mutt kirjoitti:Sanoisin, että alkaa Thesiksen hinta olla kohdillaan: http://www.nettiauto.com/lancia/thesis/6020194
Onkohan tuo oikeasti myynnissä, vai onkohan jonkun verotus menossa...
Thesikseen nyt ei kerta kaikkiaan sovi väkisinvaihdettava. Ei sitten mitenkään. Volvomiesten tietotoimisto kertoo, että Aisin ei ole mitenkään epäluotettava, kunhan ei yritä ajaa samoilla öljyillä miljoonaa kilometriä.
^/^^. Kun toimii on Thesiksen Automaatti hieno vaihteisto.( Itselle tuli juuri täys tiivistesatsi ja ShiftKit....Pannaan kuntoon ) Eli siis kaikesta huolimatta Thesis vain ja ainoastaan tomaattina!!
Isola kirjoitti:Thesikseen nyt ei kerta kaikkiaan sovi väkisinvaihdettava. Ei sitten mitenkään. Volvomiesten tietotoimisto kertoo, että Aisin ei ole mitenkään epäluotettava, kunhan ei yritä ajaa samoilla öljyillä miljoonaa kilometriä.
Aika moneen Thesikseen(kin) on tuo automaatti kuitenkin vaihdettu alle 200tkm lukemilla. Kyse lienee tästä ongelmasta, eikös Thesiksessäkin ole AW55: http://www.youtube.com/watch?v=d8FFowPd7Ac
Ehkä toinen tapa korjata ongelma on se, että öljyt vaihdetaan huomattavasti suositeltua tiheämmin?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Autosta kiinnostuneen puolesta kyselen. On käynyt koeajolla ja vaikutti kuulemma oikein hyvältä, mutta jos jollakulla olisi tietoa missä auto mennyt, kenellä ja näinpoispäin niin olisi kiva kuulla, vieläpä suht pikaisesti
Isola kirjoitti:Thesikseen nyt ei kerta kaikkiaan sovi väkisinvaihdettava. Ei sitten mitenkään. Volvomiesten tietotoimisto kertoo, että Aisin ei ole mitenkään epäluotettava, kunhan ei yritä ajaa samoilla öljyillä miljoonaa kilometriä.
Aika moneen Thesikseen(kin) on tuo automaatti kuitenkin vaihdettu alle 200tkm lukemilla. Kyse lienee tästä ongelmasta, eikös Thesiksessäkin ole AW55: http://www.youtube.com/watch?v=d8FFowPd7Ac
Ehkä toinen tapa korjata ongelma on se, että öljyt vaihdetaan huomattavasti suositeltua tiheämmin?
Omassakin on Aisiksen laatikko, AW50-5ECT-i ja hyvin on pelittänyt. Laatikolla ajettu nyt noin 200tkm ilman ongelmia, öljynvaihto suositus on sama kuin laatikonvaitho eli elinikäinen. Omasta on tosin jo kaksi kertaa vaihdettu öljyt, ekan kerran noin 86tkm kun moottori vaihdettiin ja toisen kerran nyt syksyllä kun laatikon stefa alkoi vuotamaan. Öljynvaihto kannattaa sitten tehdä huuhtelu menetelmällä kuulemma, eli pumppaamalla uutta kamaa sisään kunnes ulostuleva öljy on puhdas. Vaihdan varmaan taas noin 100tkm jälkeen jos Alfa vielä on meillä silloin.
Saabissa on myös tuo AW55-50 loora. Hyvin on toistaiseksi toiminut, eikä pahaa sanottavaa löydy muutenkaan. Kilometrejä on noin 210tkm ja öljyt on vaihdettu 150tkm kohdalla.
Eihän Thesiksen kaltainen auto voi olla manuaali..
Isola kirjoitti:Thesikseen nyt ei kerta kaikkiaan sovi väkisinvaihdettava. Ei sitten mitenkään. Volvomiesten tietotoimisto kertoo, että Aisin ei ole mitenkään epäluotettava, kunhan ei yritä ajaa samoilla öljyillä miljoonaa kilometriä.
Onko muuten thesiksen diesel miten helpompi/vaikeampi huollettava kuin vastaava 159?Joutuuko esim:laturin hihnan vaihdossa pyytämään ylemmän voimia
alfa164 kirjoitti:Onko muuten thesiksen diesel miten helpompi/vaikeampi huollettava kuin vastaava 159?Joutuuko esim:laturin hihnan vaihdossa pyytämään ylemmän voimia
Ei kai se sen pahempi ole kuin poikittain asennettu vitonen yleensäkään. Vaikka konepelti on kapean näköinen, niin tilanne ei näytä pelti auki ollenkaan pahalta. Laturin hihnan ja jakohihnan vaihto ovat edessä viimeistään keväällä, joten setvin niitä joku aika sitten jo valmiiksi. Ainakaan korjauskäsikirjan mukaan niissä ei ole mitään tavallista ihmeellisempää. Käsikirjan ja todellisuuden vastaavuus selvinnee piakkoin
Mitähän tuossa käsitetään huippuvarustelulla? Niiden ajovalojen lisäksi? Tuhkakuppi ja kasettisoitin...? niin joo, onhan tuossa digitaalikello. Aikalailla samanlainen hintapyynti kuin sillä yhdellä E-mesellä, liekö saanut jo haluamansa hinnan...
Ylipäänsä tuollaisen 323:n säilyminen tähän päivään asti todisteena ylipäänsä mallin olemassa olosta saa jo hieman hintaan vaikuttaakin. Taitaa olla lajitovereissa jo pelti yhtynyt happeen suomalaisen suolan avittamana melko tehokkaasti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-TTY- kirjoitti: niin joo, onhan tuossa digitaalikello...
Lähes Maseratin kellon eleganssia lähentelevä japanilaisen autosuunnittelun jalokivi jaksaa sykähdyttää aina uudelleen ja uudelleen. Perinnetietoiset nousevan auringon maan autoinsinöörit loivat jotain pysyvää ja kaunista, mitä myös jälkipolvemme saavat ihastella sekä uusien että klassikko-japsien kojelaudoissa.
juu ilmoituksen hatijana ja tekijänä täytyy kyllä itsekkin myöntää että hinta on kova mutta onpahan kunno tinkivara..
meikäläinen siis kaupittelee ex alfaansa nyk omistajan toimeksiannosta.. suolainen hintapyynti selittyy sillä että autoon parin vuoden aikana pistetty rahamääräkin on suht älytön eli fyffeä palanut karkeasti arvioiden noin 12-14 donaa.. ja tuohon ei edes sisälly toistaiseksi vielä asentamattomat läppärunkosarja ja ohjelmoitava ruisku.. kunhan tässä kepillä kokeillaan hieman jäätä..
Pappavainaalla oli miltei identtinen 323. Oli jo silloin aika rustiikkinen peli, nykyään saattaisi olla vielä vaikuttavampi kokemus.
Setämiehellä oli kanssa tuollainen kultaisella '80-luvulla. Sitä sai lainata kun palautti pestynä ja tankattuna, joten tuli kierrettyä keskustaa moisella. Nopeammin se lähti liikennevaloista kuin isän 240D Lopetin tuon lainailun, kun kerran pestessä laskin märän pesusienen (sellainen päänkokoinen aito sieni) keskelle kattoa ja katto painui sisään :=0 Sisältä auttamalla tuo palasi entiselleen, mutta opin arvokkaan pointin siitä, että valmistajissa ja materiaaleissa on eroja.
Olisikos jotakuta Vaasalaista, kuka tuon voisi käydä tsekkaamassa? Monesta paikasta piti rekkaria tarkastaa, ennen kuin tärppäsi. Mister-Auto löysi k.o rekisterinumeron jopa listoiltaan, kun Biltemat ymv. ei...
"Pikku"Jarilla taas hyvät myyntipuheet. JTS ja Sele -> kaksi "pirua" samassa autossa
Työkaverin sukulainen olisi jonkin verran kiinnostunut tuon tapaisesta autosta. Tietääkö kukaan ko. yksilön
käyttöhistoriaa ? Huomenna käyn kokeilemassa työkaverin kanssa.
Jotenkin on tunne, että jos ei löydy merkintää 10W-60 öljystä niin en mielelläni suosittele...
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
^Kyllähän se aika "jänskä" voi olla kuten ilmoituksessakin sanottiin. Onhan nuo kuulemma joskus toimineetkin.
Helmat on vedetty kivasti jossain autotallissa..