BSTR kirjoitti:Mun mielestä noiden uusittujen sivujen tyyli on törkeän lähellä virallisia alfaromeo.com sivuja. Tarkoitus on selvästikin hämätä kuluttajaa uskomaan että noilla autodelta.co.uk:n tyypeillä olisi jotain tekemistä Alfa Romeon tai N-Technologyn (Autodelta Squadra Corse) kanssa.
Hyvää jälkeä toki tekevät, sitä ei käy kiistäminen.
Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat, mutta omasta mielestäni yhdenmukaisuudella tai sen puutteella ei ole tässä tapauksessa ainakaan negatiivista vaikutusta.
Sivut ovat tosiaan hyvällä maulla ja tyylillä toteutetut. On ymmärrettävää, että Alfa Romeo brändillä on niin merkittävä osa toimintaa ja markkinointia, kun kerran liikeidea on valmistaa ja tarjota nimenomaan Alfa Romeon urheilullista mainetta ja historiaa vaalivia erikoisautoja pienelle, mutta sitäkin valikoituneemmalle kuluttajaryhmälle. Toki markkinoinnissa ja viestinnässä tällöin kannattaa hyödyntää parhaalla mahdollisella tavalla historia ja perinteet. Enkä koe, että tämä yritys sinällään kilpailee virittämättömien Romeoiden kanssa.
Sitäpaitsi hehän ostavat virittämättömät Alfat suoraan tehtaalta, joten uskoisin, etteivät he mieluiten astuisi autonvalmistajan varpaille. Ainakaan se ei olisi bisneksen kannalta välttämättä edullista. Äkkiseltään näyttää, että tilanne on win-win molempien osapuolten kannalta. Alfalla ei itsellä ole aivan vastaavia High Performance autoja, mutta he myyvät aihioita Autodeltalle, joka valmistaa merkin imagoa nostattavia, mutta kuitenkin edelleen selkeästi Romeoiksi tunnistettavia autoja. Tehdas pystyy samalla välttämään heikkotuottoisen marginaalibisneksen, jos näin tahtoo.
Jos olisin Alfa Romeolla merkittävässä asemassa, olisin jo aikoja tehnyt tarkan selvityksen siitä, että lähdenkö itse panostamaan yrityksen omaan viritysosastoon vai toteutanko mahdollisten imago/ high performance- autojen valmistamisen toisen toisen yrityksen kanssa, johon mahdollisesti hankin määräysvaltaa omistuksella tai muutoin sopimusten kautta.
Tulipa taas vähän sekava esitys, mutta kumminkin

Pointti oli kuitenkin, että kaikesta huolimatta näen asian positiivisena, ja itse Alfa Romeolla on mielestäni mahdollisuus tarvittaessa vaikuttaa tilanteeseen, jos se kokisi sen epäedullisena.