Autodelta SZ.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Autodelta SZ.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Brittituunaaja Autodelta on ahtanut SZ:n. 270 kaakilla päästään satasen vauhtiin alle kuudessa sekunnissa.

Kuva

Olisi kohtuullisen kyrväkäs auto. Jotenkin vetoavaa tuo rumankaunis muotoilu - mahtava laite!

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Noita on sen verran harvassa että ihan orkkiksena vain kiitos.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Samoilla linjoilla täällä.Pitäis pitää ihan orkkiksena.Jos haluu kulkevamman niin ottaa rinnalle toisen.
On muuten minun lempi Alfa malleja.Eli tietäisin mihin sijoittaisin ylimääräiset 50t eskoa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Juuh, originaalina kiitos. Muutenkin ihan hölmön tuntuista ahtaa noin mitättömän lisävoiman takia

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps..yhdyn edellisiin, orkkiksena kiitos... :)
tehonlisäus tuntuu todellakin melko mitättömältä ..

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Orkis kyllä.
Paitti jos itellä olis tallissa pari kovakatoista ja avoa niin tuollainen kyllä voisi olla takarivissä jemmassa ;)
Kyllähän tuo fööni jotain kivaa antaa padan ominaisuuksiin.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

HOTAKAINEN kirjoitti: Kyllähän tuo fööni jotain kivaa antaa padan ominaisuuksiin.
Ja vie toki mukanaan jotain kivaa :)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Enhän minäkään toki mitään tuollaiselle tekisi - olipahan vain hyvä syy laittaa autosta pari kuvaa näkösälle. AutoItalian myyntipalstoilla noita aina joskus näkyy. Yleensä jotain 5 mailia ajettuja yksilöitä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

Missään nimessä tuota SZ:taa ei saa tuunata, niitä on niin vähän tehty ja kyseessähän on keräilyauto. Ihastuin tuohon SZ Alfaan vuonna -89 jolloin se oli esillä Frankfurtin autonäyttelyssä. Upein Alfa ikinä ja yksi upeimmista autoista mitä autohistoriassa on koskaan valmistettu. Jos nopeampaa/nopeaa autoa halajaa, niin sitten voi ostaa kakkos/käyttöautoksi vaikka räyhän R Volvon :-D

e: noita on muistaakseni tuotu suomeen uutena kaksin kappalein maahantuojan toimesta

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

MM kirjoitti: e: noita on muistaakseni tuotu suomeen uutena kaksin kappalein maahantuojan toimesta
jeps, mutta kumpikin palautettiin takaisin puihin menneiden kauppojen takia.. :)

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

90 kirjoitti:
MM kirjoitti: e: noita on muistaakseni tuotu suomeen uutena kaksin kappalein maahantuojan toimesta
jeps, mutta kumpikin palautettiin takaisin puihin menneiden kauppojen takia.. :)
no voihan rähmä sentään..onko noita kaunottaria sitten enää yhtään suomen kilvissä :cry:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

MM kirjoitti: no voihan rähmä sentään..onko noita kaunottaria sitten enää yhtään suomen kilvissä :cry:
ei ole mutta jokin rahamies alfisti voisi kyllä tilanteen korjata... :cry:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Hotakainenhan oli pärjännyt Seiskan verotietojen mukaan ihan hyvin.Mä en ko lehteä lue mutta kaverit soitti..... :roll:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Kivisateen uhallakin sanon, että onhan SZ aika mopo vakiona. Hyvää tuo puhallin sille vaan tekee!

Edit: Ja on kai noita nyt sentään sen verran paljon olemassa, ettei jokaista tarvitse museoida.

Kummelissa lausuttua: "Autot tykkää siitä että niillä ajetaan".

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

pee kirjoitti:Kivisateen uhallakin sanon, että onhan SZ aika mopo vakiona. Hyvää tuo puhallin sille vaan tekee!

Edit: Ja on kai noita nyt sentään sen verran paljon olemassa, ettei jokaista tarvitse museoida.

Kummelissa lausuttua: "Autot tykkää siitä että niillä ajetaan".
no ei tod ole niipaljoa joten nyt tulee kiviä niskaan roppakaupalla..turha tuohon on turboja laitella kun vaparinakin saa melko helposi tuommoiset tehot irti ja on paljon lähempänä orkkista.. :twisted:
Viimeksi muokannut 90, 18 Marras 2004, 15:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

no tuossa on sitten ei niin harvinainen puhallin malli

http://www.italiaspeed.com/2004/cars/au ... /1811.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Kummelista:
Parantainen:Surulla seuraan tätä Alfajjen tuunausta ja duunausta. Autolla pitää ajaa, auto tykkää, että sillä ajetaan. Sano sä kakko välillä. Miks aina mä?

Kakko: Kiitos Jaakko Parantainen

Parantainen: Mitä kiitos? Sano sä! Mulla jäätyy jalat( unohtanut housut, lähtee kesoilille kahville ja pullalle)

Meni OT mut ostin vähän aikaa sitten dvd-boxin kotiin ja tässä sitä ollaan :-D
On kivaa kun on kivaa

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

duunata eli eikös?

Viesti Kirjoittaja Grendel »

kyvän kompromissin on moni löytänyt jotka tuollaisia ovat myyneet. Eli vakiopata talliin ja naftaliiniin. Pysyköön orkkiksena eikä edes tule kilsoja.
Sitten joku vähän enemmän ulkonäköä vastaava kone nokalle (turbo, kompura, 3.5-3.8l, 24V tai yhdistelmä)

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

90 kirjoitti:
pee kirjoitti:Kivisateen uhallakin sanon, että onhan SZ aika mopo vakiona. Hyvää tuo puhallin sille vaan tekee!

Edit: Ja on kai noita nyt sentään sen verran paljon olemassa, ettei jokaista tarvitse museoida.

Kummelissa lausuttua: "Autot tykkää siitä että niillä ajetaan".
no ei tod ole niipaljoa joten nyt tulee kiviä niskaan roppakaupalla..turha tuohon on turboja laitella kun vaparinakin saa melko helposi tuommoiset tehot irti ja on paljon lähempänä orkkista.. :twisted:
ja täältä tulee kanssa isoja lohkareita klassikkoja raiskaaville amistuunaajille. Noita on tehty muistaakseni ainostaan muutamia satoja kappaleita ja ovat muistaakseni numeroituja yksilöitä..helevata, tuolle EI saa tehdä mitään ei edes vanteita eikä stereoita muuttaa.. Jos tehoja haluaa, niin AR:ltä taatusti löytyy oma viripaketti..mutta kuten sanoin, minä EN hyväksy mitään muutosta tuohon autoon..naftaliiniin ja ainoastaan sunnuntaisin ajelua ja silloinkin emäntä saa ottaa pyyhkeen alle että ei puolukat pilaa nahkapenkkejä :twisted:

e: tuo on muistaakseni ensimmäinen sarjatuotanto siviiliauto jossa g-voimat mutkissa n. 1.5G vai oliko jopa enemmän (tää siis mutulla muistista, viisaammat korjatkoon), saa etsiä vasta superautoista moisia ajo-ominaisuuksia ja niissäkään kaikki ei yllä kuin hikiseen n.1G:n joka sekin on jo hillitön arvo
Viimeksi muokannut MM, 18 Marras 2004, 19:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Juke
Viestit: 101
Liittynyt: 29 Marras 2003, 06:12
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja Juke »

http://www.classicdriver.com/uk/1000.asp
Tuolta löytyy ainakin yksi koskematon/ajamaton yksilö (50km) eikä ruotsia kauempana , jos jollain on se 50t ylimäärästä... Onkohan kaverilla ollut vaikeuksia olla ajamatta..
Sprint 1,7 qv 4x4 twincharger

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

IMO pääasia on että pitää vakiona mutta en minä sitä talliin jättäisi. Tai voihan sitä muutella kunhan saa muutettua takaisin. 1.4G:tä minä taas muistelisin.. Vertailuna joku uusi vette hikinen G.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Juke kirjoitti:http://www.classicdriver.com/uk/1000.asp
Tuolta löytyy ainakin yksi koskematon/ajamaton yksilö (50km) eikä ruotsia kauempana , jos jollain on se 50t ylimäärästä... Onkohan kaverilla ollut vaikeuksia olla ajamatta..
no enemmin tuommoinen harvinaisuus kuin uusi GTA... :wink:
mitähän tuommoisesta menisi veroja..tai välillä käy siirtokilvillä hurauttamassa, eihän tuommoista kehtaa edes rekisteröidä..

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

Ohessa olisi lisäinfoa SZ:sta, kattokaas keltaista spyder versiota..lääh..kuola valuu :P

http://www.ritzsite.net/Alfa_SZ-RZ/01_Alfa_SZ-RZ.htm

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

90 kirjoitti:no enemmin tuommoinen harvinaisuus kuin uusi GTA...
Ehdottomasti juu.
Harva kuitenkin taitaa pohtia, ostaako SZ:n, vanhan Fefen vai vähän keskivertoa tehokkaamman perheauton. :roll:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti: Harva kuitenkin taitaa pohtia, ostaako SZ:n, vanhan Fefen vai kohtuu tehokkaan perheauton. :
no entäs sitten, aivan sama kuinka moni miettii ostaako SZ:n, vanhan Fefen vai uuden käyttökinnerin.. ilmaisinpahan vain kumman itse ottaisin jos noista kahdesta pitäisi valita.. :roll:
Viimeksi muokannut 90, 18 Marras 2004, 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Joo joo, saahan sitä oman mielipiteensä kertoa. :)
Aika paljon elämäntilanteesta kiinni. Perheellinen valitsee mielummin GTA:n.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Maksaahan molemmat "saman" verran mutta saahan sitä vaikka veneenkin viidelläkympillä, ihan yhtä hyvin verrattavissa keskenään..

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Minä ottaisin umpimallin ja punaisena.Sijoita nyt 50 tonttua niin 20-30v päästä sulla on 80-100 tonttua???
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti:Joo joo, saahan sitä oman mielipiteensä kertoa. :)
Aika paljon elämäntilanteesta kiinni. Perheellinen valitsee mielummin GTA:n.
aika huono verrata muuten kuin hintansa puolesta oikeastaan, GTA normaalia nopeampi käyttökinneri/alfa ja SZ/RZ taas-lähinnä sijoituskohde..GTA:n arvo ei koskaan nouse samalle tasolle, sen sanoo jo tuotantomäärätkin..

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

90 kirjoitti: aika huono verrata muuten kuin hintansa puolesta oikeastaan, GTA normaalia nopeampi käyttökinneri/alfa ja SZ/RZ taas-lähinnä sijoituskohde..GTA:n arvo ei koskaan nouse samalle tasolle, sen sanoo jo tuotantomäärätkin..
Autot tykkaa etta niilla ajetaan. Sijoitukset tykkaa etta niita sijoitellaan. Niita nyt kannata keskenaan sekottaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

niinpä auto tykkää kun sillä ajetaan ja myös auto voi olla sijoitus...joten aivan hyvin auton ja sijoituksen voi sekoittaa.. :)

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

MM kirjoitti:ja täältä tulee kanssa isoja lohkareita klassikkoja raiskaaville amistuunaajille. Noita on tehty muistaakseni ainostaan muutamia satoja kappaleita ja ovat muistaakseni numeroituja yksilöitä..
"Muutamia satoja" se on tietysti reilu kymmenensataakin. Pelkän SZ:n tuotantomäärä näyttää olleen 1036. Tuohon sitten vielä 278 RZ:aa päälle.

Ei tuo nyt ihan mitään "amistuunausta" kyllä ole, jos Alfoihin erikoistunut virityspaja asentaa SZ:aan ahtimen :-)

Ja kyllä, onhan noilla oikein ajettukin: http://home.wxs.nl/~evdbeek/sztrophy.html

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

pee kirjoitti:
MM kirjoitti:ja täältä tulee kanssa isoja lohkareita klassikkoja raiskaaville amistuunaajille. Noita on tehty muistaakseni ainostaan muutamia satoja kappaleita ja ovat muistaakseni numeroituja yksilöitä..
"Muutamia satoja" se on tietysti reilu kymmenensataakin. Pelkän SZ:n tuotantomäärä näyttää olleen 1036. Tuohon sitten vielä 278 RZ:aa päälle.

Ei tuo nyt ihan mitään "amistuunausta" kyllä ole, jos Alfoihin erikoistunut virityspaja asentaa SZ:aan ahtimen :-)

Ja kyllä, onhan noilla oikein ajettukin: http://home.wxs.nl/~evdbeek/sztrophy.html
silloin kun noita alettiin tekemään 80-luvun loppupuolella, niin muistelisin että suunnitelmissa ollut tuotantosatsi käsitti muutamia satoja kappaleita, tietty suosio iski ja autoja tehtiin useamman vuoden aikana näemmä tuo reilu tuhat joka sekään EI todellakaan tee autosta mitään massatuotantovehjettä kuten ei oman T-5R volvoni 2500 kappaleen valmistussarjakaan tee. Toi amistuunaus nyt oli lähinnä heitto niille jotka haluaa pilata kaiken hienon ja ainutlaatuisen että pääsee essonbaarissa kehumaan kuinka holsetti vinkuu ja kylän pissikset stringit märkänä odottaa kyytiin pääsyä...tämä on siis vain mun henkilökohtainen milelipide.

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

90 kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Joo joo, saahan sitä oman mielipiteensä kertoa. :)
Aika paljon elämäntilanteesta kiinni. Perheellinen valitsee mielummin GTA:n.
aika huono verrata muuten kuin hintansa puolesta oikeastaan, GTA normaalia nopeampi käyttökinneri/alfa ja SZ/RZ taas-lähinnä sijoituskohde..GTA:n arvo ei koskaan nouse samalle tasolle, sen sanoo jo tuotantomäärätkin..
kyllä näin on. GTA on normaali massatuotantovehje jonka arvo laskee siinä missä muidenkin peruspelien vaikkakin edustaa malliston huippua, mutta EI kuitenkaan ole mikään keräilykohde ainoastaan harraste-sekä käyttöauto aivan kuten esim. M3 bemut. SZ taasen edustaa sijoitus sekä keräilykohdetta keräilijöille sekä harrastajille, sillä kyseessä on erittäin harvinainen ja haluttu erikoisauto jonka tuotantomäärä on rajoitettu.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

MM kirjoitti:..reilu tuhat joka sekään EI todellakaan tee autosta mitään massatuotantovehjettä kuten ei oman T-5R volvoni 2500 kappaleen valmistussarjakaan tee.
Noita samoja laatikoita on sitten eri koneella liiaksi asti kun taas SZ on SZ ja sillä siisti. Sitä ei saa millään ykskutosella ja 14" peltivanteilla. Eli koko mallistoa on tehty se tuhat jos näin voi sanoa. 155 Q4:siakin tehtiin vain pari tuhat mutta sinne ne hukkuu muiden parilitrasten sekaan.

Jos ostaisi SZ ja uskottelisi tullille että on "periaatteessa" seiskafemma. "Ok, verot 1354e" :mrgreen:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ois hikeä tullissa ku viimoset roposet ois kiinni ES30:ssä (jolla myös muuten tuota värmettä kutsutaan,tietääkö kukaan nimen historiaa?) ja selittäis sedille että tää on 75:nen ja vieläpä hieman pilattu tuunauksella ja naarmujakin on ja eihän tälläistä ois kannattanut ottaa mutta ku huutokaupassa tuli huudettua....että älä paljoa rankaise...vanhakin jo

Ja tuo kilpaa ajaminen ois ku postimerkkinkeräilijät leikkis tulitikuilla....jos sulla palaa niin mun merkin arvo nousee...jos tehty n.1000 niin 900-950 jäljellä??
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rolle kirjoitti:Jos ostaisi SZ ja uskottelisi tullille että on "periaatteessa" seiskafemma. "Ok, verot 1354e" :mrgreen:
no joo joo kyllä tää on 75 America, no uskokaa nyt... :lol:
meniskin läpi moinen niin heti sais lähteä kämppä myyntiin ja suomen ekaa SZ:aa metsästämään... :)
Viimeksi muokannut 90, 19 Marras 2004, 14:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

Rolle kirjoitti:
MM kirjoitti:..reilu tuhat joka sekään EI todellakaan tee autosta mitään massatuotantovehjettä kuten ei oman T-5R volvoni 2500 kappaleen valmistussarjakaan tee.
Noita samoja laatikoita on sitten eri koneella liiaksi asti kun taas SZ on SZ ja sillä siisti. Sitä ei saa millään ykskutosella ja 14" peltivanteilla. Eli koko mallistoa on tehty se tuhat jos näin voi sanoa. 155 Q4:siakin tehtiin vain pari tuhat mutta sinne ne hukkuu muiden parilitrasten sekaan.

Jos ostaisi SZ ja uskottelisi tullille että on "periaatteessa" seiskafemma. "Ok, verot 1354e" :mrgreen:
joo, helpostihan tietyt mallit suljutetaan peruskinnereiden alle eikä ne eroa haluttavuudessa/arvostuksessa näistä. R volvojen hinnatkin ovat käytettynäkin toista maata peruspelihin verrattuna ja jos omaa kinneriä tarkastelee niin hinnanalennus sekä haluttavuus on huippuluokkaa..kyseessähän on Volvon ensimmäinen R malli ja keltaisena näitä on tehty sairaan vähän :)

Alkaa olemaan nuo ensimmäiset M3:setkin keräilylaitetita verrattuna näihin uusiin M3:siin jotka on liukuhihna kamaa. Monastihan harvinaisen auton arvostus alkaa vasta vuosikymmenien saatossa kuten esim. pyhimys Volvo P1800 :-D

Jos joskus rikastuisin, niin tallissa olisi harrasteautona joko SZ tai Maserati Biturbo Spyder/ Miura/Merak :P

Totta on että SZ eroaa muista alfoista totaalisesti sitä on vaikea perustella tullimihelle ellei ole sitten ihan palikka joka menee täydestä kun sanoo, että tää on tuunattu 75 :mrgreen:

Sami_S
Viestit: 40
Liittynyt: 19 Loka 2003, 02:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami_S »

Tuollainen SZ tai tietysti mieluummin RZ olisi hieno. Toissa talvena kierrellessämme Tukholman romiksia tuli käytyä paikallisessa Alfa-liikkeessä heidän ilmoittelemansa harvinaisuuden vuoksi. Heillä oli jo monta vuotta seisonut vähän ajettu RZ liikkeessä, tuotu muistaakseni Sveitsistä. Hintapyyntö saattoi olla noin 30 000 euroa.

Laitan muutaman kuvan yksilöstä, harmi vaan, että silloinen digikamerani oli surkea vastavalossa.

Kuva 1
Kuva 2

Huomatkaa hyllyssä olevat joidenkin himoitsemat vanteet:)
Alfa 159 JTD SW Q4 ex. (Alfa 164 Q4 -94-95-96, 90 2.5 V6 QO -86, 75 2.5 V6 -89)

Sami_S
Viestit: 40
Liittynyt: 19 Loka 2003, 02:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami_S »

Unohtui mainita, että kyllä Suomen maahantuojalla on joskus ollut yritystä markkinoinnissa. Sillä ES 30:n julkistamisen kunniaksi on julkaistu useampisivuinen suomenkielinen lehdistötiedote. Satuin kerran löytämään sellaisen ja oli pakko saada omiin kokoelmiin.
Valitettavasti ei mainostus tainnut tehota vai montako Zagato-juttua täällä autolehdet julkaisivat?
Alfa 159 JTD SW Q4 ex. (Alfa 164 Q4 -94-95-96, 90 2.5 V6 QO -86, 75 2.5 V6 -89)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

MM kirjoitti: R volvojen hinnatkin ovat käytettynäkin toista maata peruspelihin verrattuna ja jos omaa kinneriä tarkastelee niin hinnanalennus sekä haluttavuus on huippuluokkaa..kyseessähän on Volvon ensimmäinen R malli ja keltaisena näitä on tehty sairaan vähän
Hinnanalennus ja haluttavuus huippuluokkaa? Tuossa kohta ei nyt oikein kysynnän ja tarjonnan laki skulaa. Eikö kysyntä ole silloin pientä, jos hinta putoaa nopeasti ja päin vastoin? Vai tarkoititko kenties jotakin muuta?

Jossakin tilastoissa muuten tuo 70-sarjan Volvo oli parhaiten Suomessa hintansa säilyttävä automalli. Alfa löytyi lähempää toista päätä, vaikkakaan ei aivan hänniltä. En nyt muista, missä tuon näin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

90 kirjoitti:aika huono verrata
Niinpä. Tätähän minä hainkin.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

T-5 R? Nopeampi? räyhäkkäämpi? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sama kun vertais maitolaituria Testarossaan!

Ai niin, onhan se t5är nopeampi suoralla, mutta mitä tapahtuukaan kun tulee mutka?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

Vittorio Jano kirjoitti:
MM kirjoitti: R volvojen hinnatkin ovat käytettynäkin toista maata peruspelihin verrattuna ja jos omaa kinneriä tarkastelee niin hinnanalennus sekä haluttavuus on huippuluokkaa..kyseessähän on Volvon ensimmäinen R malli ja keltaisena näitä on tehty sairaan vähän
Hinnanalennus ja haluttavuus huippuluokkaa? Tuossa kohta ei nyt oikein kysynnän ja tarjonnan laki skulaa. Eikö kysyntä ole silloin pientä, jos hinta putoaa nopeasti ja päin vastoin? Vai tarkoititko kenties jotakin muuta?

Jossakin tilastoissa muuten tuo 70-sarjan Volvo oli parhaiten Suomessa hintansa säilyttävä automalli. Alfa löytyi lähempää toista päätä, vaikkakaan ei aivan hänniltä. En nyt muista, missä tuon näin.
mitähän mä oikeen kirjoitin väsyneenä töissä..epäselvän lauseen :shock: . Tarkoitin siis että jos vertaa normaalia vastaavaa volvoa näihin R mallisiin, niin R mallit pitää paremmin arvonsa pitkässä juoksussa kun taas muut laskee..arvonlasku tasoittuu ajankanssa sillä R volvojen haluttavuus on hyvä ne ei kauaa kaupassa vanhene ja harrastajat niitä ostavat sekä pitävät hyvää huolta, samahan on alfalla GTV mallit, nekin pitää kutinsa pitkssä juoksussa ja ovat haluttua keräilykamaa. hyvänä esimerkkinä on esim. integale sekä integrale evot, ovat kovissa hinnoissa tänäpäivänä. Sorry mun epäselvä työhuuruuissa väsäämäni lause :oops:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

On noita T-5R mallejakin nettiautossa myynnissä kuitenkin kymmenkunta. Eivät taida kuitenkaan ihan kuumille kiville mennä? :lol:
Mikäs spesiaalimalli on 5R, tuliko se tuon tilalle?

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

GAMMA500 kirjoitti:On noita T-5R mallejakin nettiautossa myynnissä kuitenkin kymmenkunta. Eivät taida kuitenkaan ihan kuumille kiville mennä? :lol:
Mikäs spesiaalimalli on 5R, tuliko se tuon tilalle?
ainahan erikoisautoja joutuu pidempään kauppaamaan, mutta kyllä ne tasaisesti myyntiin menee, nyt tullut näemmä lisää pelejä myyntiin kun porukka roudaa niitä euroopasta. Pidempään saat Alfaa myydä kuin volvoa jota ei tarvitse todistella, Alfa nyt ei ainakaan kuumille kiville mene kun kattelen nettiauton sivuja, samoja GTV alfoja ollut siellä keväästä asti myynnissä :wink:
e: tuo 850R oli t5r seuraaja

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

MM kirjoitti:Pidempään saat Alfaa myydä kuin volvoa jota ei tarvitse todistella, Alfa nyt ei ainakaan kuumille kiville mene kun kattelen nettiauton sivuja, samoja GTV alfoja ollut siellä keväästä asti myynnissä :wink:
Voi jeesus, miten tämä nyt taas mihinkään liittyi. Mene nyt sinne volvolandiaan jos et pysty keskustelemaan ilman että vedät volvoja mukaan. Tästä kun ei taas tule kuin sotaa..

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

MM kirjoitti: Pidempään saat Alfaa myydä kuin volvoa jota ei tarvitse todistella, Alfa nyt ei ainakaan kuumille kiville mene
Tottahan tuo on. Mutta harva kai valitsee Alfa Romeota jonkun jälleenmyyntiarvon tai edelleenmyynnin helppouden takia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Vittorio Jano kirjoitti:Tottahan tuo on. Mutta harva kai valitsee Alfa Romeota jonkun jälleenmyyntiarvon tai edelleenmyynnin helppouden takia.
No minä en ainakaan tunne ketään kuka olisi Alfan ostanut tuon takia. Ostelkoot mersuja ja volvoja. Mersun takapenkki on hyvä kun ratkee ryypiskelemään :drinking:

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

Rolle kirjoitti:
MM kirjoitti:Pidempään saat Alfaa myydä kuin volvoa jota ei tarvitse todistella, Alfa nyt ei ainakaan kuumille kiville mene kun kattelen nettiauton sivuja, samoja GTV alfoja ollut siellä keväästä asti myynnissä :wink:
Voi jeesus, miten tämä nyt taas mihinkään liittyi. Mene nyt sinne volvolandiaan jos et pysty keskustelemaan ilman että vedät volvoja mukaan. Tästä kun ei taas tule kuin sotaa..
Sorry kun meni herne imusarjaan. Voit poistaa kaikki viestini ja profiilini tältä foorumilta kiitos! ei ole pelkoa että jatkossa tänne kirjoitan.

Mä olen aina ollut kiinnsotuntu kaiken merkkisistä autoista, mutta kaikki eivätole. Mun henk.kohta näkemys on että merkkifoorumien piristävä suola on kun sinne aktiivisesti toisten automerkkien kirjoittajat kirjoittavat kokemuksiaan sekä näkemyksiään, avartaa maailmaa sekä näkemystä eikä kuitenkaan tarkoita että pitäisi omasta merkistä luopua.

Goodbye
Viimeksi muokannut MM, 21 Marras 2004, 00:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Vastaa Viestiin