutta olishan se mukava kuitenkin tietää missä tökkii..
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: kahden hehkun starttaus
Tässä video siitä, miten huonosti tuo pöskötti läksi käyntiin, eikä nyt mitään megakylmää ollut. Siinä tosin epäiltiin hehkujen olevan ehtoopuolella, mutten vaivannut päätäni asialla. Lämppärin kanssa ei niin pienintäkään ongelmaa koskaan...
http://www.youtube.com/watch?v=1BJwSVRABXM
Jos paremmin lähtee pakkasilla kuin tuo, niin ei pitäisi paljoa huolehtia
http://www.youtube.com/watch?v=1BJwSVRABXM
Jos paremmin lähtee pakkasilla kuin tuo, niin ei pitäisi paljoa huolehtia
Re: kahden hehkun starttaus
kuitti,,,,,
ei sentään nuin huonosti
ei sentään nuin huonosti
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: kahden hehkun starttaus
Ei näillä keleillä pitäisi vielä tuplahehkuja tarvita, ainakaan ellet jossain Lapin perukoilla ole. Viime talvena tärähti viispytty käymään yhdellä hehkulla, kun ulkolämpömittari sanoi -27°C, sen kylmemmästä ei vielä ole kokemusta.
-Mittasiko tai vaihtoiko korjaamo hehkut? Entäs niille tulevan sähkön?
-Suuttimet toimivat kympillä, miten testattu?
-Railipaineet tosiaan näkee OBD:stä, millaisissa lukemissa liikutaan (korjaamo lie tsekannut)? Omaa logia pikaisesti vilkaisten startin jälkeen tyhjiksellä luokkaa 43000kPa eli 430bar.
-Samasta logista katteltuna heti startista ilmamassa karvan reilut 18g/s, imusarjan paine 98-99kpa eli ns. nollilla.
-Oletko kokeillut, vaikuttaako Rrrrrrrreisssschipin kiinniolo tilanteeseen suuntaan tai toiseen?
-Mittasiko tai vaihtoiko korjaamo hehkut? Entäs niille tulevan sähkön?
-Suuttimet toimivat kympillä, miten testattu?
-Railipaineet tosiaan näkee OBD:stä, millaisissa lukemissa liikutaan (korjaamo lie tsekannut)? Omaa logia pikaisesti vilkaisten startin jälkeen tyhjiksellä luokkaa 43000kPa eli 430bar.
-Samasta logista katteltuna heti startista ilmamassa karvan reilut 18g/s, imusarjan paine 98-99kpa eli ns. nollilla.
-Oletko kokeillut, vaikuttaako Rrrrrrrreisssschipin kiinniolo tilanteeseen suuntaan tai toiseen?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: kahden hehkun starttaus
Joo, ei kyllä tuplahehkua ole tarvinnut kuin joskus -15 jälkeen.
Kai tankissa on talvikiisseliä?
Kai tankissa on talvikiisseliä?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: kahden hehkun starttaus
En tosiaan tiedä tarkkaan mitä kaikkea korjaamo on mitannut ja miten,
kait se on ollut jossain testerissä kiinni???
hehkuista on vaihdettu yksi, vaikka olin sitä mieltä että kaikki olisi voitu vaihtaa.
pitää käydä uudestaan kyselemässä mittaustapaa, ja samalla mitata noi hehkut.
Tuli taas testattua, eli yksi hehkutus- käynnistyi ja sammui
kaksi hehkutusta- lähti kuin palmun alta ei värinöitä tai epätasaisuuksia käynnissä..
racechip ei ole vaikuttanut asiaan, on kokeiltu jo muutamia kertoja.
kait se on ollut jossain testerissä kiinni???
hehkuista on vaihdettu yksi, vaikka olin sitä mieltä että kaikki olisi voitu vaihtaa.
pitää käydä uudestaan kyselemässä mittaustapaa, ja samalla mitata noi hehkut.
Tuli taas testattua, eli yksi hehkutus- käynnistyi ja sammui
kaksi hehkutusta- lähti kuin palmun alta ei värinöitä tai epätasaisuuksia käynnissä..
racechip ei ole vaikuttanut asiaan, on kokeiltu jo muutamia kertoja.
Re: kahden hehkun starttaus
onkohan varmistettu ettei olis päivitystä kyseiseen ongelmaan??
Re: kahden hehkun starttaus
Ei ole kyllä päivitetty, minun aikana, tiedä vaikka ei olisi koskaan.
pitää selvitellä.
pitää selvitellä.
Re: kahden hehkun starttaus
Sanokaas nyt viisaammat miten toi hehkujen virta mitataan???
yleismitarilla, siitä ohmit, paljon pitäis ohmeja löytyä ja kuinka pitkään virtojen jälkeen ym.
yleismitarilla, siitä ohmit, paljon pitäis ohmeja löytyä ja kuinka pitkään virtojen jälkeen ym.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: kahden hehkun starttaus
Itse hehkun mittaat vastusmittausasteikolla (eli ne ohmit, joo). Lukemaa en osaa lonkalta antaa enkä jaksa käydä omasta tutkimassa, mutta jos kaikki hehkut ovat samalla tontilla, on se todennäköisesti ihan ok lukema.
Hehkulle tulevan sähkön mittaat jännitemittarilla hehkun liittimestä auton hehkuttaessa. Jos oikein varman päälle vedät, ujutat mittarin kiinni niin, että saat mitattua hehkun jännitteen hehkun itsensä ollessa kiinni, jolloin paljastuu jos johtosarjassa on heikko kontakti aiemmin.
Edit: hehkutulppaa mitatessa vastusasteikolla piuha irti siitä hehkutulpasta eikä todellakaan autossa virtoja päällä.
Hehkulle tulevan sähkön mittaat jännitemittarilla hehkun liittimestä auton hehkuttaessa. Jos oikein varman päälle vedät, ujutat mittarin kiinni niin, että saat mitattua hehkun jännitteen hehkun itsensä ollessa kiinni, jolloin paljastuu jos johtosarjassa on heikko kontakti aiemmin.
Edit: hehkutulppaa mitatessa vastusasteikolla piuha irti siitä hehkutulpasta eikä todellakaan autossa virtoja päällä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: kahden hehkun starttaus
thanks!!!
Re: kahden hehkun starttaus
Tuli luettua tuolta englannin foorumilta ja sain vinkin että kannattaa startata vasta sitten kun öljyn määrä ilmoitus on hävinnyt*?? No tuli kokeiltua ja ainakin auto jäi käymään eikä rökännyt. jos tämä oli homman nimi niin hyvä niin...
Hehkuista siellä puhtiin, että pitempi malli on parempi. Tedä sitä sitten.
Hehkureleen meinasin kanssa vaihtaa tai kokeilla ainakin.
Hehkuista siellä puhtiin, että pitempi malli on parempi. Tedä sitä sitten.
Hehkureleen meinasin kanssa vaihtaa tai kokeilla ainakin.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: kahden hehkun starttaus
^Olen onnistunut starttaamaan toisen merkkisellä autolla niin nopeasti avaimen paikalleen laittamisen jälkeen, että hommasta aiheutui vikakoodi, joka oli melkein kaiken nähneelle asentajallekin uusi. Starttasin heti hehkun merkkivalon sammuttua, mikä oli siis auton järjestelmien mielestä liian nopeasti. Tästä ja monesta muusta kokemusperäisestä jutusta johtuen suosittelen dieselin starttaamisen kanssa rauhallisia liikkeitä, sillä eihän se mitään vanhan ajan Le Mans -meininkiä kuulukaan olla.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
Re: kahden hehkun starttaus
Näin se taitaa mennä
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: kahden hehkun starttaus
Itsellä on tapana odotella aina, että kaikki toiminnot on "valmiina" ennen starttia. Mitään ongelmia ei ole ollut.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: kahden hehkun starttaus
Mulla oli aikoinaan (80-luvulla) pösön diesel. Sen kanssa oppi että noin 15 sek. virtojen jälkeen voi startata.mlatva kirjoitti:Itsellä on tapana odotella aina, että kaikki toiminnot on "valmiina" ennen starttia. Mitään ongelmia ei ole ollut.
Muutoin se ei edes lupaillu, vaikka oli nollakeli