156 ajovalot
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
156 ajovalot
Jos ostaa Mätänetistä 156 ajovalot, onkos niissä säätömoottorit mukana? kuvittelisin että ei...
Sitten taas katselin autoteile agustinilta että siellä myytävänä olevassa valossa lukee "Alfa 156 + Blinker
+ Leuchtweitenregulierung" , meinaakos se että säätö on mukana? Onko tietoo/kokemusta? Hinta sama kotimaassa ja Saksassa, lieneekö laadussa eroja? Vai menaako toi että säätömekanismi on mutta moottoria ei?
Pakko saada valoa, ei noilla keulalla olevilla nää mitään vissiinkin jo joku on kiillottanut, jonkunlainen kalvo ainakin tuntuu kesivän pinnalta pois. Emännän vastaavassa 156sessa näkymät on paljon paremmat
Sitten taas katselin autoteile agustinilta että siellä myytävänä olevassa valossa lukee "Alfa 156 + Blinker
+ Leuchtweitenregulierung" , meinaakos se että säätö on mukana? Onko tietoo/kokemusta? Hinta sama kotimaassa ja Saksassa, lieneekö laadussa eroja? Vai menaako toi että säätömekanismi on mutta moottoria ei?
Pakko saada valoa, ei noilla keulalla olevilla nää mitään vissiinkin jo joku on kiillottanut, jonkunlainen kalvo ainakin tuntuu kesivän pinnalta pois. Emännän vastaavassa 156sessa näkymät on paljon paremmat
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 ajovalot
Jos kesii pois, voi hyvinkin olla alkuperäinen kalvo jopa... Eli hionnalla voisi päästä eteenpäin. Onkos umpioiden heijastinpinnat kunnossa? Entäs polttimot (ettei ole 10v vanhat rotjakkeet?)
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 12 Marras 2013, 17:59
- Car(s): Alfa Romeo 156 2,5 V6 Sportwagon
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 156 ajovalot
Toi "Leuchtweitenregulierung" tarkoittanee jotain "valon etäisyyden säätöä".
No Alfathan ne on aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 ajovalot
Motonetissä ainakaan kesällä ei Depon umpiossa moottoria ollut mukana, enkä usko TYC:n tästä eroavan.
Juu, rouvasi JTD:ssä on ihan mukavasti näyttävät tuikut. Sillä ajaessa ihmettelin, miksi 156:n valoista valitetaan, mutta tämän tilalle tulleen tussun valot taas on jostain ihan, no pimeästä, eikä paljon maailmaa valaise . Toisinsanoen, kiillotusta pitäisi niillekin yrittää ennenkuin uusia ostamaan. Polttimoiden vaihdolla luulisi jonkinlaisen ensiavun jo saavan.vesamaan kirjoitti:Emännän vastaavassa 156sessa näkymät on paljon paremmat
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 ajovalot
Omasta edellisestä 156:sta emännän sisko kiillotti hammastahnalla surullisensameat umpiot(?!). Kirkastui kyllä, mutta ei ollut pitkäikäinen ratkaisu, sameni nopeasti uudelleen. Tosin eipä tullut sen jälkeen kyllä suojattua millään aineella, joten oma tyhmyyshän tuo oli. Tuohon tyyliin tuntuu minua viisaammat hiovan noita umpioitaan
Riippuen kuinka pahat on, voi kokeilla koneella kiillotusaineilla kiillottaa.
Jos ei riitä, niin sitten hiomapaperit esiin. Hionnan jälkeen toki pitää sitten taas kiillottaa.
Riippuen kuinka paha on niin voi miettiä että mistä aloittaa.
800 - 1000 - 1200 - 1500 - 2000 - 3000
Itse en pyörittäisi hiomapaperia (jos käsin hioo) vaan tekisin yhdensuuntaisin liikkein. Tämä siksi, että seuraavalla hiomapaperilla sen voi tehdä toiseen suuntaan (vuoronperään pysty - vaaka - pysty...). Tällöin näkee, että edellisellä paperilla tehdyt "syvemmät" naarmut ovat poistuneet. Hyvä nyrkkisääntö on vetää hienommalla paperilla aina kaksi kertaa pidempään kuin edellisessä vaiheessa. Eli ei sillä karkealla kannata ihan hirveän kauan hinkata, jos ei ole aikaa, hermoja ja käsilihaksia liiaksi.
Se se nimittäin lopussa syö miestä, kun ekasta vaiheesta on jäänyt syvät naarmut näkyviin.
Jos ei välttämättä halua uutta luukkia keulalle, niin kyllä pikku puuhailulla saa sitä valoa lisää. Sit kun hommaa vielä kunnon Night Breakerit sinne kiilumaan....Omasta käyttöautosta (2004 Civic) kiillotin valot reilu vuosi sitten. Käytin hienoa hiomapaperia ja hiontatahnaa. Kirkkaan muovin hioaminen heikentää/tuhoaa UV suojan joten pinta pitää suojata vahalla tms tai se menee taas pian(?) tuhnuksi. Omat sain melkoisen kirkkaaksi, pahimpia naarmuja ei kuitenkaan saa poistettua. Kuvassa ylhäällä lähtötilanne ja alla parin hionnan jälkeen.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 ajovalot
Kiillotuksen jälkeen lakka on käytännössä pakollinen. Ja jos haluaa kestävän lakan, pitäisi sen olla UV-valolla kuivavaa lakkaa (vaatinee sen UV-B tai UV-A (?) lampun, joita saanee esim. legendaarisista kotisolariumeista/kasvosolariumeista). Itsekuivavat on vähän mitä on ja kestää sen mitä kestää. Yksi vaihtoehto on myöskin kalvo, toisaalta kalvo taas itsessään voi mennä huonoksi. Toki parempi kuin ei mitään. Kalvo on kuitenkin helpohko vaihtaa, joten sen voisikin uusia kerran vuodessa ilman suuria suruja.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 ajovalot
Tätäkin voisi ehkä kokeilla:
http://www.meguiars.com/en/automotive/p ... rotectant/
http://www.meguiars.com/en/automotive/p ... rotectant/
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 12 Marras 2013, 17:59
- Car(s): Alfa Romeo 156 2,5 V6 Sportwagon
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 156 ajovalot
Tuttuni, joka myy automaaleja ja -kemikaaleja, suositteli pintaan Autoglymin kultavahaa. Ei ole sinänsä vaha vaan pinnoite.
Lakkojen kanssa saattaa olla ongelmana suuret lämpötilaerot, yöllä pakkasta ja ajaessa kuumenee. Johtaa mahdolliseen lakan hilseilyyn.
Lakkojen kanssa saattaa olla ongelmana suuret lämpötilaerot, yöllä pakkasta ja ajaessa kuumenee. Johtaa mahdolliseen lakan hilseilyyn.
No Alfathan ne on aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: 156 ajovalot
^Eikös kultainen ollut kielletty nimenomaan muoville?
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 12 Marras 2013, 17:59
- Car(s): Alfa Romeo 156 2,5 V6 Sportwagon
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 156 ajovalot
Tämä kysymys / vastaus löytyi Autoglymin sivuilta:
How can I prevent oxidized cloudy headlights? Should I use ultra deep shine as I do on the rest of the car or another product?
To prevent and repair oxidised headlights use either Super Resin Polish or Ultra Deep Shine, just use whatever Autoglym product you are polishing the paintwork with. Something to bear in mind is that this damage can sometimes occur on the inside of the headlight cover, and is therefore inaccessible without disassembling the headlight unit which you should not attempt unless you know what you are doing.
How can I prevent oxidized cloudy headlights? Should I use ultra deep shine as I do on the rest of the car or another product?
To prevent and repair oxidised headlights use either Super Resin Polish or Ultra Deep Shine, just use whatever Autoglym product you are polishing the paintwork with. Something to bear in mind is that this damage can sometimes occur on the inside of the headlight cover, and is therefore inaccessible without disassembling the headlight unit which you should not attempt unless you know what you are doing.
No Alfathan ne on aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin.
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 12 Marras 2013, 17:59
- Car(s): Alfa Romeo 156 2,5 V6 Sportwagon
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 156 ajovalot
Ja vielä omaan kysymykseeni vastaus Autoglymiltä:
Dear Correspondent,
Thank you for contacting us. We recommend you use High Definition Wax on your headlights which will offer you excellent protection.
Dear Correspondent,
Thank you for contacting us. We recommend you use High Definition Wax on your headlights which will offer you excellent protection.
No Alfathan ne on aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 ajovalot
Polttimot on viikon vanhat, heijastimet mielestäni ihan ok kunnossa. Pitää joku päivä kokeilla paperilla, aloittaa vaikka 80-120-240 Ei vaan, vesipaperilla vissiin tehtävä, porrastus niinkuin -TTY- esitti. kokeilee vaikka toiseen ensin, sitten joku vaha pintaan.
Alfissimo: mulla on mielestäni vielä huonommat tuikut kun sun tussussa, emännän autolla ajaessa tuntuu et on päivä yölläkin
Alfissimo: mulla on mielestäni vielä huonommat tuikut kun sun tussussa, emännän autolla ajaessa tuntuu et on päivä yölläkin
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 ajovalot
Katos nyt sitten ihan oikeasti, että ne polttimot on siellä oikein. Lyhkäset on tosi helppo laittaa vituilleen, vaikkei edes yrittäisi.vesamaan kirjoitti:Polttimot on viikon vanhat, heijastimet mielestäni ihan ok kunnossa. Alfissimo: mulla on mielestäni vielä huonommat tuikut kun sun tussussa, emännän autolla ajaessa tuntuu et on päivä yölläkin
Tussun valoteho parani kummasti, kun nakersin tänään sinne uudet polttimot ja vähän säätelin suuntia. Melko lähellä jopa JTD-näkymiä, mutta oli siinä silti paremmat tuikut.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 ajovalot
Taisi olla uudessa Tuulilasissa hieno polttimotesti. Siinä testattiin eri polttimoiden tasalaatuisuutta, valotehoa ja kuviota. Monet halvat olivat luokattoman surkeita, poislukien Würth. Jos valoa haluaa, taisi Philipsin superkirkkaat olla ylivoimasesti parhaat (108m näkyvyys vs. Razen halpikset, olikohan 68metriä :O), toki kestoltaan varmasti huonot. Mutta ehkä niillä talven yli selviäisi?
Myöskin monilla edullisilla oli ongelmia kuvion kanssa - kaksi polttimoa saattoi erota niin paljon, että vaati jopa valojen suuntauksen, että näkyvyyttä sai lisää edes hyvälle tasolle.
Myöskin monilla edullisilla oli ongelmia kuvion kanssa - kaksi polttimoa saattoi erota niin paljon, että vaati jopa valojen suuntauksen, että näkyvyyttä sai lisää edes hyvälle tasolle.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 ajovalot
Tänään hinkkasin porakoneella, tyynyllä, Sonaxin naarmunpoistotahnalla sekä Glymin punaisella viimeistellen umpioista pahimman sumeuden pois pinnasta ja jo valoisan aikaan ruskeassa seinässä näkyi heti kirkkaampi kuvio.
Ero aikaisempaan yhdistelmään huonot polttimot, sumeat lasit ja huonot suuntaukset on kovin selkeä. Näin tosin oli odotettavissa ja lähtökohtainen tarkoituskin, mutta ei siis tarvitse ainakaan heti ensimmäisenä alkaa itse uusia umpioita miettimään. Onneksi.
Ero aikaisempaan yhdistelmään huonot polttimot, sumeat lasit ja huonot suuntaukset on kovin selkeä. Näin tosin oli odotettavissa ja lähtökohtainen tarkoituskin, mutta ei siis tarvitse ainakaan heti ensimmäisenä alkaa itse uusia umpioita miettimään. Onneksi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.