Hei. Vaivaan nyt tyhmällä kysymyksellä, mutta, ajattelin näin talvea vasten ladata akun varooksi kun en tiedä yhtään sen varaustilaa. Eli josko se ottaisi virtaa vastaan. Olin lukevinani tuosta ajonestosta että jos siinä on esim. vikaa sitä nollaillaan irrottamalla akun johtoja joten onko tässä jotain huomioitavaa kun alan akkua lataamaan? Eli ajattelin siis miinuspiuhan irti ottaa lataushetkellä ettei mene mitään hajalle.
En tosiaan ole koskaan ajonestollista autoa omistanut joten kysyn siis nyt ihan varooksi vain. Ettei käy sitten niin että lataan akun täyteen mutta sitten ajonesto alkaakin aukoa päätä enkä pääse lähtemään huomenna.
Todennäköisin tilanne missä ajonesto menee sekaisin on silloin jos avaimet on virtalukossa kun apuvirtakaapelit kytketään. Itse olen aina talven ajaksi ottanut akun kokonaan pois autosta.
Alkuun otin aina akun irti, nyt toista talvea mennään niin että akku on paikallaan ja ylläpitolaturi kiinni. Välillä avain jää virtalukkoon, väliin se on jossakin irtona. Tosistaiseksi kummallakaan tavalla ei ole ollut ongelmaa. Ongelma tulee varmaankin silloin jos akku on kiinni ja varaus laskee liian alas ja tämän jälkeen aletaan laitailemaan tai antamaan virtaa.
Auttaako asiaan jos hälyn kytkee pois siitä oik. "etulokarin" alta ?
Jees, latailin akun eikä ongelmaa. Miinusnavan vain irrotin normaalisti. Itse asiassa ajoittain v****llut ajonesto toimii nyt ongelmitta kaupan päälle
Hyvin on GTV:llä toistaiseksi talvella pärjäillyt. Sillä olisi tarkoitus koko talvi pärjätäkkin, letkulämmittimen siihen vielä asennutan niin ei tarvitse kylmästä käynnistellä. Äsken kyllä lähti helposti kymmenen asteen pakkasesta kylmänä käyntiin
Rk-alfagtv kirjoitti:Jees, latailin akun eikä ongelmaa. Miinusnavan vain irrotin normaalisti. Itse asiassa ajoittain v****llut ajonesto toimii nyt ongelmitta kaupan päälle
Hyvin on GTV:llä toistaiseksi talvella pärjäillyt. Sillä olisi tarkoitus koko talvi pärjätäkkin, letkulämmittimen siihen vielä asennutan niin ei tarvitse kylmästä käynnistellä. Äsken kyllä lähti helposti kymmenen asteen pakkasesta kylmänä käyntiin
Juuri näin tuntuu olevan monessa muussakin nykyautossa,yöksi akunkenkä irti ja aamulla on vinoilevat elektroniikka härpäkkeet ruodussa.
Mun piti aikoinaan volvon automaattilaatikon ohjainta boottailla. Se kun ei tykännyt mun talviajotavasta